Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Okay - Det har han vist prøvet før ;-)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det er ligesom at træningscentrene er totalt overfyldt lige efter nytår - det går også over :D
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Hvad for noget velcro bruger I til jeres pedalboards?

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

[quote="DarkoPage"]Q: Hvad for noget velcro bruger I til jeres pedalboards?[/quote]

Lad mig lige dele en ide, som jeg er lidt oppe at ringe over. Garanteret er jeg ikke den første der har fået den, men synes sku det er lidt smart alligevel. Jeg har beklædt mit board med at stykke bagagerumsmåtte, som jeg har limet fast med noget gulvlim. Den hårde side af velvro hæfter ret så godt fast derpå, og det har jeg således beklædt mine pedaler med (købt på effektpedaler.dk). Det er noget mere lækkert end baner af velcro og giver samtidig den ultimative frihed i forhold til, hvor du vil sætte dine pedaler.
Min seneste ide går på, at hvis man vil have niveauer på sit board, kunne disse også sættes på med velcro, således at de kan flyttes rundt efter behov, men dette har jeg endnu ikke prøver, og relaterer jo heller ikke til dit spørgsmål.

Mvh

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

[quote="Lasse H"][quote="DarkoPage"]Q: Hvad for noget velcro bruger I til jeres pedalboards?[/quote]

Lad mig lige dele en ide, som jeg er lidt oppe at ringe over. Garanteret er jeg ikke den første der har fået den, men synes sku det er lidt smart alligevel. Jeg har beklædt mit board med at stykke bagagerumsmåtte, som jeg har limet fast med noget gulvlim. Den hårde side af velvro hæfter ret så godt fast derpå, og det har jeg således beklædt mine pedaler med (købt på effektpedaler.dk). Det er noget mere lækkert end baner af velcro og giver samtidig den ultimative frihed i forhold til, hvor du vil sætte dine pedaler.
Min seneste ide går på, at hvis man vil have niveauer på sit board, kunne disse også sættes på med velcro, således at de kan flyttes rundt efter behov, men dette har jeg endnu ikke prøver, og relaterer jo heller ikke til dit spørgsmål.

Mvh[/quote]
Jeg bruger noget ganske glimrende velcro købt hos Effektpedaler.dk - det hedder vist Hook & Loop.

Det med niveauer og velcro har jeg prøvet. Det virker fint.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

[quote="Odgaard"][quote="Lasse H"][quote="DarkoPage"]Q: Hvad for noget velcro bruger I til jeres pedalboards?[/quote]

Lad mig lige dele en ide, som jeg er lidt oppe at ringe over. Garanteret er jeg ikke den første der har fået den, men synes sku det er lidt smart alligevel. Jeg har beklædt mit board med at stykke bagagerumsmåtte, som jeg har limet fast med noget gulvlim. Den hårde side af velvro hæfter ret så godt fast derpå, og det har jeg således beklædt mine pedaler med (købt på effektpedaler.dk). Det er noget mere lækkert end baner af velcro og giver samtidig den ultimative frihed i forhold til, hvor du vil sætte dine pedaler.
Min seneste ide går på, at hvis man vil have niveauer på sit board, kunne disse også sættes på med velcro, således at de kan flyttes rundt efter behov, men dette har jeg endnu ikke prøver, og relaterer jo heller ikke til dit spørgsmål.

Mvh[/quote]
Jeg bruger noget ganske glimrende velcro købt hos Effektpedaler.dk - det hedder vist Hook & Loop.

Det med niveauer og velcro har jeg prøvet. Det virker fint.[/quote]

Har du forsøgt med velcro til at sætte et niveau-element fast på det øvrige board? Og det kunne holde fint, når der også kom pedaler på?

Det er da gode nyheder.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Jeg har brugt det til at montere et egentligt niveauelement (en aflang forhøjning med plads til strømforsyning under og et par pedaler over) og til montering af træblokke, der bare skulle hæve en enkelt pedal. Det virker fint hos mig. Det er for øvrigt i en Rockcase.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Når i nu snakker om velcro - hvad er det så for noget velcro man får med til Pedaltrain?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Er der nogen der har haft held med det her?

http://www.youtube.com/watch?v=DSGg7ABRIM0

Jeg så det i går og kunne godt finde på at bruge metoden på nogle af mine ældre pedaler eller pedaler, jeg ikke ved om skal blive på boardet eller sælges igen.

P.S. Hvordan sætter man et YT-klip ind, så I kan se det her, uden at skulle klikke videre?

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

[quote="DarkoPage"]Er der nogen der har haft held med det her?

http://www.youtube.com/watch?v=DSGg7ABRIM0

Jeg så det i går og kunne godt finde på at bruge metoden på nogle af mine ældre pedaler eller pedaler, jeg ikke ved om skal blive på boardet eller sælges igen.

P.S. Hvordan sætter man et YT-klip ind, så I kan se det her, uden at skulle klikke videre?[/quote]

Ikke just dobbelt-klæbende gulvtæppe-tape, som det ser ud som om, han har brugt (måtte se klippet uden lyd). Dog er min erfaring med lim og tape, som det er meningen, man skal kunne tage af igen, at det ikke holder, fordi det vel dybet set er at sætte sig et sted mellem to stole?
Men prøv da endelig med noget dobbeltklæbende tape - det kan ikke være alt for svært at skaffe uden at skulle købe sig en hel rule...

(Iøvrigt langt mindre begejstring for bagagerumsmåtteideen, end jeg havde troet :lol: )

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Lasse H"][quote="DarkoPage"]Er der nogen der har haft held med det her?

http://www.youtube.com/watch?v=DSGg7ABRIM0

Jeg så det i går og kunne godt finde på at bruge metoden på nogle af mine ældre pedaler eller pedaler, jeg ikke ved om skal blive på boardet eller sælges igen.

P.S. Hvordan sætter man et YT-klip ind, så I kan se det her, uden at skulle klikke videre?[/quote]

Ikke just dobbelt-klæbende gulvtæppe-tape, som det ser ud som om, han har brugt (måtte se klippet uden lyd).)[/quote]

Han har brugt malertape.

Hvor finder man noget godt måtte (af tæppeslagsen ;) ) til det du nævner?

Jeg tror ikke folk jubler over "din idé", da det vist er set mange gange før... :D

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Tæppeland ;)

Jeg mener, jeg gav omkring 80 pr m2, hvilket iøvrigt gør det væsentligt billigere end velcro hos effektpedaler.dk! Det var helt sort.

Men ellers kan du jo bare tage noget velcro under armen og gå på jagt efter det tæppe/måtte, som du måtte synes er flottest, og som velcroen hæfter godt på.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Jeg har på et tidspunkt købt en universal baggagerumsmåtte i kraftig filt i Lidl meget får penge, så vidt jeg husker. Det var en "aktionsvare", så det er ikke noget, de normalt fører, så vidt jeg ved.
Mon ikke andre supermarkeder løbende har sådan nogle på tilbud?

EDIT: Så lige at Bilka har noget, der måske kan bruges. Jeg kan ikke her se, om den er super god til velcro, men det er en filtmåtte: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bilka.dk/Bolig/Moebler/Doerm ... 5607700000(Purchase_Other_DS">http://www.bilka.dk/Bolig/Moebler/Doerm ... e_Other_DS</a><!-- m -->)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Kimling"]Q: Hvad er der blevet af Hans Nissen?[/quote]

Han bad om at få slettet sin bruger, men gav ikke nogen yderligere forklaring.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

[quote="DarkoPage"]

Jeg tror ikke folk jubler over "din idé", da det vist er set mange gange før... :D [/quote]

Det har du helt sikkert ret i!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Tune-o-matic spørgsmål:

Har lige skiftet fra Bigsby til tune-o-matic på min Les Paul, og som Tele mand er jeg lidt på vildspor, så har lige nogle spørgsmål til det:

1. Kan høre en raslen fra stolen, det kan ikke rigtigt høres elektrisk, men akustisk er det ret tydeligt på 1. og 2. streng over 12 bånd. Har læst det måske skyldes det stykke ståltråd der holde skruerne på plads, men kan det være andet? Har I nogle konkrete råd til fejlfinding og behandling?

2. Har hørt om wrap-around, hvilke fordele har det? Er der nogen af jer der bruger det?

3. Ellers noget jeg SKAL vide?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Du må være skiftet fra Bigsby til en Stop Tail bridge, Tune-O-Matic'en har hele tiden siddet på.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Abemand »

[quote="kraen"][quote="Kimling"]Q: Hvad er der blevet af Hans Nissen?[/quote]

Han bad om at få slettet sin bruger, men gav ikke nogen yderligere forklaring.[/quote]

:o :(

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="fortytwo"]Du må være skiftet fra Bigsby til en Stop Tail bridge, Tune-O-Matic'en har hele tiden siddet på.. ;) [/quote]

See? I am a newbie at this ;)

Men stadig, så er det tune-o-matic'en der rasler. And it's starting to drive me mad.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Det er jo min gamle guitar, og jeg Har Nu aldrig oplevet noget. Er den presset helt i bund i enderne?
Nu er der nogen der må stoppe mig, hvis jeg er galt på den, men ellers kunne man jo prøve at pille den af? For at se om det hjælper. Jeg mener ikke den Har nogen større funktion.:-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen