Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

NQ: Jeg har sat bilen til salg for et par dage siden, da jeg gerne vil opgradere lidt til noget nyere. Der er en engelsk-sproget kvinde, som har skrevet et par spørgsmål til annoncen, da hun ikke forstår det jeg har skrevet. Jeg svarede så på hendes spørgsmål og nu svarer hun:

"!I'm satisfied with the price and condition and i would arrange for the transportation to my home but i would be paying through PayPal as it is the fastest & easiest way to pay... and do not worry about paypal charges, i will take care of that directly from my account Okay? . So if you accept the proposal, you should send me your info requested below if you have an account already:-

Name :
PayPal Email :
Mobile Number:
Total amount :

or you can send me a PayPal money request, so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my transport agent to come for the pick up after you received your money. I will need your home address too for the pick up to be arranged.

Regards,"


Mit spørgsmål er så, om det ikke er okay, når det nu går gennem PayPal? Eller om det kunne være noget fusk?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Hende skal du nok ikke handle med, hvis du har din økonomi kært...
Tror aldrig gear-rejsen ender....


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det lyder sgu lidt skummelt. Husk på, PayPal beskytter køberen - ikke sælgeren.
Modded guitars were crap right out of the factory

Joerfe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Joerfe »

Det er vist et velkendt scam. Jeg fik en besked med nogenlunde samme ordlyd da jeg havde mit klaver på dba.

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af gajda »

Klassisk scam. Her er lidt spændende læsning om emnet:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://safeandsavvy.f-secure.com/2013/0 ... com/2013/0 ... ypal-scam/</a><!-- m -->
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Tak allesammen.Det er noteret.Gidman kunne sende en knytnæve eller et knæ i mellemgulvet pr mail..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="kraen"][quote="udepost"]Ok, tak igen. Så både Samsungs 840 serie og EVO vil passe i caddy'en? Er der nogen forskel på de 2 serier, eller er det bare at vælge den billigste? Jeg vil nok gå efter 250gb, og de koster begge omkring 200 aud her i australien (ca. 1100,-)

/Søren[/quote]

Der er en minimal forskel, som du næppe kommer til at opleve.[/quote]

Heps. Jeg har nu fulgt rådene, og købt en 250gb SSD, og installeret mavericks på den. Min oprindelige HD sidder nu i stedet for DVD'en, og skal med tiden fungere som datadrev, når jeg engang får alle mine arkiver flyttet. Det kører en del bedre, men kunne dog være bedre, så jeg har ligeledes bestilt 8gb ram til den.

Spørgsmål: Jeg kan stadig høre min gamle HD køre en del, selvom jeg booter fra SSD med Mavericks på. Hvorfor gør den det? Jeg har hverken bedt den om at læse eller skrive, og der skulle vel ikke være noget på den disk der er nødvendig? Den er jo kun data... Den fungerer præcis som mit DVD drev, på samme placering.

/Søren

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Jeg venter på en pakke sendt fra Skotland og den kommer med Royal Mail. Når jeg tracer pakken på royal mails side siger den dette.
"It's on its way

Your item, posted on 21/11/13 with reference RJ831247686GB has been passed to the overseas postal service for delivery in DENMARK."
Er der nogen der ved hvem pakken overgår til? Postdanmark? fordi så burde jeg vel i princippet kunne trace den videre på deres side?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Rasmus"]Q: Jeg venter på en pakke sendt fra Skotland og den kommer med Royal Mail. Når jeg tracer pakken på royal mails side siger den dette.
"It's on its way

Your item, posted on 21/11/13 with reference RJ831247686GB has been passed to the overseas postal service for delivery in DENMARK."
Er der nogen der ved hvem pakken overgår til? Postdanmark? fordi så burde jeg vel i princippet kunne trace den videre på deres side?[/quote]

Ja, jeg mener helt sikkert, at Royal Mail-pakker bliver leveret af Post Danmark.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Turtle"][quote="Rasmus"]Q: Jeg venter på en pakke sendt fra Skotland og den kommer med Royal Mail. Når jeg tracer pakken på royal mails side siger den dette.
"It's on its way

Your item, posted on 21/11/13 with reference RJ831247686GB has been passed to the overseas postal service for delivery in DENMARK."
Er der nogen der ved hvem pakken overgår til? Postdanmark? fordi så burde jeg vel i princippet kunne trace den videre på deres side?[/quote]

Ja, jeg mener helt sikkert, at Royal Mail-pakker bliver leveret af Post Danmark.[/quote]

Spørgsmålet er nok mest om man kan tracke pakken i "tomrummet" mellem den er i Royal Mails varetægt og PostDanmarks varetægt. Det vist der, "overseas postal service" kommer ind i billedet.

Jeg fik for nyligt en pakke fra Singapore og den kunne jeg ikke tracke i flere uger, da den var hos "overseas postal service" og derfor hverken hos Singapore Mail eller PostDanmark.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

fandt denne side
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.trackitonline.ru/?service=tr ... e=track</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Tjek vedhæftede fil... nu ville den pludselig godt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

Q: Jeg har bestilt nogle stumper hos Banzai Music i Tyskland for godt og vel 2 uger siden, som de har sendt med Deutsche Post. Er der nogle erfaringer med leveringstider gennem dem?

Delene er stadig ikke dukket op, men track'n'trace nummeret hos Deutsche Post siger at min pakke landede i Canada (?!?!?!) i går - den var i Frankfurt for en uge siden.
Er det normalt at give pakkerne sådan en "jorden-rundt-i-80-dage"-tur inden de lander ved endestationen ? De eneste erfaringer jeg har med tyske butikker er Thomann, som altid har været hurtige til at få varerne frem ..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jacob"]Q: Jeg har bestilt nogle stumper hos Banzai Music i Tyskland for godt og vel 2 uger siden, som de har sendt med Deutsche Post. Er der nogle erfaringer med leveringstider gennem dem?

Delene er stadig ikke dukket op, men track'n'trace nummeret hos Deutsche Post siger at min pakke landede i Canada (?!?!?!) i går - den var i Frankfurt for en uge siden.
Er det normalt at give pakkerne sådan en "jorden-rundt-i-80-dage"-tur inden de lander ved endestationen ? De eneste erfaringer jeg har med tyske butikker er Thomann, som altid har været hurtige til at få varerne frem ..[/quote]

Jeg får jævnligt pakker, der er sendt med Deutsche Post. Det er faktisk lidt forskelligt om den ender med at komme hertil med PostDK eller med fragtmand, men de har vist aldrig været mere end 2 dage undervejs.

Så hvis den viser Canada er der enten noget galt i trackingsystemet (det er set før) eller din pakke er blevet sendt helt galt i byen. Jeg ville tage kontakt til dem...

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

[quote="Jacob"]Q: Jeg har bestilt nogle stumper hos Banzai Music i Tyskland for godt og vel 2 uger siden, som de har sendt med Deutsche Post. Er der nogle erfaringer med leveringstider gennem dem?

Delene er stadig ikke dukket op, men track'n'trace nummeret hos Deutsche Post siger at min pakke landede i Canada (?!?!?!) i går - den var i Frankfurt for en uge siden.
Er det normalt at give pakkerne sådan en "jorden-rundt-i-80-dage"-tur inden de lander ved endestationen ? De eneste erfaringer jeg har med tyske butikker er Thomann, som altid har været hurtige til at få varerne frem ..[/quote]

Jeg handler jævnligt med Banzai og der går, som Turtle skriver, kort tid inden man har varerne. (2-5dage)
Så du må nok kontakte dem og høre hvad der sker.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

Tak for svarene - jeg prøver lige at ringe til dem i morgen, og høre hvad pokker de har gang i ..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Til mit nye synth setup vil jeg gerne kunne switche mellem 2 forskellige inputs (magnetisk signal og synth signal - begge jack), så de havner i hhv. forstærker og PA - men sådan så jeg kan tænde for den ene eller den anden, og have begge tændt samtidig - kan denne her det?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://lehle.com/EN/Lehle-Little-Dual/M ... NUAL#go</a><!-- m -->

Jeg synes simpelthen ikke jeg kan greje det, da de kun refererer til den ene switchknap i manualen.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Jacob"]Q: Jeg har bestilt nogle stumper hos Banzai Music i Tyskland for godt og vel 2 uger siden, som de har sendt med Deutsche Post. Er der nogle erfaringer med leveringstider gennem dem?

Delene er stadig ikke dukket op, men track'n'trace nummeret hos Deutsche Post siger at min pakke landede i Canada (?!?!?!) i går - den var i Frankfurt for en uge siden.
Er det normalt at give pakkerne sådan en "jorden-rundt-i-80-dage"-tur inden de lander ved endestationen ? De eneste erfaringer jeg har med tyske butikker er Thomann, som altid har været hurtige til at få varerne frem ..[/quote]

Normalt plejer det at gå ret hurtigt fra Banzai. Men jeg har også engang været ude for, at mine sager havnede i Brasilien. Da jeg så efter noget tid kontaktede Banzai, sendte de mig en ny sending med de samme sager i. Efter en måneds tid dukkede der så til gengæld også en pakke op fra Brasilien...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]Til mit nye synth setup vil jeg gerne kunne switche mellem 2 forskellige inputs (magnetisk signal og synth signal - begge jack), så de havner i hhv. forstærker og PA - men sådan så jeg kan tænde for den ene eller den anden, og have begge tændt samtidig - kan denne her det?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://lehle.com/EN/Lehle-Little-Dual/M ... NUAL#go</a><!-- m -->

Jeg synes simpelthen ikke jeg kan greje det, da de kun refererer til den ene switchknap i manualen.[/quote]

Skal du i princippet blot bruge to tænd/sluk-knapper?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen