Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"]I og med du har sænket strengehøjden, har du sikkert også sænket trækket i strengene?
Måske skal du sætte tykkere strenge på?
Eller måske stramme skruen til fjederen i vibratoen?


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Hm, søgte lidt på justering af fjederen, og fandt ud af at den har en lås, som jeg ikke kan finde ud af at bruge. Ringer til Woodstock i morgen og hører om han vil kigge på det.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Kig evt her :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.webrocker.de/jaguar/cms/2007 ... r/cms/2007 ... lo-system/</a><!-- m -->


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Tag lige et par minuter, og læs Swampthings link igennem, så bliver du langt bedre venner med din JM.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hold da magle den er stram! Måske er den aldrig blevet rørt i de 10-15 år guitaren har levet!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Turtle"]Q: Hvad i alverden sker der i København fredag den 17.maj? Det er ikke til at opdrive et hotelværelse, der ikke koster en formue :( [/quote]

Det ser ud til at svaret er, at der er Melodi Grand Prix i Malmø den weekend. Så må jeg jo vælge mellem vandrerhjem og luksushotel... :(

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Turtle"][quote="Turtle"]Q: Hvad i alverden sker der i København fredag den 17.maj? Det er ikke til at opdrive et hotelværelse, der ikke koster en formue :( [/quote]

Det ser ud til at svaret er, at der er Melodi Grand Prix i Malmø den weekend. Så må jeg jo vælge mellem vandrerhjem og luksushotel... :( [/quote]

Hvis du med vandrehjem mener Danhostel, så er det på Langebro hotelstandard.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Tak, rart at vide :)

Edit: Og de havde et enkeltværelse 1000 kroner billigere end det billigste hotel, jeg havde fundet :)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Turtle"]Q: Hvad i alverden sker der i København fredag den 17.maj? Det er ikke til at opdrive et hotelværelse, der ikke koster en formue :( [/quote]

Der er Grand Prix i Malmö d. 18.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Turtle"]Tak, rart at vide :)

Edit: Og de havde et enkeltværelse 1000 kroner billigere end det billigste hotel, jeg havde fundet :) [/quote]

Det er et tidligere hotel, så... Desuden er det centralt som bare pokker. Man kan stavre hjem fra næsten alt...

Tip: Jeg bruger: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.trivago.dk/">http://www.trivago.dk/</a><!-- m --> Den billigste pris de finder er ofte billigere end at booke direkte.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Det ene pre-amp(Phillips ecc83) rør i min AC30 siger "klonk klonk" når man tapper på det med en kuglepen. Jeg går ud fra det er mikrofonisk. Gør det noget? Vil jeg opleve mere rundhyl/støj hvis jeg fortsat spiller med det? Jeg har for en sikkerhedsskyld sat et nyt i, men desværre så er det mit sidste og eneste gamle rør.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]Q: Det ene pre-amp(Phillips ecc83) rør i min AC30 siger "klonk klonk" når man tapper på det med en kuglepen. Jeg går ud fra det er mikrofonisk. Gør det noget? Vil jeg opleve mere rundhyl/støj hvis jeg fortsat spiller med det? Jeg har for en sikkerhedsskyld sat et nyt i, men desværre så er det mit sidste og eneste gamle rør.[/quote]

Sasha kommer nok med et mere kvalificeret bud, men hvis du ikke oplever sære ringende lyde eller andet unormalt, så ville jeg lade det blive siddende. Det er nok på vej ned, så jeg ville nok tage et ekstra med ud. I en hi-gain forstærker ville det nok være ubrugeligt, men ikke i en AC30.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

What the man said!

Men ellers må du jo bare købe nogle flere gamle rør...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af grieves »

Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="grieves"]Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?[/quote]

Rockwool skulle vist være ret godt...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af rustie »

[quote="grieves"]Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?[/quote]

Hvor skal du isolere,rent geografisk

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

[quote="grieves"]Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?[/quote]

En skeletvæg med polystyren i flere lag med forskudte samlinger beklædt med plader. Lav mellemrum mellem isoleringsvæggen og muren - husk at tætne alle revner, sprækker og samlinger i og omkring væggen med elastisk fugemasse. Sådan groft sagt. Jo billigere du laver den, jo dårlige bliver dens effekt... Men man kan sagtens lave noget der er fint nok for få penge.

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af grieves »

[quote="rustie"][quote="grieves"]Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?[/quote]

Hvor skal du isolere,rent geografisk[/quote]

Det foregår i Vejle.

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af grieves »

[quote="Urup"][quote="grieves"]Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?[/quote]

En skeletvæg med polystyren i flere lag med forskudte samlinger beklædt med plader. Lav mellemrum mellem isoleringsvæggen og muren - husk at tætne alle revner, sprækker og samlinger i og omkring væggen med elastisk fugemasse. Sådan groft sagt. Jo billigere du laver den, jo dårlige bliver dens effekt... Men man kan sagtens lave noget der er fint nok for få penge.[/quote]

Tak. Jeg prøver om det kan lade sig gøre. Jeg vil være ked af æggebakker...

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="grieves"][quote="Urup"][quote="grieves"]Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?[/quote]

En skeletvæg med polystyren i flere lag med forskudte samlinger beklædt med plader. Lav mellemrum mellem isoleringsvæggen og muren - husk at tætne alle revner, sprækker og samlinger i og omkring væggen med elastisk fugemasse. Sådan groft sagt. Jo billigere du laver den, jo dårlige bliver dens effekt... Men man kan sagtens lave noget der er fint nok for få penge.[/quote]

Tak. Jeg prøver om det kan lade sig gøre. Jeg vil være ked af æggebakker...[/quote]

Det vil naboerne også...

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

[quote="grieves"][quote="Urup"][quote="grieves"]Hurra ! Jeg har fået bevilget et 20 kvm skur i haven, fordi jeg åbenbart ikke spiller så godt på guitaren.
Er der nogen der kender en billig løsning på lydisolering ?[/quote]

En skeletvæg med polystyren i flere lag med forskudte samlinger beklædt med plader. Lav mellemrum mellem isoleringsvæggen og muren - husk at tætne alle revner, sprækker og samlinger i og omkring væggen med elastisk fugemasse. Sådan groft sagt. Jo billigere du laver den, jo dårlige bliver dens effekt... Men man kan sagtens lave noget der er fint nok for få penge.[/quote]

Tak. Jeg prøver om det kan lade sig gøre. Jeg vil være ked af æggebakker...[/quote]

Æggebakker er egentlig også kun for at give rummet en større overflade med flere kanter. Lyd reflekteres særligt i skarpe kanter og store glatte hårde flader, og når det er slemt, vil lyden opføre sig som en bordtennisbold kastet mod en væg i et lille rum - altså flyve rundt over det hele. Det giver ringe akustik.
Så du skal lave lydisoleringen med noget fast materiale i en væg for at dæmpe lyden -og bruge æggebakker, basstraps eller hjørneafbrydelser for at minimere efterklangstiden i rummet, før man kan holde ud at spille (højt) derinde! :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen