Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Med en blanding af rensebenzin og knofedt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg står og skal til at flytte, men jeg er lidt i tvivl om, hvor min kommende adresse er.
Jeg har gadenavn og gadenummer med endelsen st.l. 3. Hvordan skal det sidste tolkes? Jeg går ud fra, at det er stuen, men det der l er forvirrende.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="K-P"]Jeg står og skal til at flytte, men jeg er lidt i tvivl om, hvor min kommende adresse er.
Jeg har gadenavn og gadenummer med endelsen st.l. 3. Hvordan skal det sidste tolkes? Jeg går ud fra, at det er stuen, men det der l er forvirrende.[/quote]

Stuen Lejlighed 3?

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Turtle"][quote="K-P"]Jeg står og skal til at flytte, men jeg er lidt i tvivl om, hvor min kommende adresse er.
Jeg har gadenavn og gadenummer med endelsen st.l. 3. Hvordan skal det sidste tolkes? Jeg går ud fra, at det er stuen, men det der l er forvirrende.[/quote]

Stuen Lejlighed 3?[/quote]

Wow. Min roomie og jeg har brugt godt 1½ måned på at knække den kode.
Cogito sumere potum alterum

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Passer en af disse på min Rega Planar 3?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Audio-Technic ... io-Technic ... 1346528323</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Audio-Technic ... io-Technic ... 1345344461</a><!-- m -->

.. Ja ja, jeg ved godt det lidt står i linket og overskriften, men passer de på en Planar 3 specifikt og hvad er den store forskel på dem?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Dannyboy"]Q: Passer en af disse på min Rega Planar 3?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Audio-Technic ... io-Technic ... 1346528323</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Audio-Technic ... io-Technic ... 1345344461</a><!-- m -->

.. Ja ja, jeg ved godt det lidt står i linket og overskriften, men passer de på en Planar 3 specifikt og hvad er den store forskel på dem?[/quote]

Ja, de gør.

Kender ikke forskellen - men hvorfor vil du dog også putte sådan noget billigbras på din fine pladespiller? ;) Man behøver ikke op at give en formues for en pickup (selv om der ligger meget god lyd i at gøre det). Men min erfaring er, at de helt billige ikke er pengene værd. Køb en af de billige modeller fra Ortofon, så går du ikke galt i byen - jeg nøjes selv med en Ortofon 2M Red for tiden, de fås vist til 700 kroner og lyder ganske fortrinligt til den pris. Grado laver også gode pickupper i økonomi-klassen...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Hvis et firma, der hedder Mono laver gigbags til to guitarer. Burde gigbagsne så hedde Stereo?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]Q: Hvis et firma, der hedder Mono laver gigbags til to guitarer. Burde gigbagsne så hedde Stereo?[/quote]

Nej
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Turtle"][quote="Dannyboy"]Q: Passer en af disse på min Rega Planar 3?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Audio-Technic ... io-Technic ... 1346528323</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/Audio-Technic ... io-Technic ... 1345344461</a><!-- m -->

.. Ja ja, jeg ved godt det lidt står i linket og overskriften, men passer de på en Planar 3 specifikt og hvad er den store forskel på dem?[/quote]

Ja, de gør.

Kender ikke forskellen - men hvorfor vil du dog også putte sådan noget billigbras på din fine pladespiller? ;) Man behøver ikke op at give en formues for en pickup (selv om der ligger meget god lyd i at gøre det). Men min erfaring er, at de helt billige ikke er pengene værd. Køb en af de billige modeller fra Ortofon, så går du ikke galt i byen - jeg nøjes selv med en Ortofon 2M Red for tiden, de fås vist til 700 kroner og lyder ganske fortrinligt til den pris. Grado laver også gode pickupper i økonomi-klassen...[/quote]

Oki doki. Ja jeg er bare ikke så meget inde i det. Konen kom til at knække min Grado pickup forleden :/ Jeg kigger efter noget dyrere så

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="fortytwo"][quote="Smittefar"]Q: Hvis et firma, der hedder Mono laver gigbags til to guitarer. Burde gigbagsne så hedde Stereo?[/quote]

Nej[/quote]

Det kommer vel an på, om man putter to ens guitarer eller to forskellige guitarer i?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg ejer ikke to ens guitarer
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"] Burde gigbagsne så hedde Stereo?[/quote]

Q: Hvad er den korrekte bøjning af det nydanske begreb "gigbag" i bestemt flertal?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"][quote="Smittefar"] Burde gigbagsne så hedde Stereo?[/quote]

Q: Hvad er den korrekte bøjning af det nydanske begreb "gigbag" i bestemt flertal?[/quote]

Det havde Dansk Sprognævn på et tidspunkt en artikel om - helt generelt om bøjning af ord med engelsk flertalsform på dansk, men et af eksemplerne var det fine danske ord airbag, der i flertal hedder airbags. Det kan i bestemt flertal hedde både airbaggene og airbagsene.

Jeg vil mene, at gigbag kan bøjes analogt med airbag.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Takker, omend mit øre vægrer sig.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Takker, omend mit øre vægrer sig.

:-)[/quote]

Jeg ved ikke, om det lyder kønnere at bøje det på dansk: Gigbag, gigbagger, gigbaggerne?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Personligt ville jeg nok bare foretrække guitartaske. Det er også nemmere at bøje :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="Sasha"]Takker, omend mit øre vægrer sig.

:-)[/quote]

Jeg ved ikke, om det lyder kønnere at bøje det på dansk: Gigbag, gigbagger, gigbaggerne?[/quote]

Nej, det har du helt ret i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Q : findes der en metronom i pedalform.
Evt med display, så man se en viser der kører frem og tilbage.
Jeg duer ikke til en blinkende pære, det har jeg allerede i delaypedalen.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"][quote="fortytwo"][quote="Smittefar"]Q: Hvis et firma, der hedder Mono laver gigbags til to guitarer. Burde gigbagsne så hedde Stereo?[/quote]

Nej[/quote]

Det kommer vel an på, om man putter to ens guitarer eller to forskellige guitarer i?[/quote]

Nej.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Min Hummingbird har efterhånden mange dybe slidmærker i båndene, og jeg synes det kan høres. Skal jeg få dem planet og dressed? Eller skal jeg bare knalde nogen nye på? Jeg er lidt i tvivl om en planing vil gøre at de bliver så lave, at det ikke føles fedt at spille med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen