Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="efrandsen"]Q: Nogen, som gider gøre det samme for mig, som de gjorde for Rasmus, nemlig bumpe min salgsannonce på 4sound?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... =140213</a><!-- m -->[/quote]

Til en anden gang..

Det er langt hurtigere at lave en ny annonce magen til (copy/paste) og slette den gamle bagefter. Og hvis der først ER svaret af en anden bruger i ens annonce (ved godt det ikke var tilfældet her), så UP'er den hver gang man laver et nyt svar til dette indlæg. Dvs. at man kan slette sit eget svar og lave nye og dermed bump'e efter behov.

Mvh. Ham der køber/sælger herre mange guitarer hele tiden



Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Hvad er forskellen på en '67 og en '68 Gibson Flying V Reissue?

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

A: Der er længden på ens tisser, i tommer, når man spiller på dem!
Create a sense of purpose around which you base your faith

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Q: Enten er det min logik eller for meget Tønder festival, der gør, at jeg ikke kan løse det her, men;
Hvordan udregner man erstatningsresistansen, når der findes både serie - og parallelkoblinger? Første billede er jo nemt nok - 30 ohm, men hvad søren gør jeg med resten?
Billede

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="KHoldt"]Q: Enten er det min logik eller for meget Tønder festival, der gør, at jeg ikke kan løse det her, men;
Hvordan udregner man erstatningsresistansen, når der findes både serie - og parallelkoblinger? Første billede er jo nemt nok - 30 ohm, men hvad søren gør jeg med resten?
Billede[/quote]

Den første giver vist 40 Ohm, ikke ;)
Den næste er 2 stk. 120 Ohm i parallel = 60, som så er i serie med 22 ohm => ialt 82 ohm.
Den sidste er en anelse værre. Men de to øverste modstande kan sammensættes til at give 7.5 ohm.
Dernæst er der to 5 ohms i parallel = 2.5 ohm, som er i serie med en 7.5 ohms modstand, hvilket giver ialt 10 ohm.
De 7.5 ohm og de 10 ohm er i parallel så alt i alt giver den sidste 4.285 ohm.

Mvh Jan

Edit: P.S: håber jeg da :D

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Jo, den med de 30 ohm gik vist lige hurtig nok - der skulle have stået 40!
Tusind tak for hjælpen, du har reddet min dag! :)

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="KHoldt"]Jo, den med de 30 ohm gik vist lige hurtig nok - der skulle have stået 40!
Tusind tak for hjælpen, du har reddet min dag! :) [/quote]

Velbekomme :D

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Q: Hvis der er nul grader udenfor i dag, og det bliver dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt bliver det så?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Kaptajn Kropp"]Q: Hvis der er nul grader udenfor i dag, og det bliver dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt bliver det så?[/quote]

Det kommer an på windchill-faktoren... ;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="Kaptajn Kropp"]Q: Hvis der er nul grader udenfor i dag, og det bliver dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt bliver det så?[/quote]

Jeg forestiller mig, at du mener 0 grader celsius, men på celsius skalaen er nulpunktet jo valgt nærmest arbitrært til at være vands smeltepunkt. Den eneste rigtige temperaturskala er jo Kelvinskalaen, og så er temperaturen jo lige pludselig 273.15 grader. Hvis vi så tillader os at antage, at tilstanden "dobbelt så koldt" kan tilnærmes med tilstanden "halvt så varmt", må det rigtige svar jo være, at dobbelt så koldt giver temperaturen 136.575 grader Kelvin - Det er så sjovt nok det samme som -136.575 grader Celsius.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Kaptajn Kropp"]Q: Hvis der er nul grader udenfor i dag, og det bliver dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt bliver det så?[/quote]

Smittefars forklaring er den, som slår alle spørge-Jørgen'er ud af spillet.

Alternativt kan du sammenholde dagens temperatur med temperaturen i går, eller sidst hvor du synes det var "ikke-koldt". Forskellen kan du så gange med to og trække fra dagen du synes var "ikke-kold" og du har nu temperaturen for hvad der er "dobbelt så koldt".

Hvis vi antager at der er vindstille alle dage, så var det 15C i går, nu er det 0C, i morgen er det -15C. Eller hvad der føles dobbelt så koldt for dig. Det er jo et spørgsmål om relativitet.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="Smittefar"][quote="Kaptajn Kropp"]Q: Hvis der er nul grader udenfor i dag, og det bliver dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt bliver det så?[/quote]

Jeg forestiller mig, at du mener 0 grader celsius, men på celsius skalaen er nulpunktet jo valgt nærmest arbitrært til at være vands smeltepunkt. Den eneste rigtige temperaturskala er jo Kelvinskalaen, og så er temperaturen jo lige pludselig 273.15 grader. Hvis vi så tillader os at antage, at tilstanden "dobbelt så koldt" kan tilnærmes med tilstanden "halvt så varmt", må det rigtige svar jo være, at dobbelt så koldt giver temperaturen 136.575 grader Kelvin - Det er så sjovt nok det samme som -136.575 grader Celsius.[/quote]

Så bliver det rimelig koldt i morgen! :D God forklaring, som giver god mening. Når du siger at Kelvin er den eneste "rigtige" temperatur skala, er det så fordi det er den SI-enhed, vi har valgt at bruge i det meste af verden?

EDIT: Hvor forkert ville det være at lave samme ræsonnement, bare med Fahrenheit? (0 grader celcius = 32 grader fahrenheit. Halvt så varmt må være 16 grader fahrenheit = -9 grader celcius)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Nej - det er fordi, det er den der har nulpunkt ved det absolutte nulpunkt - Derudover er det rigtigt, at den er SI-skala, og det er altid fedt :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Min kærestes lillebror står og skal købe en omformer til hans Fender Champion 600. Men hvor mange Watt æder sådan en fætter?
Er denne for lille? https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... tno=H19918

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Ved godt, det er grænsende til blasfemi at slå op i manualen, men på side 7 står der, at den kræver 25W, så den der 85W omformer må være helt fin.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Ved godt, det er grænsende til blasfemi at slå op i manualen, men på side 7 står der, at den kræver 25W, så den der 85W omformer må være helt fin.[/quote]
Fedt mand... Manualen havde han smidt væk. :) Han er Civilingeniør fra DTU, han mente ikke han skulle bruge den.... :D

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="Smittefar"]Ved godt, det er grænsende til blasfemi at slå op i manualen, men på side 7 står der, at den kræver 25W, så den der 85W omformer må være helt fin.[/quote]
Fedt mand... Manualen havde han smidt væk. :) Han er Civilingeniør fra DTU, han mente ikke han skulle bruge den.... :D [/quote]

De er de værste..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Rasmus"][quote="Smittefar"]Ved godt, det er grænsende til blasfemi at slå op i manualen, men på side 7 står der, at den kræver 25W, så den der 85W omformer må være helt fin.[/quote]
Fedt mand... Manualen havde han smidt væk. :) Han er Civilingeniør fra DTU, han mente ikke han skulle bruge den.... :D [/quote]

Uh vi kender det for godt herude! "LHC?.. read maunal?.. pft.. Just turn knobs and see what happens"

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen