Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Spørgsmål - Jeg ved godt det er et guitar-forum, men er der nogen der ved hvad er det for et korg keyboard han spiller på i den her video? Man ser den i starten af videoen? Hvis I ikke kender Timber Timbre får I en kæmpe anbefaling herfra!

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Og er det en digital delay som der er på støj-guitaren i starten af det her nummer?

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Q: må jeg sætte en radios hovedtelefon udgang til en transistorforstærkers indgang med henblik på tilspilning af en højtaler?

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="itsaysvuff"]Og er det en digital delay som der er på støj-guitaren i starten af det her nummer?

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

I hvert fald en kort delay, med mange repeats. Meget Utley'sk: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Lasse H"]Q: må jeg sætte en radios hovedtelefon udgang til en transistorforstærkers indgang med henblik på tilspilning af en højtaler?[/quote]

Ja, det kan der vist i sig selv ikke ske noget ved. Men start lige med alle volumeknapper nede og skru langsomt op...

Skulle der være et "power amp input" eller "effect return" på den pågældende forstærker, ville de måske endda være endnu mere egnede til formålet. Men prøv dig frem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Findes der velassorterede musikforretninger i Københavnsområdet, der ikke ligger i indre by eller på Frederiksberg?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Lars Green i Taastrup.
Music Key i Søborg.

Og velassorterede med et gran salt, ikke.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det er rigtigt - dem havde jeg glemt. Jeg er bare træt af at skulle navigere ind til 4sound for et kabel, der ikke bare er jack-jack
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg kendte faktisk slet ikke Music Key, og jeg havde glemt, at Lars Green var flyttet til Taastrup.

Spørgsmålet dukkede op, fordi jeg i dag (op)fandt et behov for at købe et 6m ministereojack forlængerkabel og et vinkelstereojackstik (og to billige guitarremme). Jeg sidder i Lyngby, og det eneste, jeg kan komme i tanke om, der kunne tænkes at have disse ting er 4sound - Men det er jo et helvede at komme fra Lyngby (DTU) til 4sound og tilbage igen. Jeg endte med at køre min bil til Svanemøllen og taget toget frem og tilbage og så køre fra Svanemøllen tilbage til Lyngby. Det ville have været meget hurtigere at tage til Søborg (og Taastrup) med bil.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Er dette et trickspørgsmål

Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"]Jeg kendte faktisk slet ikke Music Key, og jeg havde glemt, at Lars Green var flyttet til Taastrup.

Spørgsmålet dukkede op, fordi jeg i dag (op)fandt et behov for at købe et 6m ministereojack forlængerkabel og et vinkelstereojackstik (og to billige guitarremme). Jeg sidder i Lyngby, og det eneste, jeg kan komme i tanke om, der kunne tænkes at have disse ting er 4sound - Men det er jo et helvede at komme fra Lyngby (DTU) til 4sound og tilbage igen. Jeg endte med at køre min bil til Svanemøllen og taget toget frem og tilbage og så køre fra Svanemøllen tilbage til Lyngby. Det ville have været meget hurtigere at tage til Søborg (og Taastrup) med bil.[/quote]

Brinck Elektronik i. Frederiksborggade kan løse 2/3 af problemet. Ellers er der Woodsound i Blågårdsgade.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

De er begge mindst lige så svære at komme til (med bil) som 4sound - og jeg kan så godt lide 4sound
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Apple-spørgsmål: En af mine venner vil gerne købe en MacBook Pro fra USA. Hvad skal han være opmærksom på ud over told, moms og fragt samt det ændrede tastatur? Strømforsyningen er vel anderledes, men det kan vel ordnes for et mindre beløb. Er der forskelle på styresystemerne og opdateringer? Hvordan med drevene (hvis disse er der), er de regionskodede og hvilken indflydelse vil det i så fald have?
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="K-P"]Apple-spørgsmål: En af mine venner vil gerne købe en MacBook Pro fra USA. Hvad skal han være opmærksom på ud over told, moms og fragt samt det ændrede tastatur? Strømforsyningen er vel anderledes, men det kan vel ordnes for et mindre beløb. Er der forskelle på styresystemerne og opdateringer? Hvordan med drevene (hvis disse er der), er de regionskodede og hvilken indflydelse vil det i så fald have?[/quote]

Der burde ikke være det store rent teknisk. Der burde heller ikke være noget med drevet, da de nye jo ikke har drev. Kan ikke se den store økonomiske fordel i at købe MBP 13" med optisk drev i USA, så jeg håber da for ham, at det er en Retina.

En anden vigtig pointe er, at computeren kun har Apples standard 1 års garanti, og ikke de 6 mdr. formodningsperiode + 18 mdr. reklamationsret, som dansk købelov foreskriver.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Er der nogen, der har introakkorderne til "Se Venedig Og Dø" i originaludgaven med Lone Kellermann og Gasolin.
Selve sangen er ikke noget problem, men jeg kan ikke lige lure introen...
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="FunkyValle"]Q: Er der nogen, der har introakkorderne til "Se Venedig Og Dø" i originaludgaven med Lone Kellermann og Gasolin.
Selve sangen er ikke noget problem, men jeg kan ikke lige lure introen...
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Jeg spiller den i G, men det er vist en tone under originalen. Altså: |F|Fadd9|Gm|Gm(add9)|C7|C6|F|Fsus4|

Udvidelserne er for at få den melodi med, som vist ligger i et eller andet keyboard. Man kan snildt komme omkring det med rene treklange.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Telemaster"][quote="FunkyValle"]Q: Er der nogen, der har introakkorderne til "Se Venedig Og Dø" i originaludgaven med Lone Kellermann og Gasolin.
Selve sangen er ikke noget problem, men jeg kan ikke lige lure introen...
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Jeg spiller den i G, men det er vist en tone under originalen. Altså: |F|Fadd9|Gm|Gm(add9)|C7|C6|F|Fsus4|

Udvidelserne er for at få den melodi med, som vist ligger i et eller andet keyboard. Man kan snildt komme omkring det med rene treklange.[/quote]
Takker...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Jeg skal bruge noget skum til at holde pickupperne i min Jazzmaster oppe, har overvejet at tage i Silvan, men har I nogle anbefalinger til hvad man kan bruge?

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Jeg skal bruge noget skum til at holde pickupperne i min Jazzmaster oppe, har overvejet at tage i Silvan, men har I nogle anbefalinger til hvad man kan bruge?[/quote]

ja, i Panduro hobby har de sådan nogle sorte plader med tyk massiv skumgummi, ca 5-6 mm tykt. Det virker fint. En plade på 30 x 30 koster vel 50 kroner. Ellers kan du få noget af mig :)

/Søren

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="udepost"][quote="VilhelmNielsen"]Q: Jeg skal bruge noget skum til at holde pickupperne i min Jazzmaster oppe, har overvejet at tage i Silvan, men har I nogle anbefalinger til hvad man kan bruge?[/quote]

ja, i Panduro hobby har de sådan nogle sorte plader med tyk massiv skumgummi, ca 5-6 mm tykt. Det virker fint. En plade på 30 x 30 koster vel 50 kroner. Ellers kan du få noget af mig :)

/Søren[/quote]

Ville være fedt, Søren! Har du skiftet nummer indenfor de sidste par år, eller har jeg stadig det rigtige? :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen