Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

Er jeg den eneste der oplever at søgefunktionen på youtube ikke rigtigt funker?!

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Er jeg den eneste der oplever at søgefunktionen på youtube ikke rigtigt funker?![/quote]

Nej, du er ikke den eneste.. her forleden søgte jeg på dubstep, men der kom kun links til hæsligt skod musik
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.instantrimshot.com">www.instantrimshot.com</a><!-- w -->

Jeg mener sådan seriøst. Skidtet virker ikke. Overhovedet.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="CobraPizza"][quote="Loomer"]Er jeg den eneste der oplever at søgefunktionen på youtube ikke rigtigt funker?![/quote]

Nej, du er ikke den eneste.. her forleden søgte jeg på dubstep, men der kom kun links til hæsligt skod musik[/quote]
:lol: :lol: :lol: :lol:



[quote="Sasha"]At noget i den - evt. guitarkablet - fungerer som antenne for russisk radio.[/quote]
Hhhhmmm, det må jeg lige få kigget på.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu har du garanteret haft alverdens pedaler og skrammel sat til mellem guitar og forstærker. Prøv lige at se, om den gør det, hvis du plugger guitaren direkte i.

Spillede du et "nyt" sted - altså et andet sted end du plejer? F.eks. lige under en mobilmast eller lignende...

Gjorde den det på begge kanaler?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Hhhmmm, den stod i samme rum som før.
Ja der var en del pedaler i mellem guitar og forstærker.
Jeg prøvede ikke at plugge guitaren i en anden kanal.
Eneste nye i går aftes, var de nye pickup'er i straten.
Jeg kunne kun høre ganske lidt, de andre sagde det var mere tydeligt mens jeg var ude af rummet.
Jeg var ikke så bekymret i går aftes, jeg spillede bare videre, og der var ingen problemer dér.
Det var først i løbet af i dag jeg begyndte at undre mig.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Q: er fuzz pedaler ligeglade med at have tuner der har true bypass foran sig? Sådan normalvis?

Og hvis man har mere end én fuzz pedal - hvad er så den mest hensigtmæssige måde at sætte dem på.. Jeg har en silicon fuzz face type og en maestro/fuzzrite type fuzz..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"]Q: er fuzz pedaler ligeglade med at have tuner der har true bypass foran sig? Sådan normalvis?
[/quote]

Ja, så længe tuneren er slukket.

[quote="itsaysvuff"]Og hvis man har mere end én fuzz pedal - hvad er så den mest hensigtmæssige måde at sætte dem på.. Jeg har en silicon fuzz face type og en maestro/fuzzrite type fuzz..[/quote]

Den, der lyder bedst, ville være mit umiddelbare bud. Hvis de ellers - som de fleste fuzz-pedaler - har true bypass, er det hamrende ligegyldigt, så længe man kun bruger én ad gangen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]Hhhmmm, den stod i samme rum som før.
Ja der var en del pedaler i mellem guitar og forstærker.
Jeg prøvede ikke at plugge guitaren i en anden kanal.
Eneste nye i går aftes, var de nye pickup'er i straten.
Jeg kunne kun høre ganske lidt, de andre sagde det var mere tydeligt mens jeg var ude af rummet.
Jeg var ikke så bekymret i går aftes, jeg spillede bare videre, og der var ingen problemer dér.
Det var først i løbet af i dag jeg begyndte at undre mig.[/quote]

Nu er det jo ikke noget, som på nogen måde er farligt. Men tjek lige, om den gør det med guitaren sat direkte i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"][quote="itsaysvuff"]Q: er fuzz pedaler ligeglade med at have tuner der har true bypass foran sig? Sådan normalvis?
[/quote]

Ja, så længe tuneren er slukket.

[quote="itsaysvuff"]Og hvis man har mere end én fuzz pedal - hvad er så den mest hensigtmæssige måde at sætte dem på.. Jeg har en silicon fuzz face type og en maestro/fuzzrite type fuzz..[/quote]

Den, der lyder bedst, ville være mit umiddelbare bud. Hvis de ellers - som de fleste fuzz-pedaler - har true bypass, er det hamrende ligegyldigt, så længe man kun bruger én ad gangen...[/quote]

Fedt at vide - troede stadig de var lidt følsomme selvom pedalen foran var true bypass.. Jeg vil selvfølgelig prøve mig frem..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Når en pedal har true bypass, så "er" den der sådan set ikke, når den er slukket.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Ja - jeg synes bare at have læst at nogle true-bypass pedaler er mere "true bypass" end andre ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Well, true bypass kan nu altså ikke gradbøjes - det er enten eller. Hvad folk så skriver om deres pedaler, er så til tider en helt anden sag.

At pedaler så kan være "ikke-true bypass" på 117 forskellige måder, er en helt anden sag. Men true bypass er true bypass - hverken mere eller mindre!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Selvfølgelig, men som du selv siger så bliver der nogle gange skrevet true bypass om et produkt, hvor det ikke helt passer..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

"...nu med 15% mere true bypass!"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="itsaysvuff"]Selvfølgelig, men som du selv siger så bliver der nogle gange skrevet true bypass om et produkt, hvor det ikke helt BYpasser..[/quote]

Ø-hø-hø, ø-hø-hø...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

NQ: Min Macbook Pro er begyndt at afspille forvrænget lyd, men kun for videoer på Youtube (er ikke sikker på andre Flash-objekter). Det sker både gennem computerens egne højtalere, og gennem hovedtelefoner. Jeg kører Google Chrome og OSX Lion.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Har du prøvet andre browsere? Prøv evt at installer et flash->HTML 5 plugin i Chrome.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q1:
Hvordan sætter jeg en YouTube-video ind, så man kan se den i tråden? Jeg har Safari, og det er på Mac.

Q2:
Er der nogen der kan lure hvilken tuning det her er? Jeg har prøvet mig frem, men uden held. Det lyder ret fedt og jeg kunne godt tænke mig at prøve at begive mig ud i noget lignende.

http://www.youtube.com/watch?v=W-F7z-t_37A&feature=plcp

Admin:
Du tager lige det, der står efter watch?v= og sætter ind i [ youtube ] W-F7z-t_37A [/ youtube ] (uden mellemrum)
[youtube]W-F7z-t_37A[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er det ikke blot et åbent F (åbent G stemt en tone ned) og så capo på, så han ender i nærheden af et åbent A..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen