Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"][quote="Sasha"]Som tidligere lovet...

Nu er det ifølge min ydmyge opfattelse ret svært at lave stor fotokunst ud af en flightcase - især hvis det skal gøres på fem minutter. Men heldigvis kiggede husets charmetrold Polly Jean forbi og besluttede sig - som det venlige og hjælpsomme væsen, hun er - at give et nap med at peppe billederne lidt op :-)

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... proved#</a><!-- m -->

Jeg havde ellers en plan i mine unge dage om, at jeg ville have denne flightcase lamineret med en fotostat af en særdeles letpåklædt, langbenet kvindelig skønhed. Men det er altså indtil videre blevet ved tanken. Til gengæld har den ihvertfald én gang reddet indholdet, da jeg blev kørt ned på cykel med den på tværs på bagagebæreren. Hvordan fa´en man så lige overser sådan én, melder historien ikke noget om. Men cyklisten kom værre til skade end guitaren...

Edit: Den dér lille "ridse" til vibratoarmen er selvfølgelig noget klampværk, som Yours Truly i ungdommelig iver selv har bedrevet engang for mange år siden.[/quote]

Sød hund! :)

Hvad sagde du mærket på kassen var?[/quote]

Det tror jeg ikke, at jeg sagde noget om - al den stund at jeg ikke ved det - kun at den fulgte med, da jeg i sin tid købte guitaren (lidt ironisk idet guitaren indtil da aldrig havde lavet andet end at hænge på en væg). Men jeg vil tro, at de fleste seriøse flightcase-snedkere kan lave noget lignende.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

NTK: Jeg fucking hader computere.

Problem: Jeg tog mig endelig sammen til at klikke "ja" til forespørgselen om at opdatere til en nyere version af iTunes (og Flash, men det er sikkert sagen uvedkommende). Umiddelbart kan jeg ikke se nogen ændringer, bortset fra den detalje, at iTunes nu ikke kan finde min iPhone. Det kan computeren (en ældre Lenovo Thinkpad) heller ikke - eller jo, men kun som digitalkamera. Altså kan jeg importere billeder fra telefonen, men ikke noget som helst andet. Det er især problematisk, fordi jeg faktisk bruger mini Phone som modem med internetdeling til pc'en.

Hvad hulen gør jeg?
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"]NTK: Jeg fucking hader computere.

Problem: Jeg tog mig endelig sammen til at klikke "ja" til forespørgselen om at opdatere til en nyere version af iTunes (og Flash, men det er sikkert sagen uvedkommende). Umiddelbart kan jeg ikke se nogen ændringer, bortset fra den detalje, at iTunes nu ikke kan finde min iPhone. Det kan computeren (en ældre Lenovo Thinkpad) heller ikke - eller jo, men kun som digitalkamera. Altså kan jeg importere billeder fra telefonen, men ikke noget som helst andet. Det er især problematisk, fordi jeg faktisk bruger mini Phone som modem med internetdeling til pc'en.

Hvad hulen gør jeg?[/quote]

Hvilken iPhone, hvilken version?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"][quote="Telemaster"]NTK: Jeg fucking hader computere.

Problem: Jeg tog mig endelig sammen til at klikke "ja" til forespørgselen om at opdatere til en nyere version af iTunes (og Flash, men det er sikkert sagen uvedkommende). Umiddelbart kan jeg ikke se nogen ændringer, bortset fra den detalje, at iTunes nu ikke kan finde min iPhone. Det kan computeren (en ældre Lenovo Thinkpad) heller ikke - eller jo, men kun som digitalkamera. Altså kan jeg importere billeder fra telefonen, men ikke noget som helst andet. Det er især problematisk, fordi jeg faktisk bruger mini Phone som modem med internetdeling til pc'en.

Hvad hulen gør jeg?[/quote]

Hvilken iPhone, hvilken version?[/quote]

Det var lige dig, jeg håbede på at høre fra ;-)

iPhone 4. Jeg har ikke opdateret til det "nye" styresystem. iTunes-versionen kan jeg ikke lige se navnet på.
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Prøv lige det her:

Fix:

Method 1: Fixing Mobile Device Driver Service

1. Open Start Menu >> Run and type services.msc and press ok [ this will open up services ]
2. Locate the service named Mobile Device Driver
3. Double click the service to open properties

4. In the "general" tab find the "startup type" drop-down arrow menu and make sure "automatic" is selected.

5. Also see the general tab to check the "service status". If it does not say "started" then click the start button to start the service and connect your phone again and click apply.

Note: If the above procedure does not helped in your case, then try restarting the service



Method 2: Solve Through Device Manager


1. Go to My Computer >> Manage and click Device Manager in the left tab.

2. Click Portable Devices >> Apple iPhone >> Uninstall
3. Unplug and plug your iPhone, now wait for windows to re recognize your iphone [ In Device Manager, you will see the new recognized Apple Iphone ]
4. Press F5 to refresh your windows explorer and your Apple iPhone will show up with a camera icon.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="kraen"]Prøv lige det her:

Fix:

Method 1: Fixing Mobile Device Driver Service

1. Open Start Menu >> Run and type services.msc and press ok [ this will open up services ]
2. Locate the service named Mobile Device Driver
3. Double click the service to open properties

4. In the "general" tab find the "startup type" drop-down arrow menu and make sure "automatic" is selected.

5. Also see the general tab to check the "service status". If it does not say "started" then click the start button to start the service and connect your phone again and click apply.

Note: If the above procedure does not helped in your case, then try restarting the service



Method 2: Solve Through Device Manager


1. Go to My Computer >> Manage and click Device Manager in the left tab.

2. Click Portable Devices >> Apple iPhone >> Uninstall
3. Unplug and plug your iPhone, now wait for windows to re recognize your iphone [ In Device Manager, you will see the new recognized Apple Iphone ]
4. Press F5 to refresh your windows explorer and your Apple iPhone will show up with a camera icon.[/quote]

Windozze er sjovt...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"]Prøv lige det her:

Fix:

Method 1: Fixing Mobile Device Driver Service

1. Open Start Menu >> Run and type services.msc and press ok [ this will open up services ]
2. Locate the service named Mobile Device Driver
3. Double click the service to open properties

4. In the "general" tab find the "startup type" drop-down arrow menu and make sure "automatic" is selected.

5. Also see the general tab to check the "service status". If it does not say "started" then click the start button to start the service and connect your phone again and click apply.

Note: If the above procedure does not helped in your case, then try restarting the service



Method 2: Solve Through Device Manager


1. Go to My Computer >> Manage and click Device Manager in the left tab.

2. Click Portable Devices >> Apple iPhone >> Uninstall
3. Unplug and plug your iPhone, now wait for windows to re recognize your iphone [ In Device Manager, you will see the new recognized Apple Iphone ]
4. Press F5 to refresh your windows explorer and your Apple iPhone will show up with a camera icon.[/quote]

Tak! Metode 1 virker ikke. JEg vil gerne prøve metode 2. Sproget på min pc er dansk - er "My computer" det samme som "Denne computer"? I så fald kan jeg jeg ikke finde noget, der kan oversættes til "Manage". I modsat fald - hvad hulen er "My computer" så?
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

My Computer = Denne Computer
Manage = Administrer

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"]My Computer = Denne Computer
Manage = Administrer[/quote]

Tak igen. Jeg tør ikke sige hvorfor, men "administrer" er ikke at finde under "Denne computer".
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"][quote="kraen"]My Computer = Denne Computer
Manage = Administrer[/quote]

Tak igen. Jeg tør ikke sige hvorfor, men "administrer" er ikke at finde under "Denne computer".[/quote]

Jeg tror, du skal højreklikke på Denne Computer

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"][quote="Telemaster"][quote="kraen"]My Computer = Denne Computer
Manage = Administrer[/quote]

Tak igen. Jeg tør ikke sige hvorfor, men "administrer" er ikke at finde under "Denne computer".[/quote]

Jeg tror, du skal højreklikke på Denne Computer[/quote]

Højreklik virker! Til gengæld er der ikke nogen iPhone at finde på listen under "Enhedshåndtering", som det åbenbart hedder på dansk. Og intet, der minder om "Portable devices". Har du et bud?
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"]
Højreklik virker! Til gengæld er der ikke nogen iPhone at finde på listen under "Enhedshåndtering", som det åbenbart hedder på dansk. Og intet, der minder om "Portable devices". Har du et bud?[/quote]

Måske dumt spørgsmål, men er din iPhone tilsluttet?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"][quote="Telemaster"]
Højreklik virker! Til gengæld er der ikke nogen iPhone at finde på listen under "Enhedshåndtering", som det åbenbart hedder på dansk. Og intet, der minder om "Portable devices". Har du et bud?[/quote]

Måske dumt spørgsmål, men er din iPhone tilsluttet?[/quote]

Et helt rimeligt spørgsmål - men det er den! :-)
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Telemaster"][quote="kraen"][quote="Telemaster"]
Højreklik virker! Til gengæld er der ikke nogen iPhone at finde på listen under "Enhedshåndtering", som det åbenbart hedder på dansk. Og intet, der minder om "Portable devices". Har du et bud?[/quote]

Måske dumt spørgsmål, men er din iPhone tilsluttet?[/quote]

Et helt rimeligt spørgsmål - men det er den! :-)[/quote]

Altså umiddelbart vil jeg sige, at der er et eller andet galt med driveropsætningen - din iPhone fejler altså ingenting. Jeg har dog NADA forstand på Windows driverhåndtering, så jeg ville personligt skynde mig at kyle computeren ud (efter en databackup) og købe en Mac - men det er jo så bare mig helt personligt.

Jeg har ikke hørt om problemet før, så jeg gætter lidt med min sparsomme viden om Windåze.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"]

Måske dumt spørgsmål, men er din iPhone tilsluttet?[/quote]

Et helt rimeligt spørgsmål - men det er den! :-)[/quote]

Altså umiddelbart vil jeg sige, at der er et eller andet galt med driveropsætningen - din iPhone fejler altså ingenting. Jeg har dog NADA forstand på Windows driverhåndtering, så jeg ville personligt skynde mig at kyle computeren ud (efter en databackup) og købe en Mac - men det er jo så bare mig helt personligt.

Jeg har ikke hørt om problemet før, så jeg gætter lidt med min sparsomme viden om Windåze.[/quote]

Tjah, det kan man jo kalde den nemme, men også lidt dyre løsning. Det gjorde jeg skam gerne, hvis økonomien var til det, men i første omgang vil jeg hellere have det op at stå, så det fungerede - ganske som det gjorde i morges, inden jeg opdaterede iTunes. .

Anyway - tak for hjælpen, selvom det ikke løste problemet! :thumbup:
So many assholes, so few bullets

El Chrissos
Himmelhund
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af El Chrissos »

[quote="kraen"]Altså umiddelbart vil jeg sige, at der er et eller andet galt med driveropsætningen - din iPhone fejler altså ingenting. Jeg har dog NADA forstand på Windows driverhåndtering, så jeg ville personligt skynde mig at kyle computeren ud (efter en databackup) og købe en Mac - men det er jo så bare mig helt personligt.

Jeg har ikke hørt om problemet før, så jeg gætter lidt med min sparsomme viden om Windåze.[/quote]
Uha, ayatollah Jobs har godt nok sat hårdt ind - er det ikke liidt spidst at mene at fejlen ligger hos Windows, når alt fungerede indtil iTunes blev opdateret?
Cuando yo me muera
enterradme con mi guitarra
bajo la arena.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="El Chrissos"][quote="kraen"]Altså umiddelbart vil jeg sige, at der er et eller andet galt med driveropsætningen - din iPhone fejler altså ingenting. Jeg har dog NADA forstand på Windows driverhåndtering, så jeg ville personligt skynde mig at kyle computeren ud (efter en databackup) og købe en Mac - men det er jo så bare mig helt personligt.

Jeg har ikke hørt om problemet før, så jeg gætter lidt med min sparsomme viden om Windåze.[/quote]
Uha, ayatollah Jobs har godt nok sat hårdt ind - er det ikke liidt spidst at mene at fejlen ligger hos Windows, når alt fungerede indtil iTunes blev opdateret?[/quote]

Nixen.. Microsoft kunne bare følge med.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg har både opdateret itunes og software i min iphone4.
Ingen problemer her.
Så det er sikkert Klaus' computer det er galt med.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="El Chrissos"][quote="kraen"]Altså umiddelbart vil jeg sige, at der er et eller andet galt med driveropsætningen - din iPhone fejler altså ingenting. Jeg har dog NADA forstand på Windows driverhåndtering, så jeg ville personligt skynde mig at kyle computeren ud (efter en databackup) og købe en Mac - men det er jo så bare mig helt personligt.

Jeg har ikke hørt om problemet før, så jeg gætter lidt med min sparsomme viden om Windåze.[/quote]
Uha, ayatollah Jobs har godt nok sat hårdt ind - er det ikke liidt spidst at mene at fejlen ligger hos Windows, når alt fungerede indtil iTunes blev opdateret?[/quote]

:text-goodpost: :text-bravo: :text-yeahthat:
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="El Chrissos"][quote="kraen"]Altså umiddelbart vil jeg sige, at der er et eller andet galt med driveropsætningen - din iPhone fejler altså ingenting. Jeg har dog NADA forstand på Windows driverhåndtering, så jeg ville personligt skynde mig at kyle computeren ud (efter en databackup) og købe en Mac - men det er jo så bare mig helt personligt.

Jeg har ikke hørt om problemet før, så jeg gætter lidt med min sparsomme viden om Windåze.[/quote]
Uha, ayatollah Jobs har godt nok sat hårdt ind - er det ikke liidt spidst at mene at fejlen ligger hos Windows, når alt fungerede indtil iTunes blev opdateret?[/quote]

Jeg anklager skam ikke Windows. Jeg siger bare, at jeg ikke aner noget om Windows og drivere. Det er sandsynligvis en fejl i opdateringen af iTunes vil jeg tro - men igen. Jeg aner intet om Windows og drivere.

Jeg holder dog fast i min påstand om, at jeg ville kyle computeren ud og købe en Mac.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen