Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

[quote="kasperploug"]Jeg havde spillet nøgen.. Hvor mandigt er det Lumse?[/quote]

Jeg mener det lå rimeligt meget mellem linierne i mit indlæg. Jeg skrev jo intet om at tage tøj med, vel?

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Hvor meget skal der til for at en højtaler i en forstærker går i stykker? Jeg har lige spillet monster højt på min Musicman 65 med greenback celestion højtalere i.. Jeg kører med en RAT, tubescreamer, KOT og en 60'er fuzz.. Jeg har dem ikke tændt alle sammen på én gang, men nogle gange tre af dem samtidig.. Fuzz'en og RAT'en er sat til at lave et rimelig stort løft i volume..

Så - hvor meget kan en forstærker og dens højtalere holde til?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Cirka nitten, vil jeg mene...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]Cirka nitten, vil jeg mene...[/quote]

:/

Jeg ved godt det er svært at sige præcist "så meget", men er der nogen af jer der har prøvet at smadre en højtaler.. Måske er der nogen der kan sige hvor hårdfør en højtaler er? Kom også gerne med noget nørdet fysiksnak om hvad den kan klare..

Det ovenstående kan jeg ikke rigtig bruge til noget..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

En højttaler kan klare lige lidt mindre effekt end dét, der får dens svingspole til at brænde over eller på anden måde ødelægger den. Hvor hårdt du så skal slå strengene an med to pedaler tændt og alle forstærkerens kontroller sat til 7,3, før at netop din forstærker med dens helt konkrete rør og deres kilometerstand og bias-indstilling, for at din forstærker leverer netop dén effekt som får det helt konkrete eksemplar af en given højttaler, som sidder i din forstærker, til at futte af, er dælme svært at sætte særligt specifikke facts på.

Celestion lover jo, at dine Greenbacks kan klare 25 watt "ren effekt" pr. styk. Men det er ikke en særligt "ren" kurveform, du fodrer dem med. Så det det teoretiske tal er lavere. Praksis viser så, at Celestion typisk er ret konservative i deres angivelser. Jeg har dog aflivet flere 30 watts Celestion med en 15 watts forstærker. Go figure...

Men brug din sunde fornuft: Hvis dine højttalere lyder som om, at de er ved at dø - ja, så er det sikkert også. Desværre advarer de ikke altid i alt for god tid...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Ja der røg en af mine helt nye dyre Blue alnico efter ca. 2 timers normalt spilleri i min ac 30.Men jeg har aldrig haft problemer med andre alnico eller andre højtaler enheder for den sags skyld.
Og jeg har smidt en ny i som stadig spiller også. :(
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"]

Det ovenstående kan jeg ikke rigtig bruge til noget..[/quote]

Det samme kunne med en vis ret hævdes om spørgsmålet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]En højttaler kan klare lige lidt mindre effekt end dét, der får dens svingspole til at brænde over eller på anden måde ødelægger den. Hvor hårdt du så skal slå strengene an med to pedaler tændt og alle forstærkerens kontroller sat til 7,3, før at netop din forstærker med dens helt konkrete rør og deres kilometerstand og bias-indstilling, for at din forstærker leverer netop dén effekt som får det helt konkrete eksemplar af en given højttaler, som sidder i din forstærker, til at futte af, er dælme svært at sætte særligt specifikke facts på.

Celestion lover jo, at dine Greenbacks kan klare 25 watt "ren effekt" pr. styk. Men det er ikke en særligt "ren" kurveform, du fodrer dem med. Så det det teoretiske tal er lavere. Praksis viser så, at Celestion typisk er ret konservative i deres angivelser. Jeg har dog aflivet flere 30 watts Celestion med en 15 watts forstærker. Go figure...

Men brug din sunde fornuft: Hvis dine højttalere lyder som om, at de er ved at dø - ja, så er det sikkert også. Desværre advarer de ikke altid i alt for god tid...[/quote]

Hvad er tegn på at de er ved at dø? Hvilke lyde kommer den så med?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Når de begynder at forvrænge, "flapre" og "snerre" på en måde, så man tænker "Det dér holder de ikke til ret længe"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Q: Min ven har ved et uheld tabt sin guitar. Lige der hvor guitaren går fra hovedet til halsen er den flækket. Hvem kan lave det pænt igen? :)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

Hvor i landet er det henne af? Hvis det er sjælland, er der jo både Librium guitars, og vores egen Jens H.

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

[quote="Loomer"]Hvor i landet er det henne af? Hvis det er sjælland, er der jo både Librium guitars, og vores egen Jens H.[/quote]
Han bor i Haderselv, men han er vist ret villig til at rejse jorden rundt, for at den er flot igen. Jeg sender lige de to anbefalinger videre - tak :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

I den del af verdenen, kan jeg umiddelbart komme i tanke om Severin guitars og Johnny Mørch - Dem ville jeg kontakte som det første

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.morch-guitars.dk/directions. ... ns.html</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.severin-guitarer.dk/kontakt/ ... ontakt/</a><!-- m -->
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

Ja, man fornærmer vel næppe nogen ved at sige at den gode hr. Mørch har fint styr på det der.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Der er vel sådan set også akustikken i Århus, hvis vi snakker om akustiske guitarer (de kan også håndtere elektriske) og rulleguitar.dk huserer da også derovre
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Hvad hed nu den side, hvor man kan sammensætte sit pedalboard grafisk?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af rustie »

pedalboard planner,syntes jeg at kunne huske
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pedalboardplanner.com/">http://p ... er.com/</a><!-- m -->

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="rustie"]pedalboard planner,syntes jeg at kunne huske
<!-- m --><a class="postlink" href="http://pedalboardplanner.com/">http://p ... er.com/</a><!-- m -->[/quote]

Takker :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]I den del af verdenen, kan jeg umiddelbart komme i tanke om Severin guitars og Johnny Mørch - Dem ville jeg kontakte som det første

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.morch-guitars.dk/directions. ... ns.html</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.severin-guitarer.dk/kontakt/ ... ontakt/</a><!-- m -->[/quote]

Jeg tror, at jeg i det konkrete tilfælde ville gå til enten Severin eller Victor Smith (Flatbush Guitars)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Q: Jeg har taget nogle billeder til Grøn Koncert af kunstnernes guitarer, boards og forstærkere, men kan ikke lige blive enig med mig selv, om det er dårlig stil at lægge billeder op af andre folks gear ... bolden er lagt indover til debat.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen