Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Odgaard"]Ang. EHX og deres DIN-stik: På min Tube Zipper fik jeg flyttet strøminputtet fra siden af pedalen til enden, hvor in/outputs sidder. Samtidigt skiftede vi stikket til et "almindeligt" som bruges på langt de fleste effektpedaler.
Det svarer ikke helt på dit spørgsmål, men det er da et indspark, hvis du nu skal i gang med at arrangere og flytte rundt på boardet (og når man flytter stikket fra pedalens side, frigør man også lidt værdifuld boardplads :) )[/quote]

Det kunne selvfølgelig være en mulighed, det er ville nok være ligeså praktisk. Sidst jeg lige havde næsen i den Black Finger, virkede et nu ikke som om at der var vildt meget plads at "rutte" med, men man kunne jo bare skifte det til et standard/2,5mm hun-stik, og så bruge et vinkel stik.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Er der mon en Gearfreak eller to, der har erfaring med en japansk Martin-kopi ved navn Julian D-45, eller andre modeller af samme mærke? Jeg er blevet tilbudt sådan en i en byttehandel, men har vist aldrig hørt om mærket før, så et par kommentarer ville være nyttige :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Odgaard"]frigør man også lidt værdifuld boardplads[/quote]
Hvis man tænker på dette, så ville man ikke bruge EHX's rør pedaler, da de tager den sammen plads som 3-4 andre.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

[quote="fortytwo"][quote="Odgaard"]frigør man også lidt værdifuld boardplads[/quote]
Hvis man tænker på dette, så ville man ikke bruge EHX's rør pedaler, da de tager den sammen plads som 3-4 andre.. ;-)[/quote]
Nej det er fuldstændig korrekt. De fylder forfærdeligt meget, og min Tube Zipper er da også pt.t på hylden og ikke på boardet :)

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jolle »

Q: Hvor kan man købe et sjippetov med tæller billigt? Hvis nogen er i tvivl om hvad det er jeg tænker på så er det sådan en her: http://biltema.dk/da/Fritid/Sport/Trani ... ler-14284/ Jeg bor langt fra de der biltema så det er desværre ikke en mulighed, deres pris er ellers helt rigtig i mine øjne.

Tælleren skal forresten være mekanisk! Ikke noget elektronisk halløj.
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Q: Hvordan hænger dette klip sammen med mangen en lydmands ytring om, at "jo lavere I spiller på baggearet, jo bedre lyd får I"..?

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->

I don´t quite get it...

Også i TV-studier er det en kunst at spille lavt, oder?

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... re=related</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Q: Kan det virkelig betale sig for upcoming bands at kræve, at man 'liker' deres side på Facebook for at få lov til at høre deres musik? Jeg synes, jeg støder på det oftere og oftere, og nægter efterhånden principielt at trykke 'like' bare for at høre musikken. I min optik er det da mere essentielt at få så mange afspilninger så muligt, og hvis musikken holder følger antallet af 'likes' vel med..?
Five Fingers - Five Strings

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin"]Q: Kan det virkelig betale sig for upcoming bands at kræve, at man 'liker' deres side på Facebook for at få lov til at høre deres musik? Jeg synes, jeg støder på det oftere og oftere, og nægter efterhånden principielt at trykke 'like' bare for at høre musikken. I min optik er det da mere essentielt at få så mange afspilninger så muligt, og hvis musikken holder følger antallet af 'likes' vel med..?[/quote]

Nej, det er da decideret dumt. Og en ting er at amatørerne gør det, men jeg kan virkelig undre mig, når man klikker på en reklame på facebook og så kommer til en side, hvor man skal klikke like for at komme videre. De har betalt for en reklame, fået deres ønskede klik og så stiller de en mur op foran mig?

Jeg tror bare generelt, at folk ikke helt har overblik over, hvordan sådan noget, det virker...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="Martin"]Q: Kan det virkelig betale sig for upcoming bands at kræve, at man 'liker' deres side på Facebook for at få lov til at høre deres musik? Jeg synes, jeg støder på det oftere og oftere, og nægter efterhånden principielt at trykke 'like' bare for at høre musikken. I min optik er det da mere essentielt at få så mange afspilninger så muligt, og hvis musikken holder følger antallet af 'likes' vel med..?[/quote]

Nej, det er da decideret dumt. Og en ting er at amatørerne gør det, men jeg kan virkelig undre mig, når man klikker på en reklame på facebook og så kommer til en side, hvor man skal klikke like for at komme videre. De har betalt for en reklame, fået deres ønskede klik og så stiller de en mur op foran mig?

Jeg tror bare generelt, at folk ikke helt har overblik over, hvordan sådan noget, det virker...[/quote]

+1

Sådan noget nægter jeg også konsekvent at lade mig lokke af.

Men det er jo desværre hele den her 'jo-flere-likes-jo-bedre-er-bandet-sikkert' der gør, at man vil prøve at tvinge folk til at like, inden de overhovedet ved, hvad det er for noget. Så det ser godt ud "på papiret". Man kan jo så bare håbe på, at det viser sig ikke at være gældende, og at tendensen går i sig selv igen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q - Er 2 tubescreamere tændt samtidig fedt?
Sorte strater lyder bare bedst..

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af bastion »

[quote="Pluto"]Q - Er 2 tubescreamere tændt samtidig fedt?[/quote]
Spørger du Trey Anastasio fra Phish så er det. Han bruger ofte 2 efter hinanden. SRV har vist også gjort det nogle gange.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pluto"]Q - Er 2 tubescreamere tændt samtidig fedt?[/quote]

Ja, hvis der også er to guitarister, to guitarer og to forstærkere ;-) Spøg til side - jeg har ind i mellem forsøgt mig med det, og jeg er ikke rigtig fan af to forvrængere på en gang. Især når den ene er en Tubescreamer, bliver lyden sådan lidt "mast" og meget komprimeret på en måde, jeg ikke så godt kan lide. Men altså - det er da ikke umuligt, at diu kan lide lyden af det, så prøv endelig selv!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Q: Når jeg bare vil kunne modtage DRs DAB-kanaler, så er DAB+ vel ikke en nødvendighed for mig de kommende 2-4 års tid?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Odgaard"]Q: Når jeg bare vil kunne modtage DRs DAB-kanaler, så er DAB+ vel ikke en nødvendighed for mig de kommende 2-4 års tid?[/quote]

Nej. Der er endnu ikke fastlagt planer for indførelse af DAB+ i Danmark - det er nævnt som et mål i en langsigtet mediestrategi, men der er ikke sat noget i gang endnu...

Når det så er sagt, så skal man vel nærmest lede brugt for at finde en, der ikke kan det i dag, skal man ikke?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"][quote="Pluto"]Q - Er 2 tubescreamere tændt samtidig fedt?[/quote]

Ja, hvis der også er to guitarister, to guitarer og to forstærkere ;-) Spøg til side - jeg har ind i mellem forsøgt mig med det, og jeg er ikke rigtig fan af to forvrængere på en gang. Især når den ene er en Tubescreamer, bliver lyden sådan lidt "mast" og meget komprimeret på en måde, jeg ikke så godt kan lide. Men altså - det er da ikke umuligt, at diu kan lide lyden af det, så prøv endelig selv![/quote]

To Tubescreamere i serie lyder i mine ører skidt, "næset" presset, men at bruge en TS med rimeliget lav gain til at hidse f.eks en Rat med lav gain op virker for mig.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg er også gået lidt væk fra ideen med to tb efter hinanden, og vil prøve at anskaffe mig en anden drive sammen med tubescreameren.Jeg får en Trex Hobodrive på prøve her i weekenden hvis alt går godt.Den glæder jeg mig til at prøve på mit eget gear.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

[quote="Turtle"][quote="Odgaard"]Q: Når jeg bare vil kunne modtage DRs DAB-kanaler, så er DAB+ vel ikke en nødvendighed for mig de kommende 2-4 års tid?[/quote]

Nej. Der er endnu ikke fastlagt planer for indførelse af DAB+ i Danmark - det er nævnt som et mål i en langsigtet mediestrategi, men der er ikke sat noget i gang endnu...

Når det så er sagt, så skal man vel nærmest lede brugt for at finde en, der ikke kan det i dag, skal man ikke?[/quote]
Jo, det skal man (eller det gør man i dette tilfælde): <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/minianlaeg-nad-c715-d ... nad-c715-d ... bcfedaf492</a><!-- m -->
Den nyeste udgave er med DAB+, men den her er to år gammel og vist ikke kun med DAB.
Edit: Og så skal jeg da for øvrigt ikke betale 2500,- for det sæt.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="MacG"][quote="Telemaster"][quote="Pluto"]Q - Er 2 tubescreamere tændt samtidig fedt?[/quote]

Ja, hvis der også er to guitarister, to guitarer og to forstærkere ;-) Spøg til side - jeg har ind i mellem forsøgt mig med det, og jeg er ikke rigtig fan af to forvrængere på en gang. Især når den ene er en Tubescreamer, bliver lyden sådan lidt "mast" og meget komprimeret på en måde, jeg ikke så godt kan lide. Men altså - det er da ikke umuligt, at diu kan lide lyden af det, så prøv endelig selv![/quote]

To Tubescreamere i serie lyder i mine ører skidt, "næset" presset, men at bruge en TS med rimeliget lav gain til at hidse f.eks en Rat med lav gain op virker for mig.[/quote]

Ja, det har du sgu egentlig ret i. Det er meget længe siden, jeg har esperimenteret med sådan noget, men nu du siger det, kan jeg godt huske, at det fungerer strålende med netop de to pedaler i den rækkefølge. På mit eget bræt lige nu sidder to forvrængere: en Fulltone '69 fuzz og en gammel TS808 Tube Screamer, i nævnte rækkefølge. Tube Screameren kvæler fuldstændig fuzzen på en udynamisk og umusikalsk måde, hvis de er tændt samtidig. Egentlig ville jeg nok helst have dem i den anden rækkefølge, men der er noget ballade med fuzzen, hvis der kommer noget andet foran - sikkert noget med buffere og true bypass og anden djævelskab, jeg ikke har forstand på :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q: Hvad er der blevet af Hans Nissen?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

A: Han har proklameret, at han ville prøve, at bruge mindre tid på nettet, og mere tid ude i virkeligheden..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen