Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg vil vildt gerne have en "gold Anodized" slagplade til min jazzmaster.
Jeg kan bare ikke finde sådan en nogen steder.

Q : Ved I hvor man kan købe dem ?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Nej, det var ikke mig. Jeg kan heller ikke huske, hvem der købte den, men mener at den var til salg igen senere...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Nej, det var ikke mig. Jeg kan heller ikke huske, hvem der købte den, men mener at den var til salg igen senere...[/quote]

Okay?

Hmm ... Spørgsmålet er, hvor meget jeg skal gøre ud af det, for jeg har på ingen måde råd til at købe den tilbage, med mindre vedkommende er interesseret i min HMH.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Swampthing"]Jeg vil vildt gerne have en "gold Anodized" slagplade til min jazzmaster.
Jeg kan bare ikke finde sådan en nogen steder.

Q : Ved I hvor man kan købe dem ?[/quote]
Ebay
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Swampthing"]Jeg vil vildt gerne have en "gold Anodized" slagplade til min jazzmaster.
Jeg kan bare ikke finde sådan en nogen steder.

Q : Ved I hvor man kan købe dem ?[/quote]
Altså Thomann har dem til en strat, så det var da et forsøg værd at sende dem en mail:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

:)

/Michael
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

[quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål (og nok verdens dummeste og mest pinlige :oops: ): Nogen der kan huske, hvor denne guitar blev af: <!-- m --><a class="postlink" href="http://jens-h.dk/guitars.php?selection= ... tion=12</a><!-- m --> ?

Jeg kan godt huske jeg solgte den, men jeg har ingen anelse om til hvem og hvornår, hvad jeg fik for den, eller noget som helst. Og jeg kan ikke finde nogle gamle mail-korrespondancer, eller noget.

Jeg har godt nok savnet den mange gange siden, og nu tror jeg også jeg ved hvad der skal til, for at jeg ikke bare bliver træt af den igen: Relic! Heavy relic! :twisted:[/quote]

Nu har jeg undret mig siden jeg så den til Gathering ovre i København: Er der nogen snedig forklaring på den, mildest talt, kluntede hæl?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kimling"][quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål (og nok verdens dummeste og mest pinlige :oops: ): Nogen der kan huske, hvor denne guitar blev af: <!-- m --><a class="postlink" href="http://jens-h.dk/guitars.php?selection= ... tion=12</a><!-- m --> ?

Jeg kan godt huske jeg solgte den, men jeg har ingen anelse om til hvem og hvornår, hvad jeg fik for den, eller noget som helst. Og jeg kan ikke finde nogle gamle mail-korrespondancer, eller noget.

Jeg har godt nok savnet den mange gange siden, og nu tror jeg også jeg ved hvad der skal til, for at jeg ikke bare bliver træt af den igen: Relic! Heavy relic! :twisted:[/quote]

Nu har jeg undret mig siden jeg så den til Gathering ovre i København: Er der nogen snedig forklaring på den, mildest talt, kluntede hæl?[/quote]

Nøhhh ... det tror jeg egentlig ikke. Udover hvis Jens mente der var en konstruktionsmæssig fordel i at gøre det på den måde. Jeg selv havde ingen problemer med det - jeg bruger meget sjældent båndende over 14-15 stykker til andet, end overtoner, så den generede ikke mig. På den anden side kan jeg godt huske det, så jeg må jo have lagt mærke til det :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Okay - Jamen, hvis den del af halsen alligevel sjældent bruges, er der da helt sikkert en konstruktionsmæssig fordel i det. Godt at få det opklaret :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nogen, der ved noget om, hvordan landet ligger m.h.t. til told og anden afgift, hvis man køber "småting" så som et sæt rør i Ukraine?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Nogen, der ved noget om, hvordan landet ligger m.h.t. til told og anden afgift, hvis man køber "småting" så som et sæt rør i Ukraine?[/quote]

Er det ikke det samme, som hvis man køber udenfor EU, med tommelfingerreglen om: (produktpris + fragt) * 1.3?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Sasha"]Nogen, der ved noget om, hvordan landet ligger m.h.t. til told og anden afgift, hvis man køber "småting" så som et sæt rør i Ukraine?[/quote]

Jeg indberetter mit. Det er ligesom med så mange andre ikke-EU-lande.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"]Nogen, der ved noget om, hvordan landet ligger m.h.t. til told og anden afgift, hvis man køber "småting" så som et sæt rør i Ukraine?[/quote]

Er det ikke det samme, som hvis man køber udenfor EU, med tommelfingerreglen om: (produktpris + fragt) * 1.3?[/quote]

Joh, det er det vel...

[quote="Jake"]

Jeg indberetter mit.
Mvh Jake[/quote]

Jamen, det er jeg skam ikke i tvivl om, at en kordegn som dig gør. Ihvertfald når I selv skal sige det. Men nu var pointen egentlig mere hvilke regler, der gælder på området - ikke hvem, der overholder de gældende regler, og ikke gør.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Som du ved Søren fik jeg rør fra tyrkiet og de slap forbi tolden.Jeg skal nok huske og indberette det til Told og skat.
Men om det er undtagelsen at de slipper igennem aner jeg ikke
Sorte strater lyder bare bedst..

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af nerøs »

så vidt jeg husker er der en "mindste" grænse på hvornår der bliver taget told på noget... men det kan godt være jeg husker forkert

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="nerøs"]så vidt jeg husker er der en "mindste" grænse på hvornår der bliver taget told på noget... men det kan godt være jeg husker forkert[/quote]

Det kan godt passe, men så vidt jeg husker, er det kun på omkring 80 kroner.
Cogito sumere potum alterum

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Jeg mener også grænsen kun ligger på omkring 80,-.

Jeg bestilte et par Voodoo Lab kabler fra US i sidste uge. De kostede lidt over 100,-, men blev heller ikke taget i tolden (selvom det dog så ud til at de havde åbnet pakken), så jeg ved ikke om de er lidt "large" med hensyn til mindre ting.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Mine rør fra Tyrkiet kostede altså over 1000kr eller der omkring og pakken havde også været åbnet i tolden.Men jeg har ingen moms/told regning fået.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="DarkoPage"]Jeg mener også grænsen kun ligger på omkring 80,-.

Jeg bestilte et par Voodoo Lab kabler fra US i sidste uge. De kostede lidt over 100,-, men blev heller ikke taget i tolden (selvom det dog så ud til at de havde åbnet pakken), så jeg ved ikke om de er lidt "large" med hensyn til mindre ting.[/quote]

Det kunne også være, at pakkerne var blevet åbnet for at se om det var ulovlige varer (narko, elfenben osv osv). Dette er blot et gæt og ikke noget jeg ved noget som helst om.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="FunkyValle"][quote="DarkoPage"]Jeg mener også grænsen kun ligger på omkring 80,-.

Jeg bestilte et par Voodoo Lab kabler fra US i sidste uge. De kostede lidt over 100,-, men blev heller ikke taget i tolden (selvom det dog så ud til at de havde åbnet pakken), så jeg ved ikke om de er lidt "large" med hensyn til mindre ting.[/quote]

Det kunne også være, at pakkerne var blevet åbnet for at se om det var ulovlige varer (narko, elfenben osv osv). Dette er blot et gæt og ikke noget jeg ved noget som helst om.[/quote]

Ja, selvfølgelig. De har sikkert været lidt mistænkelige, da de så ordet "Voodoo".

Men de tjekker vel også prisen, når de vælger at åbne en pakke? Men det er selvfølgelig også bare et gæt.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen