Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="MacG"][quote="Swampthing"]Ja, for det er kun blokken der er ny, toppladen er den der altid har siddet på guitaren.[/quote]

Men det er ikke det jeg spørger om. Hvad årgang er guitaren ?[/quote]
Det er vist en 2007'er
Halsen er ihvertfald, det er vistnok en frankencaster jeg har, kroppen er vist en 2008'er.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Anyway, det er en en blok til en AM Deluxe strat.
Så er det vel enten at købe en topplade til sådan een eller modificere den jeg har.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Hverken bassisten i mit band eller jeg har forstand på køb af bas, så kan I anbefale nogle? Måske nogle bang-for-the-buck?

Han spiller hverken funk eller vilde jazz ostinater, så bare noget der fungerer godt til rock/pop.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Hverken bassisten i mit band eller jeg har forstand på køb af bas, så kan I anbefale nogle? Måske nogle bang-for-the-buck?

Han spiller hverken funk eller vilde jazz ostinater, så bare noget der fungerer godt til rock/pop.[/quote]

Hvilket prisleje?

Personligt har jeg kig på en Epiphone Jack Casady Sig., da jeg er ret vild med hollowbodylyden fra BRMC og så lagde Dave Grohl lige det her billede på FB:
Billede

Ellers er jeg også ret tændt på at købe en Eastwood. De guitarer jeg har prøvet derfra, har været ret fede, når man tager prisen med i betragtning.
Billede

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.eastwoodguitars.com/">http:/ ... rs.com/</a><!-- m -->
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Vil skyde på at vi ligger på omkring de 5k, nok ikke højere i al fald, og det må vist gerne være brugt. Hvordan lyder hollowbody basser i forhold til sådan en almindelig Fender bas?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville bare købe en fender/squier jazz bas

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Måske en af deres Vintage Modified? Det er ret meget bang for buck!
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jazz bas? cool, det rapportere jeg videre. Har aldrig helt sat mig ind i hvad forskellen på precision og jazz bass er, udover at nogen bruge det ene og nogen bruge det andet.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Precision er også fedt - sådan helt kort fortalt synes jeg, precision er mere punchy og rocket, hvor jazzbassen er lidt mere smooth. Jeg har altid selv været til jazzbas, men det er vist et smagsspørgsmål.

Som altid er løsningen at tage ind til nærmeste Aage og finde ud af, hvad der bare vil med hjem.
Modded guitars were crap right out of the factory

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af morfarpåsofaen »

[quote="Smittefar"]Precision er også fedt - sådan helt kort fortalt synes jeg, precision er mere punchy og rocket, hvor jazzbassen er lidt mere smooth. Jeg har altid selv været til jazzbas, men det er vist et smagsspørgsmål.

Som altid er løsningen at tage ind til nærmeste Aage og finde ud af, hvad der bare vil med hjem.[/quote]
Jeg har spillet en del på begge. I butikken lyder en Jazz altid fedest, man kan nærmest vride enhver lyd ud af den. Så den tager man med sig. På scenen oplever jeg så altid at man drejer og drejer på knapperne, men den fede lyd er ligesom druknet i mixet. Så skruer man højere man højere op, begynder at dreje på forstærkeren, PA indstillingerne osv., og pludselig er der gået 3 timer og koncerten er forbi - man fandt aldrig den fede lyd, men der var mange "næsten" indstillinger. Så begynder man at tænke i pickups, aktive preamps osv.

En P synes jeg ofte lyder rungende og træls for sig selv, men i et scene mix placerer den sig et sted hvor man ikke behøver spille særlig højt for at blive hørt. Og lyden passer virkelig til mange forskellige genrer.

Du kan nok regne ud at jeg er mest til P, keep it simple. Men smag og behag, og lyden fra en P er ikke særlig alsidig. Skulle jeg arbejde i studie indspilninger, ville jeg derimod sikkert finde en Jazz interessant alligevel. En P er heller ikke bare P, pickups har rigtig meget at sige for lyden.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Der bliver også lavet en J-bas med både J og P pickupper. Så får man lidt det bedste fra begge.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q; min svoger har en gammel santana western. Der er serie/model nummer. Kan den dateres nogen steder?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg var inde i den der forretning med akustiske inde i byen - han var rimelig skarp til at fortælle mig, hvad der kunne siges om den. Men derudover er det nærmest umuligt, da Santana før i tiden var dansk rebranding af en masse forskellige udenlandske guitarmærker.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Jeg var inde i den der forretning med akustiske inde i byen - han var rimelig skarp til at fortælle mig, hvad der kunne siges om den. Men derudover er det nærmest umuligt, da Santana før i tiden var dansk rebranding af en masse forskellige udenlandske guitarmærker.[/quote]
Aha, ja jeg læste mig lige til det samme.
Den er Pisse grim med cut-away, men den lyder irriterende godt. :-/ jeg har fundet et billede af en tilsvarende type med samme etiket og den er fra 73'.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Er det bare mig, eller var Grandprixet enormt dårligere, end det plejer at være?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Hvad gør man med en Ipad der er fuldstændig fast frosset.Dvs den står fastfrosset til den sidde(yt) man sad og kiggede på.man kan ikke slukke eller noget som helst.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hold tænd/sluk knappen inde sammen med hjem knappen - så genstarter den...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Michael Vajhøj"]Hold tænd/sluk knappen inde sammen med hjem knappen - så genstarter den...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk[/quote]


Tusind tak. Jeg tror det lykkedes :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Hvem kender til et fornuftigt og billigst hostel i New York? Vi er en gruppe på 20, som skal af sted til foråret. Det kræves på ingen måde, at der ligger på Manhattan, så længe det er i nærheden af subwayen. Og så må det ikke være for dyrt.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Barf"]Q: Hvem kender til et fornuftigt og billigst hostel i New York? Vi er en gruppe på 20, som skal af sted til foråret. Det kræves på ingen måde, at der ligger på Manhattan, så længe det er i nærheden af subwayen. Og så må det ikke være for dyrt.[/quote]
Hvis det alligevel gerne må være på Manhattan (det synes jeg jo det skal), så tjek <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gershwinhotel.com">www.gershwinhotel.com</a><!-- w --> . Det er en slags hotel, men der er også overnatning i dorms. Jeg har ikke helt styr på deres priser på dorms, men som almindeligt hotel er det op mod 50 billigere end de fleste andre standardhoteller på Manhattan.

Ellers er jeg selv faldet over <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.theboweryhouse.com">www.theboweryhouse.com</a><!-- w --> og <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.thepodhotel.com">www.thepodhotel.com</a><!-- w --> som prisvenlige alternativer...
See you in heaven if you make the list

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen