Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af rustie »

[quote="Telemaster"][quote="fortytwo"][quote="Telemaster"]Huller i hvad? Bigsbyen? Næppe. Guitaren? Jo, det havde jeg da tænkt mig. Altså ikke at jeg selv skulle gøre, for jeg kan jo ikke stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele og få en fibersprængning, men jeg havde tænkt mig noget i stil med, at du skulle lave huller i den :D Besvarer det dit spørgsmål?[/quote]

Det var også det jeg tænkte på.. ;)

Ellers.. <a href="http://www.vibramate.com/vibramate-v7-lp-install.php" rel="nofollow">http://www.vibramate.com/vibramate-v7-lp-install.php</a>

Men jeg ødelægger gerne din guitar for dig.. Så kan jeg lære dig at skifte strenge samtidig med.. ;) [/quote]

Yes, jeg er lige blevet gjort opmærksom på Vibramate, men jeg ville egentlig gerne høre fra nogen med personlige erfaringer, at lortet fungerer. Er det mon dig? Ellers lader jeg dig meget gerne ødelægge min guitar og lære mig at skifte strenge :) [/quote]
hej.
jeg er den lykkelige ejer af et stk les paul, bestykket med både bigsby og vibramate og kan kun sige det virker,og at jeg har boret huller til bigsby for sidste gang i mine guitarer

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="rustie"][quote="Telemaster"]Yes, jeg er lige blevet gjort opmærksom på Vibramate, men jeg ville egentlig gerne høre fra nogen med personlige erfaringer, at lortet fungerer. Er det mon dig? Ellers lader jeg dig meget gerne ødelægge min guitar og lære mig at skifte strenge :) [/quote]
hej.
jeg er den lykkelige ejer af et stk les paul, bestykket med både bigsby og vibramate og kan kun sige det virker,og at jeg har boret huller til bigsby for sidste gang i mine guitarer[/quote]

Aha - jamen det er da bestemt værd at overveje! Jeg tænker bare, at det må være mere stabilt, når der ikke er flere stumper end højst nødvendigt, men hvad ved jeg :)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Jeg har en Tokai Love Rock, som jeg generelt er rigtig glad for. Den spiller super godt. Jeg har dog en lille smule svært ved halsen, der er lige til den tykke side til mine fingre. Især omkring de høje bånd synes jeg, at jeg skal arbejde lige lovlig hårdt for at få det til at "glide", og efter længere tids spillen bliver jeg trættere i fingrene, end jeg plejer at blive på fx min teles oliebehandlede hals.

Q:
Ville jeg kunne få noget ud af at slibe noget lak af bagsiden på halsen? Den har et ret tykt lag, så vidt jeg kan se. Har set at flere herinde har gjort det ved deres guitarer. Hvorledes er fremgangsmåden for denne operation, og hvordan føles resultatet?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"][quote="rustie"]jeg er den lykkelige ejer af et stk les paul, bestykket med både bigsby og vibramate og kan kun sige det virker,og at jeg har boret huller til bigsby for sidste gang i mine guitarer[/quote]

Aha - jamen det er da bestemt værd at overveje! Jeg tænker bare, at det må være mere stabilt, når der ikke er flere stumper end højst nødvendigt, men hvad ved jeg :) [/quote]

Jeg tænker, at når nu det sted man sætter den mest fast, er der hvor det alm. tailpiece sidder, så kan det ikke være helt dumt, for så vidt jeg ved, så sidder sådan et tailpiece rimelig godt fast..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"][quote="Telemaster"][quote="rustie"]jeg er den lykkelige ejer af et stk les paul, bestykket med både bigsby og vibramate og kan kun sige det virker,og at jeg har boret huller til bigsby for sidste gang i mine guitarer[/quote]

Aha - jamen det er da bestemt værd at overveje! Jeg tænker bare, at det må være mere stabilt, når der ikke er flere stumper end højst nødvendigt, men hvad ved jeg :) [/quote]

Jeg tænker, at når nu det sted man sætter den mest fast, er der hvor det alm. tailpiece sidder, så kan det ikke være helt dumt, for så vidt jeg ved, så sidder sådan et tailpiece rimelig godt fast..[/quote]

Jeg tror, du har ret, for det er et af de meget få steder, jeg aldrig har ødelagt på en guitar :D
So many assholes, so few bullets

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

Q: Hvor lejer man hurtigst og billigst et PA i hovedstadsområdet??

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Jacob"]Q: Hvor lejer man hurtigst og billigst et PA i hovedstadsområdet??[/quote]
Stagesound...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

[quote="FunkyValle"][quote="Jacob"]Q: Hvor lejer man hurtigst og billigst et PA i hovedstadsområdet??[/quote]
Stagesound...[/quote]

Tak, de ser ud til at have fornuftige priser! :)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

[quote="GodSpeedDK"][quote="efrandsen"]Jeg er igang med at bygge en cykel og bruger rammen fra en gammel ryttercykel, hvorpå der var monteret et gammeldags "gedebukkestyr". Det viste sig så desværre, da jeg pillede alt tapen på styret af, at der var utroligt meget rust på cromen. Mit spørgsmål, er så, om der er nogen, som har en idé til, hvordan jeg får fjernet alt rusten, så det kan blive skinnende og lækkert igen? :) [/quote]

Rust er jo en tærring af metallet. Rust lægger sig ikke udenpå, men er en del af selve materialet, der "går i opløsning".

I dette tilfælde er der dog muligheden for, at tærringen kun har sat sig i forkromningen, og så skal du sådan set bare fjerne dén, og forkrome igen.[/quote]

Er der et middel, som er godt til at smøre på for at få rusten til at opløse? Og derefter bruge en fin stålund eller lignende...
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin60 »

[quote="efrandsen"][quote="GodSpeedDK"][quote="efrandsen"]Jeg er igang med at bygge en cykel og bruger rammen fra en gammel ryttercykel, hvorpå der var monteret et gammeldags "gedebukkestyr". Det viste sig så desværre, da jeg pillede alt tapen på styret af, at der var utroligt meget rust på cromen. Mit spørgsmål, er så, om der er nogen, som har en idé til, hvordan jeg får fjernet alt rusten, så det kan blive skinnende og lækkert igen? :) [/quote]

Rust er jo en tærring af metallet. Rust lægger sig ikke udenpå, men er en del af selve materialet, der "går i opløsning".

I dette tilfælde er der dog muligheden for, at tærringen kun har sat sig i forkromningen, og så skal du sådan set bare fjerne dén, og forkrome igen.[/quote]

Er der et middel, som er godt til at smøre på for at få rusten til at opløse? Og derefter bruge en fin stålund eller lignende...[/quote]

WD40 :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="efrandsen"][quote="GodSpeedDK"][quote="efrandsen"]Jeg er igang med at bygge en cykel og bruger rammen fra en gammel ryttercykel, hvorpå der var monteret et gammeldags "gedebukkestyr". Det viste sig så desværre, da jeg pillede alt tapen på styret af, at der var utroligt meget rust på cromen. Mit spørgsmål, er så, om der er nogen, som har en idé til, hvordan jeg får fjernet alt rusten, så det kan blive skinnende og lækkert igen? :) [/quote]

Rust er jo en tærring af metallet. Rust lægger sig ikke udenpå, men er en del af selve materialet, der "går i opløsning".

I dette tilfælde er der dog muligheden for, at tærringen kun har sat sig i forkromningen, og så skal du sådan set bare fjerne dén, og forkrome igen.[/quote]

Er der et middel, som er godt til at smøre på for at få rusten til at opløse? Og derefter bruge en fin stålund eller lignende...[/quote]

I gamle dage da der var krom til ,kunne man købe noget der hed Autosol på tube.Sådan en form for pasta med slibeting i.Den brugte jeg på mine første cykler og senere min Honda Civic fra 78 med krom på kofanger.Det var rigtig godt ,men om man kan købe det mere ved jeg ikke.Måske i en auto tilbehørs butik.
Sorte strater lyder bare bedst..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Pluto"]
I gamle dage da der var krom til ,kunne man købe noget der hed Autosol på tube.Sådan en form for pasta med slibeting i.Den brugte jeg på mine første cykler og senere min Honda Civic fra 78 med krom på kofanger.Det var rigtig godt ,men om man kan købe det mere ved jeg ikke.Måske i en auto tilbehørs butik.[/quote]

Det kan stadig fås...

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

WD40 er djævelens værk, når man snakker cykler, så det holder jeg mig fra, men det der autosol må jeg hellere prøve at få fingrene i :) Det er temmelig rustent, så nu må vi se, om jeg gi'r op og bare bestiller det her styr i stedet:

Billede
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Max Power »

Jeg skal ikke kunne sige om en grøn dildo er svaret på dit problem ;)
Autosol er i hvert fald godt til rust / crom.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Gleerustol er hammergodt til det du spørger efter, og kan fås hos cykelhandleren.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er det kun hos mig, at "besvar" funktionen i bunden af trådene pludselig er væk? Og hvad gør en stakkels dreng som jeg for at få den igen?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Er det kun hos mig, at "besvar" funktionen i bunden af trådene pludselig er væk? Og hvad gør en stakkels dreng som jeg for at få den igen?[/quote]

Jeg synes i det hele taget det kører lidt mærkeligt i dag. Smileys skal indtastes manuelt, når man citerer eller redigerer fucker formateringen op, siderne loader langsomt ... Jeg kan dog ikke udelukke, at det er her hos mig, der er ballade.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af cry, baby »

....æh, jeg troede også det var hos mig, det var galt, men det
er det så nok ikke...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Roll down menuen mangler også i den orange bjælke, når man holder musen over "forum".
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Min guitar har fået en skramme - må jeg købe en ny?
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen