Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Nu spørger jeg fordi jeg først troede tb kom som intgregreret i 65 og da dennne jeg kigger jo både er fra 64 og med tb var jeg lidt i tvivl.Men der er ingen ko på isen hvis tb kom i 63-64 kan jeg regne ud.
Nu spørger jeg lige igen. Er top boost modellen bare rigtig meget federe end den uden eller?
Det er fordi jeg kan købe en uden lidt billigere ,men ved inderst inde at det er tb jeg vil have[/quote]

Åh, det er religionskrig. Jeg prøvede en 67'er med topboost, og der var sku' ikke synderlig stor forskel fra min egen.

Der er også nogen der sværger til non-topboost, men så skal de være fra 62'. Det ved jeg ihvertfald var det råd Rune Kjeldsen gav Niclas Knudsen da han skulle have sin AC30.

Det man kan sige er at Non-tb har mindre gain på brilliant kanalen.[/quote]

Jeg vil til hver en tid foretrække en non-tb, og jeg har haft nogle stykker. Jeg gætter på den med TB er en greypanel, og den uden TB er en redpanel?

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="udepost"]

Jeg vil til hver en tid foretrække en non-tb...[/quote]

Hvorfor?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

Q: Kære Monopolet:
Vi har i bandet lavet en Facebook-side, og i den forbindelse har vi jo et antal personer der 'Synes godt om'. En del af disse er under 18 og elever som vores trommeslager er lærer for på sin skole.
1: Er det muligt at 'kick'e' disse fra at synes godt om vores side?
2: Er det overhovedet et issue? Ikke fordi vi skriver om pik og patter hele tiden, men det er trods alt elev/lærer-relationen, og det er lidt svært at skulle tage højde for hele tiden.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

1. Ja. Du kan som moderator for en side slette og blokere folk. Det gøres ved at bruge facebookpå vegne af siden. Trykke der hvor du normalt kan se venneanmodninger og vælge vis alle. Så kan du smide folk ud m.m.
2. Næ... Synes det lyder direkte latterligt. Det er et åbent forum. Hvis der er ting alle ikke må se skal man lade være med at skrive det. Jeres trommeslager kan jo bare sige det ikke er ham der admisterer jeres side hvis der er nogen af eleverne der spørger... Men hvad så med deres forældre? Må de heller ikke "Synes godt om"? ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"]Det lyder helt fucked det der. Er der fuld skrald på spaden? Eller er der kun delvist hul igennem?

Du kunne evt lige tjekke om der skulle være hoppet en ledning af et eller anden sted. F.eks i den runde cavity ved switchen eller den skæve firkantede bag på.

Men hvorfor fa'en skulle det ske lige pludselig.

Virker pickup vælgeren?[/quote]

Det er svagt, men højt nok til at det kan høres gennem en fuldt crank'et forstærker. Tjekker den lige igennem imorgen, og ser om jeg kan finde ud af noget. Håber der findes en simpel løsning, og i vildeste tilfælde noget en gennemlodning kan løse.

PU vælgeren virker upåklageligt, og det er mest de høje, ukontrollerbare hvin den kommer med. Blev nødt til at kasere den til en indspilning idag.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Det lyder som om, at ét eller andet er kortsluttet. Men det er svært at sige præcist hvad og hvordan uden at have haft næsen i sagen.[/quote]

Kom så Claus!!! Frem med loddekolben og læsebrillerne!! ! Det er er ikke rocket science. :D :idea: [/quote]


Jeg har en mistanke om at der er noget galt på selve jack indgangen.Den spiller sådan i flere forskellige volumen alt efter hvor jeg slår på den:Sådan noget lort.Jeg tror sku også
jeg vil have en anden bridge pick up på hvis lortet alligevel skal loddes om.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Er der nogen der kan datere denne Ac 30er også. DEt er en non topboost med grå højtalere ,men stadig en jmi. Serie nummer er 2645 T.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Hvor køber man billigst en netbook med amerikansk tastatur?
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Stevi"]Q: Kære Monopolet:
Vi har i bandet lavet en Facebook-side, og i den forbindelse har vi jo et antal personer der 'Synes godt om'. En del af disse er under 18 og elever som vores trommeslager er lærer for på sin skole.
1: Er det muligt at 'kick'e' disse fra at synes godt om vores side?
2: Er det overhovedet et issue? Ikke fordi vi skriver om pik og patter hele tiden, men det er trods alt elev/lærer-relationen, og det er lidt svært at skulle tage højde for hele tiden.[/quote]

Det kunne jo også være, at de rent faktisk kan li' deres lærer. Så er det jo en dobbelt-positiv tilkendegivelse, hvis du spørger mig.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Q : Hvilke firmaer er leveringsdygtige i Strathalse ? (udover Warmoth)
Mine ønsker er :
* Ahorn gribebræt
* Vintage bånd
* 7,25 radius
* Gerne Nitro lak
* trussrod justering oppe ved hovedet.

Jeg er ret træt at min strathals, som har store bånd og flad radius.

*EDIT*
Har først lige set nu at man inde på Warmoth kan vælge alle disse ting til en ufærdig hals. :P

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Førslev »

Ellers rockinger.de og de er måske lidt billigere end warmoth.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

der er også <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.axesrus.com">www.axesrus.com</a><!-- w -->, men jeg kender ikke kvaliteten, og så ligger det i England, så der er ingen told/moms.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Odgaard"]Ang. EHX og deres DIN-stik: På min Tube Zipper fik jeg flyttet strøminputtet fra siden af pedalen til enden, hvor in/outputs sidder. Samtidigt skiftede vi stikket til et "almindeligt" som bruges på langt de fleste effektpedaler.
Det svarer ikke helt på dit spørgsmål, men det er da et indspark, hvis du nu skal i gang med at arrangere og flytte rundt på boardet (og når man flytter stikket fra pedalens side, frigør man også lidt værdifuld boardplads :) )[/quote]

Q: Jeg har nu påmonteret et almindeligt strømstik på min blackfinger, og vil gerne bare videreføre 2 ledninger fra det eksisterende strømstik, men hvad er monstro plus og minus på det der DIN Stik?

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Q: Min Pharaoh fuzz lyder mega fedt, men den er begyndt på noget mærkeligt.. Når jeg tænder for den er der en dyb og høj(volume) susen fra forstærkeren og når man skruer rigtig meget op for den kommer der også nogle høje "klikke" lyde. Det sker på begge forstærkere.. Men hvad lyder mest sandsynligt - er der noget galt med forstærkeren eller pedalen?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvis din forstærker ikke gør det, når din fuzz ikke er sat til, er det næppe forstærkerens skyld...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Rasmus"][quote="Odgaard"]Ang. EHX og deres DIN-stik: På min Tube Zipper fik jeg flyttet strøminputtet fra siden af pedalen til enden, hvor in/outputs sidder. Samtidigt skiftede vi stikket til et "almindeligt" som bruges på langt de fleste effektpedaler.
Det svarer ikke helt på dit spørgsmål, men det er da et indspark, hvis du nu skal i gang med at arrangere og flytte rundt på boardet (og når man flytter stikket fra pedalens side, frigør man også lidt værdifuld boardplads :) )[/quote]

Q: Jeg har nu påmonteret et almindeligt strømstik på min blackfinger, og vil gerne bare videreføre 2 ledninger fra det eksisterende strømstik, men hvad er monstro plus og minus på det der DIN Stik?[/quote]

Bum Bum... Jeg har nu læst mig til at der ikke er noget plus og minus når vi snakker AC strøm? Correct?

Jeg loddede stikket på ved at lodde på de 2 eksisterende ben på det "gamle" stik, og så videre til det nye strømstik.

Nu sker der bare det at når jeg sætter den til min AC power, så virker den kun i 15 sek. Og så slukker den. Eller i virkeligheden, ligeså snart der kommer signal igennem. Jeg forstår det ikke. Der er masser af strøm. 12VAC og 1200mA og den originale strømforsyning leverer kun 1000mA.

Er det en fejl at gå direkte på det originale strømstik og føre det videre derfra, eller skal jeg hægte det på direkte på printet?

Jeg er meget forvirret.

Det er denne her jeg har købt.

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... spx?page=a ... tno=H20612</a><!-- m -->

Kan det have nogen indflydelse at den er med afbryder?

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]Hvis din forstærker ikke gør det, når din fuzz ikke er sat til, er det næppe forstærkerens skyld...[/quote]

Okay. Jeg skrev til pedal-byggeren og han sender en ny til mig helt gratis. Det er fandme god stil..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]

Kan det have nogen indflydelse at den er med afbryder?[/quote]

Ja, jeg skulle lige til at skrive det - tjek at den ikke enten kortslutter de to ledninger, slår den ene til stel, eller lignende. Der skal være fuldt hul igennem!
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="Rasmus"]

Kan det have nogen indflydelse at den er med afbryder?[/quote]

Ja, jeg skulle lige til at skrive det - tjek at den ikke enten kortslutter de to ledninger, slår den ene til stel, eller lignende. Der skal være fuldt hul igennem![/quote]

hvordan fa'en gør man lige det?

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]
hvordan fa'en gør man lige det?[/quote]

Brug et multimeter. Mål evt. spændingen over de to ledninger der går til pedalen først, så du kan se om der er spænding der eller ej.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen