Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Har du prøvet forstærkeren gennem et andet kabinet?

Og med risiko for at gentage mig selv: Vi er selvfølgelig ude over alle de trivielle ting så som kabler osv. osv?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Ja, i studiet forsøgte jeg med et andet kabinet og kørte udenom attenuatoren og udenom pedalboardet. Andre kabler har jeg dog ikke prøvet. I dag ville jeg definitivt udelukke kabinettet, ved at stramme alt, hvad der kunne strammes.


Sent from my iPhone using Tapatalk

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Q: Kan kantophænget i en højttalerenhed blive "træt"?
Når man slår let på kabinettet lyder det, som om noget sidder løst (rasler) - det gjorde det ikke med de andre enheder i. Det kan kun høres når der spilles ganske lavt, hvor det lyder som om, der spilles gennem "drivekanalen". Det lyder fint, når enhederne får noget mere at leve af.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

Q: I hvilken retning skal man kigge hvis man har overbevist sig selv om man skal eje en resonator/dobro?
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Indad..?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"]Indad..?

:-)[/quote]

:D :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="JSThomsen"]Q: Kan kantophænget i en højttalerenhed blive "træt"?
Når man slår let på kabinettet lyder det, som om noget sidder løst (rasler) - det gjorde det ikke med de andre enheder i. Det kan kun høres når der spilles ganske lavt, hvor det lyder som om, der spilles gennem "drivekanalen". Det lyder fint, når enhederne får noget mere at leve af.[/quote]

Ifølge mine ydmyge erfaringer er næsten alt muligt, når det kommer til højttalere og deres måder at gå i stykker på. Men er du sikker på, at der ikke nærmere er tale om, at kantophænget er revnet et sted?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Sasha"]Indad..?

:-)[/quote]

Haha...

Det kunne der nok være noget om...
Bah

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]
Ifølge mine ydmyge erfaringer er næsten alt muligt, når det kommer til højttalere og deres måder at gå i stykker på. Men er du sikker på, at der ikke nærmere er tale om, at kantophænget er revnet et sted?[/quote]
Nej, det er jeg faktisk overhovedet ikke sikker på ;)
Det har jeg ikke skænket en tanke, for de så ret fine ud, da jeg monterede dem. Men om det er årsagen, er da til at finde ud af - tak :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="AnotherDan"]Q: I hvilken retning skal man kigge hvis man har overbevist sig selv om man skal eje en resonator/dobro?[/quote]

Jeg har hørt relativt godt om relativt billige Dean Resonators i Tyskland :)

Så måske man skal vende blikket mod syd?
Modded guitars were crap right out of the factory

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="JSThomsen"][quote="Sasha"]
Ifølge mine ydmyge erfaringer er næsten alt muligt, når det kommer til højttalere og deres måder at gå i stykker på. Men er du sikker på, at der ikke nærmere er tale om, at kantophænget er revnet et sted?[/quote]
Nej, det er jeg faktisk overhovedet ikke sikker på ;)
Det har jeg ikke skænket en tanke, for de så ret fine ud, da jeg monterede dem. Men om det er årsagen, er da til at finde ud af - tak :) [/quote]

Nå, det var så ikke kantophænget, der fejlede noget. Den ene enhed ser ud som den dag den kom fra fabrikken. Men når man banker let på membranen, så er "lyden" der.
Jeg er lige ved at have lyst til at skære støvhætten af og "tage den sten ud", der garanteret ligger og rasler rundt inde ved svingspolen ;)
Eller også er enheden måske "brændt en lille smule af" :crazy: Det kan vel ikke lade sig gøre, at den kun er delvist brændt af?

Den anden enhed har haft en meget lille skade i kantophænget, som jeg selv har fixet med en tynd omgang snedkerlim - og den laver kun "mærkelige" lyde når jeg spiller, men ellers ikke ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. Har i nogle forslag til en Fuzz for newbies. Jeg tror jeg vil prøve sådan en fætter af en slags ,men må sige de fuzz'es jeg har prøvet igennem årerne ikke har været mig. Men nu vil jeg gerne eksperimentere lidt med sådan en igen. Er det Fuzz face der er the hit eller Big muff eller ??
Jeg vil nok ikke ofre alt for meget på sådan en til at begynde med, men en lille 1000 mand vil jeg da gerne give.. Må gerne kunne bruges både til strat og les paul.
Nogle forslag?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Hvilke har du været igennem, og hvad var der galt med dem?

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Jeg kan da sige, hvad jeg personligt har beholdt. Så er der selvfølgelig en gammel sang om "at det er lettere at vejlede i, hvordan du finder den perfekte hustru"… :-)

Sun Face Fuzz. Jeg har så en med "red dot NKT" transistorer i. Jeg ville dog selv godt turde købe en Sun Face med andre transistorer i.
Så har jeg en fuzz lavet af Søren Alwan, som han ofte omtaler som en "Fuzz Face med lidt ekstra bells and whistles" - også med germanium transistorer.

Min Full Tone Fuzz 69 (store version) solgte jeg så igen.
Min JH-2… hmm… er ikke røget ud endnu…

Nu er du fra Hedensted. Du er velkommen til at komme fordi og prøve :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg har som ikke været igennem et kæmpe udvalg ,men har da prøvet en gammel Boss fuzz og en eller andet boutiqui fuzz som jeg ikke kan huske hvad hedder.
Det som jeg generelt ikke kan lide ved fuzz er at den nærmest smadrer de dybe toner på en måde jeg ikke bryder mig om. jeg har lyttet lidt til Philip sauce og hans Big Muff og for mig lyder det af lort når han spiller de dybe toner.Men så vidt jeg husker brugte f.eks leslie west fuzz i hans velmagts dage i mountain og der syntes jeg det lyder fedt. Men han spillede garanteret sindsygt højt på hans Sun amps. Men lidt i den stil kunne jeg godt bruge ,men jeg aner ikke hvad det er. Sikkert en gammel svend når vi snakker 69 og frem.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Lasse H"]Jeg kan da sige, hvad jeg personligt har beholdt. Så er der selvfølgelig en gammel sang om "at det er lettere at vejlede i, hvordan du finder den perfekte hustru"… :-)

Sun Face Fuzz. Jeg har så en med "red dot NKT" transistorer i. Jeg ville dog selv godt turde købe en Sun Face med andre transistorer i.
Så har jeg en fuzz lavet af Søren Alwan, som han ofte omtaler som en "Fuzz Face med lidt ekstra bells and whistles" - også med germanium transistorer.

Min Full Tone Fuzz 69 (store version) solgte jeg så igen.
Min JH-2… hmm… er ikke røget ud endnu…

Nu er du fra Hedensted. Du er velkommen til at komme fordi og prøve :) [/quote]


Er du fra sognet også ? ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg tror det er noget octave fuzz han bruger.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fret12.com/artist_lw.html#yt ... t_video</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Måske var jeg lidt for hurtig i forhold til, hvor let det ville være at "smutte forbi". Jeg bor en times kørsel væk. Tilbuddet gælder dog endnu.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Lasse H"]Måske var jeg lidt for hurtig i forhold til, hvor let det ville være at "smutte forbi". Jeg bor en times kørsel væk. Tilbuddet gælder dog endnu.[/quote]

Du kan tage din superlead med herover sammen med en fuzz ,så giver vi den gas sammen med min superlead. :D
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af rustie »

hej Pluto.
den fuzz jeg syntes har virket bedst i band sammenhæng er den der sidder i en foxrox captain coconut,den laves også som separat fuzz pedal.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://store.thesegoto11.se/product_inf ... roduct_inf ... ts_id=2866</a><!-- m --> denne her model. Foxrox CC Hybrid fuzz . hr 42 herindefra har en du måske kan liste ud af ham, den lyder som en forlængelse af den lyd du spiller,men giver så lige det der vilde og utæmmede som afligevel er til at styre. jeg har handlet på siden jeg linker til,de er flinke og hjælpsomme,og så er kursen nu de er svenske til vores foredel.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen