Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Stevi"][quote="GodSpeedDK"][quote="Stevi"]
Så er det MS-DOS... Hvor stor er sticken?[/quote]

2 Gb[/quote]
Ok, så er der ingen problemer, max. partitionsstørrelse på FAT16 er nemlig 2gb.[/quote]

Okay. Men det virker desværre stadig ikke. Jeg kan få vist billeder eller hører musik, men videofiler kan fjernsynet ikke finde ud af. Kan være jeg skal overgive mig, og kigge i manualen. Eller finde en anden USB-pen, for det burde altså også kunne vise videofiler.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Okay. Men det virker desværre stadig ikke. Jeg kan få vist billeder eller hører musik, men videofiler kan fjernsynet ikke finde ud af. Kan være jeg skal overgive mig, og kigge i manualen. Eller finde en anden USB-pen, for det burde altså også kunne vise videofiler.[/quote]

Måske det er fil-formatet, fjernsynet ikke kan læse.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]Okay. Men det virker desværre stadig ikke. Jeg kan få vist billeder eller hører musik, men videofiler kan fjernsynet ikke finde ud af. Kan være jeg skal overgive mig, og kigge i manualen. Eller finde en anden USB-pen, for det burde altså også kunne vise videofiler.[/quote]

Måske det er fil-formatet, fjernsynet ikke kan læse.[/quote]

Hvad er det for et fjernsyn ?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Det er sådan ét her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/ ... -video/tv/ ... LD550N.jsp</a><!-- m -->

Og nu jeg får kigget på specifikationerne, kan jeg da godt se, at det ikke kan vise videofiler via USB ... dammit ... nå, jamen så giver det jo bedre mening :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Jeg fik her i går på et job hugget mit jack kabel fra guitar-> pedalboard midt over af et china bækken.

Q: Hvad er godt af jack-kabler? Jeg overvejer lidt om jeg skal rode mig ude i et spiralkabel som jeg har været på før. Fenders var rigtig crappy synes jeg. Så der de der bullet coil cords? Alternativt noget dimarzio, som er pisse dyrt? Eller skal man frem med loddekolben og købe nogle neutrik og noget godt stik?

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Rasmus"]Jeg fik her i går på et job hugget mit jack kabel fra guitar-> pedalboard midt over af et china bækken.

Q: Hvad er godt af jack-kabler? Jeg overvejer lidt om jeg skal rode mig ude i et spiralkabel som jeg har været på før. Fenders var rigtig crappy synes jeg. Så der de der bullet coil cords? Alternativt noget dimarzio, som er pisse dyrt? Eller skal man frem med loddekolben og købe nogle neutrik og noget godt stik?[/quote]
Jeg ved ikke noget om spiralkabler, andet end at jeg tror jeg ville spille med sådan et i ca. 2 numre før det blev skiftet ud :-D

Mogami 2524 til 24,-/m og Neutrik-jacks. Så synes jeg ikke at man får bedre kabel til prisen.
See you in heaven if you make the list

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Fedt, det vil jeg prøve.

Det skal lige siges jeg har været på fender coil cords før, og det var jeg ganske tilfreds med... Det siger nok bare mest om mig :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg tror også, at jeg ville købe noget "straight" ledning - religionskrigen om, hvad det så skal være, vil jeg ikke blande mig i - og nogle gode stik som f.eks. Neutrik eller Switchcraft og så selv lave de fire lodninger. Krølleledninger dør uværgerligt på rekordtid. Og så er det s.. lige meget hvilket navn, der står på dem. Det ligger simpelten implicit i konstruktionen, at sådan er det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Ja, jeg tror også, at jeg ville købe noget "straight" ledning - religionskrigen om, hvad det så skal være, vil jeg ikke blande mig i - og nogle gode stik som f.eks. Neutrik eller Switchcraft og så selv lave de fire lodninger. Krølleledninger dør uværgerligt på rekordtid. Og så er det s.. lige meget hvilket navn, der står på dem. Det ligger simpelten implicit i konstruktionen, at sådan er det...[/quote]

Altså nu er jeg indehaver af 5 vintage krøllekabler... de er ihvertfald nok fra mindst 10-20 år før jeg blev født!De holder nu ganske udemærket stadig, selvom de 3 af dem har nye stik.

De æder bare så meget signal :)

Jeg havde et Fender, men det glemt jeg på RMC, og der ligger det jo ikke længe.
:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jo, men ud over, at de æder signal, støjer de garanteret også :-)

Og kabler, som æder signal... Det ER bare - hvordan man så end vender og drejer det - ikke det fede, vel? Skulle man have brug for denne diskantsænkning, ville jeg personligt mene, at det ville se federe ud, hvis alle ens kabinetter på scenen var forsynet med 3-4 skumgummimadrasser, som var gaffatape´t fast på forsiden af dem. Det ville også nærmere bidrage til at sænke eventuel støj istedet for at bidrage med sin egen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jo, men ud over, at de æder signal, støjer de garanteret også :-)

Og kabler, som æder signal... Det ER bare - hvordan man så end vender og drejer det - ikke det fede, vel? Skulle man have brug for denne diskantsænkning, ville jeg personligt mene, at det ville se federe ud, hvis alle ens kabinetter på scenen var forsynet med 3-4 skumgummimadrasser, som var gaffatape´t fast på forsiden af dem. Det ville også nærmere bidrage til at sænke eventuel støj istedet for at bidrage med sin egen.[/quote]
:crazy:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg er altså mægtig begejstret for mit Fender Koil Kord. Det hverken støjer eller æder noget signal (i modsætning til spiral-kabler i gamle dage), og det er jeg sikker på kan bekræftes af de der var med til kabel-testen ved Gathering i København.

Så spørgsmålet er ikke kvaliteten her, men mere om man synes det ser fedt ud/er praktisk - dét er nemlig en smagssag.

(Det eneste jeg er lidt træt af, er at jeg købte det i hvid. Grønbrungulliggrå på hvid baggrund er universelt uæstetisk på guitarkabler)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg har også sådan en Coil-krølleledning (rød!!!), som jeg i et øjebliks sensationslyst købte på et vintageshow i Svendborg. Da jeg så kom hjem og lod det "deltage i en kabeltest", røg det over i den store kasse med ledninger, som man MÅSKE får brug for engang. Og dér har det vist ligget siden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Jeg har også sådan en Coil-krølleledning (rød!!!), som jeg i et øjebliks sensationslyst købte på et vintageshow i Svendborg. Da jeg så kom hjem og lod det "deltage i en kabeltest", røg det over i den store kasse med ledninger, som man MÅSKE får brug for engang. Og dér har det vist ligget siden...[/quote]

Det må have været en mandagsmodel, du dér har fået fat i. Husk nu, at prøve tingene, inden du køber i blinde ;)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det skal jeg ikke kunne sige.

Nu lå landet sådan, at jeg dét år havde sådan en lille "Hendrix-opstilling" på min lille stand derovre. Og så var sådan en rød krølleledning altså lige "Le Coup de Grace"...

Ihvertfald for øjnene :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Det handler jo i bund og grund om at se godt ud! 8-)

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Johannes »

Nu vi snakker omkring kabler. Hvad så med "patch" kabler.. Mine egne hjemme loddet lyder sku ikke for godt. Så at jeg selv skal i gang er ikke en mulighed. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter.. Holder de loddefrie? de skal bare sidde stille på mit "tourboard" eller skal man købe færdig lavet.
Johannes

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah...

Nu giver det jo ligesom sig selv, at dårlige kabler ikke er den ultimative vej for éns signal at rejse gennem? Når dét så er sagt, afhænger det jo også lidt af, hvordan din kæde ser ud. For det er ingen tvivl om, at signalet er langt mere følsomt, indtil det har været igennem den først buffer. Derefter er det - omend ikke ligegyldigt - så ikke nær så følsomt overfor påvirkninger fra kabler. Så kører du med et 100% true bypass-setup, er det altså langt mere kritisk, end hvis du f.eks. har en Boss- eller Ibanez-pedal som det første i din kæde.

M.h.t. kabler så er det jo til syvende og sidst om ikke et religions-spørgsmål, så ihvertfald et spørgsmål om smag og behag. Personligt ville jeg ikke sove roligt med loddefrie stik á la George L og lignende. Men OK, hvis man er fuldstændig lodde-mongol, er det måske trods alt et bedre alternativ :-) Men måske kan du lokke én eller anden, som lodder bedre, til at lodde nogle fine kabler til dig?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. Jeg har idag fået en keeley ts 808.Den har ikke samme strøm indtag som mine andre pedaler.Kan man få en sådan ledning der både passer på big john og på keeleyen?
Sorte strater lyder bare bedst..

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kasperploug »

Går ud fra du skal have fat i sådan et kabel her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://effektpedaler.dk/product.asp?pro ... ct=3807</a><!-- m --> ? :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen