Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Q- Ang. Fender Super Reverb silverface. Jeg kan se at man kan få både 45w og 70 w sr fra 70erne.Og er der master volume på begge modeller.Ja hvilken model er fedest.De koster umiddelbart ca. det samme kan jeg se.[/quote]
Pudsigt. Jeg troede ikke der var master volume på 45w udgaven. Jeg er ret glad for min 45w. Fra 73 og ville ikke kaste mig ud i den med 70w.[/quote]

Er det ikke kun på den model med 70W at der er master volume?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="DarkoPage"][quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Q- Ang. Fender Super Reverb silverface. Jeg kan se at man kan få både 45w og 70 w sr fra 70erne.Og er der master volume på begge modeller.Ja hvilken model er fedest.De koster umiddelbart ca. det samme kan jeg se.[/quote]
Pudsigt. Jeg troede ikke der var master volume på 45w udgaven. Jeg er ret glad for min 45w. Fra 73 og ville ikke kaste mig ud i den med 70w.[/quote]

Er det ikke kun på den model med 70W at der er master volume?[/quote]


rasmus- nu var det jo et spørgsmål om der var mastervolume på begge modeller og ikke en konstatering. ;)

Darkopage- Det skal nok passe at de smed en mv i 70w udgaven.

Gad vide hvornår de lavede den om til 70w.?
Sorte strater lyder bare bedst..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Pluto"]Darkopage- Det skal nok passe at de smed en mv i 70w udgaven.

Gad vide hvornår de lavede den om til 70w.?[/quote]

De blev vist lavet om til 70 W i '75, og i '78 kom 135 W modellerne.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="DarkoPage"][quote="Pluto"]Darkopage- Det skal nok passe at de smed en mv i 70w udgaven.

Gad vide hvornår de lavede den om til 70w.?[/quote]

De blev vist lavet om til 70 W i '75, og i '78 kom 135 W modellerne.[/quote]


135w lyder da godt nok vildt.jeg går efter 45w er jeg ret sikker på.
Sorte strater lyder bare bedst..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Pluto"][quote="DarkoPage"][quote="Pluto"]Darkopage- Det skal nok passe at de smed en mv i 70w udgaven.

Gad vide hvornår de lavede den om til 70w.?[/quote]

De blev vist lavet om til 70 W i '75, og i '78 kom 135 W modellerne.[/quote]


135w lyder da godt nok vildt.jeg går efter 45w er jeg ret sikker på.[/quote]

Hvad med the real deal? ;)

http://www.dba.dk/guitarcombo-fender-19 ... -83357461/

Samme sælger har også en Blackface Twin til salg.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

@darkopage - Lige den der blackface er rigtig fed garanteret ,men jeg ved at ham sælgeren lige har købt den for et slik.Det er der som ikke noget i vejen med ,men det irriterer mig lidt at han skal tjene måske 5k fordi han var lidt hurtigere end mig.Så kunne han dog idet mindste spille på den selv.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"][quote="Rasmus"][quote="Pluto"]Q- Ang. Fender Super Reverb silverface. Jeg kan se at man kan få både 45w og 70 w sr fra 70erne.Og er der master volume på begge modeller.Ja hvilken model er fedest.De koster umiddelbart ca. det samme kan jeg se.[/quote]
Pudsigt. Jeg troede ikke der var master volume på 45w udgaven. Jeg er ret glad for min 45w. Fra 73 og ville ikke kaste mig ud i den med 70w.[/quote]

Er det ikke kun på den model med 70W at der er master volume?[/quote]

Nope. Omkring 1974 blev kombinationen af det "gamle" 45-50 watts kredsløb og mastervolume (som er pisseligegyldig) også bygget.

Lige på stående fod mener jeg, at det er i ´76, at "katastrofen" sker, og Fender begynder at lave 70 watts-udgaven. Lad mig sige det sådan: Der skal laves temmeligt meget om på disse, før de bliver bare nogenlunde. Jeg ville gå udenom. Men en mastervolume-kontrol i sig selv ville ikke afskrække mig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Et hurtigt spørgsmål:

Hvordan er de nye Twin Reverbs? Jeg har fundet en til 5600,-, og overvejer at hoppe på den. Det er næsten det samme som jeg gav for min Hot Rod Deville, og hvis den lyder bedre er det vel en no brainer.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="DarkoPage"]Et hurtigt spørgsmål:

Hvordan er de nye Twin Reverbs? Jeg har fundet en til 5600,-, og overvejer at hoppe på den. Det er næsten det samme som jeg gav for min Hot Rod Deville, og hvis den lyder bedre er det vel en no brainer.[/quote]

Om den lyder bedre, kan kun du svare på. Men for et par tusind ekstra kan du typisk få en 100W Silverface. Her er de afgørende komponenter på visse steder typisk af bedre kvalitet, og du vil få mere forstærker for pengene. Eksempel: http://www.dba.dk/guitarcombo-fender-twin/id-83352367/
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="DarkoPage"][quote="Pluto"]Darkopage- Det skal nok passe at de smed en mv i 70w udgaven.

Gad vide hvornår de lavede den om til 70w.?[/quote]

De blev vist lavet om til 70 W i '75, og i '78 kom 135 W modellerne.[/quote]

Super Reverb kom aldrig i mere end 70W modeller. 135W var Twin Reverb'en fra samme serie.

Master volume eller ej ville ikke afskrække mig. De er relativt nemme at fjerne, og så har du for 45W'ernes vedkommende en forstærker der lyder rigtig fint i sig selv.

70W-modellerne er som sådan ikke svære at få til at lyde godt, da de faktisk på mange punkter er ganske udmærkede forstærkere. Man skal blot gøre op med sig selv hvad det er man ønsker fra dem. Det er ikke nogen stor opgave for en kompetent forstærkermand at neddrosle disse forstærkere til at komme hen mod 45W'erne i lyden - man skal bare vide hvad man leder efter, og i disse forstærkere er det ikke blot strømforsyningen, men også væsentlige elementer i både forforstærkeren og udgangsforstærkeren som skal modificeres. Men det kan altså godt lade sig gøre, og hvis man falder over et tilbud på en af disse, med nogle ordentlige højtalere (visse kom med JBL som igen er ganske udmærkede) billigt, så er det bare om at slå til.

Problemet er for tiden, at folk sidestiller dem med 45W-modellerne, og sætter priserne herefter. For blot 6-7 år siden købte jeg flere tidlige 45W SilverFace Super Reverbs til 4.000-5.000kr., og en BlackFace til det dobbelte, men den tid er vist ovre, og så har 70W'erne fulgt med i udviklingen.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q: Jake, er du ikke sød at lave den der youtube-video om til at link i stedet? Den lyder fedt og alt det der, men det ser bare uendeligt pøjet ud, at have sådan en video 3 gange på samme side, hvor du har kommenteret :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg har lige smidt et bud på en 74-75 45w uden master volume.Den ene højtaler er skiftet men skulle være i god stand.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Men hvad vil du i det hele taget med det skrammel-skrummel?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Men hvad vil du i det hele taget med det skrammel-skrummel?

:-)[/quote]


Godt spørgsmål.Jeg bruger ikke engang dem jeg har for meget.Jo mine ac 30er ,men min superlead har ikke været tændt i 3 måneder.Men det er jo rart at have noget på lager.
Men kort fortalt kommer det sig af at jeg har gasset rigtig længe snart efter en Tone King Imperial ,men syntes den er for dyr.Så tænkte jeg at hvis jeg skal over i en rigtig god fender lyd at sr kun gøre det.
Vi snakkede også om en pro reverb på et tidspunkt ,men de er godt blevet dyre dem jeg har set.
Men jeg vil kort fortalt gerne have en fenderish lyd med en fed reverb indbygget.Mest fordi at jeg kan 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Ja det blev så ikke denne sr jeg skulle have.Gad vide om den var forgylt for han syntes den er rigtig meget værd. :o
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Men hvad vil du i det hele taget med det skrammel-skrummel?

:-)[/quote]


Godt spørgsmål.Jeg bruger ikke engang dem jeg har for meget.Jo mine ac 30er ,men min superlead har ikke været tændt i 3 måneder.Men det er jo rart at have noget på lager.
Men kort fortalt kommer det sig af at jeg har gasset rigtig længe snart efter en Tone King Imperial ,men syntes den er for dyr.Så tænkte jeg at hvis jeg skal over i en rigtig god fender lyd at sr kun gøre det.
Vi snakkede også om en pro reverb på et tidspunkt ,men de er godt blevet dyre dem jeg har set.
Men jeg vil kort fortalt gerne have en fenderish lyd med en fed reverb indbygget.Mest fordi at jeg kan 8-)[/quote]

Ja, hver sin lyst...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Nu fik jeg startet slperen op igen.Jeg må sige at min for nylig indkøbte hotplate kommer til sin ret sammen med slperen.Men det lyder jo fedt.og højt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Hvordan er det nu.... hvis man skal have en boss FV500 volume pedal der skal sidde til sidst i ens pedalkæde, men før delay... så skal den være lavimpedant? Altså 500L versionen?

Åh jeg havde engang fundet svaret, men nu er det glemt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det kommer an på, hvad der sidder før volumepedalen i kæden.

Men det helt korrekte svar er: Du skal ikke have en volumepedal. Den slags er kun for seksuelle afvigere.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Det kommer an på, hvad der sidder før volumepedalen i kæden.

Men det helt korrekte svar er: Du skal ikke have en volumepedal. Den slags er kun for seksuelle afvigere.[/quote]
Av. Det var da en over nakken til nashville.:-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen