Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Min makker synes også han har en ærgelig lyd pga pickupperne.
Han kaster nærmest ingen penge efter grej men har nogen år snakket om at få skiftet pickupperne ud.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"]Min makker synes også han har en ærgelig lyd pga pickupperne.
Han kaster nærmest ingen penge efter grej men har nogen år snakket om at få skiftet pickupperne ud.[/quote]

Men hvilke lydidealer har han?

Hvilken anden guitarist med en strat, lyder som han vil?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Ja det er lige netop det.....
Jeg tror såmænd ikke han vil lyde som en bestemt guitarist.
Han vil bare gerne have nogle pickupper med meget dynamik i.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Swampthing"]Ja det er lige netop det.....
Jeg tror såmænd ikke han vil lyde som en bestemt guitarist.
Han vil bare gerne have nogle pickupper med meget dynamik i.[/quote]


Jeg elsker Suhrs Fl ,men de er fedest til det lidt vildere rock/blues.Knapt så fede til helt ren balle lyd.Ellers laver Fender cs jo nogle der hedder 69 som også er fede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Der sidder sådan en ohm omskifter på min gamle Marshall superlead fra 76.Det er sådan en med 2 ben på man kan tage ud og så skifte mellem forskellige om.Den er blevet lidt
løs ,så den sidder kun fast med gaffatape.Jeg opdagede det igår da vi skulle spille på festival.Marshallen sagde intet da jeg startede den op ,så vores lydmand var henne og pille ved den.Han opdagede så at den har dårlig forbindelse og klarede det midlertidig ved at bukke benene lidt fra hinanden og så smide noget gaffatape over.Hvad hedder sådan en fidus og hvor kan man evt. købe en ny.?

Det skal siges at den så spillede upåklageligt bag efter også selv efter sceneskift hvor den jo skulle bakses ud i en lastbil og over i et telt.Men et kunne jo være rart hvis jeg ikke behøves spekulere på
sådan en dims i fremtiden
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Pluto"]Q- Der sidder sådan en ohm omskifter på min gamle Marshall superlead fra 76.Det er sådan en med 2 ben på man kan tage ud og så skifte mellem forskellige om.Den er blevet lidt
løs ,så den sidder kun fast med gaffatape.Jeg opdagede det igår da vi skulle spille på festival.Marshallen sagde intet da jeg startede den op ,så vores lydmand var henne og pille ved den.Han opdagede så at den har dårlig forbindelse og klarede det midlertidig ved at bukke benene lidt fra hinanden og så smide noget gaffatape over.Hvad hedder sådan en fidus og hvor kan man evt. købe en ny.?

Det skal siges at den så spillede upåklageligt bag efter også selv efter sceneskift hvor den jo skulle bakses ud i en lastbil og over i et telt.Men et kunne jo være rart hvis jeg ikke behøves spekulere på
sådan en dims i fremtiden[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://store02.prostores.com/servlet/ph ... servlet/ph ... tor/Detail</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Original-Mars ... ginal-Mars ... 588e759f73</a><!-- m -->

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Pluto"]Q- Der sidder sådan en ohm omskifter på min gamle Marshall superlead fra 76.Det er sådan en med 2 ben på man kan tage ud og så skifte mellem forskellige om.Den er blevet lidt
løs ,så den sidder kun fast med gaffatape.Jeg opdagede det igår da vi skulle spille på festival.Marshallen sagde intet da jeg startede den op ,så vores lydmand var henne og pille ved den.Han opdagede så at den har dårlig forbindelse og klarede det midlertidig ved at bukke benene lidt fra hinanden og så smide noget gaffatape over.Hvad hedder sådan en fidus og hvor kan man evt. købe en ny.?

Det skal siges at den så spillede upåklageligt bag efter også selv efter sceneskift hvor den jo skulle bakses ud i en lastbil og over i et telt.Men et kunne jo være rart hvis jeg ikke behøves spekulere på
sådan en dims i fremtiden[/quote]

Det er som du selv er inde på nok ikke hanstikket den er gal med, men derimod hunstikket som ikke længere kan holde fast på hanstikket og dermed sikre en ordentlig forbindelse. Det er desværre den udvikling jeg ser med de fleste af disse stik, hvorfor folk så gerne får dem skiftet til en drejeknap, eller simpelthen får dem loddet, så forstærkeren altid står i samme indstilling.

Alternativt så kan du enten prøve at bøje de små ben forsigtigt, så den sidder ordentligt fast igen, eller kigge efter en udskiftning af det stik der sidder i forstærkeren, til et "nyt" - hvis der da findes nye, og ikke kun "lettere brugte".

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

Q: nogen her som spiller i bandet "perfect strangers"?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Kan man ikke nøjes med at få skiftet 5-6 bånd og så få planslebet resten på sin akustiske guitar.jeg tænker det fordi jeg har
en efterhånde 15 år gammel Takamine akustisk hvor jeg langt det meste af tiden kun spiller på de første 5-6 bånd ,så de højere bånd er jo ikke slidt ret meget.
Eller er det noget juks?
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Q- Kan man ikke nøjes med at få skiftet 5-6 bånd og så få planslebet resten på sin akustiske guitar.jeg tænker det fordi jeg har
en efterhånde 15 år gammel Takamine akustisk hvor jeg langt det meste af tiden kun spiller på de første 5-6 bånd ,så de højere bånd er jo ikke slidt ret meget.
Eller er det noget juks?[/quote]

Det kan en god guitarbygger sagtens gøre for dig.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="MacG"][quote="Pluto"]Q- Kan man ikke nøjes med at få skiftet 5-6 bånd og så få planslebet resten på sin akustiske guitar.jeg tænker det fordi jeg har
en efterhånde 15 år gammel Takamine akustisk hvor jeg langt det meste af tiden kun spiller på de første 5-6 bånd ,så de højere bånd er jo ikke slidt ret meget.
Eller er det noget juks?[/quote]

Det kan en god guitarbygger sagtens gøre for dig.[/quote]

Men jeg kunne sagtens forestille mig, at prisforskellen i forhold til at få ombåndet hele halsen er minimal. Men spørg guitarbyggeren, hvad han vil anbefale.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]Q- Der sidder sådan en ohm omskifter på min gamle Marshall superlead fra 76.Det er sådan en med 2 ben på man kan tage ud og så skifte mellem forskellige om.Den er blevet lidt
løs ,så den sidder kun fast med gaffatape.Jeg opdagede det igår da vi skulle spille på festival.Marshallen sagde intet da jeg startede den op ,så vores lydmand var henne og pille ved den.Han opdagede så at den har dårlig forbindelse og klarede det midlertidig ved at bukke benene lidt fra hinanden og så smide noget gaffatape over.Hvad hedder sådan en fidus og hvor kan man evt. købe en ny.?

Det skal siges at den så spillede upåklageligt bag efter også selv efter sceneskift hvor den jo skulle bakses ud i en lastbil og over i et telt.Men et kunne jo være rart hvis jeg ikke behøves spekulere på
sådan en dims i fremtiden[/quote]

Skal du have en "ny" af hunstikket - altså den del, som sidder i selve forstærkerens chassis, er Ebay og et "let brugt" eksemplar vist vejen frem. Men det hævdes af folk med forstand, at det skulle kunne lade sig gøre at skille den gamle ad og stramme selve kontakter, sådan at "pluggen" kommer til at sidde lige så stramt i, som da tingene var nye. Jeg skal dog ikke prale af selv at have prøvet denne forretningsgang i praksis. Så om det virker, eller om risikoen for at smadre hele lortet i virkeligheden er større, skal jeg holde mig fra at kloge mig på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]Q- Der sidder sådan en ohm omskifter på min gamle Marshall superlead fra 76.Det er sådan en med 2 ben på man kan tage ud og så skifte mellem forskellige om.Den er blevet lidt
løs ,så den sidder kun fast med gaffatape.Jeg opdagede det igår da vi skulle spille på festival.Marshallen sagde intet da jeg startede den op ,så vores lydmand var henne og pille ved den.Han opdagede så at den har dårlig forbindelse og klarede det midlertidig ved at bukke benene lidt fra hinanden og så smide noget gaffatape over.Hvad hedder sådan en fidus og hvor kan man evt. købe en ny.?

Det skal siges at den så spillede upåklageligt bag efter også selv efter sceneskift hvor den jo skulle bakses ud i en lastbil og over i et telt.Men et kunne jo være rart hvis jeg ikke behøves spekulere på
sådan en dims i fremtiden[/quote]

Skal du have en "ny" af hunstikket - altså den del, som sidder i selve forstærkerens chassis, er Ebay og et "let brugt" eksemplar vist vejen frem. Men det hævdes af folk med forstand, at det skulle kunne lade sig gøre at skille den gamle ad og stramme selve kontakter, sådan at "pluggen" kommer til at sidde lige så stramt i, som da tingene var nye. Jeg skal dog ikke prale af selv at have prøvet denne forretningsgang i praksis. Så om det virker, eller om risikoen for at smadre hele lortet i virkeligheden er større, skal jeg holde mig fra at kloge mig på.[/quote]


jeg tager den med hjem imorgen efter sidste komsammen inden ferien ,så vil jeg prøve at bakse lidt med det.men gaffa har jo redet mange hjem :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er der nogen, som har prøvet Peterson´s Stomp Classic tuner? Og i givet fald: Hvad lyder dommen?

Jeg har absolut ikke brug for sådan én (eller nogen anden ny tuner for dén sags skyld). Men jeg har altid været lidt gakket med de gamle Conn ST11/ST12 strobetunere - mest fordi jeg synes, de ser cool ud. Men alligevel - at have sådan et Neil Young-setup med fem af disse for at kunne stemme alle seks strenge uden at skulle skifte rundt på knapper mm. - det er måske lige lidt overkill, trods alt :-) Og så smager Stomp Classic´en da lidt af fugl...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Er der nogen, som har prøvet Peterson´s Stomp Classic tuner? Og i givet fald: Hvad lyder dommen?

Jeg har absolut ikke brug for sådan én (eller nogen anden ny tuner for dén sags skyld). Men jeg har altid været lidt gakket med de gamle Conn ST11/ST12 strobetunere - mest fordi jeg synes, de ser cool ud. Men alligevel - at have sådan et Neil Young-setup med fem af disse for at kunne stemme alle seks strenge uden at skulle skifte rundt på knapper mm. - det er måske lige lidt overkill, trods alt :-) Og så smager Stomp Classic´en da lidt af fugl...[/quote]

Søren, din tosse, køb nu en polytune APP til din Iphone, så er du oppe på beatet... :)

[youtube]0YpiB5Xc4tw[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Så ville jeg jo simpelthen være så langt ved siden af beatet, som jeg næsten kunne komme..! Desuden har jeg heller ikke nogen IPhone...

Sidder netop og overvejer, om jeg alligevel ikke skulle have mig sådan et "tuner-rack" med fem-seks strobotuners i. Det skulle så selvfølgelig næsten være en håndfuld af de ældre rørdrevne modeller - ST-6 eller noget i den stil - istedet for de "nymodens" ST-11 og ST12.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Så ville jeg jo simpelthen være så langt ved siden af beatet, som jeg næsten kunne komme..! Desuden har jeg heller ikke nogen IPhone...

Sidder netop og overvejer, om jeg alligevel ikke skulle have mig sådan et "tuner-rack" med fem-seks strobotuners i. Det skulle så selvfølgelig næsten være en håndfuld af de ældre rørdrevne modeller - ST-6 eller noget i den stil - istedet for de "nymodens" ST-11 og ST12.[/quote]

Det var også kun for at prikke lidt til dig :)

Hvis du synes du skal have et rack, så skal du da have et rack. Så kan man hygge sig på Ebay indtil man har 6 stk. :dance:

EDIT:
Jeg vil sige den rør-drevne virker lidt "stor" i det, og fåes så vidt jeg kan se kun i 120v version, så der skulle man udover at have 6 af dem have 6 stepdown transformatorer... :clap:
Om tilfældet er det samme med den "solid-state" udgave Gilmour bruger ved jeg ikke.

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jolle »

Q: Er der nogen som ved hvor man kan købe et bøjlegreb som er 8-10cm højt og 16-18cm bredt? Det er sådan en her hvis i skulle være i tvivl:

Billede

Det behøver ikke ligne den på billedet, den skal bare have en form der minder om den (skal være flad på toppen) og være rimelig stærk.
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Så ville jeg jo simpelthen være så langt ved siden af beatet, som jeg næsten kunne komme..! Desuden har jeg heller ikke nogen IPhone...

Sidder netop og overvejer, om jeg alligevel ikke skulle have mig sådan et "tuner-rack" med fem-seks strobotuners i. Det skulle så selvfølgelig næsten være en håndfuld af de ældre rørdrevne modeller - ST-6 eller noget i den stil - istedet for de "nymodens" ST-11 og ST12.[/quote]

Det var også kun for at prikke lidt til dig :)

Hvis du synes du skal have et rack, så skal du da have et rack. Så kan man hygge sig på Ebay indtil man har 6 stk. :dance:

EDIT:
Jeg vil sige den rør-drevne virker lidt "stor" i det, og fåes så vidt jeg kan se kun i 120v version, så der skulle man udover at have 6 af dem have 6 stepdown transformatorer... :clap:
Om tilfældet er det samme med den "solid-state" udgave Gilmour bruger ved jeg ikke.[/quote]

Jo, der er de samme hensyn at tage (altså bort set fra, at ST11 er til 110 volt, og ST12 er til 220). Men grundlæggende er det nu mere 50 Hz kontra 60 Hz, som er problemet, idet det er denne frekvens, der tjener som reference.

Jeg synes nu, at det er sådan lidt tøset, at Gilmour kun har én. Som sagt havde Neil Young i sin tid fem (de to E-strenge kræver ikke hver sin). Men OK: Da jeg sidst så ham, havde han nu også kun én ST-11/12 på scenen. Til gengæld havde han jo folk til det grove. Så da han tørt konstaterede, at "Now it´s too out of tune even for me", blev Larry Cragg vinket ind på scenen, fik overdraget "Old Black", som så blev stemt - efter den ovennævnte Conn ST11/12 - på scenen, mens Neil med armene over kors, band og publikum måtte vente, til denne forretningsgang var bragt til ende. Dér kunne de dersens ballebands med strikse og fjollede regler om max. ti sekunder mellem hvert nummer lære noget om, hvordan de virkelige "pros" håndterer dén side af sagen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen