Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Jeg kunne godt tænke mig en ekstern HD. Men den skal kunne sætte på routeren, så alle på netværket kan få adgang til den. Der er som udgangspunkt så få penge som muligt til øvelsen, så det er i den nedre del af prissegmentet, der skal findes en HD. Hvad skal jeg kigge efter?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Q: Hvis man skal overføre penge til udlandet (tyskland), hvor skal man så gøre det? Altså en "Bank Wire Transfer"?

Og hvad skal man bruge?

Det er, hvad jeg har:

Bank Account Inform. / Bankverbindung:
Hypo- Vereinsbank Donauwörth
Routing Code / BLZ:722 200 74 Account # / Konto Nr.:4 65 10 49
IBAN: DE07 7222 0074 0004 6510 49 BIC: HYVEDEMM255

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Jeg kan kun bidrage med, Hypo er en fin bank - en af mine buddies arbejde der et års tid i München.. Koster det ikke flere hundrede kroner at overføre til en bank i udlandet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Max Power »

Til udlandet skal du bruge IBAN-nummeret og SWIFT-code (eller BIC, som du har).

Nu kender jeg jo ikke din netbank, som jeg går ud fra at du har, men du burde kunne overføre via den. Ellers kontakt din bank.
Der er desuden normalt et gebyr for at overføre til udlandet (fra ca. 30 til 50kr) og vær opmærksom på om du også skal betale den modtagende banks gebyr (men det mener jeg nu ikke at banker "normalt" kræver indenfor EU, men tjek det lige).

Hvis du ikke er fortrolig med modtager, så er du vel også klar over risikoen ved direkte overførsel frem for "almindelig" online betaling med kredit kort?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Er i tvivl. Denon PMA-655R vs. NAD 3140. Nads specifikationer siger 2x40W output mod Denons 2x50W, begge i 8 ohm.
Har allerede Denonen, men overvejer at skifte, da jeg er faldet for en NAD tuner og godt kan lide at tingene matcher visuelt...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

[quote="Peter C"]Q: Hvis man skal overføre penge til udlandet (tyskland), hvor skal man så gøre det? Altså en "Bank Wire Transfer"?

Og hvad skal man bruge?

Det er, hvad jeg har:

Bank Account Inform. / Bankverbindung:
Hypo- Vereinsbank Donauwörth
Routing Code / BLZ:722 200 74 Account # / Konto Nr.:4 65 10 49
IBAN: DE07 7222 0074 0004 6510 49 BIC: HYVEDEMM255[/quote]

Du skal muligvis tilmelde/aktivere internationale overførsler inde på din netbank. Ud over det er det som en hver anden overførsel - udfyld felterne og tryk OK.
Det kommer sikkert an på, hvilken bank du har (jeg har Nordea), men da jeg købte nogle trommer i Tyskland sidste år, var det sådan det foregik.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="FunkyValle"]Q: Er i tvivl. Denon PMA-655R vs. NAD 3140. Nads specifikationer siger 2x40W output mod Denons 2x50W, begge i 8 ohm.
Har allerede Denonen, men overvejer at skifte, da jeg er faldet for en NAD tuner og godt kan lide at tingene matcher visuelt...[/quote]

Hvad var det for højttalere, du endte med?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Turtle"][quote="FunkyValle"]Q: Er i tvivl. Denon PMA-655R vs. NAD 3140. Nads specifikationer siger 2x40W output mod Denons 2x50W, begge i 8 ohm.
Har allerede Denonen, men overvejer at skifte, da jeg er faldet for en NAD tuner og godt kan lide at tingene matcher visuelt...[/quote]

Hvad var det for højttalere, du endte med?[/quote]
Det blev et sæt Dali 104 (jeg er ikke stensikker på modellen og der står umiddelbart ikke noget bag på den højtaler, jeg lige kan komme til nu.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="FunkyValle"][quote="Turtle"][quote="FunkyValle"]Q: Er i tvivl. Denon PMA-655R vs. NAD 3140. Nads specifikationer siger 2x40W output mod Denons 2x50W, begge i 8 ohm.
Har allerede Denonen, men overvejer at skifte, da jeg er faldet for en NAD tuner og godt kan lide at tingene matcher visuelt...[/quote]

Hvad var det for højttalere, du endte med?[/quote]
Det blev et sæt Dali 104 (jeg er ikke stensikker på modellen og der står umiddelbart ikke noget bag på den højtaler, jeg lige kan komme til nu.[/quote]

De burde i hvert fald matche fint rent lydmæssigt med en gammel NAD. Jeg har vist aldrig hørt 3140, men hvis jeg husker ret var den storebror til den nær-legendariske 3020 - hvis det også betyder, at den er bygget op om samme læst, så er det en meget solid forstærker. 25-30 år gamle forstærkere kan selvfølgelig altid have deres problemer, men hvis ellers den fungerer godt, så tror jeg, at den vil være et fint alternativ til Denonen...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Uh, NAD 3020 - sådan en har jeg. Tror da lige, jeg sætter noget musik på :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Kan godt høre, jeg er lidt bagud med min NAD 312 :(
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Kan godt høre, jeg er lidt bagud med min NAD 312 :( [/quote]

Var det ikke efterfølgeren til 3020? Jeg har aldrig hørt den, fordi den fik så mange tæsk, da den kom frem, fordi den efter sigende var meget dårligere end forgængeren...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="FunkyValle"]Q: Jeg kunne godt tænke mig en ekstern HD. Men den skal kunne sætte på routeren, så alle på netværket kan få adgang til den. Der er som udgangspunkt så få penge som muligt til øvelsen, så det er i den nedre del af prissegmentet, der skal findes en HD. Hvad skal jeg kigge efter?[/quote]

http://www.pixmania.com/dk/dk/8001512/a ... U2NTI5MzU7

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Petunia »

Jeg har mange forskellige typer guitarer - Tele, Strat, ES335, SG, Akkustiske og LP's.
Lige i øjeblikket er det helt klart mine LP Customs, som jeg foretrækker - alt andet er totalt ligegyldigt.
Reelt havde jeg tænkt mig, at jeg her i weekenden skulle have indspillet et par ideer/skitser angående nye numre. Gain knappen på forstærkeren er skruet en my op, og det er nok - lyden er rå, tyk og beskidt - simpelthen pragtfuld - min drømmelyd. Men - ja, MEN, den drukner alt muligt andet...
Hov, skal lige tilføje, at det er uden pedaler, altså direkte ind uden noget sovs.
Jeg er lige nu satans frustreret - det er både en gevaldig optur(min lyd er optimal), og en ufattelig nedtur(alt andet bliver bare kvast), plus en WTF - jamen jeg gider ikke spille på en Tele eller Strat lige nu, for at få lidt Forstadspænhed ind i lydbilledet.
Så hvad gør jeg?
Går ned i kiosken og køber to sixpacks og tyller dem i mig?
Tænder for fjernsynet og ser en eller anden amatørkonkurrence?

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg har lige købt en Diamond Memory Lane 2 brugt og der hørte ikke nogen strømforsyning med, men et dobbelt stik til en voodoo lab PP2+.
Jeg gad nu godt have en ekstern strømforsyning til den - så hvor kan jeg få det? Den bruger 18 (24) volt og 160mA ifølge Diamonds egen side - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.diamondpedals.com/faq.html"> ... aq.html</a><!-- m -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg så på en US telecaster idag med tummycut. (udskæring til ølmaven?)
Q : Er det kun telecaster deluxe der har dem ? Og skal der så ikke være bindinger på ?
Der var ingen bindinger på denne tele.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg så på en US telecaster idag med tummycut. (udskæring til ølmaven?)
Q : Er det kun telecaster deluxe der har dem ? Og skal der så ikke være bindinger på ?
Der var ingen bindinger på denne tele.

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kasperploug »

Har sat min Orange Rocker 30 top + 2*12" til salg/bytte, for noget mindre, og mere handy.. Har fået tilbudt en Fender Super Sonic 60 top + 1*12" Zilla kabinet, og en anden gut har tilbudt en Fender Vibro Champ fra 70'erne + en Peavey Classic 30 i bytte. Jeg går umiddelbart efter en smule mere klarhed i lyden end Orange'n, men lyden skal alligevel gengives rigtig godt både i top og bund, så en Fender er vel ikke helt i vejen..? Jeg må selvfølgelig droppe overdriven, men jeg har hvad jeg skal bruge af drivepedaler, så det skulle kunne klares på gulvet :)
Hvad synes I? Er nogle af byttehandlerne favorable for mig - evt. med penge min vej? Jeg har bare brug for et fingerpeg - under alle omstændigheder skal jeg nok ud at prøve dem :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan sgu meget godt lide Fender SuperSonic - Jeg kan ikke gennemskue, om der skal penge den ene eller den anden vej - Vibro Champ + Peavey ville jeg personligt springe over. Jeg synes, Peaveyen er kedelig og en Champ vil være for lidt til live brug - selv om den måske nok er en ret fed amp.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Q: Jeg er ny til det her med aktive pickupper - hvis sådan nogen EMG'er er ved at løbe tør for strøm står de så og kører op og ned i lydstyrke hele tiden?

(Jeg spørger fordi min guitar kører op og ned i lydstyrke hele tiden og jeg har ikke nogen batterier, så jeg kan teste om det er det...)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen