Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Er det ikke blot et åbent F (åbent G stemt en tone ned) og så capo på, så han ender i nærheden af et åbent A..?[/quote]

Jo, det lyder nu meget rigtigt. Jeg tror dog at det er et åbent G stemt halvanden tone ned.

Mange tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah, det er nok muligt. Nu er det vist længe siden, at "sofaguitaren", som lige var inden for rækkevidde, er blevet tjekket op imod en kammertone. Så det kan sagtens være... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Q: Jeg kunne godt tænke mig et lydkort til lidt hjemmeindspilning på min nyindkøbte Macbook. Jeg er blevet rimelig hooked på Apogee One, men jeg har også kigget på den gamle Apogee Duet, der koster ca. det samme brugt. Jeg får ikke brug for at indspille mere end et spor af gangen, og den indbyggede mikrofon i One virker ret praktisk at have. Men er der noget at vinde med firewire (Duet) fremfor USB (One)? Det undrer mig at den nye Duet II er med USB. Det virker som et tilbageskridt, men hvad ved jeg..
Five Fingers - Five Strings

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Martin"]Q: Jeg kunne godt tænke mig et lydkort til lidt hjemmeindspilning på min nyindkøbte Macbook. Jeg er blevet rimelig hooked på Apogee One, men jeg har også kigget på den gamle Apogee Duet, der koster ca. det samme brugt. Jeg får ikke brug for at indspille mere end et spor af gangen, og den indbyggede mikrofon i One virker ret praktisk at have. Men er der noget at vinde med firewire (Duet) fremfor USB (One)? Det undrer mig at den nye Duet II er med USB. Det virker som et tilbageskridt, men hvad ved jeg..[/quote]

Hvis du ikke har brug for at indspille 2 spor samtidigt, så køb ONE. Den indbyggede mikrofon er faktisk overraskende brugbar, og så er den bare lille, nem at tage med og hurtig at stille op.

Og hvis du vil bruge den indbyggede mikrofon, vil jeg anbefale dig at købe et længere USB-kabel og det der "mic mount" man kan få.

Med hensyn til firewire kan du læse om det på Apogee's hjemmeside: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.apogeedigital.com/knowledgeb ... knowledgeb ... -than-usb/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Til et eller to spor, mener jeg ikke du vinder noget som helst med firewire vs. usb - jeg optager uden problemer 16 samtidige spor med USB, og det er bare meget nemmere at have med at gøre end FW (specielt på windows, som jeg bruger)
Modded guitars were crap right out of the factory

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Tak for svarene! Jeg tror, der ryger en ordre afsted på en One en af dagene.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Spørgsmål: Jeg skal til og begynde et teleprojekt, jeg skal have en bro i fornuftig kvalitet, der ikke behøver at være callaham, hva skal man gå efter? Det skal være hvor hver streng kan justeres. Jeg kigger pt. på denne: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/gotoh_hw_40c.h ... 40c.htm</a><!-- m --> .
Bah

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

[quote="Martin"]Tak for svarene! Jeg tror, der ryger en ordre afsted på en One en af dagene.[/quote]

Kan også klart anbefale ONE - den indbyggede mikrofon er yderst brugbar til bare lige hurtigt at smide foran en amp for at fange idéer ! :)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg har jo et par forstærkere med roterende højttalere... Som jo ikke er rørforstærkere....

Q : Kan man uden videre proppe en rørforforstærker i indgangen i sådan een, for at få lidt rørlyd ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Mjah, det afhænger jo lidt af, hvilket signal - eller måske rettere hvilken mængde signal - den påtænkte forforstærker sender ud, og hvilken mængde signal, den roterende højttaler forventer at blive fodret med. Men umiddelbart er jeg da optimist omkring idéen. Start dog gerne med at skrue ned for alt, og øg så langsomt div. volumeknapper. Hvis det forvrænger helt vildt eller spiller bragende højt med disse volumeknapper kun lige løftet en anelse, skal der ihvertfald nok lige "rodes lidt" med nogle niveauer, før tingene spiller optimalt.

En anden mulighed var måske, om man kunne snige sig helt uden om den indbyggede transistorforstærker og så drive højttaleren (højttalerne?) direkte med en ekstern rørforstærker. Jeg har da selv en Leslie, som er sat sådan op. Men lige hvordan og hvorledes afhænger af, hvordan "snurrebassen" er opbygget.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg har haft samme ide med ekstern rørforstærker.
Men var usikker på, hvor besværligt det måtte være.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Her er størrelsen på RA50'eren.

Billede

Og RA100'eren.

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu er det ikke så meget størrelsen, der afgør sagen. Det handler mere om, hvor kreativ man skal til at være m.h.t. fremstilling af delefiltre mm.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Q: Personnummerbevis? Er det en slags forløber til sygesikringskortet eller i den dur? Jeg faldt lige over det i min Vigtige Ting-mappe fordi jeg skulle bestille et nyt pas, og det er jo bare et stykke karton med nogle lysegrønne felter, hvor der er maskinskrevet mit navn, cpr og den adresse jeg havde, da jeg blev født (med stavefejl endda)...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="k_50"]Q: Personnummerbevis? Er det en slags forløber til sygesikringskortet eller i den dur? Jeg faldt lige over det i min Vigtige Ting-mappe fordi jeg skulle bestille et nyt pas, og det er jo bare et stykke karton med nogle lysegrønne felter, hvor der er maskinskrevet mit navn, cpr og den adresse jeg havde, da jeg blev født (med stavefejl endda)...[/quote]
Iflg. Google : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.kk.dk/Borger/BoligOgByggeri/ ... OgByggeri/ ... ummer.aspx</a><!-- m -->

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="k_50"]Q: Personnummerbevis? Er det en slags forløber til sygesikringskortet eller i den dur? Jeg faldt lige over det i min Vigtige Ting-mappe fordi jeg skulle bestille et nyt pas, og det er jo bare et stykke karton med nogle lysegrønne felter, hvor der er maskinskrevet mit navn, cpr og den adresse jeg havde, da jeg blev født (med stavefejl endda)...[/quote]

Personnummerbevis var meget normalt for flere/mange år siden. Og de var i form af noget grønligt karton med maskinskrift på - men hvis du viser et sådant idag, så bliver du nok bare grinet af :D ;)
Lidt ligesom når jeg en sjælden gang "flasher" mit kørekort :lol:

Mvh Jan

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

[quote="JSThomsen"][quote="k_50"]Q: Personnummerbevis? Er det en slags forløber til sygesikringskortet eller i den dur? Jeg faldt lige over det i min Vigtige Ting-mappe fordi jeg skulle bestille et nyt pas, og det er jo bare et stykke karton med nogle lysegrønne felter, hvor der er maskinskrevet mit navn, cpr og den adresse jeg havde, da jeg blev født (med stavefejl endda)...[/quote]

Personnummerbevis var meget normalt for flere/mange år siden. Og de var i form af noget grønligt karton med maskinskrift på - men hvis du viser et sådant idag, så bliver du nok bare grinet af :D ;)
Lidt ligesom når jeg en sjælden gang "flasher" mit kørekort :lol:

Mvh Jan[/quote]
Men det har altså været gangbar ID en gang? I så fald var 80'erne noget mere primitive, end jeg havde troet. For det eneste, der ville være bare lidt udfordrende ved at lave sådan et selv, ville da være at finde sådan en el-skrivemaskine...

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q:

For halvanden ude siden købte min kæreste en espresso maskine af en veninde, som knapt nok skulle være brugt. En Cipelletti C500.

Til at starte med bryggede den fint, men de sidste par dage er den begyndt på ikke at skyde noget kaffe igennem, men istedet lade alt vandet hobe sig op i håndtaget? ???

Er der ikke nok tryk på?

Jeg ved sådan en maskine skal afkalkes engang imellem, men der må nemlig ikke laves backflush på denne model(har jeg læst mig til).

Nogen gode forslag? Der sidder en lille rist der hvor vandet kommer ud. Den er lige til at skrue af med en umbraco. Er det et godt sted at starte, hvis der sidder ting og stopper der.

Jeg vil bare gerne tilbage til at brygge god kaffe!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q:
Hvad betyder når hætten af ens rør er helt hvidt istedet for sølv. Jeg har lige opdaget det, men forstærkeren spiller fint. Springer den i luften?

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det burde betyde, at der er kommet luft ind i røret, og at røret derfor ikke virker.

Hvilket rør er det? Og hvilken funktion har det i forstærkeren?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen