Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Javel ja. Dér kan man jo bare se.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Halløj de herrer!

Vi er blevet enige om, at vi skal have nogle kanoner til vores AC/DC jam! Er der nogle af jer, der har en idé til, hvor vi kan få bygget nogle, eller har ideér til, hvordan de kan laves? Vi vil rigtig gerne have dem rigget, så de kan trigges til at skyde lidt røg ud også..

Det er sådan en her, eller noget lignende vi er på udkig efter:

Billede
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

De kan vist noget med dén slags oppe ved Kronborg:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://multimedia.ekstrabladet.dk/archi ... t.dk/archi ... 98054m.jpg</a><!-- m -->

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="efrandsen"]Halløj de herrer!

Vi er blevet enige om, at vi skal have nogle kanoner til vores AC/DC jam! Er der nogle af jer, der har en idé til, hvor vi kan få bygget nogle, eller har ideér til, hvordan de kan laves? Vi vil rigtig gerne have dem rigget, så de kan trigges til at skyde lidt røg ud også..

Det er sådan en her, eller noget lignende vi er på udkig efter:

Billede[/quote]

Jeg ved hvor dem fra slaget ved Fredericia i 1849 står i vinterhalvåret..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er det ikke også lige blevet besluttet, at Bülows Kasserne i Fredericia skal lukkes? Så kan det være, at de får et par stykker i overskud... Og dén på fotoet er da vist rimeligt repræsentativ for dagens standard i det glade danske forsvar, tror jeg.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

haha.. Ja, det kan da være :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

Er det ok at købe en brugt Cubase på dba eller ebay ? Der vil ikke være bøvl med licensen eller at registrere den på en anden PC ?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Plexi"]Er det ok at købe en brugt Cubase på dba eller ebay ? Der vil ikke være bøvl med licensen eller at registrere den på en anden PC ?[/quote]

Bruger Cubase ikke en dongle ?

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

[quote="MacG"][quote="Plexi"]Er det ok at købe en brugt Cubase på dba eller ebay ? Der vil ikke være bøvl med licensen eller at registrere den på en anden PC ?[/quote]

Bruger Cubase ikke en dongle ?[/quote]

Jo det bruger de vist. Uden at jeg helt ved hvordan det fungerer. Altså en usb-nøgle som giver programmet tilladelse til at køre, og hvis man har denne så er det ligemeget fra hvilken computer man kører fra ? Eller mailadresse den evt er registreret ?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Plexi"][quote="MacG"][quote="Plexi"]Er det ok at købe en brugt Cubase på dba eller ebay ? Der vil ikke være bøvl med licensen eller at registrere den på en anden PC ?[/quote]

Bruger Cubase ikke en dongle ?[/quote]

Jo det bruger de vist. Uden at jeg helt ved hvordan det fungerer. Altså en usb-nøgle som giver programmet tilladelse til at køre, og hvis man har denne så er det ligemeget fra hvilken computer man kører fra ? Eller mailadresse den evt er registreret ?[/quote]

En dongle er ikke en USB-nøgle, men indeholder et stykke elektronik, der, ofte sammen med et stykke software, tillader programmet at køre. De producenter, der er helt syge i potten, kræver så også en registrering af software oveni. Men uden dongle kører det ikke, så hvis Cubase stadig kommer med sådan en, så virker det bare du får den med i handlen. Man kan kopiere programmet så lystigt man vil, det kører kun ét sted, der hvor donglen sidder i.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

Ok det lyder ikke som om der er mange ben i der. Jeg har set flere cubase 7 der er røget for 40-60 procent af nyprisen. Så det er en hurtig og nem måde at spare et par tusindlapper

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

NQ: Min PRS er lige røget på eBay UK (NO!) Jeg har før sendt rundt i EU med GLS, men den lokale pakkeshop er lukket nu. Er det noget med at de er lukket helt for private kunder nu? Alternativt, hvad ville i andre bruge? Jeg tror pakken vil veje ca 10-12kg pakket som en tank i bobler, pap og gaffa.



Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af munch_30 »

Tjek lige om Postdanmark forsikrer din pakke, når/hvis du sender til UK. Tidligere forsikrede de "kun", mens pakken var i Danmark. Måske er det ændret ?

GLS har jeg de bedste erfaringer med, men de forsikrer vist kun til ca. 4500 kr., hvis jeg husker rigtigt.

Du må læse på lektien/spørge, inden guitaren sendes ud i "intetheden" :) .
Kim

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Yes I know. Det er ikke forsikret til mere end de der 4500. Men nu har jeg pakket den så godt ind så det nærmest er umuligt at ødelægge den medmindre man bare gerne VIL have at den skal ødelægges. Jeg sendte den for lidt siden.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af munch_30 »

Jeg krydser fingre !

Håber, du fik en ok. pris .... Ebay suger jo desværre også en del af "kagen".....
Kim

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Hvad kalder man sådan en fodpedal, som man kan trampe på, og som skal minde om en stortrommelyd?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Barf"]Q: Hvad kalder man sådan en fodpedal, som man kan trampe på, og som skal minde om en stortrommelyd?[/quote]

Stomp Box?

http://www.bigfootstompbox.com
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Log Jam? Har selv sådan en her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/percussion/lo ... cussion/lo ... rolog.html</a><!-- m -->



Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen