Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jamen, når det er strengene og ikke fingrene, der vrider - hvordan gør de det så? Á la Clapton? BB King? Albert King? Buddy Guy? Hendrix? Blackmore..??? Og hvilken sammenhæng er der mellem strengetykkelse/mærke og så dét vrid, der kommer ud af det? Jeg kan forstå, at jo tykkere streng, jo mindre vrid. Men fortæl endelig mere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

bachrescue
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af bachrescue »

Kan vi lade ordkløveriet og hakkeriet ligge og så bare komme videre.... Jeg har fået svar på mit spørgsmål i første omgang.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="bachrescue"]Kan vi lade ordkløveriet og hakkeriet ligge og så bare komme videre.... Jeg har fået svar på mit spørgsmål i første omgang.[/quote]

Hvis du ikke kan tage en ren akkord på en elektrisk guitar... Så er det dit problem, og det er ikke ordkløveri. Det er fakta. Og hvis det er hakkeri, fordi det er sandt og måske kan lære dig at komme videre... Så er det godt for dig.

Da jeg for mange år siden så min første Stratocaster fortalte min kloge ven mig at sådan én kunne man ikke spille falsk på. Det viste sig absolut ikke at være tilfældet da jeg fik en nogen år senere. Så måtte jeg indse at det var en operatørfejl. Og arbejde på sagen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="bachrescue"]Kan vi lade ordkløveriet og hakkeriet ligge og så bare komme videre.... Jeg har fået svar på mit spørgsmål i første omgang.[/quote]

Måske nok venskabeligt ordkløveri. Men "hakkeri" er det nu ikke ment som..! :-)

Og jeg er helt med MacG her: Hvis dine akkorder lyder falskt, er det på den lidt længere bane nok "piloten", man skulle kigge lidt på...

Men godt at du fik svar på dit spørgsmål!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

bachrescue
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af bachrescue »

Jeg kan godt følge Jer med at det ikke er guitaren, som laver fejlen. Sagtens. Men det er heller ikke derfor jeg skifter dem. Slut, prut og finale. Bum :)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Dannyboy"][quote="bachrescue"]Spørgsmål:
Skal jeg være opmærksom på noget ved strengeskift på en 335, når jeg skifter fra 0.09 til 0.11(/0.012)?
Mvh Mathias[/quote]

Ja du kommer som minimum til at skulle sænke stolen en smule (eller hva hulen den tingest hedder, som strengene kører henover nede på kroppen. Du ved, den med de to store drejeskiver man kan hæve/sænke med håndkraft) for ikke at få mega høj action. Hvis de stadig ligger for højt, så er du nødt til at stramme thrussrod'en lidt også[/quote]

Jeg tror nu mere, at jeg ville starte med, at kigge på trussrod'en, end jeg ville starte med at sænke noget..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="thomasrytter"]Tak for tippene. Jeg får heldigvis mulighed for at få den mellem hænderne da jeg om en uges tid tager på en bette ferie i NYC. Men hvis det nu var helt i skoven, ville jeg ikke bruge tid på at mødes, osv. Hvis den nu er fed, hvordan så med prisen? Er det fair, eller skal den pruttes ned? Man må jo påregne, at der også kommer moms oveni de 11k...[/quote]

Hvis det er NY state sales tax, så er den vist kun på 8,25%.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]Hvorfor man så ville vælge at sætte 0,012´ere på en elektrisk guitar, forstår jeg personligt ikke helt - det skulle da kun lige være til slide...[/quote]

Det var sgu ellers ret handy't, i det band jeg spillede i, hvor vi stemte 2 hele toner ned, der føltes .10'er sgu altså som overkogt spaghetti.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Har du overvejet at søge optagelse her?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://odecontrebasses.free.fr/">http:/ ... ree.fr/</a><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan kontakte denne sælger?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.com/Vintage-Ibanez-Rock ... banez-Rock ... 0706730166</a><!-- m -->


(<!-- m --><a class="postlink" href="http://myworld.ebay.com/dougdoppler">ht ... doppler</a><!-- m -->)

Jeg vil bare lige høre omkring evt forsendelse til dk, men når jeg trykker 'ask seller a question' i bunden ender det hele tiden med at man ikke kan komme igennem. Det har jeg sgu aldrig været ude for før

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Dannyboy"]Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan kontakte denne sælger?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.com/Vintage-Ibanez-Rock ... banez-Rock ... 0706730166</a><!-- m -->


(<!-- m --><a class="postlink" href="http://myworld.ebay.com/dougdoppler">ht ... doppler</a><!-- m -->)

Jeg vil bare lige høre omkring evt forsendelse til dk, men når jeg trykker 'ask seller a question' i bunden ender det hele tiden med at man ikke kan komme igennem. Det har jeg sgu aldrig været ude for før[/quote]
Det er mærkeligt, jeg kan heller ikke...
See you in heaven if you make the list

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Det er godt nok stener. Nu har jeg sgu gjort brug af min fake bruger som har adresse derovre. Så må vi se om jeg vinder

EDIT: og nu virker det hele så. Jeg kan både maile ham og det hele. Han har åbenbart bare sat noget spærring på for alt udenfor US.

Spændende hvad han svarer

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Q: Hvordan hulen får man meldt sig ud fra RUC? Jeg kan ikke finde et ord om det på deres komplet uduelige hjemmeside...

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Førslev »

Du snakker med toj studiesekretar. Hun er den der kan trylle med ting.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="bachrescue"]Jeg kan godt følge Jer med at det ikke er guitaren, som laver fejlen. Sagtens. Men det er heller ikke derfor jeg skifter dem. Slut, prut og finale. Bum :) [/quote]

Jeg kan heller ikke spille på meget tynde strenge, men det er nok mere fordi, jeg har vænnet mig til .011 og .012. I al beskedenhed mener jeg ikke, at min teknik fejler noget nævneværdigt (altså bortset fra venstre lillefinger, der åbenbart egner sig meget dårligt til at spille guitar, men det samme problem har Eric Clapton tilsyneladende, og han klarer sig da okay).
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Telemaster"] ... Eric Clapton og jeg ...[/quote]

Cæsar døde, Napoleon døde ... jeg føler mig også lidt skidt tilpas. :)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Førslev"]Du snakker med toj studiesekretar. Hun er den der kan trylle med ting.[/quote]
Drunk post?
See you in heaven if you make the list

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Stevi"][quote="Førslev"]Du snakker med toj studiesekretar. Hun er den der kan trylle med ting.[/quote]
Drunk post?[/quote]

Nahj jeg sværg - sån snak de ung nu.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Førslev »

nope. bare en nederen telefon - lå på oranges scenekontor under en vagt grundet en rygskade, men det forklarer selvfølgelig ikke min elendige stavning.

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Førslev »

Spørgsmål: Hvordan får jeg min Imac til at køle lidt mere? den bliver meget varm ved almindeligt arbejde og afsindigt varm ved gaming.

der findes et par apps men er nervøs for hvad de gør ved maskinen når de ikke er apple godkendt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen