Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jens H »

[quote="Dannyboy"]Q: Findes der et alternativ til steinberg wavelab, så som kan bruges når man skal ændre eller tilføje tags til en wave/audio-fil på sin PC?[/quote]
I Cubase kan man arbejde med Broadcast_Wave_Format, der skulle det være muligt http://en.wikipedia.org/wiki/Broadcast_Wave_Format
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Hvordan helvede sætter man nemt strenge på det Bigsby system der sidder på Gibson Midtown Standard - jeg brugte evigheder på at få strengene til at sidde bare nogenlunde :@
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Smittefar"]Q: Hvordan helvede sætter man nemt strenge på det Bigsby system der sidder på Gibson Midtown Standard - jeg brugte evigheder på at få strengene til at sidde bare nogenlunde :@ [/quote]

Du skulle have købt en Custom ... :)
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Q: Hvordan helvede sætter man nemt strenge på det Bigsby system der sidder på Gibson Midtown Standard - jeg brugte evigheder på at få strengene til at sidde bare nogenlunde :@ [/quote]

Well, it´s a Bigsby, isn´t it?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af rustie »

bigsby bare bedst :)

jeg former enden af strengen med en spidstang,så der opstår en blød bue,rulleguitar har opfundet/lavet en ca.15mm rundstok med en lille stift til at fiksere og forme enden af strengen med

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Q: Hvordan helvede sætter man nemt strenge på det Bigsby system der sidder på Gibson Midtown Standard - jeg brugte evigheder på at få strengene til at sidde bare nogenlunde :@ [/quote]
Jeg plejer som at give strengen en tur over min tommelfinger mens jeg holder i ringen, så den lige bliver bukket en lille smule, så kan man "kroge" stiften på Bigsby'et.

Man kan sikkert også bruge remedier som Rustie foreslår, men det er absolut ikke en nødvendighed.

Du skal bare skifte strenge noget oftere, så vænner du dig til det. Jeg tænker ikke over det mere. Selvfølgelig går det hurtigere på en tele, men sådan er livet... :)

PS: Jeg giver dig gerne en lektion i det, hvis jeg får lov til at prøve den. :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Uhh Rasmus - det er måske tid til en kop kaffe :)

Jeg gjorde nogenlunde som I foreslår, og det skal også nok blive Ok med øvelse. Det er bare lidt langsommeligt sammenlignet ned alle andre guitarer jeg har prøvet.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Uhh Rasmus - det er måske tid til en kop kaffe :)

Jeg gjorde nogenlunde som I foreslår, og det skal også nok blive Ok med øvelse. Det er bare lidt langsommeligt sammenlignet ned alle andre guitarer jeg har prøvet.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.[/quote]

Kaffe kunne være hyggeligt! Så tager jeg også et eller andet med til festen. :)

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af eitreach »

Er der nogen med et godt øre som kan fortælle mig hvilken toneart Kents "Vinternoll2" er i? I sucks at them things!
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="Rasmus"][quote="Smittefar"]Uhh Rasmus - det er måske tid til en kop kaffe :)

Jeg gjorde nogenlunde som I foreslår, og det skal også nok blive Ok med øvelse. Det er bare lidt langsommeligt sammenlignet ned alle andre guitarer jeg har prøvet.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.[/quote]

Kaffe kunne være hyggeligt! Så tager jeg også et eller andet med til festen. :) [/quote]

Sweet - det må vi lige sætte op engang i næste uge, når Copenhell er overstået

@Eithreach: Jeg kan desværre ikke hjælpe - måske et link til nummeret ville gøre det nemmere
Modded guitars were crap right out of the factory

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af eitreach »

[quote="Smittefar"][quote="Rasmus"][quote="Smittefar"]Uhh Rasmus - det er måske tid til en kop kaffe :)

@Eithreach: Jeg kan desværre ikke hjælpe - måske et link til nummeret ville gøre det nemmere[/quote][/quote][/quote]

Oh. Link: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="eitreach"]

Oh. Link: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Den er i C#m ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="rustie"]bigsby bare bedst :)

jeg former enden af strengen med en spidstang,så der opstår en blød bue,rulleguitar har opfundet/lavet en ca.15mm rundstok med en lille stift til at fiksere og forme enden af strengen med[/quote]

Damn, det lyder besværligt..

Jeg holder "ringen" mellem tommel, og pegefinger, så strengen peger væk fra mig, og så bukker jeg den rundt om pegefingeren.. Nemt lille buk, og dejligt hurtigt, når man nu skal gøre det på 6 strenge omkring 60+ gange om året, plus det løse..

Det vigtigste er dog, at der hvor strengen går rundt om baren, der skal den holde linjen fra stiften, og nedenunder den næste bar(B7), og over broen, ellers kan den trække skævt når man bruger vibratoen, og ikke rigtig stemme bagefter..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af rustie »

jeg tror det er en håndværker ting at bruge værktøj,det med lige at give et dask med hånden virker godt nok,men i længden er en hammer at foretrække ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Efter al den snak om bandlysning af Brazilian Rosewood i USA o.s.v, så bliver jeg nysgerrig.
Er det lovligt at tage en guitar med Brazilian Rosewood med ud af USA, hvis den f.eks er lavet i 1960?

Så vidt jeg kan sjusse mig frem til så er det kun alt der er høstet efter 92' der er banned, hvis man ikke her certifikat på det.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jens H »

[quote="Rasmus"]Q: Efter al den snak om bandlysning af Brazilian Rosewood i USA o.s.v, så bliver jeg nysgerrig.
Er det lovligt at tage en guitar med Brazilian Rosewood med ud af USA, hvis den f.eks er lavet i 1960?

Så vidt jeg kan sjusse mig frem til så er det kun alt der er høstet efter 92' der er banned, hvis man ikke her certifikat på det.[/quote]

Jeg vil lige starte med at sige at jeg kender ikke reglerne. Men på det du spørger på er der rimelig dokumentation på hvornår den er høstet, når guitaren er med serienummer. Så mon ikke at det vil være ok?
Det er straks sværere hvis du står med en klump træ der er høstet før 92. Hvordan beviser man det? Mange guitarbyggere har deres eget lager af træ og det er meget normalt at have træ man har købt for 30 år siden liggende.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="Rasmus"]Q: Efter al den snak om bandlysning af Brazilian Rosewood i USA o.s.v, så bliver jeg nysgerrig.
Er det lovligt at tage en guitar med Brazilian Rosewood med ud af USA, hvis den f.eks er lavet i 1960?

Så vidt jeg kan sjusse mig frem til så er det kun alt der er høstet efter 92' der er banned, hvis man ikke her certifikat på det.[/quote]

Det kan jeg svare på Rasmus, for i forbindelse med den j45 fra Australien, blev jeg udsat for samme problematik :)

Kort:

Som udgangspunkt er det ulovligt at importere og eksportere alt med BR, da det er på CITES liste over truet flora i kategori A. Men, såfremt du kan bevise at produktet er samlet! (ikke hvornår BR er høstet/forarbejdet) før 1992, kan du ansøge om import og eksporttilladelser. Det vil sige, skal du tage din 62 strat med fra Europa til USA for at spille et job, skal du først have et bevis for hvad der er BR + samt hvornår guitaren er sat sammen. Dette kan du få fra en antikvitetshadler, eller måske en god guitarbutik. Når du har den, kan du ansøge om en eksporttilladelse ud af EU. Når du har fået den, kan du ansøge om en importtilladelse til USA. Bemærk at dette kun gælder 1 gang, og 1 vej. Det vil sige, at når du skal hjem, skal du gennem samme procedure igen. Har du ikke tilladelsen, risikerer du at instrumentet bliver konfiskeret uden returret, samt at du får en bøde.

Dette er den hårde måde, og i princippet sådan reglerne fungerer. CITES reglerne fungerer over hele verden, eller for de lande der har skrevet under på aftalen (hvilket er en del). Der er dog sikkert lande hvor dette opretholdes strengere, eksempelvis i USA. Landene kan have deres egne regler, men skal dog som minimum leve op op til CITES regler.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fretboardjournal.com/feature ... om/feature ... ion-treaty</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.cites.org/">http://www.cites.org/</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbesky ... Naturbesky ... g_eksport/</a><!-- m -->

/Søren

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af eitreach »

Hvis nogen af jer kender til et godt bageri - eller flere gode bagerier i hovedstadsområdet - som ikke er for store, f.eks. ikke Lagekagehuset og lignende, kan jeg så ikke blive fortalt om dem? Jeg står og leder med lys og lygte efter et sted jeg kan komme i lære, og nu er her jo så vidt jeg ved nogle fra det område..
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="eitreach"]Hvis nogen af jer kender til et godt bageri - eller flere gode bagerier i hovedstadsområdet - som ikke er for store, f.eks. ikke Lagekagehuset og lignende, kan jeg så ikke blive fortalt om dem? Jeg står og leder med lys og lygte efter et sted jeg kan komme i lære, og nu er her jo så vidt jeg ved nogle fra det område..[/quote]

Bageren i Nansensgade er god, og den er ikke ret stor.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Er Andersen for store? <!-- m --><a class="postlink" href="http://andersen-danmark.dk/">http://and ... ark.dk/</a><!-- m --> De ligger lige om hjørnet, og de er eddersparkeme gode - Jeg er nødt til at cykle forbi en Emmerys for at komme derhen, men det er det hele værd.

Ellers er Bager Bosse på Østerbrogade en gammmel klassiker. <!-- m --><a class="postlink" href="http://bagerbosse.dk/">http://bagerbosse.dk/</a><!-- m -->
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen