Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q:

Har fået en sms fra "michelesw", der står:

"Hi, is your music instrument on dba still up for sale ? Kindly reply to <!-- e --><a href="mailto:filiondani@gmail.com">filiondani@gmail.com</a><!-- e -->

Regards,
Dan."

Scam?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

"...your music instrument" alligevel?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Odgaard"]"...your music instrument" alligevel?[/quote]

Ja, det er lige ved at være overbevisende. :clap:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg overvejer at anskaffe mig en tablet, som jeg kan bruge til at tage noter på mens jeg læser, da jeg bliver forstyrret af min ellers ret lydløse bærbars blæser.
Hvad er the shit nu om stunder? Jeg vil rigtig gerne undgå Apple og mit budget er nok på maksimalt 2000 kroner. Indtil videre har jeg kigget på Samsung Galaxy Tab 3 og Asus MeMo Pad 10 ME102A og jeg hælder nok mest til funktionaliteten og prisen på den sidste. Men er der andre modeller, jeg bør undersøge? Jeg skal også nok have et tastatur til, i tilfælde af at jeg skal skrive noter i længere tid. Findes der billigere universaltastaturer, eller er man bundet til at skulle anskaffe sig producenternes egne udgaver?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Jeg har en bore/skruemaskine, jeg fik af mine forældre, da jeg flyttede hjemmefra.... Den er fandme ringe!
Jeg vil gerne have mig en ny! Hvad er fedt?
Dewalt og Makita er for dyrt
Hvis den har slag kunne det være najs! Er Black & Decker, Bosch osv noget værd?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

akku eller med ledning?

Du skal nok regne med at slippe små 1500,- hvis du vil ha noget der er af rimelig kvalitet og ikke brænder sammen efter et par timers brug.

Bosch laver fine sager (den blå serie) når man undgår deres billige modeller, men koster også lidt

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Nå ja, for hulan.
Akku!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg har en ret billig black og Decker, jeg er ret glad for (~1500). Jeg købte dog også en multislibemaskine fra samme serie. Den døde, da køkkenbordene skulle slibes ned.
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Snake Boots »

Jeg har en blå bosch. Den er rigtig fin til prisen, klasser over de grønne bosch. Jeg ville klart købe noget fra boss blå serie igen.

Køb en hvor der følger to batterier med!!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

[quote="Snake Boots"]Køb en hvor der følger to batterier med!![/quote]

Det er også planen! Det med et batteri, er sgu til at blive idiot af. Ikke at jeg særlig tit bruger min maskine så meget af gangen, men når jeg en sjælden gang gør og har brug for en opladning midt i det hele, er jeg sgu klar til at give op! :lol:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg gider ikke lige tjekke priser, men den Metabo jeg bruger på arbejde kan ikke slåes ihjel, om så man prøver. Og den bliver brugt udelukkende til at bore i rustfri stål med.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

Jeg har erfaring med, at den selvspændende patron på Metabo slår sig selv løs, når man stopper maskinen. Men ellers er de fine maskiner.
De dyrere Bosch er fine nok, Hilti er godt og desværre meget dyrt, Milwaukee er helt ok, Hitachi ok osv...
Det bedste råd ville nok være at skyde flere penge i det og købe en Makita - også selvom du bruger den sjældent. Man kan bare ikke undervurdere kvalitetsværktøj og glæden ved at bruge det :)

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej ... ilight18v/
http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej ... bdf454rfe/
http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej ... d795d218v/

Her er et par forslag til under 2500, de kan nok findes billigere andre steder..

De er i hvert fald alle sammen i stand til at bore et par huller derhjemme (plus det løse) og holder i en del år ved almindeligt brug.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

bemærk i øvrigt at den store pris er uden moms..

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Haha - Jeg havde sådan en utopisk drøm, om at få noget ordentligt til en 800-900kr... :lol:
Kan godt ske, der skal spares lidt sammen for så at få noget ordentligt i stedet for at købe noget billigt, og så alligevel skulle have nyt om et år igen
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Urup"]Jeg har erfaring med, at den selvspændende patron på Metabo slår sig selv løs, når man stopper maskinen. Men ellers er de fine maskiner. [/quote]

Nu du siger det, så fik jeg faktisk en anden patron med, som leverandøren anbefalede at bruge, i stedet for originalen. Så du har nok ret i, der skal et "tilkøb" til, i form af en ny og bedre patron, for at det spiller optimalt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Du spurgte efter hvad der var fedt, og for under 1000 kroner får man sgu ikke rigtig noget fedt, men du kan nok godt finde en maskine der lever op til dine krav og ikke eksploderer ved første skrue.

Det er i mine øjne bare en meget bedre investering at smide det dobbelte og så få noget der holder og som at rart at arbejde med.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Det er jeg med på :)
Men derfor kunne en fattig studerende jo godt håbe.
Men ja, jeg vil klart lægge lidt mere fra og få købt noget fornuftigt! Og tak for de mange bud
Create a sense of purpose around which you base your faith

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lause »

Tjoooeee.. Jeg er nu ret så positivt overrasket over Ryobis maskiner.. Vi har en 18 volts maskine på tilbud i Bauhaus om 5 uger, til 999.- for en med hele gøjemøget.


Nej det er ikke Makita eller DeWalt, men det er meget bedre end den grønne Bosch og Metabos billigere serier. Milwaukee er også godt - men så ville jeg gå efter 12 volts maskinerne (der er drøn på!).

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jolle »

Nu bliver der jo ikke skrevet hvad boremaskinen skal bruges til, så jeg vil anbefale følgende blå bosch maskine som klarer 98% af alle de opgaver jeg udsætter den for. Skulle jeg bygge et hus ville jeg nok anskaffe mig noget større, men til diverse huller og skruer klarer den sig mere end glimrende og så er den enormt handy at arbejde med (og kommer med 2 batterier).
http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej ... uy_picture
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen