Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"] langhårede, storsvedende og sortklædte typer, der kyler fadøl ned, som gjaldt det livet...[/quote]

Det sidste kan jeg så ikke leve op til den dag, når jeg er i bil, men ellers lyder det da meget godt som de koncerter, jeg plejer at komme til :lol:

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Er der nogen der ved noget om de Point-to-Point tweed combo'er Woodstock har stående, i hvert fald i deres KBH-afdeling?

Det er noget med at de er fra Kina, er håndbyggede og at komponenterne er limet fast. Men de er ret billige og lyder også meget godt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu kunne man meget nemt indvende, at det hverken er point to point eller håndbyg, der bestemmer lyden. Heller ikke lim for dén sags skyld...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Er Voodoo Child fra Electric Ladyland-albummet indspillet live, eller har man bare lagt noget "publikum" på for sjov?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Barf"]Q: Er Voodoo Child fra Electric Ladyland-albummet indspillet live, eller har man bare lagt noget "publikum" på for sjov?[/quote]

Det er vist for "sjov", man kan høre det er Jimi selv der kommenterer til sidst.

Men det siges jo at Jimi havde for vane at have en del "hang arounds" med i studiet, da EL blev indspillet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det ER bare "for sjov". Men bort set fra lyden af publikum er det indspillet " live i studiet". Jeg mener lige på stående fod, at det er take to eller tre, der havnede på pladen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Det tænkte jeg nok. Jeg skulle heller ikke nyde noget af at være ham, der skulle holde snor i "publikum" med den tilstand, jeg kan tænke mig til, de var i. At selve indspilningen er live i studiet, var jeg også ret overbevist om. Der er en legen og dynamik mellem Jimi og Steve Winwood (går jeg ud fra?), som bare ikke kan efterlignes med lagkageindspilning.

Hørte bare lige pladen for første gang i lang tid i går aftes, og det var lige "Voodoo Child", som fangede min opmærksomhed. Det er sgu bare svinefedt spillet fra alle mand.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det er i sandhed Steve Winwood - nok dén person, der om nogen måske har været tættest på at blive det fjerde medlem i The Experience. Om dét så er specielt tæt, er en helt anden diskussion... :-)

Mitch Mitchell (citeret ud fra hukommelsen): "We would KILL, at ANY time of the day, to ANYTHING, that had ANYTHING to do with Steve Winwood."
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dusty
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dusty »

Q: hvis en forstærker (blues deville 410) har højtalere på 8 Ohm, kan man så bare skifte disse højtalere ud med andre 8 Ohms højtalere? Q2: Hvilke rør kunne være sjove at sætte i en blues deville? :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Dusty"]Q: hvis en forstærker (blues deville 410) har højtalere på 8 Ohm, kan man så bare skifte disse højtalere ud med andre 8 Ohms højtalere?
[/quote]

Ja. De skal selvfølgelig kunne klare effekten, og alle enheder skal have nogenlunde samme følsomhed.


[quote="Dusty"]Q2: Hvilke rør kunne være sjove at sætte i en blues deville? :) [/quote]

Det kommer jo lidt an på budgettet, samt hvad man vil. Jeg ville personligt nok vælge at sætte TAD 6L6WGC i udgangstrinnet (husk, at der skal justeres bias i´forbindelse med udskiftning af udgangsrør). Og så ville jeg lægge ambitionsniveauet omkring et par JJ ECC83S som henholdsvis V2 og V3. Som indgangsrør ville jeg måske kigge i retning af TAD´s 7025S.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Er det totalt hærværk at installerer en form for attenautor i min gamle Marshall Superlead ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Installere I..?

Jeg ville da mene, at man sætter sådan en tingest mellem forstærker og højttaler..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Hærværk eller ej, så vil jeg gætte på, at det er både billigst og lettest (og sikrest?) at købe en Hotplate eller lignende.

Dusty
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dusty »

[quote="Sasha"][quote="Dusty"]Q: hvis en forstærker (blues deville 410) har højtalere på 8 Ohm, kan man så bare skifte disse højtalere ud med andre 8 Ohms højtalere?
[/quote]

Ja. De skal selvfølgelig kunne klare effekten, og alle enheder skal have nogenlunde samme følsomhed.


[quote="Dusty"]Q2: Hvilke rør kunne være sjove at sætte i en blues deville? :) [/quote]

Det kommer jo lidt an på budgettet, samt hvad man vil. Jeg ville personligt nok vælge at sætte TAD 6L6WGC i udgangstrinnet (husk, at der skal justeres bias i´forbindelse med udskiftning af udgangsrør). Og så ville jeg lægge ambitionsniveauet omkring et par JJ ECC83S som henholdsvis V2 og V3. Som indgangsrør ville jeg måske kigge i retning af TAD´s 7025S.[/quote]h


Tak skal du have :-) så det vil være muligt at sætte electro-voice 12 classic 8 ohms i? :-) og er det svært at biasjustere??



Mvh

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Dusty"][quote="Sasha"][quote="Dusty"]Q: hvis en forstærker (blues deville 410) har højtalere på 8 Ohm, kan man så bare skifte disse højtalere ud med andre 8 Ohms højtalere?
[/quote]

Ja. De skal selvfølgelig kunne klare effekten, og alle enheder skal have nogenlunde samme følsomhed.


[quote="Dusty"]Q2: Hvilke rør kunne være sjove at sætte i en blues deville? :) [/quote]

Det kommer jo lidt an på budgettet, samt hvad man vil. Jeg ville personligt nok vælge at sætte TAD 6L6WGC i udgangstrinnet (husk, at der skal justeres bias i´forbindelse med udskiftning af udgangsrør). Og så ville jeg lægge ambitionsniveauet omkring et par JJ ECC83S som henholdsvis V2 og V3. Som indgangsrør ville jeg måske kigge i retning af TAD´s 7025S.[/quote]h


Tak skal du have :-) så det vil være muligt at sætte electro-voice 12 classic 8 ohms i? :-) og er det svært at biasjustere??



Mvh[/quote]

Næh. Hvis man har det rette grej, og ved at der er 400 + volt i sådan én, så er det ikke svært. Så hvis man spørger ved man ikke nok... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Altså, hvis du skal have en 12" enhed i en forstærker, der er født med fire 10", skal der jo ihvertfald saves lidt - nok i virkeligheden laves en helt ny baffel. Men elektrisk set er der intet i vejen for det. Hvordan det så lyder, skal jeg ikke kunne sige...

Det er ikke svært at justere bias - kun livsfarligt, da det nødvendigvis foregår inde i en tændt rørforstærker. Så hvis du ikke færdes rimeligt hjemmevant med 400-500 volt i fri dressur mellem hænderne, er det absolut (!!!) ikke noget, du selv skal begynde at rode med!

Edit: Krydsede vist lige med MacG. Men vi er da heldigvis enige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Er der nogen, der kan anbefale et sted at starte, hvis man skal i gang med at lytte til Mudhoney? Jeg regner med at tage til koncert med dem om et par måneder, hovedsageligt for at se Meat Puppets åbne, men det kunne være rart at være lidt forberedt på hovednavnet.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Hvis man har en video optaget på en mobiltelefon, og man gerne vil have lyden derfra for sig selv, så man kan klippe i det, hvad gør man så? Det er vist nok en .3gp-fil ( :?: ), som jeg har liggende på computer nu også.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Barf"]Q: Hvis man har en video optaget på en mobiltelefon, og man gerne vil have lyden derfra for sig selv, så man kan klippe i det, hvad gør man så? Det er vist nok en .3gp-fil ( :?: ), som jeg har liggende på computer nu også.[/quote]

Hvilket operativsystem ?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Jeg har en mac, mens jeg på arbejde er på windows. Vi har jo en del redigeringsprogrammer og -udstyr til TV-producering, så det må kunne lade sig gøre. Men der er måske en meget nemmere løsning?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen