Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="K-P"]Nogen, der kan forklare mig, hvordan det kommer til at foregå til kommunal- og regionalvalget? Får man to forskellige stemmesedler eller hvordan?[/quote]

Jeps. Du får to forskellige stemmesedler, sætter et kryds på hver og så skal de smides i hver sin stemmeurne (fancy ord, her i kommunen bruger vi ombyggede skraldespande).

De to stemmesedler er så normalt trykt på forskellige farver papir, så man kan se hvilken, der skal i hvilken spand...

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Super, tak for svar!
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg ved ikke, om det er første gang du skal stemme, men tro mig, du er ikke tvivl, når du står der. Alt er skiltet og markeret, så selv de der stemmer DF kan finde ud af det ... Desværre.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg stemte til sidste folketingsvalg, men jeg blev lidt i tvivl om, hvordan det foregik, når der var to ting, der skulle vælges.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Er der nogen, der kan lure hvorfor, jeg af og til får følgende fejlmeddelelse fra DR's hjemmeside?

"Af rettighedsmæssige årsager kan vi ikke afspille visse udsendelser og live tv udenfor Danmark. Sidder du ved en computer med en udenlandsk ip-adresse, kan det være grunden til at du ikke kan se programmet."

Jeg aner intet om det, men vil da gå ud fra, at min computer har en dansk ip-adresse, når det er her, jeg befinder mig....


Edit: Viaplay tror også, jeg er i udlandet nu.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="K-P"]Nogen, der kan forklare mig, hvordan det kommer til at foregå til kommunal- og regionalvalget? Får man to forskellige stemmesedler eller hvordan?[/quote]

2 stemmesedler, når du kommer til valgstedet. Den til regionsrådet skal du ikke spekulere for meget på. De har INGEN politisk indflydelse. De forvalter udelukkende hospitalerne, og hæver så sikkert en fed løn for at gøre det.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"][quote="K-P"]Nogen, der kan forklare mig, hvordan det kommer til at foregå til kommunal- og regionalvalget? Får man to forskellige stemmesedler eller hvordan?[/quote]

2 stemmesedler, når du kommer til valgstedet. Den til regionsrådet skal du ikke spekulere for meget på. De har INGEN politisk indflydelse. De forvalter udelukkende hospitalerne, og hæver så sikkert en fed løn for at gøre det.[/quote]

De har nu indflydelse på andre områder end hospitalerne. Et af dem, jeg bl.a. mener er interessant, er den kollektive trafik i regionen. Så helt ligegyldigt er det ikke for mig, hvem der sidder i regionsrådet...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Er der nogen der kender et sted hvor man kan få produceret nogle kassettebånd?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Er der nogen der kender et sted hvor man kan få produceret nogle kassettebånd?[/quote]

i 1980'erne!

*badum-tisch*
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]
i 1980'erne!
[/quote]

Du kaldte?

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q: Hvor fuck er Turtles ene sok?
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kimling"]Q: Hvor fuck er Turtles ene sok?[/quote]

Jeg tror stadig, at hunden har ædt den! Jeg er sikker på, at jeg havde den med hjem fra byen - det var altså koldt!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Jaeh, men i det tidsrum, hvor den forsvandt, var hunden jo lukket inde i soveværelset?
Jeg holder altså stadig på, at vi er ude i noget kvantemekanik ala plektre, der forsvinder
Create a sense of purpose around which you base your faith

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lause »

[quote="k_50"]Er der nogen, der kan lure hvorfor, jeg af og til får følgende fejlmeddelelse fra DR's hjemmeside?

"Af rettighedsmæssige årsager kan vi ikke afspille visse udsendelser og live tv udenfor Danmark. Sidder du ved en computer med en udenlandsk ip-adresse, kan det være grunden til at du ikke kan se programmet."

Jeg aner intet om det, men vil da gå ud fra, at min computer har en dansk ip-adresse, når det er her, jeg befinder mig....


Edit: Viaplay tror også, jeg er i udlandet nu.[/quote]

Men ifølge din profil bor du også i udlandet? :think:




:D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="k_50"]Er der nogen, der kan lure hvorfor, jeg af og til får følgende fejlmeddelelse fra DR's hjemmeside?

"Af rettighedsmæssige årsager kan vi ikke afspille visse udsendelser og live tv udenfor Danmark. Sidder du ved en computer med en udenlandsk ip-adresse, kan det være grunden til at du ikke kan se programmet."

Jeg aner intet om det, men vil da gå ud fra, at min computer har en dansk ip-adresse, når det er her, jeg befinder mig....


Edit: Viaplay tror også, jeg er i udlandet nu.[/quote]

Det er generelt et problem, at web-services bruger IP-adressen til at prøve at finde ud af, hvor du befinder dig - en IP-adresse er nemlig ikke låst til noget geografisk sted. Men den er solgt til en bestemt udbyder, og så har de en liste over, hvilke udbydere, der er i hvilke lande. Så det er simpelthen et spørgsmål om, at din udbyder ikke har registreret alle deres IP-adresser korrekt (det kunne også være et problem med checket i den anden ende, men når nu, det sker på mere end én side...)

Kontakt din udbyder...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Lause"][quote="k_50"]Er der nogen, der kan lure hvorfor, jeg af og til får følgende fejlmeddelelse fra DR's hjemmeside?

"Af rettighedsmæssige årsager kan vi ikke afspille visse udsendelser og live tv udenfor Danmark. Sidder du ved en computer med en udenlandsk ip-adresse, kan det være grunden til at du ikke kan se programmet."

Jeg aner intet om det, men vil da gå ud fra, at min computer har en dansk ip-adresse, når det er her, jeg befinder mig....


Edit: Viaplay tror også, jeg er i udlandet nu.[/quote]

Men ifølge din profil bor du også i udlandet? :think:




:D [/quote]

+1

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="k_50"]Er der nogen, der kan lure hvorfor, jeg af og til får følgende fejlmeddelelse fra DR's hjemmeside?

"Af rettighedsmæssige årsager kan vi ikke afspille visse udsendelser og live tv udenfor Danmark. Sidder du ved en computer med en udenlandsk ip-adresse, kan det være grunden til at du ikke kan se programmet."

Jeg aner intet om det, men vil da gå ud fra, at min computer har en dansk ip-adresse, når det er her, jeg befinder mig....


Edit: Viaplay tror også, jeg er i udlandet nu.[/quote]

Hvis du har brugt et browserplugin til f.eks. at åbne op for udenlandsk indhold på Netflix kan det godt give problemer andre steder på nettet. Jeg ved ikke, om det måske er tilfældet her.
Cogito sumere potum alterum

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Q: Findes der musikbutikker i Danmark, der forhandler Eastwood guitarer? Ud fra deres hjemmeside, ser det ud til, det er den britiske distributør, der sidder på hele Nordeuropa.
Five Fingers - Five Strings

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Turtle"]Er der nogen, der har erfaring med at skifte harddisken i en iPod Classic?

Min døde under en tur på gulvet i weekenden (dumt :( ) og jeg har set noget om, at man både kan skifte til en større disk (ville være fantastisk) eller måske en SSD (så overlever den måske næste crash...). Men jeg ved ikke, hvad man kan montere i den og om det overhovedet er noget, men kan gøre, hvis man er fumlefingret og halvblind?[/quote]

Lige en opfølgning: Med hjælp fra det link, Bastion postede, og en ven, der havde prøvet det før, blev den både skilt ad og samlet igen. Det er ikke nemt og det kræver tålmodighed - jeg er glad for, at jeg ikke kastede mig over det selv i hvert fald. Men den virker.

Og så fandt vi en adapter til flash-kort til den. Og så ofrede jeg altså lige et 256 Gb kort på den, nu jeg var i gang. Hvis jeg komprimerer musikken ned til 192k skulle det give et par år inden jeg løber tør for plads. Og så er der forhåbentlig kommet 512G flash-kort i mellemtiden :lol:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin"]Q: Findes der musikbutikker i Danmark, der forhandler Eastwood guitarer? Ud fra deres hjemmeside, ser det ud til, det er den britiske distributør, der sidder på hele Nordeuropa.[/quote]

Det er en del år siden, jeg købte en Eastwood. Dengang var der ingen importør i hvert fald. Jeg købte min i England...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen