Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Der er eksempler på, at folk er "forsvundet under mystiske omstændigheder i nattens mulm og mørke" for bare at spørge...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Der er eksempler på, at folk er "forsvundet under mystiske omstændigheder i nattens mulm og mørke" for bare at spørge...[/quote]


Ja det er det jeg er bange for. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pluto"]Q- Må man gerne have gas efter en chorus pedal eller ryger jeg i den sorte bog? :?
Det er i øvrigt en Maxon Pac9 jeg gasser efter[/quote]

Boss CE-1 er kosher. Alle andre modeller er fuldstændig udelukkende. Sådan er reglerne. Jeg kan ikke se, at der skulle være noget som helst i vejen med reglerne.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Men man må kun - siger og skriver KUN - bruge vibrato-delen af den. Rammer man ved en fejl chorus-knappen, er man Dead Meat på stedet! Så om man har nerver til den slags gambling, må man jo lige tage en kritisk diskussion med sig selv om på forhånd, før man kaster sig ud i The Walk on the Wild Side...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Pluto"]Q- Må man gerne have gas efter en chorus pedal eller ryger jeg i den sorte bog? :? [/quote]

Chorus er fedt - jo mere 80'er-sovset, jo bedre. Gerne sådan en lidt kunstigt lydende Rocktron Deep Blue, eller en gammel Boss CE-5 ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg har jo en gammel Tc chorus/flanger jeg købte for en 15-20år siden. Det var vist the shit den gang ,men jeg vil have bare en chorus uden pis.
Og den der Maxon Pac9 lyder ret fedt med lidt sovs på , ifølge youtube.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

TC SCF er den eneste Chorus man må bruge - alt det der vibratopis bliver man bare søsyg af.
Modded guitars were crap right out of the factory

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Frost »

[quote="Smittefar"]TC SCF er den eneste Chorus man må bruge - alt det der vibratopis bliver man bare søsyg af.[/quote]

+1 !!
Og Pluto - hvis det ikke er fordi hukommelsen er begyndt at svigte, så købte man jo netop TC's SCF i forrige årtusinde for at undgå al den "støj-sovs" som mange andre af datidens mærker led af

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg har jo sådan en fætter og har aldrig været gode venner med den. Den kan også for mange ting . Less is more du ved.
ingen chorus er så endnu less ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Which is even more... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

:thumbup: [quote="Sasha"]Which is even more... :-)[/quote]

:thumbup:
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Man må gerne bruge chorus, bare ikke fra de pedaler der er lavet i 80'erne. Dette udelukker de fleste boss, dog er ce-2 ret god. TC SCF er jeg heller ikke begejstret for. Prøv en ehx clone theory eller en poly flange (som vist hedder poly chorus idag)

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pluto"]Jeg har jo sådan en fætter og har aldrig været gode venner med den. Den kan også for mange ting . Less is more du ved.
ingen chorus er så endnu less ;) [/quote]

Forkert. Yngwie forklarer: http://m.youtube.com/watch?v=QHZ48AE3TO ... HZ48AE3TOI
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Haha Yngvie er heller ikke som folk flest. :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Yngwie har ret "Less is not more - MORE is more!"

Det er logik for burhøns
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

I teorien har han jo ret. Men problemet er at jeg er nød til at sige det omvendt for jeg kan på ingen måde spille ligeså hurtigt og meget som ham. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Q: Jeg er begyndt at høre Tina Dickow. Hvor er jeg på vej hen i mit liv?
Cogito sumere potum alterum

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

[quote="Turtle"][quote="Jacob"]Q: Jeg har bestilt nogle stumper hos Banzai Music i Tyskland for godt og vel 2 uger siden, som de har sendt med Deutsche Post. Er der nogle erfaringer med leveringstider gennem dem?

Delene er stadig ikke dukket op, men track'n'trace nummeret hos Deutsche Post siger at min pakke landede i Canada (?!?!?!) i går - den var i Frankfurt for en uge siden.
Er det normalt at give pakkerne sådan en "jorden-rundt-i-80-dage"-tur inden de lander ved endestationen ? De eneste erfaringer jeg har med tyske butikker er Thomann, som altid har været hurtige til at få varerne frem ..[/quote]

Jeg får jævnligt pakker, der er sendt med Deutsche Post. Det er faktisk lidt forskelligt om den ender med at komme hertil med PostDK eller med fragtmand, men de har vist aldrig været mere end 2 dage undervejs.

Så hvis den viser Canada er der enten noget galt i trackingsystemet (det er set før) eller din pakke er blevet sendt helt galt i byen. Jeg ville tage kontakt til dem...[/quote]

Så ankom min pakke - stor ros til Banzai for at være ganske flinke og hurtige til at rette fejlen, skrev til dem i torsdags og de kontaktede både PostDK og posten i Tyskland og fik det hele til at gå op :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="K-P"]Q: Jeg er begyndt at høre Tina Dickow. Hvor er jeg på vej hen i mit liv?[/quote]

Det er slut. Jeg er ked af at sige det, men næste skridt bliver Villa, Vovse og Volvo og så kommer pensionen. Det er sørgeligt, så tidligt, det sker for mange mennesker, men nogen er åbenbart for svage til at kæmpe imod.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Turtle"][quote="K-P"]Q: Jeg er begyndt at høre Tina Dickow. Hvor er jeg på vej hen i mit liv?[/quote]

Det er slut. Jeg er ked af at sige det, men næste skridt bliver Villa, Vovse og Volvo og så kommer pensionen. Det er sørgeligt, så tidligt, det sker for mange mennesker, men nogen er åbenbart for svage til at kæmpe imod.[/quote]

Kan man ikke gøre noget for at udskyde processen?
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen