Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Jeg måtte ikke sætte mit "Udklædte børn bliver fodret til hunden"-skilt op for chefen :D

Så jeg bad om, at hun lavede et lignende græskar til næste år:

Billede

I øvrigt var der endnu en bande forbi lige før. Jeg spurgte dem, om de vidste hvornår det var fastelavn? "Det er det nu" ... :roll:

Så gik flere af dem inden de fik slik i deres spande ... da jeg spurgte hvorfor, svarede de: "Vi kan ikke lide det slik".

Dét køber jeg mere af til næste år. :thumbup:

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg foretrækker til hver en tid en højtid der handler om at slå katte med rundboldbat!

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Q: Jeg overvejer, at kaste mig ud i et BYOC projekt, da jeg tænker, at det kunne være sjovt at sidde og hygge sig med det over vinteren. Spørgsmålet er: Kan det lade sig gøre, hvis man kun er almindeligt dårlig til at lodde, ikke har forstand på at læse diagrammer og desuden ikke er specielt teknisk anlagt? Hvis ja, hvilket sæt er så det letteste at gå i gang med? :crazy:

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

[quote="thomasrytter"]Q: Jeg overvejer, at kaste mig ud i et BYOC projekt, da jeg tænker, at det kunne være sjovt at sidde og hygge sig med det over vinteren. Spørgsmålet er: Kan det lade sig gøre, hvis man kun er almindeligt dårlig til at lodde, ikke har forstand på at læse diagrammer og desuden ikke er specielt teknisk anlagt? Hvis ja, hvilket sæt er så det letteste at gå i gang med? :crazy:[/quote]

Det lykkedes mig (med en smule hjælp) at samle deres kompressor uden de store problemer, og ud fra din beskrivelse af dine færdigheder, lyder det som om vi på det punkt er ret lige :lol:

Det kan ses på samlekvaliteten at jeg har sat den sammen, men den fungerer uden problemer :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

[quote="Jacob"][quote="thomasrytter"]Q: Jeg overvejer, at kaste mig ud i et BYOC projekt, da jeg tænker, at det kunne være sjovt at sidde og hygge sig med det over vinteren. Spørgsmålet er: Kan det lade sig gøre, hvis man kun er almindeligt dårlig til at lodde, ikke har forstand på at læse diagrammer og desuden ikke er specielt teknisk anlagt? Hvis ja, hvilket sæt er så det letteste at gå i gang med? :crazy:[/quote]

Det lykkedes mig (med en smule hjælp) at samle deres kompressor uden de store problemer, og ud fra din beskrivelse af dine færdigheder, lyder det som om vi på det punkt er ret lige :lol:

Det kan ses på samlekvaliteten at jeg har sat den sammen, men den fungerer uden problemer :) [/quote]

Deres manualer er ren paint-by-numbers, så der kan du ikke gå helt galt i byen (det kan du selvfølgelig, men så skal du også gøre dig umage :) ) I forhold til sværhedsgraden er deres seneste udgaver af sættene blevet lidt nemmere at samle pga. printmonterede pots, diode og switches.

Hvis det skal være let, ville jeg nok gå efter et af deres overdrivesæt (vist ikke tube screameren) eller fuzzsættene...

men hvis det også skal handle om, hvad du kan bruge: Hvilke effekter kunne du være på jagt efter ? :)

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Tak for tippene! Jeg tror sgu, at jeg vil prøve at kaste mig over et af deres fuzzsæt, når jeg får tiden til det :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

You´re jumping into the deep end of the pool...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Q : Hvor kan man købe en bumper til en Iphone ? Hos enhver forhandler af Apple produkter ?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Swampthing"]Q : Hvor kan man købe en bumper til en Iphone ? Hos enhver forhandler af Apple produkter ?[/quote]

Har lige købt en fin én uden pjat til min 4S hos Fona. Så ja.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Herligt! Så skal jeg i Fona i morgen. Tak for Info.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

Q: Jeg kigger på kompakt-hifi. Denon M38 eller NAD C715. DAB er ligegyldigt, men jeg undrer mig over at de to receivere koster det samme i Hifiklubben, mens Denon'en koster £200 og NAD'en £400 i UK.

Kan man generelisere lidt på forskellen mellem NAD og Denon? Jeg satser på at anlægget skal spille gennem to B&W 686, skulle det spille en rolle.
See you in heaven if you make the list

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Stevi"]Q: Jeg kigger på kompakt-hifi. Denon M38 eller NAD C715. DAB er ligegyldigt, men jeg undrer mig over at de to receivere koster det samme i Hifiklubben, mens Denon'en koster £200 og NAD'en £400 i UK.

Kan man generelisere lidt på forskellen mellem NAD og Denon? Jeg satser på at anlægget skal spille gennem to B&W 686, skulle det spille en rolle.[/quote]

Jeg kender begge to og vil generalisere så kort som: Tag NAD'en :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Stevi"]Q: Jeg kigger på kompakt-hifi. Denon M38 eller NAD C715. DAB er ligegyldigt, men jeg undrer mig over at de to receivere koster det samme i Hifiklubben, mens Denon'en koster £200 og NAD'en £400 i UK.

Kan man generelisere lidt på forskellen mellem NAD og Denon? Jeg satser på at anlægget skal spille gennem to B&W 686, skulle det spille en rolle.[/quote]
Jeg synes at have hørt om at der er nogen mærker som hifi klubben selv er distributør af. Derfor kan de tjene mere på dem de selv henter hjem, end på de mærker som de ikke er distributør af.

Bare et bud.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]Jeg synes at have hørt om at der er nogen mærker som hifi klubben selv er distributør af. Derfor kan de tjene mere på dem de selv henter hjem, end på de mærker som de ikke er distributør af.

Bare et bud.[/quote]

Jeg har selv hørt samme. Og det giver også meget god mening - "pusheren" skal jo også tjene lidt på handlen ;-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Turtle"][quote="Stevi"]Q: Jeg kigger på kompakt-hifi. Denon M38 eller NAD C715. DAB er ligegyldigt, men jeg undrer mig over at de to receivere koster det samme i Hifiklubben, mens Denon'en koster £200 og NAD'en £400 i UK.

Kan man generelisere lidt på forskellen mellem NAD og Denon? Jeg satser på at anlægget skal spille gennem to B&W 686, skulle det spille en rolle.[/quote]

Jeg kender begge to og vil generalisere så kort som: Tag NAD'en :) [/quote]
Kan du uddybe lidt til en hifi-ignorant som mig? Eller er det en længere afhandling?
See you in heaven if you make the list

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Stevi"][quote="Turtle"][quote="Stevi"]Q: Jeg kigger på kompakt-hifi. Denon M38 eller NAD C715. DAB er ligegyldigt, men jeg undrer mig over at de to receivere koster det samme i Hifiklubben, mens Denon'en koster £200 og NAD'en £400 i UK.

Kan man generelisere lidt på forskellen mellem NAD og Denon? Jeg satser på at anlægget skal spille gennem to B&W 686, skulle det spille en rolle.[/quote]

Jeg kender begge to og vil generalisere så kort som: Tag NAD'en :) [/quote]
Kan du uddybe lidt til en hifi-ignorant som mig? Eller er det en længere afhandling?[/quote]

Ja, det kan det jo hurtigt blive - og lyden er jo altid en smagssag. Men både konstruktionsmæssigt og lydmæssigt er NAD'en bare lige en klasse bedre end Denonen.

Med hensyn til priserne, så har HiFi-klubben historisk set et tæt bånd med NAD og er selv distributører af dem, så derfor er der færre led, der skal have avance på dem, så man får noget mere for pengene.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Q: Jeg skal lave nogle dokumenter (primært regneark) som en del forskellige mennesker rundt på kloden kan tilgå - fra både windows, mac og linux. Gerne samtidig. Jeg spekulerer på, om Google Docs er løsningen på det? Er der nogle, der har erfaringer med Google Docs? Er det nemt at gå til? Kan flere personer rette i dokumenter samtidig?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg har sidst prøvet for et par måneder siden, men min oplevelse af Google docs regneark er, at det er så jammerligt at arbejde med ,så jeg gav op igen.
Jeg ville bruge dropbox og Microsoft/Open Office - det kører på alle platforme
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Jeg har sidst prøvet for et par måneder siden, men min oplevelse af Google docs regneark er, at det er så jammerligt at arbejde med ,så jeg gav op igen.
Jeg ville bruge dropbox og Microsoft/Open Office - det kører på alle platforme[/quote]

Det har vi gjort indtil nu, men problemet med Dropbox er, at den ikke rigtigt kan håndtere, at flere har det samme dokument åbent samtidig, så det var det, jeg gerne ville ud over.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Excel dokumenter kan sættes op som delte, der til en vis grad tillader at man arbejder i dokumentet simultant, men så skal det godt nok være det eksakt samme dokument, og det er det jo ikke på dropbox. Der er det jo hver sin kopi af samme dokument.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen