Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Så vidt jeg husker, er der en stelledning der fører til tremsjoveren.
Den skal gerne have forbindelse til både elektronikken og til trem'en, så der ikke er støj når du rører ved strengene. Ligesom på en strat, hvor der er en stelledning, der har forbindelse til trem-delen på bagsiden.
Stelledningen har nok mistet forbindelsen til tremsjoveren, da du løftede slagpladen af.

Mht Mastery: eBay er et godt bud, jeg bruger dog StayTrem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="VilhelmNielsen"]
P.S.: Hvor køber folk deres Mastery fra?[/quote]

Spørg lige Esben (Fortytwo). Jeg mener at kunne huske, at han har sådan noget liggende.
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]Kalder alle Jazzmaster-nørder!

Q: Jeg har tapet broen på min Jazzmaster fast, da den ikke passede helt, og at jeg synes det der rokken frem og tilbage er irriterende. Men nu støjer den, indtil jeg sætter en finger på omskifteren. Kunne det være nogle stelproblemer med broen, eller er det mere sandsynligt at det er noget der er sket da jeg tog slagpladen af?

P.S.: Hvor køber folk deres Mastery fra?[/quote]

1. Grunden til den rokker frem og tilbage er jo en del af designet. Den skal bare som udgangspunkt stå bagud.

2. Alle JM er som regel jordet i timbles. fra 62' begynder de vist at jorde vibratosystemet. Min AVRI var kun jordet i timblesne, men min japaner var jordet ved vibratoen.

Så sandsynligvis har du "ødelagt" stelforbindelsen ved at tape din bro ind.

Normalt er det lavet sådan at der er en H-streng stoppet ned sammen med en af timbles'ne og så bukket ned så den rammer undersiden af slagpladen, eller går hen til "badekarret".

Jeg har købt begge mine Mastery's fra Esben. ;)

Men ellers kan de findes her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.masterybridge.com/store/#dea ... #dealer</a><!-- m --> ,men det koster nogenlunde det samme som at købe dem direkte hos Mastery.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Starcaster »

Nu kan jeg se mit indlæg startede en længere debat, hvilket er super… Men… Det jeg er træt af, er egentlig ikke nye stavemåder, men snarere brugen af engelske ord, som erstatning for noget, der findes et ganske fint dækkende ord for på dansk. Jeg har taget en del "kloge" mennesker på P1 i det over de sidste par måneder. Jeg går ud fra deres undskyldning er, at deres artikler skrives på engelsk eller, at de læser en del engelsk litteratur i deres…. research ;) … Men træls er det...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"]1. Grunden til den rokker frem og tilbage er jo en del af designet. Den skal bare som udgangspunkt stå bagud.

2. Alle JM er som regel jordet i timbles. fra 62' begynder de vist at jorde vibratosystemet. Min AVRI var kun jordet i timblesne, men min japaner var jordet ved vibratoen.

Så sandsynligvis har du "ødelagt" stelforbindelsen ved at tape din bro ind.

Normalt er det lavet sådan at der er en H-streng stoppet ned sammen med en af timbles'ne og så bukket ned så den rammer undersiden af slagpladen, eller går hen til "badekarret".

Jeg har købt begge mine Mastery's fra Esben. ;)

Men ellers kan de findes her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.masterybridge.com/store/#dea ... #dealer</a><!-- m --> ,men det koster nogenlunde det samme som at købe dem direkte hos Mastery.[/quote]

Tapen røg af igen, men kun fordi at Staytrem-broen slog spillet med strengene bag den ihjel.

Jeg tog slagpladen af, og fandt ud at at stelforbindelsen til vibrato (det er en japaner) "bare" var røget af. Tak for svar fra alle, sender lige Esben en pm!

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Hvilke mobilselskaber har I gode/dårlige erfaringer med?

Jeg har fået sådan en nymodens smart-telefon og skal i den forbindelse ha' mig et abonnement med noget data, så jeg kan surfe lidt når jeg er på farten. Desuden har jeg kigget markedet lidt igennem og det virker til at der er nogle penge at spare for mig, når jeg kigger rundt. Jeg har indtil videre altid haft TDC… Nok fordi jeg er lidt af en tryghedsnarkoman, men det virker ikke til at være det billigste.

Lige umiddelbart har jeg fået øje på Oister med 12 timers tale, 2GB data og fri SMS/MMS til 99,- pr. måned. Der er rigeligt til mit forbrug og det er endda billigere end mit nuværende abonnement, men har I nogle erfaringer med Oister?

Jeg har også kigget lidt hos Telenor. Nogle erfaringer med dem?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg vil aldrig og jeg siger aldrig have noget med Tdc at gøre igen. Det er nok sammen med Codan forsikring det mest useriøse firma i Danmark.

Kig evt på callme og 3mobile.
Sorte strater lyder bare bedst..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Telenor dækker af lort.

Har gode erfaringer med Telia og deres netværk virker også rimelig solidt.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Oister kører fino

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Du bliver nødt til at spørge nogen, der er lokale i det område, hvor du skal bruge den, for det væsentligste er jo, hvordan dækningen er. Her, hvor jeg bor, er 3's net og dermed Oister nærmest ikke-eksisterende...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kraen"]Telenor dækker af lort.

Har gode erfaringer med Telia og deres netværk virker også rimelig solidt.[/quote]

Hvad skildpadden siger ... for herhjemme (i O'ense) har fruen og jeg det nemlig præcis omvendt, med Telia og Telenor respektivt, i forhold til Kræns erfaring.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

En tur gennem landet i tog afslører, at TDCs datanet er ligeså dårligt som wifi i toget, og det siger fandeme ikke så lidt.

Vi var egentlig rimeligt tilfredse med Telia på arbejde, men så fik vi en bedre deal hos TDC. Desværre viser det sig, at TDCs dækning er tæt på at være direkte pinlig her på Sjælland.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Q: Hvad er en fair og realistisk pris for en godt brugt iPhone 4 16 GB? Der er efterhånden en del uoriginale stumper i den: skærm, bagside, bundstik, home-knap og batteri. Og så har mikrofonen en periodisk fejl, så den ind imellem går ud, ligesom at minijackudgangen åbenbart er kværnet, så stikket ikke kan komme helt i. Hæhæ... Jeg har muligvis ikke været nogen blid ejer... :-) Men altså - hvad skal sådan en koste? Jeg har lige købt en anden telefon, så den her skal bare skydes af og gerne financiere en del af den nye.
So many assholes, so few bullets

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]En tur gennem landet i tog afslører, at TDCs datanet er ligeså dårligt som wifi i toget, og det siger fandeme ikke så lidt.

Vi var egentlig rimeligt tilfredse med Telia på arbejde, men så fik vi en bedre deal hos TDC. Desværre viser det sig, at TDCs dækning er tæt på at være direkte pinlig her på Sjælland.[/quote]

Og på Fyn og i Jylland. Vi fik samme deal, and it sucks...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Telemaster"]Q: Hvad er en fair og realistisk pris for en godt brugt iPhone 4 16 GB? Der er efterhånden en del uoriginale stumper i den: skærm, bagside, bundstik, home-knap og batteri. Og så har mikrofonen en periodisk fejl, så den ind imellem går ud, ligesom at minijackudgangen åbenbart er kværnet, så stikket ikke kan komme helt i. Hæhæ... Jeg har muligvis ikke været nogen blid ejer... :-) Men altså - hvad skal sådan en koste? Jeg har lige købt en anden telefon, så den her skal bare skydes af og gerne financiere en del af den nye.[/quote]

Ingen bud?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Telemaster"][quote="Telemaster"]Q: Hvad er en fair og realistisk pris for en godt brugt iPhone 4 16 GB? Der er efterhånden en del uoriginale stumper i den: skærm, bagside, bundstik, home-knap og batteri. Og så har mikrofonen en periodisk fejl, så den ind imellem går ud, ligesom at minijackudgangen åbenbart er kværnet, så stikket ikke kan komme helt i. Hæhæ... Jeg har muligvis ikke været nogen blid ejer... :-) Men altså - hvad skal sådan en koste? Jeg har lige købt en anden telefon, så den her skal bare skydes af og gerne financiere en del af den nye.[/quote]

Ingen bud?[/quote]

Jeg ser dem solgt til ca 1500 kr, når de er fejlfri. Med de fejl, du nævner tror jeg, du skal regne lidt under 1000 kr.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Har I nogle erfaringer med Fenders American Vintage serie? Overvejer mig lidt en Tele. Er kvaliteten generelt i orden?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det er generelt rigtigt fine guitarer. Men som altid: Try before you buy! Der kan være stor forskel fra eksemplar til eksemplar.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Skal man betale licens, når man ikke bor i Danmark?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Barf"]Q: Skal man betale licens, når man ikke bor i Danmark?[/quote]

Nej.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen