Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Mit band og jeg er endelig begyndt at snakke om at splejse om et ordenligt keyboard. Jeg foreslog Nord, da de er kompetente (så vidt jeg ved), lyder godt og ikke vejer et ondt år, men der er lidt uenighed om hvor overbevisende deres klaver-lyde er, så kan I, eller kender i en kyndig, som kan anbefale noget?

Vi vil helst have et, der er let at transportere (nøgleordet er let) og som lyder godt!

Det skal kunne både klaver-lyde, og el-piano (Rhodes eller lignende).

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Mit band og jeg er endelig begyndt at snakke om at splejse om et ordenligt keyboard. Jeg foreslog Nord, da de er kompetente (så vidt jeg ved), lyder godt og ikke vejer et ondt år, men der er lidt uenighed om hvor overbevisende deres klaver-lyde er, så kan I, eller kender i en kyndig, som kan anbefale noget?

Vi vil helst have et, der er let at transportere (nøgleordet er let) og som lyder godt!

Det skal kunne både klaver-lyde, og el-piano (Rhodes eller lignende).[/quote]

Nords klaverlyde er rigtig gode. Efter min mening det bedste på markedet, næst efter et rigtigt klaver. Også Rhodes, Würlitzer osv. har de rigtig godt styr på. Det eneste problem med Nord er, at de er røde og ret dyre - ellers ville jeg ikke holde mig tilbage :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Enig med Telemaster. Men de er da ikke så meget lettere end de andre mærker på markedet, er de? Ikke at det ville stoppe mig, for det er bestemt fede tangenter.

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

Det er noget rarere at slæbe et Nord Piano end et gammelt Roland stage piano... Og Nord'en lyder også super godt! Tak til min pianist for det! :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Nu bliver der jo spurgt til KEYBOARDS og ikke STAGE PIANOS. Læs teksten før du spiller smart, Urup. Din store, fede klaphat!

ps. Tak for sidst man. Lad os snart tage en øl igen. Vi skulle jo vist have ham Odgaard med ud, skulle vi ikke? :)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Jeg ved ikke noget om keyboards men er med på resten :s mile:

Tilbage til emnet :s mile:

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

[quote="Barf"]Nu bliver der jo spurgt til KEYBOARDS og ikke STAGE PIANOS. Læs teksten før du spiller smart, Urup. Din store, fede klaphat!
[/quote]

Du' sgu da smart hva'!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

I mit band er vi begyndt at snakke om at splejse til at pianistens keyboards bliver væk ... helt væk.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Skal han så - i bedste U2-stil - sidde og spille omme bag scenen? Eller splejser I til at betale ham løn for at blive væk? Oder..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Det nye Nord Electro 4 har nogle helt afsindigt fede piano/orgel-lyde.

Tjek lydsamples her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.nordkeyboards.com/main.asp?t ... main.asp?t ... _Electro_4</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Er det muligt at få noget 5 leder instrumentkabel? eller sågar 7 leder?

Jeg kunne godt tænke mig en form for "multikabel", som kan indeholde både mit guitarkabel, in-ear xlr og akk. kabel.

Ny bygger vi bare lige luftkasteller, så hjælp mig lige en gang. :)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Man kan godt få noget der minder om, men du bliver mega gammel, den dag det går i stykker..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og man ville jo nødig se den nydelige, unge mand med rynker og langt gråt skæg. Så jeg ville heller ikke anbefale det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q . Er der nogen der ved hvor man kan se Iban nr og swift kode på sine bankkontos. Jeg har sansynligvis solgt en guitar til en tysker og han skal så overføre penge til min konto. Har hver konto sin egen kode eller er det sin bank eller Sparekasse der har hver sin? Og skal man bare sende den med PostDanmark..?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

A- Hver konto har sit eget Iban nr. og hver bank/sparekasse sin egen Bic kode. Til orientering :?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hvad med at bruger en tredjepart, f.eks. PayPal? Det har jeg altid gjort, når det kommer til internationale handler!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="VilhelmNielsen"]Hvad med at bruger en tredjepart, f.eks. PayPal? Det har jeg altid gjort, når det kommer til internationale handler![/quote]

Jo det er rigtigt ,men hvis jeg kan undgå at betale de 3% paypal skal have er det federe-Og tyskeren er med på at lave en bank overførsel så ingen problemer.
men hvis jeg nu skulle købe i udlandet havde det helt sikkert været med paypal
Sorte strater lyder bare bedst..

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

[quote="Pluto"]A- Hver konto har sit eget Iban nr. og hver bank/sparekasse sin egen Bic kode. Til orientering :?[/quote]

Og til orientering til orienteringen, så kan man se dette Iban nummer inde på sin netbank under kontooplysninger eller -detaljer (eller hvad det nu hedder rundt omkring) :)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Hvordan fjerner man sådan noget genstridigt klisterstads fra pedaler, der har været velcro på? Har prøvet at "nulre" det meste væk, men der sidder stadig noget tilbage.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

[quote="DarkoPage"]Q: Hvordan fjerner man sådan noget genstridigt klisterstads fra pedaler, der har været velcro på? Har prøvet at "nulre" det meste væk, men der sidder stadig noget tilbage.[/quote]
Sprit og køkkenrulle virker ganske udemærket for mig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen