Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg er faktisk i gang med at lære at spille I Am The Black Wizards som clawhammer.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Og sådan noget kan man ikke afsløre, uden at lave en indspilning, og smide den til offentligt skue, så snart den er lært færdig! :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Er der nogen der kender reglerne angående at ligge kopi numre på nettet.Gf- Facebook- Yt osv.:Kan man f.eks spille 1 minut af en sang og undgå copidan eller hvad det hedder.Skal man spørge ophavsmanden om lov først.? Mit band Mississippi Sheiks har lavet 5-6 numre med Gallagher og vil gerne smide det på vores hjemmeside og facebook side bl.a
Sorte strater lyder bare bedst..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

30 sekunder
Hvis du vil lægge mere ud, så skal du have lov til det eller betale for det.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Kan du finde en regel, der siger 30 s? Jeg har hørt det sagt mange gange, men jeg har aldrig kunnet finde dokumentation for det.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Jeg kender heller ikke reglen med 30 sekunder; kun den med op til 45 sekunder som stadig koster.

Den kan findes her:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler ... er-aftaler ... il-45-sek/</a><!-- m -->

Er det ens egen original musik - kan man blive fritaget for dette.
Bah

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

q- Jeg kan så forstå at man skal betale for at smide en kopi sang på nettet.Q .Er det
noget i alle gør sådan generelt,eller sådan kommer til at glemme? (jeg ved godt man ikke må lave ulovligheder)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det er sket, at jeg har glemt det - Men da bandets hjemmeside er i mit navn har jeg været meget stram med det. Lige nu lægger vi videoer op af diverse performances. Det har vi fået rigtig meget god respons på - Vores studiedemo kan man kun downloade per request. Derudover har nogen af vores bookere, vores demo liggende på deres hjemmeside, og dem henviser vi så til.
Modded guitars were crap right out of the factory

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Er der nogen af er som har været ude for noget telefonfis på det sidste af en som kalder sig Rasmus 'The Roller'?

Jeg fik det underligste opkald sent i aftes af en fyr med halvdyb stemme (og hemmeligt nr), som spurgte til den Gibson jeg har til salg. Først spurgte han om jeg ville modtage betaling i privat-koncerter med/af ham og bagefter om jeg havde mulighed for at skære hardcase'n ud i 1000 lige store stykker. Så grinte jeg naturligvis lidt og bad om hans rigtige navn. Så hed han lige pludselig 'Oliver' og jeg skulle så gætte hvilken Oliver han var. Det gad jeg ikke lige bruge tid på og lagde røret på da der jo lige har været det der i medierne med at man skal passe på med opkald fra numre man ikke kender pga dyr overførsel til udlandet osv.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Tror du ikke bare det var en der kedede sig på dba? En der ville forsøge at tage dine penge, ville vel fremstå lidt mere seriøs. :)

/Søren

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Måske :) Det var bare mega underligt.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Smittefar"]Kan du finde en regel, der siger 30 s? Jeg har hørt det sagt mange gange, men jeg har aldrig kunnet finde dokumentation for det.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.[/quote]

Nej, jeg har aldrig set noget skriftligt, men det forlød sig bare i flere kredse, at 30 sekunder var det magiske tal. Men hvis KODA siger 45 sek., så er det 45 sek. Det tror jeg dog, er en relativ ny ting - måske efter at Apple begyndte at spille 90 sek. i iTunes Store fremfor 30.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Men du er med på, at det stadig ikke er gratis - 45 sekunder koster 112,86 kroner per nummer per måned - Det er alligevel også en sjat penge.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Nå, jeg læste ikke lige KODA's side.
Jeg tænker, at når vi er ude i et andet bands indspilning af et nummer, og lydklippet kun er 30 sek., så falder det ind under bagatelkategorien. Jeg nægter simpelthen at tro på, at der er nogle, der gider spilde krudt og penge på at forfølge cover-bands.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Pedal-nybegynder her, så beklager hvis det er et dumt spørgsmål.

Q: Jeg har læst lidt om bl.a. Fulltone OCD og Lovepedal Eternity, og der er noget med at de ikke har nogen buffer og at det skaber lidt problemer i nogle setups. Hvad betyder det for de pedaler der kommer før og efter, og i sidste ende lyden der kommer ud af forstærkeren?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Kort fortalt, betyder det, at deres udgangsimpedans varierer alt afhængig af volumekontrolles indstilling - fuldstændigt som guitarens egen volumeknap. Så helt parallelt hermed danner man i kombination med det efterfølgende kabels kapacitet et lavpasfilter, når man drejer ned, med det velkendte diskanttab til følge, hvis man har nogle meter kabel hægtet direkte efter pedalen. Den svingende impedans kan også medføre, at efterfølgende pedaler reagerer forskelligt - igen afhængigt af de relevante volumekontrollers indstilling.

Så kan man jo så i sit stille sind undre sig over, hvorfor, når Lovepedal vælger at lave "en dyrere Tubescreamer", at de så vælger at spare den originale "billige" Tubescreamer´s udgangsbuffer væk...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"]Kort fortalt, betyder det, at deres udgangsimpedans varierer alt afhængig af volumekontrolles indstilling - fuldstændigt som guitarens egen volumeknap. Så helt parallelt hermed danner man i kombination med det efterfølgende kabels kapacitet et lavpasfilter, når man drejer ned, med det velkendte diskanttab til følge, hvis man har nogle meter kabel hægtet direkte efter pedalen. Den svingende impedans kan også medføre, at efterfølgende pedaler reagerer forskelligt - igen afhængigt af de relevante volumekontrollers indstilling.

Så kan man jo så i sit stille sind undre sig over, hvorfor, når Lovepedal vælger at lave "en dyrere Tubescreamer", at de så vælger at spare den originale "billige" Tubescreamer´s udgangsbuffer væk...[/quote]

Så hvis jeg nu smider en pedal med buffer lige efter, så mindsker jeg diskanttabet?

Ku være jeg i stedet skulle købe en Tubescreamer og modificere den efter behov...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="VilhelmNielsen"]

Så hvis jeg nu smider en pedal med buffer lige efter, så mindsker jeg diskanttabet?[/quote]

Ja. Om der så opstår noget knas mellem den forvrængerpedalen og den efterfølgende pedal, afhænger jo lidt af den efterfølgende pedals temperament.

[quote="VilhelmNielsen"]Ku være jeg i stedet skulle købe en Tubescreamer og modificere den efter behov...[/quote]

Jah, hvis man formår at ramme sine behov... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"][quote="VilhelmNielsen"]Ku være jeg i stedet skulle købe en Tubescreamer og modificere den efter behov...[/quote]

Jah, hvis man formår at ramme sine behov... :-)[/quote]

Ku forestille mig man risikerer at smide en del penge efter diverse chips før man er helt tilfreds :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Ja, det er da ihvertfald nok en effektiv måde at komme af med nogle penge på - sikkert også meget mere, end en håndfuld operationsforstærkere af tvivlsom karakter egentlig er værd. Hvis det er lyd, man fokuserer på, tror jeg nu, at der er langt mere effektive indsatsområder...

Men var det ikke nemmere at finde én blandt de tusindvis af forvrængerpedaler, som findes på markedet, der allerede lyder, som man ønsker?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen