Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Q: Findes der nogle fede sange til mandolin? Jeg er ved at løbe tør for ting at spille på min bouzouki
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"]Q: Findes der nogle fede sange til mandolin? [/quote]

Nej.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Turtle"]Q: Jeg skal lave nogle dokumenter (primært regneark) som en del forskellige mennesker rundt på kloden kan tilgå - fra både windows, mac og linux. Gerne samtidig. Jeg spekulerer på, om Google Docs er løsningen på det? Er der nogle, der har erfaringer med Google Docs? Er det nemt at gå til? Kan flere personer rette i dokumenter samtidig?[/quote]

Google Docs er nemmest.

Alternativet er umiddelbart SubVersion.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="K-P"]Q: Findes der nogle fede sange til mandolin? Jeg er ved at løbe tør for ting at spille på min bouzouki[/quote]

[youtube]_rAaOxmalkI[/youtube]

En klassiker! :thumbup:
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

@Sørendybdal: Ah ja, jeg har allerede kigget på Kashmir (Som ikke har så meget med mandolin at gøre, men Dsus4-stemningen passer også ret godt). Battle of Evermore må jeg hellere kigge nærmere på
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="K-P"]Q: Findes der nogle fede sange til mandolin? Jeg er ved at løbe tør for ting at spille på min bouzouki[/quote]


<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="Pluto"][quote="K-P"]Q: Findes der nogle fede sange til mandolin? Jeg er ved at løbe tør for ting at spille på min bouzouki[/quote]


<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Blå baggrund, Gult trommesæt, Rød trøje. Det gør ondt i øjnene at se den video!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Kaptajn Kropp"][quote="Pluto"][quote="K-P"]Q: Findes der nogle fede sange til mandolin? Jeg er ved at løbe tør for ting at spille på min bouzouki[/quote]


<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Blå baggrund, Gult trommesæt, Rød trøje. Det gør ondt i øjnene at se den video![/quote]


Get used to it.De kommer igen de dejlige farver ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Kaptajn Kropp"][quote="Pluto"][quote="K-P"]Q: Findes der nogle fede sange til mandolin? Jeg er ved at løbe tør for ting at spille på min bouzouki[/quote]


<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Blå baggrund, Gult trommesæt, Rød trøje. Det gør ondt i øjnene at se den video![/quote]

Og du lytter altid med øjnene: Sikken en kikset buks i en rædsom farve han bærer! Han kan nok ikke spille, så det gider jeg ikke lytte til..?

:roll:

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Kan nogen forklare dette: 7 trommemikrofoner sendes gennem en mixerpult og mixes ned til to kanaler (left-right), der sendes til FOH-mixeren, som er næsten magen til den første mixer. Når de 7 kanaler dæmpes med 20 dB, inden de sendes videre, giver det en kraftig støj på signalet, der minder om en gammel radio, men når de to FOH-kanaler dæmpes tilsvarende (uden at de andre dæmpes), er der ingen støj, og alt er fint ... (?)
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q:
Jeg har begået den dumhed at købe TES IV: Skyrim til min 3 år gamle stationære pc. Den kan køre det, men slet ikke med så flot grafik, som jeg gerne vil have. Altså skal jeg have mig et nyt grafikkort og en ny strømforsyning (den gamle hiver og flår efter vejret bare jeg åbner FM12). Så kommer spørgsmålet: Hvad dulan skal jeg købe?
Mit nuværende grafikkort er et Geforce 8800 GT. Jeg gider ikke betale halvanden arm for et nyt kort så hvad er værd at kigge på i 1000-1200kr klassen? Jeg skal nok op og have mig en 650w strømforsyning og den skal tie stille! Hvad skal jeg have her?
Commence, nerds!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="sørendybdal"]Kan nogen forklare dette: 7 trommemikrofoner sendes gennem en mixerpult og mixes ned til to kanaler (left-right), der sendes til FOH-mixeren, som er næsten magen til den første mixer. Når de 7 kanaler dæmpes med 20 dB, inden de sendes videre, giver det en kraftig støj på signalet, der minder om en gammel radio, men når de to FOH-kanaler dæmpes tilsvarende (uden at de andre dæmpes), er der ingen støj, og alt er fint ... (?)[/quote]
Det handler om gain staging og signal støj forhold. Når du dæmper 20 dB i sub mixeren skal du jo så efterfølgende forstærke 20 dB - på den måde får du tvunget signalet 20 dB tættere på støjgulvet i den første mixer, og dit signal/støj forhold forringes med 20 dB - så vidt muligt skal man altid køre signaler så højt som muligt gennem hele kæden.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Smittefar"]Det handler om gain staging og signal støj forhold. Når du dæmper 20 dB i sub mixeren skal du jo så efterfølgende forstærke 20 dB - på den måde får du tvunget signalet 20 dB tættere på støjgulvet i den første mixer, og dit signal/støj forhold forringes med 20 dB - så vidt muligt skal man altid køre signaler så højt som muligt gennem hele kæden.[/quote]

Tak for forklaringen ... det giver jo egentlig god mening, når man tænker over det.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Kimling"]Q:
Jeg har begået den dumhed at købe TES IV: Skyrim til min 3 år gamle stationære pc. Den kan køre det, men slet ikke med så flot grafik, som jeg gerne vil have. Altså skal jeg have mig et nyt grafikkort og en ny strømforsyning (den gamle hiver og flår efter vejret bare jeg åbner FM12). Så kommer spørgsmålet: Hvad dulan skal jeg købe?
Mit nuværende grafikkort er et Geforce 8800 GT. Jeg gider ikke betale halvanden arm for et nyt kort så hvad er værd at kigge på i 1000-1200kr klassen? Jeg skal nok op og have mig en 650w strømforsyning og den skal tie stille! Hvad skal jeg have her?
Commence, nerds![/quote]

Hvis du tør at skifte producent, så kan du få dette kort til 1k: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... ct/Details ... id=4392670</a><!-- m -->
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"][quote="sørendybdal"]Kan nogen forklare dette: 7 trommemikrofoner sendes gennem en mixerpult og mixes ned til to kanaler (left-right), der sendes til FOH-mixeren, som er næsten magen til den første mixer. Når de 7 kanaler dæmpes med 20 dB, inden de sendes videre, giver det en kraftig støj på signalet, der minder om en gammel radio, men når de to FOH-kanaler dæmpes tilsvarende (uden at de andre dæmpes), er der ingen støj, og alt er fint ... (?)[/quote]
Det handler om gain staging og signal støj forhold. Når du dæmper 20 dB i sub mixeren skal du jo så efterfølgende forstærke 20 dB - på den måde får du tvunget signalet 20 dB tættere på støjgulvet i den første mixer, og dit signal/støj forhold forringes med 20 dB - så vidt muligt skal man altid køre signaler så højt som muligt gennem hele kæden.[/quote]

Fin forklaring!

Men "støjgulv"..?

Her er vi da vist kommet til samme afdeling af det danske sprog, som også omfatter begreber som "guitarer med solbrudsfinish", "Telecaster med B-bøjer", "pedaler med sandt overspring" og slige herlige udtryk..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Sasha"]

Fin forklaring!

Men "støjgulv"..?

Her er vi da vist kommet til samme afdeling af det danske sprog, som også omfatter begreber som "guitarer med solbrudsfinish", "Telecaster med B-bøjer", "pedaler med sandt overspring" og slige herlige udtryk..?

:-)[/quote]


Skal det ikke være en H-bøjer?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det er det ikke i dén guitarbog, jeg har, som i ramme alvor bruger dette udtryk.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]

Men "støjgulv"..?

Her er vi da vist kommet til samme afdeling af det danske sprog, som også omfatter begreber som "guitarer med solbrudsfinish", "Telecaster med B-bøjer", "pedaler med sandt overspring" og slige herlige udtryk..?

:-)[/quote]

Støjgulv har været et almindeligt brugt ord på dansk i den sammenhæng i mindst 30 år. Det kan jeg ikke se noget mystisk i...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nå, OK..?

Dér kan man bare se. Jeg har s.. aldrig hørt det brugt. Men det er nok bare mig så...

Om man så synes, at det er en elegant detalje i det danske sprog - jfr. det ovennævnte - er så en helt anden sag.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

[quote="K-P"]

Skal det ikke være en H-bøjer?[/quote]

:clap: :lol: :lol: :lol:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen