Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af andkrup »

vil lige sige at Berit syns at det er iorden, hvis Rasmus nu har et forhold til sine guitarer som han har (eksemplificeret ved navngivning og anden anthropomorfisering), at han også hænger dem op på væggen. Det stemmer meget overens.



(at det så er pigenavne, kunne så give anledning til en anden mere prekær diskussion :D )
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Mette har helt af sig selv foreslået, at mine guitarer skulle hænge på væggen
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Smittefar"]Mette har helt af sig selv foreslået, at mine guitarer skulle hænge på væggen[/quote]

Årh, du fronter mig? Min kæreste kan tæve din kæreste! Eller... Jeg har ikke nogen kæreste... Æh... Nevermind. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af drmaawenz »

[quote="GuitaRasmus"][quote="drmaawenz"]
Jeg går ud fra at du bruger gig-bags... jeg bruger kun gig-bags til kvas, så jeg ville være henvist til primært at hænge spader i hard-case op på væggen, hvis det var primært formål at spare gulvareal. Det vil så kræve at min kommende kæreste er virkelig mærkelig for at kunne lave det stunt. ;) [/quote]

Æhm - hvad med at tage dem ud af tasken/kassen, og så hænge dem op?[/quote]
Så har jeg stadig en stak kasser jeg skal have opbevaret, og de fylder nøjagtigt det samme med eller uden guitar, så det vil være meningsløst at bruge deko-argumentet som pladsbesparende handling, med mindre hele molevitten smækkes op på væggen.
Derudover gider jeg ikke have at min lejlighed kommer til at ligne mere musikbutik end den gør nu... Mangler seriøst et kælderrum.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"][quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]Nogen, som tilfældigvis ved, hvem der spillede guitar bag Aura på Hammershus i eftermiddags?[/quote]

Altså sangerinden Aura? Er det ham her:

Pænt fint billede

Sidst jeg så hende, havde hun ham med - men det er også nogle år siden. Jeg ved ikke andet end at han hedder Jakob, og spiller også i Sys Bjerres band.[/quote]

Jeg tror enten det har været Rasmus Malmstrøm som har spillet med hende i nogle år, eller også har det været Marc Awounou som er hendes tyske guitarist.[/quote]

Arh, det var vist ham tyskeren, vi skulle have fat i. Tak for det!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og hvor er jeg dog glad for, at jeg har en kone, som sætter stor pris på god lyd! OK - vi har for tiden en lille diskussion om, hvorvidt det gamle fjernsyn skal skiftes ud med en fladskærm. Men det er da absolut i småtingsafdelingen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"][quote="drmaawenz"]
Jeg går ud fra at du bruger gig-bags... jeg bruger kun gig-bags til kvas, så jeg ville være henvist til primært at hænge spader i hard-case op på væggen, hvis det var primært formål at spare gulvareal. Det vil så kræve at min kommende kæreste er virkelig mærkelig for at kunne lave det stunt. ;) [/quote]

Æhm - hvad med at tage dem ud af tasken/kassen, og så hænge dem op?[/quote]

Ja, det vil jeg også mene??

Men hvis du mener at det er fordi man ikke sparer noget plads, når man, efter at have hængt guitaren op, stadig står med en hardcase, så har du da ret. Men den kan man jo stille i kosteskabet/under trappen/under sofaen/etc.; den behøves jo ikke være indenfor rækkevidde, når man lige får lyst til at spille.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]hæhææ - jeg vil i øvrigt bare lige nævne, at jeg stadig læser med

Jeg kan godt selv se, det er lidt voldsomt stillet op særligt med de ret industrielt udseende højttalerstativer. Jeg er helt med på at prøve noget andet. minianlæg fra Fona var ikke en tilfældighed - Hun har et - Og det vil være fint til at høre radio i køkkenet tænker jeg - men hun synes, det er pænt, og det lader til at være det vigtigste for hende.

Som i næsten alle andre forhandlinger handler det jo om at høre, hvad der virkelig er vigtigt for modparten - f.eks. tror jeg ikke, Mette har noget imod et stort anlæg, men hun har nok noget imod et anlæg, hun synes er grimt og som fuldstændigt dominerer indretningen. Et anlæg, der spiller godt er vigtigt for mig, men det behøver egentlig ikke dominere indretningen mere end, at der er et par akustiske regler for, hvordan højttaler i hvert fald ikke skal placeres. Derfor tror jeg meget på at man skal prøve at nærme sig hinanden uden at nogen parter giver køb på det, som virkelig er vigtigt for dem. Det handler i høj grad til at lytte til det der bliver ment frem for det, der bliver sagt. Det kan i øvrigt også være en svær og farlig sag.[/quote]

Hehe.. Vidste jeg nu godt.. ;)

Men ja, det handler om at give lidt, og tage lidt.. Alting når man flytter sammen handler om kompromiser, og nogle gange er det bare nemmere end andre, og nogle gange må man bare give sig, jeg har selv lige tabt kampen om stuk, men til gengæld fik jeg det køleskab jeg gerne ville ha'..

Men derfor er det jo godt, hvis man kan overveje hvad man kan gøre, så må ikke havner i de store diskussioner..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Q: Jeg skal have anskaffet mig en iphone. Men jeg vil helst købe brugt (3gs 16 gb modellen), hvilket gør, at jeg skal have et nyt abonnement. Spørgsmålet er, hvor mange gb man bruger på nettet på en måned? Telmore har et tilbud, hvor man giver 49,- for 1gb pr. måned. Hastigheden er 1 Mbit/384 kbit.
Er der nogen der ved, hvor meget man ca. bruger? :)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Det kommer an på hvad du bruger den til. Hvis du kun tjekker mails og ser youtube film engang i mellem, så burde 1 GB pr. måned være nok. Derudover kan du jo også koble telefonen til almindeligt trådløst internet.
Cogito sumere potum alterum

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

[quote="K-P"]Det kommer an på hvad du bruger den til. Hvis du kun tjekker mails og ser youtube film engang i mellem, så burde 1 GB pr. måned være nok. Derudover kan du jo også koble telefonen til almindeligt trådløst internet.[/quote]
Ja okay, jeg regner med at skulle bruge den til forskellige apps, msn, facebook, mails, YT, GF og sådan. Jeg har ingen anelse om, hvor meget man bruger på det ;) Men vil det stadig være nok?

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Det vil jeg tro. Almindelig surfing kræver ikke forfærdeligt meget, så med mindre du sidder på internettet 24/7, så tror jeg ikke, du har behov for mere.
Cogito sumere potum alterum

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

[quote="K-P"]Det vil jeg tro. Almindelig surfing kræver ikke forfærdeligt meget, så med mindre du sidder på internettet 24/7, så tror jeg ikke, du har behov for mere.[/quote]
Fedt! Hvis det er for lidt, kan jeg få op til 5GB for 149,-
Jeg vil lige prøve med 1GB først - tak for svaret! :)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Det var så lidt! Jeg er selv i gang med at skifte over til Telmore, og jeg tvivler på at jeg får brug for mere end 1 GB på trods af, at jeg ellers bruger internettet ret meget
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Hvad jeg har hørt, så er 1Gb passende til langt de flestes behov.
Min eneste anke er, at 1Mb hastighed virker lidt langsomt.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Hvad bruger du, Jakob? :)
For ærlig talt har jeg råd til at smide 500-600 kr efter et mobilabonnement pr. mdr. ;)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="KHoldt"]Hvad bruger du, Jakob? :)
For ærlig talt har jeg råd til at smide 500-600 kr efter et mobilabonnement pr. mdr. ;) [/quote]

Jeg har endnu ikke haft min iPhone i en måned endnu, så jeg må være dig svar skyldig.
Men jeg fik råd fra et par venner, der også anbefalde Telmore. De fortalte at de brugte i omegnen af 500 Mb pr md.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Det er så i orden - jeg tror jeg bestiller telmore... Når jeg lige har købt iPhonen først ;)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="KHoldt"]Det er så i orden - jeg tror jeg bestiller telmore... Når jeg lige har købt iPhonen først ;) [/quote]

Jeg valgte at spare penge på købet up front og kun give 99 kr. for iPhonen og så derimod betale et par hundrede kroner mere om måneden i abb.

;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af KHoldt »

Kan det betale sig? Er abonnementet ikke sindssygt dyrt? Sådan en brugt en, kan man godt finde til 2000 kr., men hvis det i sidste ende går lige op med f.eks. den, du har købt, vil jeg da hellere have en ny ;) Hvor købte du den henne?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen