Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

altså jeg havde heller ikke manualen, men det tog ikke mange sekunder at finde den på nettet :p

Og jeg må så åbenbart erkende, at jeg er en meget atypisk ingeniør - Når jeg får noget nyt avanceret legetøj, gennemgår jeg altid manualen minutiøst med legetøjet i hånden - Tænk nu hvis det kunne noget, jeg ellers ikke ville have opdaget!! Jeg elsker at blive klogere på mine redskaber.

(Ja jeg ved godt, der er til en hel undertråd af "taget ud af sammenhæng")
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Jeg kender nu mange ingeniører, der er nødt til at læse manualer: Apparater er jo aldrig lavet logisk i forhold til, hvordan de virker indeni - de er lavet, så man kan bruge dem helt uden at vide hvordan de virker. Hvordan skulle vi dog kunne finde ud af det???

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Jeg kender nu mange ingeniører, der er nødt til at læse manualer: Apparater er jo aldrig lavet logisk i forhold til, hvordan de virker indeni - de er lavet, så man kan bruge dem helt uden at vide hvordan de virker. Hvordan skulle vi dog kunne finde ud af det???[/quote]

Det minder mig om første gang jeg lod min datter tænde anlægget ... for at sikre mig, at hun ikke brændte højttalerne af, bad jeg hende skrue volumeknappen ned på 0, inden hun trykkede play ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Kaptajn Kropp"]
EDIT: Hvor forkert ville det være at lave samme ræsonnement, bare med Fahrenheit? (0 grader celcius = 32 grader fahrenheit. Halvt så varmt må være 16 grader fahrenheit = -9 grader celcius)[/quote]

Er det ikke noget med at 1 grad Celsius svarer til 1,8 grader Fahrenheit (eller også er det omvendt) ...? Her skal jeg huske mere end 10 år tilbage, så ret mig, hvis jeg husker forkert.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="sørendybdal"][quote="Kaptajn Kropp"]
EDIT: Hvor forkert ville det være at lave samme ræsonnement, bare med Fahrenheit? (0 grader celcius = 32 grader fahrenheit. Halvt så varmt må være 16 grader fahrenheit = -9 grader celcius)[/quote]

Er det ikke noget med at 1 grad Celsius svarer til 1,8 grader Fahrenheit (eller også er det omvendt) ...? Her skal jeg huske mere end 10 år tilbage, så ret mig, hvis jeg husker forkert.[/quote]

Ifølge google svarer 0 grader celsius til 32 grader fahrenheit, så fremgangsmåden vil jo ligne den som Smittefar bruger. Resultatet er dog skræmmende forskelligt. Uden at kunne forklare hvorfor denne forskel er til stede, så vil jeg dog heller stole på det resultat man opnår med at omregne med kelvin, da det jo er en SI-enhed og dermed har lidt mere "autoritet", hvis man kan sige det sådan. :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Fahrenheit er dumme

(16 Fahrenheit er det samme som ca. -9 grader celsius)
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="sørendybdal"][quote="Kaptajn Kropp"]
EDIT: Hvor forkert ville det være at lave samme ræsonnement, bare med Fahrenheit? (0 grader celcius = 32 grader fahrenheit. Halvt så varmt må være 16 grader fahrenheit = -9 grader celcius)[/quote]

Er det ikke noget med at 1 grad Celsius svarer til 1,8 grader Fahrenheit (eller også er det omvendt) ...? Her skal jeg huske mere end 10 år tilbage, så ret mig, hvis jeg husker forkert.[/quote]
Der er ikke samme afstand mellem enhederne på Fahrenheit- og Celsius-skalaerne. For at regne om, skal man gange Celsius med 1,8 og lægge 32 til.
See you in heaven if you make the list

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Petunia »

[quote="Smittefar"][quote="Kaptajn Kropp"]Q: Hvis der er nul grader udenfor i dag, og det bliver dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt bliver det så?[/quote]

Jeg forestiller mig, at du mener 0 grader celsius, men på celsius skalaen er nulpunktet jo valgt nærmest arbitrært til at være vands smeltepunkt. Den eneste rigtige temperaturskala er jo Kelvinskalaen, og så er temperaturen jo lige pludselig 273.15 grader. Hvis vi så tillader os at antage, at tilstanden "dobbelt så koldt" kan tilnærmes med tilstanden "halvt så varmt", må det rigtige svar jo være, at dobbelt så koldt giver temperaturen 136.575 grader Kelvin - Det er så sjovt nok det samme som -136.575 grader Celsius.[/quote]

Dit regnestykke er helt korrekt, men hvis det er 0 grader Kelvin udenfor i dag, og det bliver dobbelt så koldt i morgen, så kan spørgsmålet ikke besvares.
Hvis jeg har 0 guitarer idag og har halvt så mange imorgen, hvor mange har jeg så?
(jvf. tilstanden "dobbelt så koldt" kan tilnærmes med tilstanden "halvt så varmt")

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

NQ: Jeg er asocial og hader at gå i tøjbutikker, kender I nogle gode/fede/ikke-for-dyre hjemmesider hvis man skal ha' noget nyt kluns eller et par sko?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Er der nogen der ved om Webers blue dog keramisk 75w ville passe følsomheds mæssigt med mine Weber 1230-55 enheder.Det er meningen at der skal være 2 blue i et kab og 2 x1230-55 i det andet.
Men spiller de lige højt?
De er ikke på lige mange w. men er det ikke ligeså meget følsomheden der gør forskellen
Sorte strater lyder bare bedst..

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Jeg er asocial og hader at gå i tøjbutikker, kender I nogle gode/fede/ikke-for-dyre hjemmesider hvis man skal ha' noget nyt kluns eller et par sko?[/quote]

Har de fleste butikker efterhånden ikke en webshop? H&M er ihvertfald altid et billigt og nemt sted :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]Q- Er der nogen der ved om Webers blue dog keramisk 75w ville passe følsomheds mæssigt med mine Weber 1230-55 enheder.Det er meningen at der skal være 2 blue i et kab og 2 x1230-55 i det andet.
Men spiller de lige højt?
De er ikke på lige mange w. men er det ikke ligeså meget følsomheden der gør forskellen[/quote]

Jo, det er følsomheden, der er interessant i denne sammenhæng. Jeg kan så desværre ikke hjælpe dig med denne for en 75 watts Blue Dog. Dog vil jeg sige, at jeg tror nok, at det var sådan én jeg hørte (eller også var det 50 watts versionen - de skulle blive mørkere i lyden jo højere effekt, de kan klare), og det var godt nok lidt af en tynd kop te, syntes jeg - ihvertfald på egen hånd. Måske den er fed i kombination? I don´t know...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

[quote="Kaptajn Kropp"][quote="VilhelmNielsen"]NQ: Jeg er asocial og hader at gå i tøjbutikker, kender I nogle gode/fede/ikke-for-dyre hjemmesider hvis man skal ha' noget nyt kluns eller et par sko?[/quote]

Har de fleste butikker efterhånden ikke en webshop? H&M er ihvertfald altid et billigt og nemt sted :) [/quote]
Eller topman.com, asos.com og nelly.com.. Allesammen er i Europa og ikke specielt dyre..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kaptajn Kropp"][quote="VilhelmNielsen"]NQ: Jeg er asocial og hader at gå i tøjbutikker, kender I nogle gode/fede/ikke-for-dyre hjemmesider hvis man skal ha' noget nyt kluns eller et par sko?[/quote]

Har de fleste butikker efterhånden ikke en webshop? H&M er ihvertfald altid et billigt og nemt sted :) [/quote]

Jeg har før købt underhylere, sokker, m.v. hos smartguy.dk. De har som regel gode tilbud, størrelsesguides, der er til at finde ud af, og både dyre og ikke så dyre mærker. Eneste downside for mit vedkommende er, at man åbenbart kun kan være en "smart guy", hvis man er under 25, eller klæder sig som sådan. Men både deres underhylere og sokker kan dog stadig gå an til en gammel knark som mig, på over 30 :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg har også brugt smartguy til køb af sko.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GodSpeedDK"]Eneste downside for mit vedkommende er, at man åbenbart kun kan være en "smart guy", hvis man er under 25, eller klæder sig som sådan. Men både deres underhylere og sokker kan dog stadig gå an til en gammel knark som mig, på over 30 :) [/quote]

Til os, der ikke vil være ung med de unge, har Smartguy lavet Smartmen.dk i stedet. Stilen er noget konservativ, men sådan er livet åbenbart når man runder de 25...
Jeg har tidligere handlet meget med Smartguy og har aldrig oplevet hverken leveringsproblemer er returneringsproblemer.

Derudover kan jeg personligt give :thumbup: til hm.com og asos.com, som jeg har gode personlige erfaringer med.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="FunkyValle"](...) Smartmen.dk (...)[/quote]

Det er noteret!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]Q- Er der nogen der ved om Webers blue dog keramisk 75w ville passe følsomheds mæssigt med mine Weber 1230-55 enheder.Det er meningen at der skal være 2 blue i et kab og 2 x1230-55 i det andet.
Men spiller de lige højt?
De er ikke på lige mange w. men er det ikke ligeså meget følsomheden der gør forskellen[/quote]

Jo, det er følsomheden, der er interessant i denne sammenhæng. Jeg kan så desværre ikke hjælpe dig med denne for en 75 watts Blue Dog. Dog vil jeg sige, at jeg tror nok, at det var sådan én jeg hørte (eller også var det 50 watts versionen - de skulle blive mørkere i lyden jo højere effekt, de kan klare), og det var godt nok lidt af en tynd kop te, syntes jeg - ihvertfald på egen hånd. Måske den er fed i kombination? I don´t know...[/quote]


Tynd kop the er det sådan tynd ligesom celestion blue alnico du mener-For de er jo lidt diskante ,men lyder fedt samme med f.eks g12-h30.
Jeg spørger om blue dog 75w fordi der er et helt nyt par til salg for en fornuftig penge og jeg spekulere jo i at bygge et kab mere til min ac 50er.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Nogen der ved, hvilket fabrikat disse er: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/2-mega-fee-plexiglas/ ... 467342/</a><!-- m -->

Hvis jeg nogensinde skal optræde i en musikvideo, skal det være med en Dan armstrong, og sådan nogle kabinetter dér :character-afro:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="FunkyValle"]Til os, der ikke vil være ung med de unge, har Smartguy lavet Smartmen.dk i stedet. Stilen er noget konservativ, men sådan er livet åbenbart når man runder de 25...[/quote]
Øhh, nej!
Man kan sagtens være "ung", og være se smart ud, uden at ligne en der arbejder i en bank, medlem af et højreorienteret parti, eller en der ikke tåler at få beskidte fingre, også selvom man har rundet 25, eller 30 for den sags skyld.. Men det kræver, at man gider at tage lidt stilling til det man tager på..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen