Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Dannyboy"]Q - Er Pluto, Peter C og mig de sidste i Danmark, som stadig køber 10-15000kr's guitarer??

Hold da helt kæft hvor står det sløjt til på det danske brugtmarked. Jeg synes ellers jeg gør mit for at holde forbruget ved lige, men man kan jo ikke blive ved og ved, hvis ingen andre køber en skid[/quote]

Nu er dit forbrug, måske mere til misbrugs siden.. :D ;)

Jeg syn's ikke det står sløvt til, men mere sådan, at folk ikke rigtig har forstået, at de bare ikke kan få det samme for tingene, som de kunne for 5 år siden, det meste er bare ca.15-20% for dyrt..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Pluto"]Peter c og dannyboy.Vi må konstastere at der ikke er nogen der køber vores + 10k guitarer ,men at der er mange der impoterer dem udefra. :)
Pis jeg hældte cola tastaturet[/quote]

Jeg ville da ellers gerne have købt den lyseblå hærgede strat du havde til salg, men der var en anden der vandt på målstregen ;)
Så måtte jeg jo købe noget andet, f.eks en Fender '66 NOS lake placid blue strat :D ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="JSThomsen"][quote="Pluto"]Peter c og dannyboy.Vi må konstastere at der ikke er nogen der køber vores + 10k guitarer ,men at der er mange der impoterer dem udefra. :)
Pis jeg hældte cola tastaturet[/quote]

Jeg ville da ellers gerne have købt den lyseblå hærgede strat du havde til salg, men der var en anden der vandt på målstregen ;)
Så måtte jeg jo købe noget andet, f.eks en Fender '66 NOS lake placid blue strat :D ;) [/quote]


Den var da ellers til salg et pænt stykke tid inden den blev solgt.Du skal bare være lidt hurtigere til at finde muldvarpen frem Thomsen så havde det været din Den var iøvrigt sonic blue over sunburst
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Pluto"][quote="JSThomsen"][quote="Pluto"]Peter c og dannyboy.Vi må konstastere at der ikke er nogen der køber vores + 10k guitarer ,men at der er mange der impoterer dem udefra. :)
Pis jeg hældte cola tastaturet[/quote]
Jeg ville da ellers gerne have købt den lyseblå hærgede strat du havde til salg, men der var en anden der vandt på målstregen ;)
Så måtte jeg jo købe noget andet, f.eks en Fender '66 NOS lake placid blue strat :D ;) [/quote]
Den var da ellers til salg et pænt stykke tid inden den blev solgt.Du skal bare være lidt hurtigere til at finde muldvarpen frem Thomsen så havde det været din Den var iøvrigt sonic blue over sunburst[/quote]

Jeg ved det godt - jeg hang i bremsen for længe ;) Og ja, jeg ved også godt hvad farve den har - hvis det er farven alene der gør det, så lyder den nok fedt ;)
Nu har jeg så købt en jeg ikke ville have drømt om at jeg skulle have - indtil jeg fik den i hånden :D

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="fortytwo"]
Jeg syn's ikke det står sløvt til, men mere sådan, at folk ikke rigtig har forstået, at de bare ikke kan få det samme for tingene, som de kunne for 5 år siden, det meste er bare ca.15-20% for dyrt..[/quote]
Der er jeg så nok så tæt på 100% enig som jeg kan være... Er overbevist om at det ikke er køberne den er gal med, men sælgerne... :) (no offence)



Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Danskerne er bare for dødsyge kedelige.

Noget af det kedeligste jeg ved, er at sidde og skimte DBA igennem.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="fortytwo"][quote="Dannyboy"]Q - Er Pluto, Peter C og mig de sidste i Danmark, som stadig køber 10-15000kr's guitarer??

Hold da helt kæft hvor står det sløjt til på det danske brugtmarked. Jeg synes ellers jeg gør mit for at holde forbruget ved lige, men man kan jo ikke blive ved og ved, hvis ingen andre køber en skid[/quote]

Nu er dit forbrug, måske mere til misbrugs siden.. :D ;)

Jeg syn's ikke det står sløvt til, men mere sådan, at folk ikke rigtig har forstået, at de bare ikke kan få det samme for tingene, som de kunne for 5 år siden, det meste er bare ca.15-20% for dyrt..[/quote]

Ja det kan du godt ha ret i ;)

Der er selvfølgelig en sammenhæng mellem pris og interesse. Jeg har dog ikke så travlt med at slippe af med mit gear, at jeg (endnu en gang) har lyst til at sælge og tabe på det, bare for at få noget andet, som jeg kan lege lidt med. Der er dog en enkelt guitar eller to på dba lige nu, som jeg elers ret gerne ville have fingrene i. Det er dog ret urealistisk, når man ikke selv får skudt det store af.

Jeg indledte året med at købe tre high-end guitarer indenfor de første uger i januar. Jeg troede faktisk at jeg ville beholde mindst én af dem, men min main strat sparker gang på gang de andre af banen i øvelokalet. Det er jo både godt og skidt. Jeg får bare lyst til at prøve/købe andre, men pengene vokser jo ikke på træerne - og jeg har ikke specielt meget lyst til at skyde tingene afsted til underpriser bare fordi jeg har lidt gas.
Jeg synes måske også bare det er stenet så få kontanthandler som finder sted i øjeblikket ifht bytte. Jeg køber selv en del kontant, både på eBay og DBA - og det er sgu ikke altid det er lige gennemtænkt og fornuftigt. Det lader bare til at der ikke er ret mange andre der laver de her impulskøb længere (hov, den der er godt nok flot - og jeg burde ikke kunne tabe på den - den nupper jeg!).
Jeg har faktisk modtaget virkelig mange fornuftige byttehandler på et par af mine guitarer, men så igen. Så er der jo sikkert bare noget andet man står og skal af med, hvis det ikke lige er dét man kigger efter som bliver tilbudt. Jeg tænker dog efterhånden lidt at man måske bytte lidt 'nedad', forstået på den måde at to stk guitarer til 7k5 /stk måske er nemmere at afsætte kontant end én til 15k? Jeg ved bare ikke helt om det ville være nemmere. Altså om markedet for guitarer i denne prisklasse rykker sig mere.


@Alwan og Vajhøj: Godt at høre at det ikke står helt stille ;)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

Det er jo også hvad der er i udbud.. Jeg synes det er sjældent man ser de guitarer jeg normalt går efter.. markedet er lidt oversvømmet med Mex tele og strater, som i min verden, ikke er værd at købe hvis de ligger nord for 3000 kr og Gibson, som (medmindre det er en SG) starter ved minimum 5000 kr for en skaldet Studio, gerne med argumentet at den jo er fra '05, så det var dengang de blev lavet med ordentligt gennemtørret træ..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Hvem er den guitarist, Thomas Helmig har med her? Og måske mere mere på sin plads, hvordan i alverden har han fået lov til at spille med? Jeg kan nu godt forstå, hvorfor Helmig "hiver" ham tilbage på plads, sådan som han spiller og lyder.

[youtube]BpWCQKYgFAw[/youtube]

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Spørgsmål: hvad er den mest "vintage-korrekte" måde at have en tremolo pedal i sin kæde? Før eller efter delay?

Ved godt der ikke er nogen regler, og brug øret - men tremoloen i en forstærker ville komme efter en delay, ikke? dvs. tremolo på delay'en..

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Barf"]Q: Hvem er den guitarist, Thomas Helmig har med her? Og måske mere mere på sin plads, hvordan i alverden har han fået lov til at spille med? Jeg kan nu godt forstå, hvorfor Helmig "hiver" ham tilbage på plads, sådan som han spiller og lyder.

[/quote]

Ja, han er da en del under vanlig Helmigstandard...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="Barf"]Q: Hvem er den guitarist, Thomas Helmig har med her? Og måske mere mere på sin plads, hvordan i alverden har han fået lov til at spille med? Jeg kan nu godt forstå, hvorfor Helmig "hiver" ham tilbage på plads, sådan som han spiller og lyder.

[youtube]BpWCQKYgFAw[/youtube][/quote]
Google er din ven :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://aarhus.lokalavisen.dk/kult-aarhu ... kult-aarhu ... 69389/1447</a><!-- m -->

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Aha, interessant. Jeg har set ham i en live-sammenhæng før, hvor jeg også syntes, at han var voldsomt malplaceret i forhold til sine medmusikanter. De var bare klasser bedre. Måske er han bare bedre, når det er hans eget musik, der skal fremføres, men jeg synes godt nok ikke, han virker overbevisende med Helmig. Men han har købt en Lakewood, det hjælper lidt på det.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="itsaysvuff"]Spørgsmål: hvad er den mest "vintage-korrekte" måde at have en tremolo pedal i sin kæde? Før eller efter delay?

Ved godt der ikke er nogen regler, og brug øret - men tremoloen i en forstærker ville komme efter en delay, ikke? dvs. tremolo på delay'en..[/quote]

Jeg har min tremolo før delay, og det synes jeg helt klart, fungerer bedst. Det bliver under alle omstændigheder lidt noget blæver, fordi delayen jo bløder tremolo-effekten lidt op, men alternativet er, at tremoloen hakker ekkoet i stykker, og det lyder alligevel for mærkeligt, synes jeg :-) Anyway, jeg har gjort det på det måde i maaaange år, og har aldrig fået andre klager over min lyd, end at jeg spiller for højt :banana-guitar: (jeg forsøger at bruge de nye smileys - kører det for mig?)
So many assholes, so few bullets

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Telemaster"][quote="itsaysvuff"]Spørgsmål: hvad er den mest "vintage-korrekte" måde at have en tremolo pedal i sin kæde? Før eller efter delay?

Ved godt der ikke er nogen regler, og brug øret - men tremoloen i en forstærker ville komme efter en delay, ikke? dvs. tremolo på delay'en..[/quote]

Jeg har min tremolo før delay, og det synes jeg helt klart, fungerer bedst. Det bliver under alle omstændigheder lidt noget blæver, fordi delayen jo bløder tremolo-effekten lidt op, men alternativet er, at tremoloen hakker ekkoet i stykker, og det lyder alligevel for mærkeligt, synes jeg :-) Anyway, jeg har gjort det på det måde i maaaange år, og har aldrig fået andre klager over min lyd, end at jeg spiller for højt :banana-guitar: (jeg forsøger at bruge de nye smileys - kører det for mig?)[/quote]

+1

Jeg har også tremolo før delay, da det lyder mere musikalsk i mine ører. Tremolo efter delay synes jeg også lyder for underligt... Især hvis det ikke er samme tempo.


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"]Aha, interessant. Jeg har set ham i en live-sammenhæng før, hvor jeg også syntes, at han var voldsomt malplaceret i forhold til sine medmusikanter. De var bare klasser bedre. Måske er han bare bedre, når det er hans eget musik, der skal fremføres, men jeg synes godt nok ikke, han virker overbevisende med Helmig. Men han har købt en Lakewood, det hjælper lidt på det.[/quote]

Arh, Per Møller - den gamle junkie - er da trods alt god nok til, at de gider at have ham rendende som underviser på konservatoriet...

Han kan edderma´me godt spille en ond spade, når det tager ham! Men Helmig er måske ikke lige de mest befordrende rammer at gøre det i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af gajda »

[quote="Sasha"][quote="Barf"]Aha, interessant. Jeg har set ham i en live-sammenhæng før, hvor jeg også syntes, at han var voldsomt malplaceret i forhold til sine medmusikanter. De var bare klasser bedre. Måske er han bare bedre, når det er hans eget musik, der skal fremføres, men jeg synes godt nok ikke, han virker overbevisende med Helmig. Men han har købt en Lakewood, det hjælper lidt på det.[/quote]

Arh, Per Møller - den gamle junkie - er da trods alt god nok til, at de gider at have ham rendende som underviser på konservatoriet...

Han kan edderma´me godt spille en ond spade, når det tager ham! Men Helmig er måske ikke lige de mest befordrende rammer at gøre det i.[/quote]

Måske er det bare mig, men jeg synes sgu, at det er helt OK. Det er i grunden meget rart engang imellem at høre en guitarist, der bare trykker den af uden så meget pis. Poleret og perfekt? Nej! Men fra tid til anden er det altså befriende, at det ikke behøves at være et stilstudie i frygisk, lydisk og lokrisk ekvilibrisme. Og så gi'r det jo en slags håb til alle os, der bare er middelmådige og spiller det bedste, vi har lært. :-)
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Fuck hvor spiller de nummeret hurtigt - det er jo som en duracellkanin på speed

Jeg synes Per Møller spiller fint, men det er godt nok lidt malplaceret - Her hører heltesoli hjemme :) 2. solo er bedre end 1.
Modded guitars were crap right out of the factory

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Har fået et påskeæg af mine forældre.

Skal jeg købe den nye iPad og en Q3HD eller skal jeg bruge pengene på musikudstyr? Jeg kan ikke finde ud af det!!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen