Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Stevi"]GodSpeed: Det er ok at du har en anden mening, men jeg synes at du er påfaldende god til at få fremstillet det som om vi andre er ignoranter og har misforstået virkeligheden totalt. Det er muligvis tilfældet, men lad være med det alligevel, ikke? Det er ikke så pænt. Jeg skrev bare følgende; det er lidt som diskussionen mellem humbucker og singlecoil: Et holdningsspørgsmål. For mig har det været vildt befriende at slippe for at skifte gear hele tiden og i stedet koncentrere mig om at cykle.[/quote]

Jamen, jeg undskylder da mange gange, så. Det var ikke min mening at træde folk over tæerne. Noget må tilsyneladende være gået galt et sted mellem afsender og modtager, siden flere åbenbart følte sig stødt på manchetterne, for det var såmænd bare en helt uskyldig undren.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="GodSpeedDK"] Det var ikke min mening at træde folk over tæerne. [/quote]

:lol: :roll: :lol: :roll: :lol:

Det var heller ikke din mening at blive klogere. Hvorfor så overhovedet spørge?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Hold da fest, der er én, der er blevet pigefornærmet over en lille (som jeg har forklaret, uskyldigt undrende) kommentar, hva? :D

Jøsses ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Jeg er bestemt ikke fornærmet, mere forundret over hvordan du formår at fremstå både som indavlet dåre og pubertær wannabeprovokatør samtidig.

Desuden er dit tøj grimt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[MODERATOR ON]
Hey Drenge - Skru lige lidt ned for charmen. Jeg ved jo godt, at I bare ligger og giver hinanden virtuelle krammere, men det kan jo være svært at gennemskue for udenforstående :)
[MODERATOR OFF]
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: jeg skal hænge højttalere op, og fruen siger, det skal se pænt ud. Derfor skal jeg bruge ikke mindre end tretten meter kabel. Giver det mening at kaste penge efter rigtige højttalerkabler, eller burde man bare bruge noget god robust el ledning? Anlægget består af dynaudio højttalere og en TEAC receiver til en samlet pris af CA 8000 gode danske kroner.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Q: jeg skal hænge højttalere op, og fruen siger, det skal se pænt ud. Derfor skal jeg bruge ikke mindre end tretten meter kabel. Giver det mening at kaste penge efter rigtige højttalerkabler, eller burde man bare bruge noget god robust el ledning? Anlægget består af dynaudio højttalere og en TEAC receiver til en samlet pris af CA 8000 gode danske kroner.[/quote]

Det betyder ikke noget i den sammenhæng - hvis du i forvejen placerer højttalere efter, hvor konen vil have dem, så er der ikke mere at komme efter :lol: Køb det billigste, som hun synes er pænt...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg må godt være med til at bestemme placering af højttalere, kravet er bare, at kabler så vidt muligt skal trækkes langs vægge og lofters hjørner.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Turtle"][quote="Smittefar"]Q: jeg skal hænge højttalere op, og fruen siger, det skal se pænt ud. Derfor skal jeg bruge ikke mindre end tretten meter kabel. Giver det mening at kaste penge efter rigtige højttalerkabler, eller burde man bare bruge noget god robust el ledning? Anlægget består af dynaudio højttalere og en TEAC receiver til en samlet pris af CA 8000 gode danske kroner.[/quote]

Det betyder ikke noget i den sammenhæng - hvis du i forvejen placerer højttalere efter, hvor konen vil have dem, så er der ikke mere at komme efter :lol: Køb det billigste, som hun synes er pænt...[/quote]
Jeg har samme dilemma hjemme. Det billigste elkabel, jeg kan finde, er dette: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.jemogfix.dk/butik/el/el_arti ... el/el_arti ... 840&view=1</a><!-- m -->
Nogle bud på et endnu billigere kabel? Jeg skal bruge lidt mere end Smittefars 13 meter, så jeg regner med at købe en rulle på 100 m, da jeg har 4 stk. surroundhøjtalere, der skal op.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Smittefar"]Jeg må godt være med til at bestemme placering af højttalere, kravet er bare, at kabler så vidt muligt skal trækkes langs vægge og lofters hjørner.[/quote]
Jeg bruger kabelkanaler til at skjule mine ledninger. Det er ret diskret.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det gør jeg også, men de skal alligevel ikke sidde midt på væggen
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Det var så der, at min svoger straks ville fræse kablerne ind i væggen, som han i øvrigt har gjort med praktisk talt alle ledninger i deres hjem.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Er mere en super glad for min 59r Les Paul ,men er træt af den burstbuckers 2 den nu er født med. Jeg vil gerne have en med en smule mere spark og som ikke bliver for tynd ved lead på de høje toner.
Jeg går og tænker lidt i classic 57 plus - SD antiquies - Sd pearly Gates eller Bare Knuckle The Mule. Det skal virke til hardrock og rock/blues så gerne lidt vintage output men alligevel med spark i, og ikke alt for tynd . Har i nogle erfaringer med nogle af de beskrevet.? Jeg havde altid classic 57 i mine gamle les pauls og husker dem som rigtig fede.Så de er de eneste jeg selv har erfaring med. Nogle bud ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

A- Det blev et sæt BK riff raff jeg fandt istedet. man må jo prøve sig lidt frem. Bare ærgeligt jeg er verdens dårligste lodder ,men øvelse gør mester selvom der er lang vej for mig ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Morten M »

Der sidder Classic57+ i min Rudolf Schenker, og de bliver bestemt ikke skiftet ud. Men de er lidt voldsomme i output ift Antiquities.
Havde en Les Paul med Pearly Gates som jeg kun nåede at teste 3-4 dage gennem Blackstar HT5. Det lød mat/indelukket ift Antiquities, så den røg retur.
Classic57 i Reverse V lyder 'glasklar'.
Min main er en Reussenzehn MK 2, der dybest set er bygget til Pearly Gates som har old school output.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten M"]Der sidder Classic57+ i min Rudolf Schenker, og de bliver bestemt ikke skiftet ud. Men de er lidt voldsomme i output ift Antiquities.
Havde en Les Paul med Pearly Gates som jeg kun nåede at teste 3-4 dage gennem Blackstar HT5. Det lød mat/indelukket ift Antiquities, så den røg retur.
Classic57 i Reverse V lyder 'glasklar'.
Min main er en Reussenzehn MK 2, der dybest set er bygget til Pearly Gates som har old school output.[/quote]


Jeg prøver lige mine netop indkøbte Riff raff og hvis de ikke duer køber jeg en classic 57 plus til neck. Den koster jo ikke mere end 733 kr ved tyskeren.
Som jeg husker 57+ er de rigtig fede på mine gamle solgte pøller. Sansynligvis også på min 59r. Jeg er ihvertfald pisse træt af burstbuckers som den er født med.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Jeg tror sgu, jeg er ved at blive for gammel til at lodde kabler - Jeg vil gerne prøve et loddefrit sæt - Har kigget på LavaCable sættet <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.effektpedaler.dk/product.asp ... ct=4067</a><!-- m --> - Nogen der har prøvet det - hvordan er det i forhold til GeorgeL's?
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Billede
Er det meningen der skal være Rockwool i et kabinet?
Er det ikke meningen at kabinettet skal "synge med"?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu er der næppe noget, der hedder "skal" i dén forbindelse. Men rockwol´en dæmper primært stående bølger (altså lydbølger som kastes frem og tilbage mellem kabinettets parallelle sider) inde i kabinettets hulrum og den deraf følgende "buldren" og mindre kabinettets egen - forhåbentlig - syngende resonans, når de åh, så sprøde toner sætter selve kabinettets vægge i svingninger.

Om kabinettet så lyder godt eller "dødt og overdæmpet" med rockwool eller lignende isolationsmateriale i, kan dine ører nok bedst afgøre - evt. ved en sammenligning med samme kabinet, hvor rockwool´en er pillet ud.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Takker for svaret!
Jeg prøvede uden Rockwool, det bulrede sgu for meget.
Jeg havde den skilt ad, for at checke evt løse skruer(dem var der mange af!).
Der er stadig en underlig raslelyd, når jeg skruer forstærkeren op over 2 1/2 - 3 stykker. Jeg har en mistanke om det kommer fra toppen, der har jeg skiftet alle forforstærkerrør og tappet på de andre rør med en blyant, der er ikke flere rør der synger med, strammet alle de skruer jeg kunne komme til. Det rasler stadigvæk....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen