Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Der kommer kun to ting fra Nashville: Country-musikere og seksuelle afvigere. Jeg ser ingen banjo, så...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Kan man ikke slå dem sammen til en?
Altså country-musikere og seksuelle afvigere, det ene indebærer vel det andet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Spørgsmål: Hvis man forbrænder én genstand i timen (ca.), som det er beskrevet her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.viivaa.dk/Alkoholforbraendin ... ng.aspx</a><!-- m --> , betyder det så, at jeg kan drikke 8 øl mellem kl. 12 og kl. 21, og så sætte mig ud i min bil kl. 22 og køre, med kun én genstand i blodet (og dermed holde mig på den rigtige side af promillegrænsen)?

Det lyder ikke helt sandsynligt, synes jeg, og heller ikke som noget jeg har tænkt mig at afprøve, men hvordan skal det ellers regnes ud?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]Kan man ikke slå dem sammen til en?
Altså country-musikere og seksuelle afvigere, det ene indebærer vel det andet?


[/quote]

Jo, déeet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Det kommer an på, hvad der sidder før volumepedalen i kæden.

Men det helt korrekte svar er: Du skal ikke have en volumepedal. Den slags er kun for seksuelle afvigere.[/quote]
Hmmm... I'm game...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

[quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål: Hvis man forbrænder én genstand i timen (ca.), som det er beskrevet her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.viivaa.dk/Alkoholforbraendin ... ng.aspx</a><!-- m --> , betyder det så, at jeg kan drikke 8 øl mellem kl. 12 og kl. 21, og så sætte mig ud i min bil kl. 22 og køre, med kun én genstand i blodet (og dermed holde mig på den rigtige side af promillegrænsen)?

Det lyder ikke helt sandsynligt, synes jeg, og heller ikke som noget jeg har tænkt mig at afprøve, men hvordan skal det ellers regnes ud?[/quote]

Ja det kan du saktens. Men kun hvis du "spreder" dem i tidsrummet. Duer f.eks ikke at drikke en kl 12 og så 6 kl 21. Så er du stiv kl 22 :-)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Plexi"][quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål: Hvis man forbrænder én genstand i timen (ca.), som det er beskrevet her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.viivaa.dk/Alkoholforbraendin ... ng.aspx</a><!-- m --> , betyder det så, at jeg kan drikke 8 øl mellem kl. 12 og kl. 21, og så sætte mig ud i min bil kl. 22 og køre, med kun én genstand i blodet (og dermed holde mig på den rigtige side af promillegrænsen)?

Det lyder ikke helt sandsynligt, synes jeg, og heller ikke som noget jeg har tænkt mig at afprøve, men hvordan skal det ellers regnes ud?[/quote]

Ja det kan du saktens. Men kun hvis du "spreder" dem i tidsrummet. Duer f.eks ikke at drikke en kl 12 og så 6 kl 21. Så er du stiv kl 22 :-)[/quote]

Okay? ... Så hvis jeg skal gøre mit alkoholforbrug op for i dag, så tæller det: 1 genstand kl. ca. 17 (er forbrændt kl. 18), 1 genstand kl. 20:30 (er forbrændt kl. 21:30), 1 genstand kl. 21 (er forbrændt kl. 22:30), og en genstand kl. 22 (er forbrændt kl. 23:30) ... så nu hvor klokken er 23, har jeg kun en halv genstand i blodet? Og kan i princippet tage en nossebajer med, hvis jeg vil ud og cruise?

Det føles ikke sådan. Jeg har det i hvert fald ikke som om jeg må køre bil, men det kan selvfølgelig have noget at gøre med den sløvende effekt, sådan nogle bajere jo også har tendens til at have :)

Interessant ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Better safe than sorry! Jeg ville ikke gamble på dette felt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Better safe than sorry! Jeg ville ikke gamble på dette felt...[/quote]

Nej, det har jeg nu heller ikke tænkt mig at gøre. Og jeg skal heller ikke køre nogen steder nu. Men det har formentlig aldrig skadet nogen, at vide en lille smule om, hvad de foretager sig med deres krop. Dét at køre bil var mest tænkt som praktisk eksempel. Jeg foretrækker stadig at bruge min sunde fornuft, og vurdere om jeg er for påvirket/træt/distræt/whatever til at kunne køre, og med hensyn til alkoholen, holde en passende sikkerhedsmargin i ovenstående regnestykke :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det er nok en god idé.

Husk i øvrigt, at dagen derpå ofte er dér, hvor de fleste "forregner" sig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Ja, det er nok en god idé.

Husk i øvrigt, at dagen derpå ofte er dér, hvor de fleste "forregner" sig...[/quote]

Jo tak, dén "regnefejl" er jeg faldet i før. Det er dog mange år siden, og heldigvis led ingen overlast, udover min egen selvrespekt, da det, flere timer efter, gik op for mig, at "den vist ikke var for god" :oops: Lesson learned ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Plexi"][quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål: Hvis man forbrænder én genstand i timen (ca.), som det er beskrevet her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.viivaa.dk/Alkoholforbraendin ... ng.aspx</a><!-- m --> , betyder det så, at jeg kan drikke 8 øl mellem kl. 12 og kl. 21, og så sætte mig ud i min bil kl. 22 og køre, med kun én genstand i blodet (og dermed holde mig på den rigtige side af promillegrænsen)?

Det lyder ikke helt sandsynligt, synes jeg, og heller ikke som noget jeg har tænkt mig at afprøve, men hvordan skal det ellers regnes ud?[/quote]

Ja det kan du saktens. Men kun hvis du "spreder" dem i tidsrummet. Duer f.eks ikke at drikke en kl 12 og så 6 kl 21. Så er du stiv kl 22 :-)[/quote]

Okay? ... Så hvis jeg skal gøre mit alkoholforbrug op for i dag, så tæller det: 1 genstand kl. ca. 17 (er forbrændt kl. 18), 1 genstand kl. 20:30 (er forbrændt kl. 21:30), 1 genstand kl. 21 (er forbrændt kl. 22:30), og en genstand kl. 22 (er forbrændt kl. 23:30) ... så nu hvor klokken er 23, har jeg kun en halv genstand i blodet? Og kan i princippet tage en nossebajer med, hvis jeg vil ud og cruise?

Det føles ikke sådan. Jeg har det i hvert fald ikke som om jeg må køre bil, men det kan selvfølgelig have noget at gøre med den sløvende effekt, sådan nogle bajere jo også har tendens til at have :)

Interessant ...[/quote]

Ja sådan forklarer teorien det, selvom jeg også synes det lyder mærkeligt. Teori og virkelighed er ofte nogle spøjse størrelser. Efter jeg har fået børn drikker jeg sjældent, men når jeg drak så var det for fulde gardiner og med mega tømmermænd til følge. Dagen derpå plejede/plejer jeg altid at bælle en ½liters Masterbrew i mig på ca 17-18 sekunder. Og så var jeg frisk resten af dagen. Igen teori og virkelighed :-)
Generelt synes jeg at færdselsreglerne burde være at man ikke må have en promille i blodet overhovedet.

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Q: Jeg skal inden for nær fremtid have lavet mig nogle patchkabler til mit pedal board, men hvad skal man gå efter af kabel, og hvor køber man det?
Jeg regner med at bestille nogle flade switchcraft stik (eller den taiwanesiske kopi) fra Banzai, men jeg synes ikke, de har det store udvalg af kabel i metermål.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvis du alligevel skal handle hos Banzai, ville jeg købe nogle meter af dette:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.banzaimusic.com/ProCo-P-PRO- ... MT.html</a><!-- m -->

Jeg har brugt dette som "hovedfærdselsåre" i 15-20 år...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Plexi"][quote="GodSpeedDK"]Spørgsmål: Hvis man forbrænder én genstand i timen (ca.), som det er beskrevet her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.viivaa.dk/Alkoholforbraendin ... ng.aspx</a><!-- m --> , betyder det så, at jeg kan drikke 8 øl mellem kl. 12 og kl. 21, og så sætte mig ud i min bil kl. 22 og køre, med kun én genstand i blodet (og dermed holde mig på den rigtige side af promillegrænsen)?

Det lyder ikke helt sandsynligt, synes jeg, og heller ikke som noget jeg har tænkt mig at afprøve, men hvordan skal det ellers regnes ud?[/quote]

Ja det kan du saktens. Men kun hvis du "spreder" dem i tidsrummet. Duer f.eks ikke at drikke en kl 12 og så 6 kl 21. Så er du stiv kl 22 :-)[/quote]

Okay? ... Så hvis jeg skal gøre mit alkoholforbrug op for i dag, så tæller det: 1 genstand kl. ca. 17 (er forbrændt kl. 18), 1 genstand kl. 20:30 (er forbrændt kl. 21:30), 1 genstand kl. 21 (er forbrændt kl. 22:30), og en genstand kl. 22 (er forbrændt kl. 23:30) ... så nu hvor klokken er 23, har jeg kun en halv genstand i blodet? Og kan i princippet tage en nossebajer med, hvis jeg vil ud og cruise?

Det føles ikke sådan. Jeg har det i hvert fald ikke som om jeg må køre bil, men det kan selvfølgelig have noget at gøre med den sløvende effekt, sådan nogle bajere jo også har tendens til at have :)

Interessant ...[/quote]

Som jeg har forstået det, så er den tommelfingerregel meget usikker, og hvis man skal bruge den til noget og føle sig rimeligt sikker, skal man vist først regne med, at forbrændingen starter, når man er holdt op med at drikke - så hvis du holder op med at drikke klokken 21 og har drukket otte genstande, kan du (måske) køre bil klokken 05.00.

Jeg anerkender, at ovenstående giver skidt mening - for hvordan skal alkoholforbrændingen for eksempel vide, om du har tænkt dig at drikke en øl til klokken 23??
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"] - så hvis du holder op med at drikke klokken 21 og har drukket otte genstande, kan du (måske) køre bil klokken 05.00.[/quote]

Ahr ... også når den første er indtaget kl. 12? Ifølge den teori forudsætter du, at leveren selv kan regne ud, hvornår man ikke har tænkt sig at drikke mere, og først derefter sætte forbrændingen igang? Jeg er ret sikker på, at leveren sætter forbrændingen igang så snart der er noget at forbrænde.
Dér hvor jeg kan forestille mig, at 'én genstand/time'-teorien måske kunne fejle, er når man drikker mere end én genstand i løbet af en time - hvordan bliver de så forbrændt? Som i mit eksempel ovenfor, hvor man bare lægger til i enden?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Plexi"]
Generelt synes jeg at færdselsreglerne burde være at man ikke må have en promille i blodet overhovedet.[/quote]

Ikke enig. Det er trods alt et meget lille mindretal, der ikke kan administrere det, og de mennesker vil formentlig være ligeglade. Hellere sætte grænsen op til 0,8, som i gamle dage, så man slipper for kreative regnestykker - to genstanden, that's it. Og så sætte ind med noget mere oplysning om "efterbranderten", der er et større problem.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

"Efterbranderten" er jeg ikke glad for lige nu.
Jeg kan i al fald ikke køre bil lige pt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Problemet er jo, at det er pissesvært at regne ud, og at de der tommelfingerregler ikke virker alligevel - jeg er helt sikker på, 2 genstande = 0,8 promille bestemt ikke gælder for alle. Der er også forskel i, hvor hurtigt, vi forbrænder alkohol.

Jeg synes, det sværeste er andendagsdelen. Jeg har ikke noget problem med at sige til mig selv, at hvis jeg har fået mere end en genstand på en dag, så kører jeg ikke bil resten af dagen (med mindre det er få genstande, og de ligger langt tilbage), men jeg synes, det er rigtig svært at gennemskue, hvornår man må igen efter en heftig brandert. I virkeligheden burde man nok vente til tømmermændene også er overstået, men det er bare så svært - I min alder kan det jo tage flere dage.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jens H »

Her er en rimelig god forklaring <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.viivaa.dk/Alkoholforbraendin ... ng.aspx</a><!-- m -->
Der står også at selvom alkoholforbrændingen er slut, så er reaktionsevnen ikke helt oppe igen.
:)
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen