Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Doubletalking"]Vinder jeg i lotto i aften?[/quote]

Med ret stor sandsynlighed ikke.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Pluto"]Mine rør fra Tyrkiet kostede altså over 1000kr eller der omkring og pakken havde også været åbnet i tolden.Men jeg har ingen moms/told regning fået.[/quote]

Tyrkiet er med i EU's Toldunion, så måske derfor? Man kan altid spørge Skat! :D

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Sasha"]

[quote="Jake"]

Jeg indberetter mit.
Mvh Jake[/quote]

Jamen, det er jeg skam ikke i tvivl om, at en kordegn som dig gør. Ihvertfald når I selv skal sige det. Men nu var pointen egentlig mere hvilke regler, der gælder på området - ikke hvem, der overholder de gældende regler, og ikke gør.[/quote]

Svaret står jo i mit indlæg. Det er altid en fornøjelse at hjælpe :thumbup: :thumbup: :thumbup:
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]Det er altid en fornøjelse at hjælpe :thumbup: :thumbup: :thumbup:[/quote]

Især hvis man lige får en chance for at pudse sin egen lille glorie i samme ombæring...

Men Tusind tak for hjælpen! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Q: Jeg sidder og skriver SRP. Findes der et pænere ord for "2og-slaget"? :D

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kaptajn Kropp »

[quote="KHoldt"]Q: Jeg sidder og skriver SRP. Findes der et pænere ord for "2og-slaget"? :D [/quote]

Du kan kalde det en synkopering eller et off-beat slag. Men det kommer lidt an på sammenhængen. Hvis du specifikt skal snakke om det slag og ikke hvilken rytme el.lign det er en del af, skal du nok bare holde dig til at sige 2-og :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!


Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lysgaard »

[quote="Kaptajn Kropp"][quote="KHoldt"]Q: Jeg sidder og skriver SRP. Findes der et pænere ord for "2og-slaget"? :D [/quote]

Du kan kalde det en synkopering eller et off-beat slag. Men det kommer lidt an på sammenhængen. Hvis du specifikt skal snakke om det slag og ikke hvilken rytme el.lign det er en del af, skal du nok bare holde dig til at sige 2-og :) [/quote]

Ret beset er det vel ikke off beat eller synkoper - det er jo en klokkeren 1/8 del...

/Jesper

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Hvis jeg skal ud og investere i 2 nye mikrofoner til mit guitar set up.Er det så bare Shure sm57 uden shit som er hittet.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Det går du ihvertfald ikke galt i byen med, men hvis du har mulighed så prøv også sennheiser's md241, e606 og e906 og se hvilken du bedst kan li'...
Jeg er selv ret glad for md241 (jeg har ikke prøvet de nye) på guitar, den koster så også lidt mere...
Bah

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Pluto"]Q- Hvis jeg skal ud og investere i 2 nye mikrofoner til mit guitar set up.Er det så bare Shure sm57 uden shit som er hittet.?[/quote]

Den test har vi allerede lavet for dig:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/scene-lyd-te ... 56.html</a><!-- l -->

:) :) :)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er det to mikrofoner, som skal bruges til to kabinetter? Eller er det til at sætte to mikrofoner på ét kabinet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Er det to mikrofoner, som skal bruges til to kabinetter? Eller er det til at sætte to mikrofoner på ét kabinet?[/quote]


En mikrofon til hver side af mit måske nye twin amp set up.Altså til 2 forskellige kabinetter.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

En 57'er en måske ikke altid den bedste mikrofon, men den fungerer, og er nærmest ikke til at slå ihjel.. Og så koster den ikke en milliard..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nej, you can´t go wrong with a 57.

Selv om det - som antydet - muligvis ikke er den ultimativt fedeste mikrofon, gælder til enhver tid: Hvis man ikke kan lave god guitarlyd med en SM57, er det ikke mikrofonens skyld.

Sennheiser 906 var måske også værd lige at tage et lyt på - gerne i en direkte A/B-test med en SM57. Og den er heller ikke SÅ frygteligt meget dyrere. Fald dog ikke for fristelsen til at "nøjes" med den billigere 609, som i mine ører lyder væsentligt dårligere.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Endnu et SRP spørgsmål. Jeg er ved at analysere et nummer, hvor sangen går i c-dur (yay), og alt passer mht. tonika, subdominant og dominant - også med de parallelle toner, men så dukker der er en Em op, der irriterer mig. Det er jo egentlig dominanten i Am, men når det er dominant, skal den da altid være dur, ikke? Eller kan det gå godt, hvis dominat-parallel er Em? Undskyld hvis det har været oppe at vende før.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Hvilket nummer er der tale om?

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Billy Joels "Goodnight Saigon" :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Så vidt jeg husker, er der ingen regel om, at en moldominant SKAL være dur. Den er bare mindre dominantisk. Men prøv at skrive lidt mere af akkordrækken, så kan det være, vi (eller i hvert fald nogle af de andre, som ikke har glemt teorien så udpræget som mig) kan hjælpe.

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Den siger:
Dm/F G7 C C/E Dm/F G7 C Em(!) Am Em Am osv. :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen