Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Det burde betyde, at der er kommet luft ind i røret, og at røret derfor ikke virker.

Hvilket rør er det? Og hvilken funktion har det i forstærkeren?[/quote]

det er et af udgangsrørene. :(

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Det burde betyde, at der er kommet luft ind i røret, og at røret derfor ikke virker.

Hvilket rør er det? Og hvilken funktion har det i forstærkeren?[/quote]

det er et af udgangsrørene. :( [/quote]

Det ville jeg nok få kigget på. Er det din Super ?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Det burde betyde, at der er kommet luft ind i røret, og at røret derfor ikke virker.

Hvilket rør er det? Og hvilken funktion har det i forstærkeren?[/quote]

det er et af udgangsrørene. :( [/quote]

Det ville jeg nok få kigget på. Er det din Super ?[/quote]
nej, "min" vox tb... som ikke helt er min endnu.
stened, da jeg spillede job på den i går.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jamen, så spiller den da nok på tre udgangsrør, hvilket i en AC30 bl.a. betyder, at de tre tilbageværende arbejder hårdere for føden (da de fire udgangsrør deler en fælles katodemodstand). Så det ville jeg da nok vælge at få udbedret temmeligt hurtigt, før jeg spillede alt for meget videre. Hvis du er heldig, er der én eller anden - det kunne f.eks. være Lars Vad - som kan finde et EL84, der passer ind med de andre tre. Men forbered dig i dit stille sind på nok at skulle skifte samtlige fire EL84´ere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jamen, så spiller den da nok på tre udgangsrør, hvilket i en AC30 bl.a. betyder, at de tre tilbageværende arbejder hårdere for føden (da de fire udgangsrør deler en fælles katodemodstand). Så det ville jeg da nok vælge at få udbedret temmeligt hurtigt, før jeg spillede alt for meget videre. Hvis du er heldig, er der én eller anden - det kunne f.eks. være Lars Vad - som kan finde et EL84, der passer ind med de andre tre. Men forbered dig i dit stille sind på nok at skulle skifte samtlige fire EL84´ere...[/quote]

Ja, det må jeg vist heller få gjort. Jeg har en helt ny kvartet mullard ri liggende som bare skal i.

Jeg tænkte bare at hvis det ene rør gik, så ville det springe en sikring, eller slå knister eller noget i den stil. :D

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jens H »

Spørgsmål: Er der levelnormalizering på WIMP??

Når jeg hører The wall, så glider numrene jo ind i hinanden, og hvis der har været et nummer med tryk på, som går over i et stille, så siger musikken "bimmelimme bimlle..BIMMELAARRM.SGU.DA" med et volumehop der siger sparto.
Jeg kan ikke forestille mig at det er sådan hvis man køber CDen.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Jamen, så spiller den da nok på tre udgangsrør, hvilket i en AC30 bl.a. betyder, at de tre tilbageværende arbejder hårdere for føden (da de fire udgangsrør deler en fælles katodemodstand). Så det ville jeg da nok vælge at få udbedret temmeligt hurtigt, før jeg spillede alt for meget videre. Hvis du er heldig, er der én eller anden - det kunne f.eks. være Lars Vad - som kan finde et EL84, der passer ind med de andre tre. Men forbered dig i dit stille sind på nok at skulle skifte samtlige fire EL84´ere...[/quote]

Ja, det må jeg vist heller få gjort. Jeg har en helt ny kvartet mullard ri liggende som bare skal i.

Jeg tænkte bare at hvis det ene rør gik, så ville det springe en sikring, eller slå knister eller noget i den stil. :D [/quote]

Nope. Og da især ikke i en AC30, som er et prima-prima eksempel på, hvor dårligt man kan slippe afsted med at sikre en forstærker...

Måske kan du "være heldig", at du kan se de tre øvrige udgangsrør få orangeglødende pletter. Men det er nu ikke sikkert.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Den sikring der er sprunget står der 160 /250 i den ene ende og 22 T i den anden?

Hvad fanden svarer det 22 T til? Jeg synes ikke jeg kan finde noget der ligner i Brinck.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

hmmm det går lige op for mig at den "hvide" sikring, som er fyld med sand ikke er sprunget. Den ser bare sådan ud.
Dem har jeg bare ikke lige set før.

Damn jeg føler mig blond. :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

En 22 Amperes Træg sikring i en AC30...???

Hmmm, hvis dette ellers er rigtigt, kunne du næsten lige så godt sætte et søm i. Jeg tror nok, at jeg lige ville sikre mig, at det en sikring med rette værdi, der havnede i forstærkeren.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]En 22 Amperes Træg sikring i en AC30...???

Hmmm, hvis dette ellers er rigtigt, kunne du næsten lige så godt sætte et søm i. Jeg tror nok, at jeg lige ville sikre mig, at det en sikring med rette værdi, der havnede i forstærkeren.[/quote]

Ja, det virker også lidt forkert. Der sidder et lille klistermærke med 200mA over sikringsholderen, men er det så bare det de skal være på de 2?

Den anden er nemlig på 315mA, og det er jo også lidt for meget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

OK, nu skal vi vist lige have styr på, hvilke sikringer, der er tale om (hvad er det for en AC30? På de gamle plejer den eneste af slagsen - hovedsikringen - at sidde på fronten. Jeg mener, det er en 2 Amperes træg sikring). De to (???), du nævner, lyder umiddelbart ikke som selve hovedsikringen, da deres værdi er for lav - nærmere som de højspændingssikringer, jeg tidligere efterlyser.

Når du skriver "den anden" - er det så værdien på selve sikringen, eller er det en angivet værdi på sikringsholderen?

Hvis der står 200 mA på sikringsholderen, så er det sådan én, der skal i. Den, der er pillet ud, har så nok - med afsæt i de tidligere oplysninger, som jeg så åbenbart har tolket forkert - været på 160 mA.

Men lidt klarhed over sagerne er vist på sin plads...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]OK, nu skal vi vist lige have styr på, hvilke sikringer, der er tale om (hvad er det for en AC30? På de gamle plejer den eneste af slagsen - hovedsikringen - at sidde på fronten. Jeg mener, det er en 2 Amperes træg sikring). De to (???), du nævner, lyder umiddelbart ikke som selve hovedsikringen, da deres værdi er for lav - nærmere som de højspændingssikringer, jeg tidligere efterlyser.

Når du skriver "den anden" - er det så værdien på selve sikringen, eller er det en angivet værdi på sikringsholderen?

Hvis der står 200 mA på sikringsholderen, så er det sådan én, der skal i. Den, der er pillet ud, har så nok - med afsæt i de tidligere oplysninger, som jeg så åbenbart har tolket forkert - været på 160 mA.

Men lidt klarhed over sagerne er vist på sin plads...[/quote]

Den Vox der er tale om er en 65' TB.

Der sidder en 1,6A Træg sikring, som hovedsikring. bum.

Når man piller bagpladen af sidder der 2 små sikringer, som jeg vist nok mener har med Udgangstrafoen at gøre. Det er de 2 jeg snakker om.

Jeg har lige snakket med Lars Vad og han siger at normalt plejer der at sidde 160mA der.
Men hvis det 200mA klistermærke har siddet der fra fabrikken, så er det nok 200mA der skal i.

Så nu sætter jeg 2 x 200mA træge sikringer i, og nye rør, så må vi se hvad den siger, og så triller jeg ud med den til Lars, når jeg kommer i nærheden af en bil.
:)
Jeg tror nemlig at den er blevet bumlet under transport, og jeg har på fornemmelsen at det er dét som har gjort der er kommet luft i røret, jeg fornemmer ikke at det er en elektronisk fejl.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det lyder som en fornuftig slagplan.

160 eller 200 mA gør næppe den store forskel. Jeg kan dog ikke mindes, at jeg har set en AC30 med disse sikringer i. Men vær du kun glad for, at de er der!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Det lyder som en fornuftig slagplan.

160 eller 200 mA gør næppe den store forskel. Jeg kan dog ikke mindes, at jeg har set en AC30 med disse sikringer i. Men vær du kun glad for, at de er der![/quote]
Det er lidt pudsigt.

Fordi de har været i alle dem jeg har kigget i. De er også i min 64'er og i alle andre jeg har kunne komme i nærheden af at kigge ind i.

Lars havde også 2 stående med.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Det kan godt tænkes, at jeg HAR set AC30´ere, hvor de sad i (Dr. Alzheimer lässt grüssen...). Men de sad ihvertfald IKKE i min egen. Og jeg har også haft fornøjelsen af at rydde lidt op i en "brandtomt" eller to, som nok aldrig var blevet helt det samme, hvis de havde haft disse sikringer...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Fruen, barnet og jeg har bestilt tur til Berlin til sommer, og selvom vi nok er nødt til at besigtige i hvert fald et par af de mest obligatoriske turistfælder, så er vi også enige om, at forsøge at gå "off piste" nogle af dagene. Men hvad kan anbefales, af lidt mere kuriøse seværdigheder? De to andre er ikke til museer, men er der nogle museer man skal se, så hit med dem - det kan være jeg så kan bruge det som undskyldning, for at slippe for de værste shopping sprees.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg ville ikke snyde mig selv for det jødiske museum, der absolut ikke er, som museer er flest.

Og så har jeg personligt en vis "faglig" fetish for Helmut Newton. Så jeg ville også unde mig selv et smut forbi Helmut Newton-museet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Fruen, barnet og jeg har bestilt tur til Berlin til sommer, og selvom vi nok er nødt til at besigtige i hvert fald et par af de mest obligatoriske turistfælder, så er vi også enige om, at forsøge at gå "off piste" nogle af dagene. Men hvad kan anbefales, af lidt mere kuriøse seværdigheder? De to andre er ikke til museer, men er der nogle museer man skal se, så hit med dem - det kan være jeg så kan bruge det som undskyldning, for at slippe for de værste shopping sprees.[/quote]

Dejlig by! Hvad museer angår, vil jeg bestemt anbefale Bauhaus. Det er lige så meget design som kunst, og så er det ikke ret stort, så du kan være ude igen på en times tid :-) Og så vil jeg foreslå en længere spadseretur fra den gamle østdel til vest (eller omvendt) - så vidt jeg husker, går Karl Marx Allée (eller Strasse?) den vej. Det er ret interessant at iagttage, hvordan byen forandrer sig fra meget karalteristisk østeuropa til ditto vesteuropa.

Jeg var også på et museum, der vist bare hed History of Berlin. Det var - ikke overraskende - navnlig sektionen med 2. Verdenskrig, der gjorde indtryk. Med i billetten fulgte en guidet rundvisning i en af Berlins mange bunkere fra den kolde krig. En meget velorganiseret og enormt stor, underjordisk hemmelig hule, der mest af alt har tjent det formål at indgyde indbyggerne falsk tryghed - for selvfølgelig kan man ikke gemme en hel millionbys indbyggere under jorden i tilfælde af atomkrig, og selv hvis man kunne, ville det hurtigt vise sig at være omsonst, når man løb tør for forsyninger, og derfor skulle bevæge sig op i atomvinteren.

Ellers er der jo mange fede barer i Berlin. Kreutzberg, der af og til bliver sammenlignet med Vesterbro pga. det meget blandede indtryk af massive integrationsproblemer og urban liebhaverkultur for unge, er bestemt et besøg værd. God tur!

PS. Jeg vil ikke decideret fraråde at besøge Checkpoint Charlie, for det er ikke specielt besværligt, da det jo står midt på gaden - der er bare ikke så meget at se. Det gjorde noget stærkere indtryk på mig at se de rester af Berlinmuren, der står lige i nærheden. Det er jo sindssygt, at man så få km fra min gadedør havde en mur stående for at holde kommunisterne ude, helt op til 1989. Jeg var 12 år, da muren væltede, og jeg glemmer det aldrig.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Morten M »

Der er en af de største samlinger fra det gamle Babylon. Mener det hedder Parthenon. Ligger på venstre hånd lige efter Brandenburger Tor.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen