Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Kallum"]rævehale-på-pind[/quote]

Sådan en havde jeg på min knallert i 80'erne...

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="GodSpeedDK"]Træk lige vejret, bassemand ...

Det blev beskrevet som, at dét jeg gør helt pr. automatik, og uden overhovedet at have skænket det en tanke før nu, åbenbart hos nogen kræver så meget koncentration, at man er nødt til at købe sig en cykel med kun ét gear. [/quote]

Nej, det blev det ikke.

[quote="GodSpeedDK"]Det kom ærlig talt lidt bag på mig ...[/quote]

Det kan jo ikke komme bag på nogen..

[quote="GodSpeedDK"]men med din uddybning her kan jeg så forstå, at det slet ikke har noget med dét at gøre ... det var bare noget I sagde?[/quote]

"Vi" (jeg) brugte udtrykket "behøver ikke at koncentrere sig om" i forb. med singlespeed/fastnav, hvilket ikke nødvendigvis betyder at fuld koncentration er påkrævet med gear, det var mere ment som "man behøver overhovedet ikke at tænke på gearskift", men kan i stedet bruge al sin energi på at høvle derudaf.

Uanset hvor lidt energi eller mental kapacitet du mener du bruger på at skifte gear, så er der alligevel forskel på at køre singlespeed og med gear. Og på kørestil. Og mennesker. Og cykler. Og en masse andre ting.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="Turtle"][quote="Kallum"]rævehale-på-pind[/quote]

Sådan en havde jeg på min knallert i 80'erne...[/quote]

Jeg havde en vaskebjørnehale på maxipuchen - top swag!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kallum"] "man behøver overhovedet ikke at tænke på gearskift" [/quote]

Og min pointe var, at jeg ikke tænker over det i forvejen, selvom jeg har 7 gear, som der bliver skiftet imellem.

Men jeg kan fornemme, at den lille ordudveksling her har bragt blodet lidt vel rigeligt i kog på din halvdel af banen, så jeg skal nok bakke ud her :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Kallum"] "man behøver overhovedet ikke at tænke på gearskift" [/quote]

Og min pointe var, at jeg ikke tænker over det i forvejen, selvom jeg har 7 gear, som der bliver skiftet imellem.

Men jeg kan fornemme, at den lille ordudveksling her har bragt blodet lidt vel rigeligt i kog på din halvdel af banen, så jeg skal nok bakke ud her :) [/quote]

Jeg synes vi skal forsætte lidt endnu, jeg føler ikke tråden er blevet afsporet nok..

På trods af at du sikkert føler dig som en verdensmester fordi du ikke tænker over hvilket af dine syv (jeps, SYV!!!) gear du hjuler rundt i, så er der stadig for os dødelige forskel på at køre med og uden gear.

Desuden har jeg hørt at din kone er et promikuøst fruentimmer.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[youtube]lVmmYMwFj1I[/youtube]
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Kallum"] så er der alligevel forskel på at køre singlespeed og med gear. Og på kørestil. Og mennesker. Og cykler. Og en masse andre ting.[/quote]

No. It´s all the f..kin´ same!

Og ellers så bliver de det!

Eller også bliver det sendt til omskoling!

I Sibirien!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og så kan de fandme lære at køre med ét gear, kan de!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Normalisering og ethjulede cykler til alle!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Now we´re talking!

Bortset fra at éthjulede cykler naturligvis skal have syv gear!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Jolle"]Det er ikke let, det kunne være fedt at prøve en fixie cykel en måned, men det får jeg nok ikke lov til hos cykelhandleren...

Jeg har set at man kan få dem med to gear, hvilket jeg er ret overbevist om at jeg kunne leve fint med, er det noget i kender til og fungere det? eller skal man holde sig langt væk fra det og så hellere købe en cykel med flere gear hvis man alligevel går ned ad den vej? http://city-cykler.dk/fixie-25/ebs-fixi ... d-760.html[/quote]

Hold dig fra de to-gearede. Jeg fik lavet min cykel med sådan et Sachs-nav, som virker med en slynkobling. Så når man kører over en bestemt hastighed, skifter navet selv til det høje gear. Desværre lå skiftet pissedårligt, så når jeg ellers lige syntes at det bare kørte, så skiftede den selv gear, og jeg fik en meget lav kadence. Desuden larmer navet, hvorimod det 1-gears Torpedo-nav med fodbremse, jeg har på nu, ikke siger en dyt.

GodSpeed: Det er ok at du har en anden mening, men jeg synes at du er påfaldende god til at få fremstillet det som om vi andre er ignoranter og har misforstået virkeligheden totalt. Det er muligvis tilfældet, men lad være med det alligevel, ikke? Det er ikke så pænt. Jeg skrev bare følgende; det er lidt som diskussionen mellem humbucker og singlecoil: Et holdningsspørgsmål. For mig har det været vildt befriende at slippe for at skifte gear hele tiden og i stedet koncentrere mig om at cykle.
See you in heaven if you make the list

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Et lille indspark i fixie-debatten:
Jeg har set relativt mange fixies i Kbh, og det kan jeg som sådan godt forstå, da byen er så godt som flad som en pandekage rent terrænmæssigt, men at køre på en fixie i Århus er simpelthen noget af det dummeste. Jeg har set flere være totalt satte (som tyske træer i Harzen) på vej op af Nørrebrogade i Århus, hvor jeg lige så stiller hjuler forbi i 1. eller 2. gear.
Så fixie kan være smart, hvis du bor i en flad by, men i Århus er det bare dumt.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q; hvor køber Jeg polaroid film (600) henne? Gerne i em fysisk butik i kbh.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Photografica i Skindergade ville være mit bud. <!-- w --><a class="postlink" href="http://Www.photographica.dk">Www.photographica.dk</a><!-- w -->
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Rettelse <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.photografica.com/">http://ww ... ca.com/</a><!-- m -->
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="kraen"]Et lille indspark i fixie-debatten:
Jeg har set relativt mange fixies i Kbh, og det kan jeg som sådan godt forstå, da byen er så godt som flad som en pandekage rent terrænmæssigt, men at køre på en fixie i Århus er simpelthen noget af det dummeste. Jeg har set flere være totalt satte (som tyske træer i Harzen) på vej op af Nørrebrogade i Århus, hvor jeg lige så stiller hjuler forbi i 1. eller 2. gear.
Så fixie kan være smart, hvis du bor i en flad by, men i Århus er det bare dumt.[/quote]

Her er problemet vel ikke om man kører fix men mere at man har valgt at bo i Århus?

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Kallum"][quote="kraen"]Et lille indspark i fixie-debatten:
Jeg har set relativt mange fixies i Kbh, og det kan jeg som sådan godt forstå, da byen er så godt som flad som en pandekage rent terrænmæssigt, men at køre på en fixie i Århus er simpelthen noget af det dummeste. Jeg har set flere være totalt satte (som tyske træer i Harzen) på vej op af Nørrebrogade i Århus, hvor jeg lige så stiller hjuler forbi i 1. eller 2. gear.
Så fixie kan være smart, hvis du bor i en flad by, men i Århus er det bare dumt.[/quote]

Her er problemet vel ikke om man kører fix men mere at man har valgt at bo i Århus?[/quote]

Jo, det kan der da være noget om. Jeg venter også bare på at være færdig på seminariet, så jeg kan komme ud af vagten igen. Vestpå, vel at mærke.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jamen, hvis man blot lige kommer ud over højderyggen, er der nu også pænt fladt derude... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Smittefar"]Rettelse <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.photografica.com/">http://ww ... ca.com/</a><!-- m -->[/quote]
Du er en stjerne! Optur.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Jamen, hvis man blot lige kommer ud over højderyggen, er der nu også pænt fladt derude... :-)[/quote]

Vi har bare altid strid vestenvind, det er heller ikke rart at cykle i...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen