Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Abemand »

[quote="Pluto"]
Så ser det rigtigt ud ;) [/quote]

Ok. Tak.

Hvad med det sidste med Paypal?

[quote="Abemand"]
Jeg skal til at bestille en guitarkrop fra USA over Ebay med Paypal og vil lige sikre mig at der ikke er noget jeg har overset.

Krop + fragt: $519 --> 2919 kr. (Kurs 562,5000)

2919 x 1,3 = 3794 kr.

3794 kr. + 160 kr. (Post dk gebyr) = 3954 kr.

Er der noget jeg har overset? Er der noget med at Paypal bruger en anden kurs? Tager de gebyr for en overførsel eller lignende?
Ved godt at emnet er tæsket til døde, men ville lige være helt sikker.[/quote]

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Abemand"]
Hvad med det med Paypal?

[quote="Abemand"]
Er der noget med at Paypal bruger en anden kurs? Tager de gebyr for en overførsel eller lignende?[/quote][/quote]

Det er kun sælger, der betaler gebyr ved PayPal. Kursen plejer ikke at variere meget fra bankernes kurs - der er faktisk et sted på deres side, hvor du (når du er logget ind) kan se den aktuelle kurs, hvis du vil være helt sikker....

Edit: OK, det var lidt dovent - her er forklaringen på at finde kurserne: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.paypal.com/helpcenter/main. ... enter/main. ... &cmd=_help</a><!-- m -->

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Abemand »

[quote="Turtle"]
Det er kun sælger, der betaler gebyr ved PayPal. Kursen plejer ikke at variere meget fra bankernes kurs - der er faktisk et sted på deres side, hvor du (når du er logget ind) kan se den aktuelle kurs, hvis du vil være helt sikker....

Edit: OK, det var lidt dovent - her er forklaringen på at finde kurserne: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.paypal.com/helpcenter/main. ... enter/main. ... &cmd=_help</a><!-- m -->[/quote]

Super! Tak for hjælpen!

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af andefeldt »

Skal ændre nogle komponenter i min Cry Baby. Jeg er bare i tvivl om, hvilken type resistorer jeg skal købe. Det er til dette mod:

http://www.wah-wah.co.uk/diy.html

Skal det være 0,6W eller 2W resistorer?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

0,6 watts modstande er alt rigeligt.

Om man så kan få en wah til at lyde fedt efter sådan en "paint by numbers" opskrift, er nok en helt anden sag...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

andefeldt
Smoke On The Water
Indlæg: 62
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af andefeldt »

[quote="Sasha"]0,6 watts modstande er alt rigeligt.

Om man så kan få en wah til at lyde fedt efter sådan en "paint by numbers" opskrift, er nok en helt anden sag...[/quote]

Tak. Helt enig, men det er den samme "opskrift", jeg finder på alle sider. Nu prøver jeg det i første omgang. Så må vi se, hvad jeg synes. Men det kan umuligt få den til at blive dårligere end den er nu :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah, det er da rigtigt, at det er nogle af de parametre, man typisk vil jonglere rundt med. Men ingen lader tilsyneladende til at skrive i opskriften, at de fleste af disse ting er "holistiske", sådan at ændrer du på én ting, så er du også nødt til at ændre på nogle af de andre, da tingene griber ind i hinanden. Dertil er der to meget vigtige ingredienser, som jeg mener, at der mangler på de fleste opskrifter: De konkrete transistorers egenforstærkning samt ikke mindst, at typiske wah-spoler er "all over the bloody place", når det kommer til deres specifikationer. Køb ti "ens", og jeg vil næsten garantere dig for, at de lyder på ti forskellige måder. Typisk noget med at 1-2 lyder fedt. 5-6 stykker lyder "variende grader af okay" - især, hvis man ved, hvordan man optimerer det omkringliggende kredsløb i forhold til den konkrete spole. Og endelig er de sidste 2-3 stykker som regel lige til skraldespanden...

Og FWIW så spar dig selv udgiften til et dyrt potmeter. Jeg er ganske klar over, at div. gururer har pokkers travlt med at kåre det bedste, som svarer 100% til, hvad der sad i en gammel Vox. Jeg kan kun sige, at jeg har købt mig fattig i dét lort. Og jeg synes, at de alle har én ting til fælles: De er alt for lineære og "høflige" - der mangler simpelthen det dér "knæk", som ifølge min mening er en vigtig del af en "temperamentsfuld" wah. Og jeg må erkende, at til dét fungerer et stinkende normalt Dunlop Hotpotz faktisk bedst. De gamle "I" versioner er lige et fladmast tissekonehår bedre end de nye "II" versioner (som så til gengæld er støvtætte), men det er ikke ret meget. Og de gamle er ikke så nemme at finde - slet ikke til en hæderlig pris.

Men held og lykke med projektet! :-) Du har ihvertfald ret i, at en Crybaby typisk lyder temmelig kedeligt i sin originale form.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Spørgsmål: Jeg skal snart ud og spille mere i udlandet og skal nogle gange med fly og så tænker jeg - "Puha, jeg har godt nok ikke lyst til at tjekke min guitar ind som normal bagage".. Jeg har set hvordan de behandler kufferterne....
Er der enten en mulighed for at få sin guitar med som special-håndbagage eller skal jeg investere i en god flightcase - og i så fald, hvad vil i foreslå?
Er der nogle af jer der har prøvet det? Jeg skal også have mit board med, dog ikke forstærker. Boardet har egentlig heller ikke lyst til at tjekke ind som normal bagage..

Håber i kan hjælpe mig, jeg skal benytte mig af jeres råd sidst på måneden..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg ville personligt købe en flightcase først som sidst uden dog på nogen måde at hævde, at dette er det eneste mulige svar. Men som sagt: Det er, hvad jeg ville gøre.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Hvilken flightcase kan du anbefale? Den skal jo ikke kunne skride frem og tilbage, men være sat ordentligt fast.. Det er til en jazzmaster..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det er jeg næppe den rette at spørge om, da min erfaring med forskellige flightcases er ret begrænset. Jeg har en til min éne Strat. Men den fulgte med, da jeg købte guitaren for 20-25 år siden. Så jeg skal ikke kunne sige, hvad det er for én. Men den er meget solid og meget tung (!!!). Indvendigt er den lavet med sådan noget ret fast skum, hvori der så er lavet en udskæring i samme facon som guitaren. Og når først guitaren ligger på sin plads, rokker den sig ikke en millimeter. Jeg vil tro, at de fleste af de gængse flightcase-firmaer enten har disse typer på programmet (måske ikke som standard til en Jazzmaster) eller ihvertfald kan lave dem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Tak, jeg kan bare ikke rigtig finde noget på thomann, ikke noget der ser holdbart nok ud.. Har du et billede af din stratocaster flightcase? Bare for at se den indeni.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Den dyre løsning er at få bygget en hos kw cases eller lignende. Alternativt kan man altså godt finde noget passende på thomann
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville for eksempel ikke være bekymret for at smide min guitar i denne

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/skb_3i_skb66.h ... b66.htm</a><!-- m -->

eller denne <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/skb_route66.ht ... e66.htm</a><!-- m -->

Problemet er selvfølgelig, at guitarkassen jo ind i mellem bliver åbnet af sikkerhedspersonalet i lufthavnen, og det er lidt mit indtryk, at de ikke ligefrem er super opmærksomme på at behandle tingene pænt - de var i hvert fald ikke flinke ved min strat, da de undersøgte den for mange år siden. Men der er jo desværre ingen guitarkasse, der kan forsikre dig mod menneskelige tåbeligheder, hvis først kassen er åben.
Modded guitars were crap right out of the factory

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Ja selvfølgelig, så er der ikke så meget at gøre.

men de kasser du linker til - man kan ikke rigtig se dem inden i? Holder de guitaren fast? Og de passer jo til st og t guitarer.. ikke jazzkatten :) Men betyder det noget?
Der er rimelig stor forskel i pris.. Hvad med kvaliteten?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jazzmaster ARRRGHHH - ved intet om den slags - imploderer de ikke, hvis de kommer ud af landet ;)

Jeg vil tro, at SKB laver specialkasser til JM også - Jeg synes, deres kasser plejer at være af rigtig god kvalitet, der holder godt fast på guitaren. Jeg vil tro, du kan finde flere og bedre billeder på <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skbcases.com">http://www.skbcases.com</a><!-- m -->

EDIT: Jeg tror prisforskellen er det værd - det ser ud til, at den dyre kasse virkelig er bygget til at blive transporteret hårdhændet rundt i lufthavne - og så har den hjul :)
Modded guitars were crap right out of the factory

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skbcases.com/music/products/ ... /products/ ... &c=82&s=75</a><!-- m --> - der er den her - hvad er prisen? Og kan du finde den på thomann? Jeg kan sgu ikke :)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="itsaysvuff"]http://www.skbcases.com/music/products/ ... &c=82&s=75 - der er den her - hvad er prisen? Og kan du finde den på thomann? Jeg kan sgu ikke :) [/quote]

Ebay uk er din ven..

http://www.ebay.co.uk/itm/SKB-62-Case-F ... 2c629023fe

Ellers ville jeg ringe til LJ Custom, og så lavet en speciel kasse til dine ting.. Man kan jo få dem lavet i plastik, så er de ikke helt så tunge som de alm. i træ.. Og måske kunne dit board også være i den.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"]Tak, jeg kan bare ikke rigtig finde noget på thomann, ikke noget der ser holdbart nok ud.. Har du et billede af din stratocaster flightcase? Bare for at se den indeni.[/quote]

Et par daguerreotypier af dette ubestrideligt sexede motiv skulle gerne dukke op i aften... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="fortytwo"][quote="itsaysvuff"]http://www.skbcases.com/music/products/ ... &c=82&s=75 - der er den her - hvad er prisen? Og kan du finde den på thomann? Jeg kan sgu ikke :) [/quote]

Ebay uk er din ven..

http://www.ebay.co.uk/itm/SKB-62-Case-F ... 2c629023fe

Ellers ville jeg ringe til LJ Custom, og så lavet en speciel kasse til dine ting.. Man kan jo få dem lavet i plastik, så er de ikke helt så tunge som de alm. i træ.. Og måske kunne dit board også være i den.. ;) [/quote]

Fuck så skal det være en stor kasse - og er det sikkert nok når det er plastic?

Og hvad koster sådan en svin?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen