Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Little Thunder »

[quote="Turtle"][quote="Little Thunder"]Hvad bruger i det dér Netflix til? Er det en effektpedal eller hvad?[/quote]

Det er lidt ligesom TV, man bestemmer bare selv antallet af genudsendelser af de gamle ting...[/quote]

Aha, så lærte jeg det! :D
Jeg har ikke noget tv og hører i al almindelighed DR P8. :oops:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Little Thunder"]
Jeg har ikke noget tv og hører i al almindelighed DR P8. :oops:[/quote]

Jeg har hverken TV eller Radio. Men havde jeg det ville P8 da være højt på listen :D

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Little Thunder »

Du kan finde P8 på nettet - jeg ved fra tidligere, at du er en stor nyder af jazz. Og der er nu noget over at pludselig høre Coltrane ud af højtaleren... ja eller Miles Davis, eller Ellington eller osv.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Little Thunder"]Du kan finde P8 på nettet - jeg ved fra tidligere, at du er en stor nyder af jazz. Og der er nu noget over at pludselig høre Coltrane ud af højtaleren... ja eller Miles Davis, eller Ellington eller osv.[/quote]

Men det er jo det, jeg stadig har grammofonen til ;)

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Little Thunder »

Er der ikke noget om at du har en meget stor samling lp'er?
For øvrigt kan jeg høre på mit eget guitarspil, at jeg lytter ekstremt meget til jazz - jeg bevæger mig nogle spøjse veje rundt på gribebrædtet. Skulle man måske købe sig en tenorsax?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Little Thunder"]Er der ikke noget om at du har en meget stor samling lp'er?[/quote]

Nej, kun ca. 1000, tror jeg. Jeg er trods alt så moderne, at jeg har mange flere CD'er ;)

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

Jeg købte for 6 uger siden et LG i Bilka, og er temmelig tilfreds. Ét tryk på fjernbetjeningen, og man er i smart-menuen. Ét til, og man er på Viaplay. Det virker!
En anden fed ting er at man kan streame youtubevideoer på iPad og se dem på fjernsynet. Det tager lidt længere tid at loade videoen, men det går fint nok. Jeg er glad :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="AnotherDan"]Først find ud af hvilket tv du har Mikkel, det kan være det er et Smart TV der har en Netflix app...
Har den ikke det skal du have noget der kan afspille det på TV'et - et AppleTV kan bla. dette.

Edit: Funky var for hurtigere...[/quote]

Mit TV er sådan ét her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lg.com/dk/tv/lg-42LD550N-lcd ... -lcd-tv</a><!-- m -->

Jeg kan ikke helt gennemskue her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.apple.com/dk/appletv/what-is ... hat-is/</a><!-- m --> , om det er fint nok med "HD ready", eller om det skal være "Full HD"?

Men ellers så er det bare at købe sådan et Apple TV-aggregat, og så kører det? Følger alt med, ledninger, osv.?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]
Jeg kan ikke helt gennemskue her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.apple.com/dk/appletv/what-is ... hat-is/</a><!-- m --> , om det er fint nok med "HD ready", eller om det skal være "Full HD"?
[/quote]

Den kan sagtens køre med et "HD Ready" TV, du får jo bare ikke Full HD opløsning.

[quote="GodSpeedDK"]
Men ellers så er det bare at købe sådan et Apple TV-aggregat, og så kører det? Følger alt med, ledninger, osv.?[/quote]

Du skal nok selv have et HDMI-kabel op til TV'et (som jo for øvrigt gerne skulle have et ledigt HDMI-stik). De behøver ikke koste noget særligt, det er bare at finde den rigtige længde: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hdm ... kabler/hdm ... 1-5-m.html</a><!-- m -->

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Little Thunder »

Ufatteligt meget du ved om tv Turtle, til trods for at du ikke har et selv? ;p

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Little Thunder"]Ufatteligt meget du ved om tv Turtle, til trods for at du ikke har et selv? ;p[/quote]

Jeg arbejder med lortet...

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Little Thunder »

Apperaturene eller er du blevet TVanmelder?

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Little Thunder »

Turtle, nu hvor jeg kan forstå, at du af helbredsmæssige årsager ikke længere hverken ryger eller drikker, hvad så med alle dine Singlemalts? Har du brug for hjælp med at hælde dem ud? For i så fald vil jeg godt rejse en tur til Struer, for at yde en anden Gearfreak min assistance!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Jeg vil gerne indrømme, at jeg ikke selv har prøvet nogle Smart TV-sæt. Jeg har ikke brug for noget fjernsyn lige nu, så jeg følger bare lidt med i, hvad andre melder.

Jeg kan dog konstatere, at 99% af alle modeller ligner noget, der er løgn.

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

Spørgsmål:
Var der ikke en tråd i guitar-forumet omkring lodning af patch-kabler med en eller anden form for metode, der kunne dæmpe støj?
Folk var lidt uenige om metodens udfald, men jeg skal til at lodde en smule, og det kunne være ret sjovt at læse igen!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

This One?

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/h ... #p56005</a><!-- l -->

hvor man stifter bekendtskab med det herlige, selvmodsigende princip "semibalanceret", som tilsyneladende er dét, der "keeps the free world rocking"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. Ja det spørgsmålet har ikke noget med guitargrej at gøre men håber det går alliegvel.
Jeg har sådan en ret kostbar cd spiller jeg købte for en del år siden. Den er begyndt at stå at klikke også selvom der ikke er nogen cd i den.
Det er en Audiomeca Mephisto II.X hvor (aner ikke hvad det hedder) selve cd spilleren er forbundet til en kasse med nogle pc lignende kabler.
Det var meningen jeg ville spørge på hifi4all.dk men kan ikke huske min gamle brugernavn og kode og siden vil ikke oprette mig på ny.

Hvis ikke der er nogen der har et muligt svar er der så nogen der ved hvor man kan få tjekket sådan noget grej i nærheden af Hedensted- Horsens - Vejle.
Jeg går ikke ud vfra at almindelige radio7tv forretninger reparere sådan noget mere
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Lige et link til modellen

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.6moons.com/audioreviews/audi ... views/audi ... histo.html</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

A- En rensning af linsen med 40% Vodka har hjulpet gevaldigt. Godt man har facebook til at hjælpe i ny og næ.
Sorte strater lyder bare bedst..

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Starcaster »

Ikke for at være gammel og gnaven, men kan vi ikke blive enige om at ordet "TV-sæt", ikke findes på dansk, og så bare bruge det fremragende ord "fjernsyn" eller "TV"? ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen