Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pickles »

[quote="Dannyboy"]Nogen som er nede med genoprettelse i Win7? Efter en større oprydning i dag, kører min computer bedre end nogensinde og så ville jeg lige lave et 'billede' af den som udgangspunkt for fremtidig gendannelse.

Jeg går så udfra at det foregår i KontrolPanel/Genoprettelse?

Eller er det Kontrolpanel/Sikkerhedskopiering&Gendannelse?

.. og skal jeg gemme det på en ekstern HD? Jeg synes at huske, at man i XP bare kunne trykke 'opret gendannelsestidspunkt' og vupti så var den ged barberet.[/quote]

Det er under Sikkerhedskopiering og gendannelse > Opret en systemafbildning. Den vil jeg anbefale, at du gemmer enten på en separat harddisk eller som minimum på en anden partition end den nuværende med Windowsinstallationen på.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Pickles"][quote="Dannyboy"]Nogen som er nede med genoprettelse i Win7? Efter en større oprydning i dag, kører min computer bedre end nogensinde og så ville jeg lige lave et 'billede' af den som udgangspunkt for fremtidig gendannelse.

Jeg går så udfra at det foregår i KontrolPanel/Genoprettelse?

Eller er det Kontrolpanel/Sikkerhedskopiering&Gendannelse?

.. og skal jeg gemme det på en ekstern HD? Jeg synes at huske, at man i XP bare kunne trykke 'opret gendannelsestidspunkt' og vupti så var den ged barberet.[/quote]

Det er under Sikkerhedskopiering og gendannelse > Opret en systemafbildning. Den vil jeg anbefale, at du gemmer enten på en separat harddisk eller som minimum på en anden partition end den nuværende med Windowsinstallationen på.[/quote]

Mange tak 8-)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q:
Jeg har købt sådan et bæst af en guitar. Jeg kan egentlig godt lide udseendet med den sorte slagplade, men jeg synes den skal have nogle covers på PU'erne.

Men jeg er lidt splittet mellem de klassiske covers og nogle åbne covers Duesenberg-style: http://duesenberg.de/en/guitars/solidbodies/rocket.html

Hvad er fedest?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

A:
Den skal forblive som den er :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Kimling"]A:
Den skal forblive som den er :D [/quote]

Der kommer helt sikkert nogle covers på af en art... Den ser alt for hæwi ud! :character-beavisbutthead:

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="DarkoPage"][quote="Kimling"]A:
Den skal forblive som den er :D [/quote]

Der kommer helt sikkert nogle covers på af en art... Den ser alt for hæwi ud! :character-beavisbutthead:[/quote]

Du køber en Flying V.. og brokker dig over at den ser for "heavy" ud?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="CobraPizza"][quote="DarkoPage"][quote="Kimling"]A:
Den skal forblive som den er :D [/quote]

Der kommer helt sikkert nogle covers på af en art... Den ser alt for hæwi ud! :character-beavisbutthead:[/quote]

Du køber en Flying V.. og brokker dig over at den ser for "heavy" ud?[/quote]

Hæhæ... Nu er det jo ikke kun mædlmusikere der før i tiden har brugt V's, så det er ikke fordi jeg synes formen er særlig "häwi". Mere at den er sort på sort. Den skal ha' noget metal på, for at blive mindre metal! :D

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="DarkoPage"]
Hæhæ... Nu er det jo ikke kun mædlmusikere der før i tiden har brugt V's, [/quote]

Der var da nogle enkelte vildfarne, utilregnelige syrehoveder i 60'erne og 70'erne, men ellers så vil jeg også vove at påstå, at en Flying V signalerer mædl, og kun mædl.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"][quote="DarkoPage"]
Hæhæ... Nu er det jo ikke kun mædlmusikere der før i tiden har brugt V's, [/quote]

Der var da nogle enkelte vildfarne, utilregnelige syrehoveder i 60'erne og 70'erne, men ellers så vil jeg også vove at påstå, at en Flying V signalerer mædl, og kun mædl.[/quote]

Jeg synes det er diskriminerende at sige at vi hævi hoveder ikke kan være på syre ;)

Men har det nemmer'lig som Mikkel så.. hvis du synes den er for hævi, kan vi måske finde ud af noget :D
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"][quote="DarkoPage"]
Hæhæ... Nu er det jo ikke kun mædlmusikere der før i tiden har brugt V's, [/quote]

Der var da nogle enkelte vildfarne, utilregnelige syrehoveder i 60'erne og 70'erne, men ellers så vil jeg også vove at påstå, at en Flying V signalerer mædl, og kun mædl.[/quote]

Øøøhh... hvor passer f.eks. Albert King og Lonnie Mack lige ind i dét billede?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"][quote="GodSpeedDK"][quote="DarkoPage"]
Hæhæ... Nu er det jo ikke kun mædlmusikere der før i tiden har brugt V's, [/quote]

Der var da nogle enkelte vildfarne, utilregnelige syrehoveder i 60'erne og 70'erne, men ellers så vil jeg også vove at påstå, at en Flying V signalerer mædl, og kun mædl.[/quote]

Øøøhh... hvor passer f.eks. Albert King og Lonnie Mack lige ind i dét billede?[/quote]

I den første gruppe ... vildfarne, utilregnelige blah blah ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hmm-hm.

Jeg synes da ellers ikke, at ham her lyder så vildfaren. Han virker da sådan rimelig sikker på sin kurs og "syrefri":

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Til gengæld er det lidt imponerende, HVOR meget en vis cowboyder-guitarist har planket derfra...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Vilfaren?? Han har jo vendt guitaren på hovedet?! Hvis det ikke er et tegn på, at man har misforstået et eller andet, så ved jeg ikke, hvad er ...

Og der er desværre ikke tilstrækkelige close-ups til, at vi konklusivt kan afgøre hvorvidt hans pupiller er "indenfor normalen", så på syretrip-fronten står den 0-0. Og dermed 1-0 til mig.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg gerne ville se dine pupiller lige nu... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Jeg er ikke helt sikker på, at jeg gerne ville se dine pupiller lige nu... :-)[/quote]

Jeg kan forsikre dig om, at de er "indenfor normalen" :) Med mindre et par øller og en stak cigaretter skulle kunne ændre på den slags, men det tror jeg nu ikke.

Min pointe var sådan set heller ikke, om der kunne findes undtagelser for reglen, men mere hvad en Flying V signalerer. Og her er jeg stadig enig med mig selv.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah, det kan der være noget. Jeg prøvede sådan en Flying V så sent som forleden. Og bort set fra, at jeg overhovedet ikke kan lide at spille på dens brede og flade gribebræt, bliver jeg jo nok nødt til at have mig sådan en tingest en dag - udelukkende for at irritere MacG. Så vi er nok også ude i noget signalværdi her... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]Og her er jeg stadig enig med mig selv.[/quote]

Og dét er jo ofte også det vigtigste..! :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har prøvekørt sådan en fætter et par gange, og jeg tror aldrig jeg er nået til punktet, hvor jeg kunne afgøre, om gribebrættet var noget for mig eller ej. Jeg har opgivet allerede ved ergonomien - eller manglen på samme - for nøøøøjjj, hvor er sådan én dog komplet idiotisk konstrueret, uanset om man vil sidde eller stå med den. Bevares, en SG er hovedtung, en LP er gumpetung, en tele er kantet og en strat er så ergonomisk korrekt, at anarkisten i mig gør oprør, men en V er bare all of the above samlet i ét, virkelig grimt design.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg har prøvekørt sådan en fætter et par gange, og jeg tror aldrig jeg er nået til punktet, hvor jeg kunne afgøre, om gribebrættet var noget for mig eller ej. Jeg har opgivet allerede ved ergonomien - eller manglen på samme - for nøøøøjjj, hvor er sådan én dog komplet idiotisk konstrueret, uanset om man vil sidde eller stå med den. Bevares, en SG er hovedtung, en LP er gumpetung, en tele er kantet og en strat er så ergonomisk korrekt, at anarkisten i mig gør oprør, men en V er bare all of the above samlet i ét, virkelig grimt design.[/quote]

You just need..

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Hmm-hm.

Til gengæld er det lidt imponerende, HVOR meget en vis cowboyder-guitarist har planket derfra...[/quote]

Det har den gode cowboyder vist heller aldrig lagt skjul på! :) Jeg har endda en plade hvor de mødes, spiller hinandens numre og udveksler røverhistorier!

Q: Har et meget sjældent ballejob i aften, og det store spørgsmål er; Skal man have sin Ac30 eller sin Super Reverb med? Det er et provinsdiskotek, og det bliver helt legendarisk!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen