Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Det er jeg ikke sikker på jeg helt forstår, men skidt med det. Jeg synes bare det ser underligt ud :)

/Søren

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="udepost"]Det er jeg ikke sikker på jeg helt forstår, men skidt med det. Jeg synes bare det ser underligt ud :)

/Søren[/quote]

Som sagt, så er det en slags "emneord"/"søgeord", som bruges på andre platforme. Hvis jeg f.eks. poster et billed af min guitar på Instagram, så skriver jeg sikkert noget med "Se min nye, fe'e guitar!! #duesenberg #guitar #orangeamplification", og når folk så søger på f.eks. 'guitar', så dukker mit billed op. Det kan også bruges til at tagge andre på et billed, men lissom Facebooks tagging-funktion ikke direkte kan overføres til f.eks. Twitter, så fungerer det heller ikke den anden vej, og virker ganske rigtigt bare fjollet :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Ok, det giver mening. Nogen burde så bare skrive til dem der bruger det på facebook at det ikke virker, for det må de da tro. Ellers er da nemlig bare tåbeligt :)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Præcis... Men mod dårskab kæmper selv guderne forgæves...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Hvordan komprimerer jeg billeder på Mac, så de fylder mindre, når jeg f.eks. vil uploade noget her til GF? Lige nu fylder de omkring 1,5 MB og så kan man åbenbart ikke uploade dem.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Er de R ikke noget iPhoto hvor du kan nedskalere billedet og gemme det somjpg. Der vil du få mulighed for at vælge en kvalitet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Jo i iPhoto er det ihvertfald muligheden ved hjælp af export i file menuen.
Bah

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Frost »

Jeg er givetvis forhåndsspoleret af den kvikke service som jeg oplever når jeg handler med Thomann.
Meeen alligevel; hvad siger jeres erfaring med Banzai Music reaktionstid fra man bestiller til man kan begynde at holde øje med postkassen ???

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvis ellers tingene ikke er i restordre eller lignende, plejer en uges tid at gøre meget ved det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="DarkoPage"]Q: Hvordan komprimerer jeg billeder på Mac, så de fylder mindre, når jeg f.eks. vil uploade noget her til GF? Lige nu fylder de omkring 1,5 MB og så kan man åbenbart ikke uploade dem.[/quote]

I Preview (Billedfremviser) går du i Tools>Adjust Size og der kan du justere størrelsen, og det giver også et estimat over filstørrelsen.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Nogen kyndige der kan give et hurtigt gæt på om denne ac30 er værd at skyde penge efter: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-vox ... aerker-vox ... -89968890/</a><!-- m --> ?

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Nogen kyndige der kan give et hurtigt gæt på om denne ac30 er værd at skyde penge efter: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-vox ... aerker-vox ... -89968890/</a><!-- m --> ?[/quote]

Prøv den, men du skal være opmærksom på, at den nok ikke har meget at gøre med en vox ac30. Der står heller ikke rigtigt hvilke højttalere der er i... Personligt ville jeg selv gå efter en pre -67, eller de UK reissues der blev lavet fra 1994 til 2004.

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="udepost"]
Prøv den, men du skal være opmærksom på, at den nok ikke har meget at gøre med en vox ac30. Der står heller ikke rigtigt hvilke højttalere der er i... Personligt ville jeg selv gå efter en pre -67, eller de UK reissues der blev lavet fra 1994 til 2004.

/Søren[/quote]

Hvad mener du med det/baserer den udtalelse på?

Letter man låget på én af de reissues, du nævner, åbenbarer der sig nu heller ikke meget, som sådan lige har ret meget til fælles med en original AC30. Mit råd ville være at udbede sig et billede af indmaden. Det kan være et skidegodt tilbud. Men det kan også være noget, man skal gå langt udenom, da Vox på et tidspunkt i 70'erne lavede noget print-konstruktion, som virkelig var skidt. Men min umiddelbare mavefornemmelse siger, at denne meget vel kunne være fra før, det går galt for dem. Og til dén pris har man vel nok råd til at opgradere højttalerne efterfølgende?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Frost"]Jeg er givetvis forhåndsspoleret af den kvikke service som jeg oplever når jeg handler med Thomann.
Meeen alligevel; hvad siger jeres erfaring med Banzai Music reaktionstid fra man bestiller til man kan begynde at holde øje med postkassen ???[/quote]

Omkring en uge..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

LarsL
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af LarsL »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Nogen kyndige der kan give et hurtigt gæt på om denne ac30 er værd at skyde penge efter: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitarforstaerker-vox ... aerker-vox ... -89968890/</a><!-- m --> ?[/quote]



Jeg har har en vox, der ligner den på en prik. Den er med diode ensretter og blå fane, enheder. Pedalomskifteren til at slå tremolo til og fra er ikke så god og selve kabinettet er ikke i samme kvalitet som de tidlige modeller, men forstærkelsen lyder fedt. Jeg har spillet +100 Jobs på den uden problemer.

Jeg ville tage ud og lytte på den.
Venligst
Lars

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og hvis en AC30 ellers er en klasse A-forstærker, som det jo hævdes, burde det jo ikke betyde noget, om den har rør- eller diodeensretning...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Hvis jeg ikke havde 2 ac 30ere i forvejen og boede i Kbh havde jeg hentet den der ac 30er omgående ,hvis den ellers var mekanisk ok.
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: jeg hiver lige den her op igen.

Jeg har nu sat et 50kohm audio potmeter i min volume pedal, og det spiller ikke. Det lyder fint nok, men al vandringen sker på det sidste stykke af pedalen.

Jeg er ret sikker på jeg bad om et logaritmisk potmeter, da jeg besøgte brinck. Men måske har de givet mig et lineært?

Nogen bud?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Måske?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Måske?[/quote]
;)
Ja', det kan være svært.
Der var en af mine medguitarister der mente det var et impedans issue.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen