Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Fordi han er et anstændigt menneske, der kan erkende, han har begået fejl. Jeg forstår godt, folk er forundrede. Noget lignende er ikke set siden 90erne.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Min mors computer er stået af, og hun skal have en ny. Hun bruger den reelt aldrig til andet end at surfe på, skrive lidt i word og printe en sjælden gang i mellem.

Q: Ville alle de ting ikke fungere fint med en tablet computer? Findes der en dock til en iPad (eller lignende), hvor hun bare sætter tabletten ned i, og så fungerer printeren med det samme, når den er sat til samme dock? De få gange, jeg har prøvet en tablet, har jeg syntes, at det fungerede fint at skrive med on-screen tastaturet, men bliver man træt af det i længden, hvis man skal skrive længere tekster? Er der noget med, at man nærmest kan få et rul-ud keyboard til den slags?

Vil I ikke nok være søde at hjælpe tabletnovicen?
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Min mors computer er stået af, og hun skal have en ny. Hun bruger den reelt aldrig til andet end at surfe på, skrive lidt i word og printe en sjælden gang i mellem.

Q: Ville alle de ting ikke fungere fint med en tablet computer? Findes der en dock til en iPad (eller lignende), hvor hun bare sætter tabletten ned i, og så fungerer printeren med det samme, når den er sat til samme dock? De få gange, jeg har prøvet en tablet, har jeg syntes, at det fungerede fint at skrive med on-screen tastaturet, men bliver man træt af det i længden, hvis man skal skrive længere tekster? Er der noget med, at man nærmest kan få et rul-ud keyboard til den slags?

Vil I ikke nok være søde at hjælpe tabletnovicen?[/quote]

Goog: https://www.google.dk/search?q=keyboard ... 08&bih=888

Print = Trådløst.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Min mors computer er stået af, og hun skal have en ny. Hun bruger den reelt aldrig til andet end at surfe på, skrive lidt i word og printe en sjælden gang i mellem.

Q: Ville alle de ting ikke fungere fint med en tablet computer? Findes der en dock til en iPad (eller lignende), hvor hun bare sætter tabletten ned i, og så fungerer printeren med det samme, når den er sat til samme dock? De få gange, jeg har prøvet en tablet, har jeg syntes, at det fungerede fint at skrive med on-screen tastaturet, men bliver man træt af det i længden, hvis man skal skrive længere tekster? Er der noget med, at man nærmest kan få et rul-ud keyboard til den slags?

Vil I ikke nok være søde at hjælpe tabletnovicen?[/quote]

Min far har købt en iPad3 og et trådløst bluetooth tastatur... Det spiller max for ham. Han har helt pakket sin bærbare pc væk.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

cool - jeg kan høre, at det eneste tilbageværende problem er print. Jeg tror, hverken min mors printer kan kobles på wi-fi eller bluetooth, men jeg må erkende, at jeg ikke har undersøgt det.
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="Smittefar"]Min mors computer er stået af, og hun skal have en ny. Hun bruger den reelt aldrig til andet end at surfe på, skrive lidt i word og printe en sjælden gang i mellem.

Q: Ville alle de ting ikke fungere fint med en tablet computer? Findes der en dock til en iPad (eller lignende), hvor hun bare sætter tabletten ned i, og så fungerer printeren med det samme, når den er sat til samme dock? De få gange, jeg har prøvet en tablet, har jeg syntes, at det fungerede fint at skrive med on-screen tastaturet, men bliver man træt af det i længden, hvis man skal skrive længere tekster? Er der noget med, at man nærmest kan få et rul-ud keyboard til den slags?

Vil I ikke nok være søde at hjælpe tabletnovicen?[/quote]

Min far har købt en iPad3 og et trådløst bluetooth tastatur... Det spiller max for ham. Han har helt pakket sin bærbare pc væk.[/quote]

+1 ! Min teknik-gnavne gamle ven, fin bassist i øvrigt, har fået en iPad og er simpelthen så glad for den, så han insisterer på at vise mig alt hvad den kan (Jeg har også kun set en 5-600 stykker..Og skal forestille at være en iOS-haj). Så hvis han synes den er fed, så vil alle gnavne gamlinger synes det..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Hvad kan den så?

Nu har jeg haft en 3'er et stykke tid, men har ikke brugt den til andet en internet. Hvad kan den mere, som er smart og lækkert? :-D

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Peter C"]Hvad kan den så?

Nu har jeg haft en 3'er et stykke tid, men har ikke brugt den til andet en internet. Hvad kan den mere, som er smart og lækkert? :-D[/quote]

Den kan spille Angry Birds.
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Smittefar skrev:Fordi han er et anstændigt menneske, der kan erkende, han har begået fejl. Jeg forstår godt, folk er forundrede. Noget lignende er ikke set siden 90erne.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Jeg vil gerne udfordre dig på dit statement "Noget lignende er ikke set siden 90'erne.

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg er helt enig med, at Elbæk lavede en brøler, men lad os nu lige få lidt perspektiv på.
I 2009 vandt radiojournalist Jesper Tynell Cavlingprisen for i en serie på 15 indslag i DR P1's Orientering at afdække det som på Orienterings hjemmeside kaldes for "ministerens mindre demokratiske metoder". Blandt afsløringerne var blandt andet:
Claus Hjort Frederiksen gav Folketinget usande oplysninger.
Ministeren afskaffede kravene til udenlandske arbejdstageres sikkerhed i farlige job – i al hemmelighed og uden om Folketinget.
Beskæftigelsesministeriet bad kommunerne administrere den såkaldte 300-timers regel på en ulovlig måde.
Ministeriet bestilte misvisende tal fra Arbejdsmarkedsstyrelsen for at dreje den offentlige debat til egen fordel.
Embedsmænd slettede belastende dokumenter fra ministeriets arkiver.
Jeg vil derefter anbefale alle at læse:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://politiken.dk/debat/profiler/paul ... filer/paul ... -goeglere/</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kastrup.blogs.berlingske.dk/2012 ... ke.dk/2012 ... isk-drama/</a><!-- m -->

Billede

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det vi ikke har set siden 90'erne er, at en politiker havde format nok til at tage konsekvensen af sin egen tvivlsomme administration og rent faktisk gå af. De borgerlige politikere i 0'erne lavede (som du selv er inde på) LANGT værre ting end Elbæk. De havde bare ikke format nok til at gå af. De valgte at gemme sig bag DF.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Smittefar"]Det vi ikke har set siden 90'erne er, at en politiker havde format nok til at tage konsekvensen af sin egen tvivlsomme administration og rent faktisk gå af. De borgerlige politikere i 0'erne lavede (som du selv er inde på) LANGT værre ting end Elbæk. De havde bare ikke format nok til at gå af. De valgte at gemme sig bag DF.[/quote]

Ah, okay på den måde. Godt så.
Jeg vil dog stadig anbefale alle at læse de ovenstående links.

Politisk set er jeg hamrende uenig med begge, men lige med de her to blogindlæg, er jeg meget enig.

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Max Power »

[quote="Smittefar"]Det vi ikke har set siden 90'erne er, at en politiker havde format nok til at tage konsekvensen af sin egen tvivlsomme administration og rent faktisk gå af. De borgerlige politikere i 0'erne lavede (som du selv er inde på) LANGT værre ting end Elbæk. De havde bare ikke format nok til at gå af. De valgte at gemme sig bag DF.[/quote]

Tja, eller i SF som Ole Sohn gjorde i 20 år nu vi snakker om LANGT værre ting end Elbæk.

At Elbæk bliver gået er vel mere et spørgsmål om damage control end om størrelsen af hans administrative fejl (for de er nok set større hos andre, det kan vi sagtens blive enige om)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Max Power"]
At Elbæk bliver gået er vel mere et spørgsmål om damage control end om størrelsen af hans administrative fejl (for de er nok set større hos andre, det kan vi sagtens blive enige om)[/quote]

Det ligger meget tæt på den udlægning, jeg også ville vælge...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Jeg har lige købt et par gamle Beovox S45-2 højtalere, som jeg gerne vil have op at hænge på væggen i min stue. Men det er (for mig) fuldstændigt umuligt at sømme et beslag fast på bagsiden til at hænge højtalerne i. Jeg har ikke forsøgt med skruer endnu, for det virker som om, der er en super hård bagplade på højtalerne, som der ikke bør sættes noget i.
Q: Hvad gør jeg? Nogle forslag til løsninger?
Q2: Nu læser jeg lige lidt mere om højtalerne her: http://beocentral.com/beovoxs45-2 og kan se at der er en "metal trim" på både for- og bagside. Er der måske den, jeg rammer? Og skal jeg så bare have nogle beslag, der kan sidde lidt længere nede på bagsiden?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Hvad med at hænge to små hylder op, som du kan stille dem på? Hvis de vel og mærke kan bære vægten.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Q (som i quiz): Når en elev skriver 'the farm then the farm' i en engelskstil, hvad mener vedkommende så?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af bastion »

[quote="sørendybdal"]Q (som i quiz): Når en elev skriver 'the farm then the farm' i en engelskstil, hvad mener vedkommende så?[/quote]
Gården så gården - men nok nærmest 'går den så går den'.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Nemlig ... og det er tilmed et autentisk eksempel ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="sørendybdal"]Nemlig ... og det er tilmed et autentisk eksempel ...[/quote]

Føj for satan, hvilket klassetrin snakkker vi? Lyder som et fælt tilfælde af Google Translate.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q: Efter bassisten jokkede mig ud af forstærkeren i fredags, tænker jeg, at jeg skal have mig et trådløst system.
Og da jeg jo, som I ved, er en fattigrøv skal det jo være billigt. Kan det her http://www.thomann.de/dk/akg_wms_40_min ... t_ism3.htm bruges? Nogen, der har erfaringer med det?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen