Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Nogen der kender opskriften på en "Sling Sister"?

Min foreløbige research: En stor skvæt af noget rødt, et ordentligt bøv klart et eller andet, og et drys af noget. Altsammen blendet, og derefter hældt på glas gennem en si/skumstopper. Derudover kan jeg konkludere af det medfølgende klip, at den er "stærk" :)

[youtube]sALJCm8RecU[/youtube]
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Er det risky at skifte fra Nordea til Bank Nordik? Vi har fået et tilbud med ret fordelagtig rente. Det eneste jeg tænker er bare, at Bank Nordik ikke er en ligeså stor bank (mht krak osv)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Dannyboy"]Q: Er det risky at skifte fra Nordea til Bank Nordik? Vi har fået et tilbud med ret fordelagtig rente. Det eneste jeg tænker er bare, at Bank Nordik ikke er en ligeså stor bank (mht krak osv)[/quote]
Som låntager er der ikke de store risici ved at skifte bank. Det er mere, hvis du har store beløb stående kontant i banken, hvis du ejer bankens aktier eller er garant, at der kan komme problemer, hvis banken krakker.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Cool, tak! Jeg har forhørt mig lidt omkring og folk er umiddelbart ret enige. Vi skifter

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Vi står og skal flytte i næste uge og har brug for at opmagasinere vores ting i 1 1/2 måned. Er der nogen der kender et godt og billigt sted i København?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Rasmus"]Q: Vi står og skal flytte i næste uge og har brug for at opmagasinere vores ting i 1 1/2 måned. Er der nogen der kender et godt og billigt sted i København?[/quote]
City Selfstorage på Strandlodsvej, Amager er ok.
Jo længere, du kommer ud af byen med lageret, jo billigere.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Q: Ligger der en fornuftig madpusher (pizza/kebab/burger/noget andet takeaway) på Østerbrogade/Øster Allé mellem Østerport St. og Parken, som kan sørge for min aftensmad i aften inden The Wall-koncerten?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="sørendybdal"]Q: Ligger der en fornuftig madpusher (pizza/kebab/burger/noget andet takeaway) på Østerbrogade/Øster Allé mellem Østerport St. og Parken, som kan sørge for min aftensmad i aften inden The Wall-koncerten?[/quote]
Jeg er som regel meget til freds med de Durums de laver i Nordre Frihavnsgade. Den ligger ca. 20-50 m fra Trianglen lige ved siden af Juicebiksen på højre side.

Hvis man vil, så kan du gå 150-200m op af Østerbrogade fra trianglen, så ligger der en McDonalds. Derfra kan man også gå direkte om til Parken.

Og sidst men ikke mindst, så ligger der et fantastisk pizzaria på østerbrogade ikke så langt fra trianglen, lige ved siden af TopSound. De laver de bedste pizzaer på Østerbro.

Joerfe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Joerfe »

Jeg ville helt klart tage Cavallino på Blegdamsvej 86. Formentlig de bedste pizzaer og sandwiches i Kbh.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="sørendybdal"]Q: Ligger der en fornuftig madpusher (pizza/kebab/burger/noget andet takeaway) på Østerbrogade/Øster Allé mellem Østerport St. og Parken, som kan sørge for min aftensmad i aften inden The Wall-koncerten?[/quote]
Park Kebab Pizzahuset, Østerbrogade 132 serverer friskskåret shawarma fra spyd. Det er min foretrukne. Nothing fancy, bare god smag uden brusk og sejt kød. Det er lidt længere ude ad Østerbrogade end svømmehallen, men kun et par hundrede meter. Det er lige ved siden af Paradis Is.

Edit: Der ligger også en fed italiensk sandwich-biks lige mellem Jyske Bank og Trianglen på Østerbrogade. Den er også anbefalelsesværdig.
See you in heaven if you make the list

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Det har sikkert været oppe mange gange - men hvad er impedans og hvordan ved man om den er galt med ens setup?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

1) Impedans er sådan set blot vekselstrømsmæssig modstand.

2) Nu er der jo mange forskellige problemer, som kan relateres til impedansmæssige forhold. Så det er nok ikke helt så nemt at give et éntydigt svar på. Som regel er det den anden vej rundt: Man konstaterer, at man har ét eller andet givent problem i sit setup, og SÅ går man sagerne igennem og ender derpå måske ved, at man har et impedansmæssigt problem af en art - som regel noget med diskant- eller niveautab samt underlige volumen- og klangændringer i forbindelse med effekter, der tændes og slukkes. Men dette er alt sammen meget (!!!) generel snak...

Kort sagt: Hvad er dit (setup´s) problem? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg er lidt langsom.

problemet er at jeg med mit board får en sjov hyletone, nogle gange, som jeg kan styrer pitchen af med volume kontrollen og sjovt nok også pickup kontrollen - det er kun når jeg lige har tændt for forstærkeren og sat det hele til.. Hvis det ikke er der fra starten er det ikke noget der bare lige kommer efter en time, det har jeg i hvert fald ikke oplevet. Fik bare af vide af en person, at det måske er fordi, at der er for mange pedaler i min kæde på samme strømforsyning og noget med impedans problemer. - men jeg har bare ikke haft problemet før + at jeg bruger voodoo lab 2 og ud fra min erfaring synes jeg aldrig der er problemer med den og dens isolerede udtag.

Det eneste jeg har prøvet var at tage strømmen fra min Klon klon og så siger den sjove lyde (det er nu meget normalt for en klon når den ikke har batteri i), men når jeg så sætter strømmen til den igen så er det forsvundet..

i don't get it.. hvilke mislyde er typiske for impedans problemer?

PS: min headroom spring pedal støjer også lidt når den er tændt hvilket jeg også altid har undret mig over - støjen bliver kun højere når man skruer op for rumklangen på den, selvfølgelig kun når den er tændt - nogen der forstår det? :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror ikke, det har noget med impedans at gøre.

Er der en af dine pedaler, der er digitale og trækker mere strøm end en voodoolab kan levere?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg tænker også umiddelbart mere i samme retning som Smittefaderen...

At en fjederrumklangsenhed støjer (eller måske nærmere brummer?), er der såmænd ikke noget odiøst i. Der sidder en slags pickup i den, som opfanger lyder fra fjedrene. Denne pickup kan også opfange alverdens andre ting fra omverdenen. Og endelig er signalet fra sådan en rumklang utroligt svagt, hvilket vil sige, at det efterfølgende skal forstærkes meget, hvilket igen er én af de "sikre" måder at tilføje støj på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Min kæde består af polytune - PTD mini-bone fuzz - klon klon - Timmy - Bigfoot magnavibe - Frantone Vibruton - Goodrich volume pedal der har sin egen strømforsyning - Diamond Memory Lane 2 (egen strømforsyning) - Carl Martin Headroom.

Jeg bruger alle udtagene - men der er ingen digitale effekter..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvad sker der, hvis du piller den dér Klon-tingest helt ud af kæden? Det kunne umiddelbart godt lyde som om, at problemet tager sit udspring her - jeg mener: En pedal, som laver underlige lyde, hvis der ikke er batteri i? Den burde efter min bedste overbevisning enten sende signalet igennem eller slet ikke. Hmm...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="itsaysvuff"]Min kæde består af polytune - PTD mini-bone fuzz - klon klon - Timmy - Bigfoot magnavibe - Frantone Vibruton - Goodrich volume pedal der har sin egen strømforsyning - Diamond Memory Lane 2 (egen strømforsyning) - Carl Martin Headroom.

Jeg bruger alle udtagene - men der er ingen digitale effekter..[/quote]

Det vil sige at der er to strømforsyninger ud over din Voodoo Lab ? Hvad er dine patchkabler for nogen ?

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Anders Reuss har lavet den klon, og han har sagt at når batteriet er fladt i sådan et så siger den sådan - dvs. når jeg tager strømmen fra den har den kun sit flade batteri.. Det skulle den originale også reagere sådan på.. Er det noget med at jeg skal tage det batteri der er i ud?

Det er lidt svært at fejlfinde når det kun er en gang imellem :)

Jeg bruger de der gode fra 4sound - dimarzio? Kan ikke helst huske hvad de hedder, men de dyreste derinde..

Og ja, en strømforsyning der er gammel og rigtig skidt som sidder fast på min gamle goodrich volume pedal - den kunne også godt være synderen.. Min memory lane 2 har også sin egen 24 v. strømforsyning.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Hvor forsvandt de kløgtige mennesker hen?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen