Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="Smittefar"]Q: hvor søger man musikere i vore dage? Vi mangler en mandlig sanger til jump. Vi har søgt på Aage, DBA, GF, Lydmaskinen.dk og musikerkontakt.dk, men der har kun været meget få henvendelser.[/quote]
Der er vist også noget musikerkontakt på facebook.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af gajda »

[quote="Swampthing"]Jeg overvejer lidt at købe et par stykker af den her : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/rockcase_rc208 ... case_rc208 ... _light.htm</a><!-- m -->
Er der nogen der har erfaring med dem?
Eller er det bedst at købe en hardcase?
[/quote]

Jeg har sådan en til min akustiske, og jeg er glad for den (ja, både guitaren og Rockcase'en :-) ). Det siger sig selv, at til den pris er det jo ikke topkvalitet, og lommerne og "gummiforstærkningerne" ligner ikke noget, der holder evigt. Men vigtigst af alt er, at guitaren ligger godt og sikkert inde i kassen, og jeg er ikke bekymret for at lade den transportere og eller håndtere af andre.
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Q: Sker der noget fedt i København onsdag den 12.6.? Jeg er i København til Kiss i Forum og Copenhell, men har ikke nogen planer for onsdagen - er der ikke en eller anden skummel koncert eller noget, jeg skal fordrive tiden med?

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rumpole »

En forstærkertop på 100 watt som har en ½ power switch dsv 50 watt, kan man køre den igennem et 50 watt cab ?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Jep, men du skal ikke køre forstærkeren på fuld kraft.

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rumpole »

[quote="Peter C"]Jep, men du skal ikke køre forstærkeren på fuld kraft.[/quote]

Ok. Det var bare for at få det bekræftet. Så der ikke er andre mystiske kræfter som ohm, ampere osv. på spil :D Som jeg iøvrigt absolut ikke har styr på.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

Kunne både være i WTF eller Now ambivalent trådene, men: Hvordan hulen kan det hænge sammen ? Det er ikke engang den oprindelige "Guld" version: http://www.dba.dk/klon-centauer-overdri ... 000249432/ :s hock: :roll:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og jeg vil da sige, at de sidste par gange, jeg har hørt sådan én (ganske vidst uden selv at holde banjoen), har det ikke været sådan den helt store "Jeg pisser øjeblikkeligt i bukserne-oplevelse". Så jeg tror, at jeg springer over...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Den startede på 7.5k
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Rumpole"][quote="Peter C"]Jep, men du skal ikke køre forstærkeren på fuld kraft.[/quote]

Ok. Det var bare for at få det bekræftet. Så der ikke er andre mystiske kræfter som ohm, ampere osv. på spil :D Som jeg iøvrigt absolut ikke har styr på.[/quote]

Jamen, de ER skam i allerhøjeste grad på spil..! Som antydet i det ovenstående indlæg handler det om, at du sender produktet af spænding (Volt) og strøm (Ampere) - også kendt som effekt (Watt) ind i højttalerens svingspole (der udgør en impedans - Ohm). Der er selvsagt en øvre grænse for, hvor meget af denne effekt, højttaleren er designet til at kunne håndtere, uden at der sker enten dét, at tråden i højttalerens svingspole brænder over, eller at selve den bevægelige del af højttaleren (membran, ophæng mm.) bliver udsat for så store mekaniske udsving, at de simpelthen bliver rykket i stykker/banket ud af facon - alt sammen kendt under den samlede "høkerbetegnelse", at højttaleren "brænder af".

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"]Den startede på 7.5k[/quote]

Men dét kom den vel næppe til at lyde bedre af?

Jo, jo - man skal selvfølgelig aldrig undervurdere diverse psykoakustiske fænomener. Men alligevel... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Nej, det gør den ikke, men bare hvis prisen virkede vild på Uffe, så var 6.5k jo ikke så meget som 7.5k.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q: Er der én, der gider BUMPe min Rhoads på 4Sounds salgsforum?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Done - En anden gang ville det hjælpe, hvis du havde efterladt et link sammen med spørgsmålet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Tak, Smittefar :lol:

*Ang. link har mit motto nu engang altid været, at man ikke skal falde for dit nemme løsninger :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Dusty
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dusty »

Q:

Er der nogle som har erfaringer med Blueridge guitarer i forhold til andre akustiske guitarer som fks. martin eller gibson? Gode eller dårlige erfaringer?

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Funkis »

[quote="Dusty"]Q:

Er der nogle som har erfaringer med Blueridge guitarer i forhold til andre akustiske guitarer som fks. martin eller gibson? Gode eller dårlige erfaringer?[/quote]
Jeg har prøvet en 8-10 forskellige, Og det er fine men stadige budgetvenlige guitarer.
I forhold til Gibson og de "rigtige" Martin er de ikke i nærheden. Hvis man i min verden skal kigge på billigere alternativer er Furch et oplagt sted at kigge hen. Deres D20 og D19 modeller er rigtigt fede omend stadig langt fra de dyre akustiske.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Dusty"]Q:

Er der nogle som har erfaringer med Blueridge guitarer i forhold til andre akustiske guitarer som fks. martin eller gibson? Gode eller dårlige erfaringer?[/quote]

Havde én i nogle år, men solgte den for nyligt. Den var som sådan meget fin, og har også været rigtig glad for den, men med tiden var det bare ikke nok. Måske voksede jeg bare fra den.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Jeg har en BG20 (hedder den vist), som jeg købte for 3-4 år siden og er rigtigt glad for. Det var et slagtilbud i Akustikken, og til 3000 kr (den koster ca. det dobbelte ellers) har jeg fået rigtigt meget guitar. Planen var, at jeg skulle have en halvbillig guitar til at slæbe med på festival, men da jeg hørte den dér til sammenligning, blev jeg jo nødt til at købe den. :-)
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

[quote="Dusty"]Q:

Er der nogle som har erfaringer med Blueridge guitarer i forhold til andre akustiske guitarer som fks. martin eller gibson? Gode eller dårlige erfaringer?[/quote]

Jeg har en BR-140 som jeg er vildt glad for - købte den brugt for 3k (så fuldstændig ny ud).
Sådan én her: http://www.woodstockguitars.dk/componen ... /vmcchk,1/

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen