Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"]Rense benzin - det æder det meste klisterstads.[/quote]
Neglelakfjerneren tog det sku', det krævede bare en gammel sok og lidt knofedt!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"][quote="Sasha"]Tør man spørge, hvad du skal bruge dem til, siden vi er ude i et så specifikt ærinde?[/quote]

Ja, man må godt spørge. :D Altså de skal ikke være på præcis 300k, men deromkring. Det er til den Les Paul Deluxe jeg har købt. Lige nu sidder der 500k pots i, og lyden bliver simpelthen for skinger med de mini humbuckers der sidder i. Så kan man jo selvfølgelig rulle ned på tonekontrollen eller volumekontrollen, men jeg synes altid man mister lidt af det gode når man gør det. Jeg har læst mig til at der originalt skulle have siddet 300k pots i, så det tænkte jeg at jeg vil prøve.

Tror du 250k kunne gøre det? Dem hænger der trods alt flere af på hylderne. Jeg tænker bare at, hvis der er 10-20% tolerance, som der jo tit er, så kan det hurtigt komme væk fra 300k. Og jeg har ikke lyst til at købe en masse og måle efter. Jeg kan godt leve med at de svinger lidt, hvilket man sikkert ikke opdager, men når man køber nogen der, på papiret, gerne skulle være 300k, så er de tit også tættere på 300k end nogle der på papiret burde være 250k.

Og mærket (CTS) er bare fordi jeg har haft gode erfaringer med dem. Men jeg har heller ikke kunne finde andre på 300k, der var logaritmiske. Dem på 300k jeg har fundet har alle været lineære, og det synes jeg ikke rigtigt fungerer for mig.

Giver det mening?[/quote]

Det skal jeg ikke kunne sige. Men ca. 10 sekunder i selskab med Google bragte mig hertil:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guitarsupplies.nl/index.php? ... /index.php? ... 41&lang=EN</a><!-- m -->

Og hvis man ikke vil betale for at få dem sendt fra Holland, så vil man måske ikke have dem helt nok..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Jeg skal til at bestille fra guitarsupplies - kan godt bestille med hvis det skal være - send mig en besked hvis det er.
Bah

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Tak for det! Men jeg spurgte min guitar-go-to-guy, som også skal vokse pickupperne og give den en justering, og han sagde at han kunne skaffe dem uden merpris!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Min datter har sparet sammen, og vil nu have en iPad.

2 eller 3?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

3'eren, hvis der er råd.
Skærmen skulle være noget bedre end den på 2'eren.

..... Har jeg læst. ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="Rasmus"] ...., det krævede bare en gammel sok og lidt knofedt![/quote]

Tøhø.....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Er jeg den eneste, der savner noget live-transmission fra Copenhagen Guitar Sjov, her på kanalen? I vore dage, hvor folk alligevel kun rigtigt har oplevet noget, hvis de har set det gennem deres smartphone, og efterfølgende delt det på Facebook undrer det mig, at vi ikke har set eller hørt noget her endnu?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Jeg skal modtage en betaling via Paypal, men kom ved et uheld til at give køber den forkerte email (@gmail.dk istedet for @gmail.com). Hvad sker der i denne situation? Jeg tvivler på adressen eksisterer, men har det noget at sige?
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Martin"]Jeg skal modtage en betaling via Paypal, men kom ved et uheld til at give køber den forkerte email (@gmail.dk istedet for @gmail.com). Hvad sker der i denne situation? Jeg tvivler på adressen eksisterer, men har det noget at sige?[/quote]


Skynd dig at skrive til køber eller til paypal.Du får kun penge hvis han sender til en email der er knyttet til din pp konto.Men jeg tror da at køber får besked om at mailen er forkert.
Sorte strater lyder bare bedst..

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

[quote="Pluto"][quote="Martin"]Jeg skal modtage en betaling via Paypal, men kom ved et uheld til at give køber den forkerte email (@gmail.dk istedet for @gmail.com). Hvad sker der i denne situation? Jeg tvivler på adressen eksisterer, men har det noget at sige?[/quote]


Skynd dig at skrive til køber eller til paypal.Du får kun penge hvis han sender til en email der er knyttet til din pp konto.Men jeg tror da at køber får besked om at mailen er forkert.[/quote]

Jeg har kontaktet køber.
Så vidt jeg har kunnet finde frem til, har køber mulighed for at annullere betalingen indtil sælger har accepteret den. Hvis bare det er så enkelt.. :)
Five Fingers - Five Strings

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Q:

Datér min SG.

Serienummeret er 70047x (sidste x er også et ciffer).

Jeg får den til at være fra 1966-1967, er dette rigtigt?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Har fundet ud af det. Den er fra mellem 70 og 72

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Peter C"]Har fundet ud af det. Den er fra mellem 70 og 72[/quote]

Må vi se? Min SG er fra '71, så måske er de søstre :-)

http://www.everythingsg.com/ er i øvrigt et ret godt site, hvis man vil nørde SG.
So many assholes, so few bullets

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="Telemaster"][quote="Peter C"]Har fundet ud af det. Den er fra mellem 70 og 72[/quote]

Må vi se? Min SG er fra '71, så måske er de søstre :-)

http://www.everythingsg.com/ er i øvrigt et ret godt site, hvis man vil nørde SG.[/quote]

Her: Billede :)

Så vil jeg også se hendes lækre søster! :D

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Jeg har sådan et Focusrite Scarlett 2i2, og har haft det et stykke tid, og det har aldrig kunne spille særligt højt (altså ikke RIGTIG højt). Hverken med min Kemper eller bare alm lyd fra computer. Hvordan kan det være?

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Q: Gælder det stadig, det der med at man skal lade sin nye telefon helt op, før man tænder den, for ikke at skade batteriet?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg tror nu ikke, at det handler så meget om, at du ikke må tænde telefonen, som det handler om, at du skal lade den lade længe op første gang.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Peter C"][quote="Telemaster"][quote="Peter C"]Har fundet ud af det. Den er fra mellem 70 og 72[/quote]

Må vi se? Min SG er fra '71, så måske er de søstre :-)

http://www.everythingsg.com/ er i øvrigt et ret godt site, hvis man vil nørde SG.[/quote]

Her: Billede :)

Så vil jeg også se hendes lækre søster! :D [/quote]

Lækkert - til lykke med den! Og så bliver det spændende, om jeg evner at poste et billede...

Billede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Nå, det blev knageme stort. Til gengæld kan man ikke se hele guitaren. Ubetinget succes!
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen