Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Michael Vajhøj"]Hvorfor har jeg i grunden ikke et Rhodes her i stuen?[/quote]

Fordi den sidste der lød godt på sådan et var Chick Corea... Men så fik han det bedre.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"] Men så fik han det bedre.[/quote]

Og dét kan jo få enhver til at lyde dårligere... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det viste sig jo så rent faktisk at kæresten ikke havde noget imod at der stod sådan et her i stuen - enten det eller en Würlitzer... Så er det bare forbandet de koster så meget på den blå...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Spørgsmål: Er det mig der er en håbløs ignorant, fordi jeg gik og troede, at U21 betød, at man skulle være under 21 år gammel? Truppen (<!-- m --><a class="postlink" href="http://da.wikipedia.org/wiki/U21">http: ... iki/U21</a><!-- m -->) indeholder bl.a. 8 spillere født i 1988, og de må jo så være 23. Har jeg misforstået et eller andet?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Mikkel som udgangspunkt må alle der er 21 eller under, eller har deltaget i kvalifikationen være med...
Til OL må endvidere være X antal spillere helt uden for alders grænsen...
Bah

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Johannes »

Har smadret hovedtelefon indgangen i min android telefon så skal ud og ha' en ny MP3. Skal ha' noget godt, hvad skal man gå efter?
Den lette løsning ville være noget Ipod nu hvor jeg kører Mac, synes dog ikke lydkvaliteten er i top. Har kikket lidt på Cowon, men ved ikke hvilken model man skal gå efter? og om de overhovedet lyder godt? budget ca. 2000 kr. omkring 16 gb... gerne mere.
Så skal man også ud ha' noget ordentligt at lytte med.. Tænker selv nogen klipsch x10.. men de er vist udgået. Så er lidt på bar bund. Budget ca. 1000-1500kr

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="AnotherDan"]Mikkel som udgangspunkt må alle der er 21 eller under, eller har deltaget i kvalifikationen være med...
[/quote]

Fair nok ...

[quote="AnotherDan"]
Til OL må endvidere være X antal spillere helt uden for alders grænsen...[/quote]

Hvad fa'en er da det for en tøseregel?? Tilsyneladende taler vi her om 10-12 stykker, der åbenbart kan omgåes reglen, og er idéen så ikke gået lidt tabt?? Hvorfor sender vi ikke bare hele A-landsholdet, og lader tre 19-årige knægte sidde "til pynt" på bænken?

Det er lidt som at sige til sine børn, at de kun må få pandekager til aftensmad i weekenden ... med mindre de også har lyst til pandekager i hverdagene :crazy:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Spørgsmål: Hvis 2 trommeslagere spiller sammen. De spiller hver især ved 100 db. Hvor meget spiller de så tilsammen? - Jeg kan umuligt forestille mig at det bliver dobbelt så højt?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Ham der hed Jam-Leader på Aage's forum for nogle år siden, er der nogen der ved hvem han spiller for i dag?

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Kaptajn Kropp"]Spørgsmål: Hvis 2 trommeslagere spiller sammen. De spiller hver især ved 100 db. Hvor meget spiller de så tilsammen? - Jeg kan umuligt forestille mig at det bliver dobbelt så højt?[/quote]
Det korte svar: 103 dB. Men om du vil opleve det som dobbelt så højt er jeg ikke helt sikker på, der skal vist mere til.

Decibel skalaen for lydintensitet er såvidt jeg husker:
dB=10*log(I/I_ref), hvor I er den intensitet (i watt per kvadratmeter) som din trommeslager spiller med - og I_ref er hvad en normalt hørende person lige akkurat kan høre ved 1000 Hz, det er vist 10^-12 W/m^2.
Hvis du så fordobler I - da du har 2 trommeslagere giver resultatet en 3 dB ændring, så de 2 tøndebaskere larmer 103dB.

Mvh Jan

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="JSThomsen"][quote="Kaptajn Kropp"]Spørgsmål: Hvis 2 trommeslagere spiller sammen. De spiller hver især ved 100 db. Hvor meget spiller de så tilsammen? - Jeg kan umuligt forestille mig at det bliver dobbelt så højt?[/quote]
Det korte svar: 103 dB. Men om du vil opleve det som dobbelt så højt er jeg ikke helt sikker på, der skal vist mere til.

Decibel skalaen for lydintensitet er såvidt jeg husker:
dB=10*log(I/I_ref), hvor I er den intensitet (i watt per kvadratmeter) som din trommeslager spiller med - og I_ref er hvad en normalt hørende person lige akkurat kan høre ved 1000 Hz, det er vist 10^-12 W/m^2.
Hvis du så fordobler I - da du har 2 trommeslagere giver resultatet en 3 dB ændring, så de 2 tøndebaskere larmer 103dB.

Mvh Jan[/quote]

Spændende! :) Jeg tænkte nok at det umuligt kunne blive til 200db, men hvordan man lige skulle regne det ud havde jeg ingen idé om! Tak for svar!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Dannyboy"]Ham der hed Jam-Leader på Aage's forum for nogle år siden, er der nogen der ved hvem han spiller for i dag?[/quote]
Mon ikke det er hamd er spiller i bl.a. The Minor Collective?: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/pages/The-minor ... /The-minor ... 71?sk=wall</a><!-- m -->
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jens H »

[quote="JSThomsen"][quote="Kaptajn Kropp"]Spørgsmål: Hvis 2 trommeslagere spiller sammen. De spiller hver især ved 100 db. Hvor meget spiller de så tilsammen? - Jeg kan umuligt forestille mig at det bliver dobbelt så højt?[/quote]
Det korte svar: 103 dB. Men om du vil opleve det som dobbelt så højt er jeg ikke helt sikker på, der skal vist mere til.

Decibel skalaen for lydintensitet er såvidt jeg husker:
dB=10*log(I/I_ref), hvor I er den intensitet (i watt per kvadratmeter) som din trommeslager spiller med - og I_ref er hvad en normalt hørende person lige akkurat kan høre ved 1000 Hz, det er vist 10^-12 W/m^2.
Hvis du så fordobler I - da du har 2 trommeslagere giver resultatet en 3 dB ændring, så de 2 tøndebaskere larmer 103dB.

Mvh Jan[/quote]
Og så kræver det også at de spiller præsis 100 db. Hvis den ene spiller 100 db og den anden 90 db, så bliver det samlede tryk ca. 100,5 db som er stortset ikke hørbart.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og ikke mindst skal de spille i fase...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Og ikke mindst skal de spille i fase...[/quote]

Det er nemlig ret væsentligt - og umuligt, hvis de ikke sidder samme sted ;)

I praksis regner vi normalt med, at 2 lydkilder, der akkustisk summeres, vil give et øget lydtryk på 2,25 dB. Det er en tommelfingerregel, der fungerer fint i praksis på højttalere (men selvfølgelig aldrig er helt korrekt...)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Michael Vajhøj"]Det viste sig jo så rent faktisk at kæresten ikke havde noget imod at der stod sådan et her i stuen - enten det eller en Würlitzer... Så er det bare forbandet de koster så meget på den blå...[/quote]

Sidst jeg købte et Wurlitzer gav jeg 7000 for det.. Det manglede godt nok pedalen, meeeen...
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jens H »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]Og ikke mindst skal de spille i fase...[/quote]

Det er nemlig ret væsentligt - og umuligt, hvis de ikke sidder samme sted ;)

I praksis regner vi normalt med, at 2 lydkilder, der akkustisk summeres, vil give et øget lydtryk på 2,25 dB. Det er en tommelfingerregel, der fungerer fint i praksis på højttalere (men selvfølgelig aldrig er helt korrekt...)[/quote]

Hvis man råber igen ad konen i modfase, så bliver der helt stille :s hock:
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jens H"][quote="Turtle"][quote="Sasha"]Og ikke mindst skal de spille i fase...[/quote]

Det er nemlig ret væsentligt - og umuligt, hvis de ikke sidder samme sted ;)

I praksis regner vi normalt med, at 2 lydkilder, der akkustisk summeres, vil give et øget lydtryk på 2,25 dB. Det er en tommelfingerregel, der fungerer fint i praksis på højttalere (men selvfølgelig aldrig er helt korrekt...)[/quote]

Hvis man råber igen ad konen i modfase, så bliver der helt stille :s hock:[/quote]

Det må du øve dig på - det kunne da være lidt smart :lol:

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Q: Hvordan kommer man hurtigst og smartest fra Hovedbanen til Refshaleøen på en almindelig tirsdag aften, hvor nogle ubarberede, langhårede, midaldrende semi-hippier fra Amerikas land træder op på den lokale blokvogn med noget af det der nymodens pigtrådsmusik? Jeg er inde med diligencen kl 17:22, og der underholdes fra kl. 18:00.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"]Q: Hvordan kommer man hurtigst og smartest fra Hovedbanen til Refshaleøen på en almindelig tirsdag aften, hvor nogle ubarberede, langhårede, midaldrende semi-hippier fra Amerikas land træder op på den lokale blokvogn med noget af det der nymodens pigtrådsmusik? Jeg er inde med diligencen kl 17:22, og der underholdes fra kl. 18:00.[/quote]

Hurtigst og smartest? Taxa.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen