Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="udepost"][quote="VilhelmNielsen"]Q: Jeg skal bruge noget skum til at holde pickupperne i min Jazzmaster oppe, har overvejet at tage i Silvan, men har I nogle anbefalinger til hvad man kan bruge?[/quote]

ja, i Panduro hobby har de sådan nogle sorte plader med tyk massiv skumgummi, ca 5-6 mm tykt. Det virker fint. En plade på 30 x 30 koster vel 50 kroner. Ellers kan du få noget af mig :)

/Søren[/quote]

Ville være fedt, Søren! Har du skiftet nummer indenfor de sidste par år, eller har jeg stadig det rigtige? :) [/quote]

Jeg har ikke skiftet nummer, men jeg ved ikke hvilket nummer du har :) Ellers send en pm

/Søren

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Nå, hvad gør mand. Der er Jazz-uge, de bliver ved med at larme/spille efter 22 og skal på arbejde kl 6. Idéer?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Alt hvad der er galt med verden, er samlet i koncentrerede mængder, i jazzmusikere og jazzfans. Det er lidt ligesom rotter - det er virkeligt svært at sige noget pænt om dem.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det er da godt jazzmusikere ikke er lige så pivede som rockmusikere. Peter, du kan ringe til Roskilde indre by og spørge, hvad de gjorde hele sidste uge.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote=GuitaRasmus pid=63364 dateline=1404855632]
Alt hvad der er galt med verden, er samlet i koncentrerede mængder, i jazzmusikere og jazzfans. Det er lidt ligesom rotter - det er virkeligt svært at sige noget pænt om dem.
[/quote]
Det er da fint at en ærgerlig ballemusikant som dig selv kan holde sig hævet over "sølet", men du føler dig sikkert også næsten som en rigtig musiker når alle provinskællingerne i deres postordrekjoler sidder og klapper på et og tre, til endnu en sløj version af Mustang Sally med cha-cha-cha afslutning..
[quote=Peter C pid=63362 dateline=1404847998]
Nå, hvad gør mand. Der er Jazz-uge, de bliver ved med at larme/spille efter 22 og skal på arbejde kl 6. Idéer?
[/quote]
Man kan hamre, men det giver selvfølgelig tømmermænd.. Har du prøvet ørepropper?
Last edited by Kallum 9 years ago, edited 1 time in total.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Ville hamre, hvis jeg kunne. Selvfølgelig!! Og mine ørepropper ligger i campingvognen på RF (som vist nok er kørt til Svinninge.). Skred uden noget overhovedet, bortset fra det gode selskab af en dame. Det var vigtigere.
Last edited by Peter C 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote=Kallum pid=63366 dateline=1404985906]
[quote=GuitaRasmus pid=63364 dateline=1404855632]
Alt hvad der er galt med verden, er samlet i koncentrerede mængder, i jazzmusikere og jazzfans. Det er lidt ligesom rotter - det er virkeligt svært at sige noget pænt om dem.
[/quote]
Det er da fint at en ærgerlig ballemusikant som dig selv kan holde sig hævet over "sølet", men du føler dig sikkert også næsten som en rigtig musiker når alle provinskællingerne i deres postordrekjoler sidder og klapper på et og tre, til endnu en sløj version af Mustang Sally med cha-cha-cha afslutning..
[/quote]

Tænk engang, det gør jeg. Langt mere end hvis jeg spillede ulideligt lortemusik for en flok wannabehipstere med tjavset fuldskæg, der sidder og nusser deres tissere, mens de er rørende enige om at den der Bb#5b9 akkord "bare er SÅ hamrende spændende".

Iøvrigt er langt de meste jazz da vist også kopimusik, er det ikke?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Hvor er det godt, at vi kan blive enige om, at country altid er fedt!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote=udepost pid=63370 dateline=1405144756]
Hvor er det godt, at vi kan blive enige om, at country altid er fedt!
[/quote]

Nå-nå!

Nu er der jo ingen grund til at blive grov, vel?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote=GuitaRasmus pid=63369 dateline=1405117281]
Tænk engang, det gør jeg. Langt mere end hvis jeg spillede ulideligt lortemusik for en flok wannabehipstere med tjavset fuldskæg, der sidder og nusser deres tissere, mens de er rørende enige om at den der Bb#5b9 akkord "bare er SÅ hamrende spændende".

Iøvrigt er langt de meste jazz da vist også kopimusik, er det ikke?
[/quote]
Vi kan hurigt blive enige om at ulidelig lortemusik og hipstere er noget, well, lort.. Men som ballemusikant er du jo i familie med gøjlere, mimere, tryllekunstnere og dresserede heste, kun til for underholdningens skyld og glemt lisså snart den sidste akkord fra "Vågner i natten" lige er klinget ud.
At være succesfuld ballemusikant er lidt lissom at blive valgt som bedste tilskuer til OL - man var med, men udrettede ingenting og var egentlig inderligt ligegyldig. Så hellere gi den et skud og måske blive den værste stangspringer i historien..

Og jo, meget jazz er kopi, meget jazz er elendigt, men der er også en hel del der rykker musikalske grænser, laver vanvittigt velspillede og velkomponerede numre og sætter nye standarder for hvor man egentlig kan stille sådan et skab.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Hey guys, min far fandt lige sin gamle Michell Prisma pladespiller frem fra loftet. Der er vist et eller andet galt med motoren, ellers ser den fin ud tiltrods for den noget nikotin-gule kulør. Gad vide om sådan en karl er nogle penge værd idag?

Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Uden at vide det, vil jeg gætte på, at den ville være adskilligt mere værd uden motorprobemer. Men så ville den da nok også godt kunne indbringe lidt mønt. Bare SME-armen på den er da absolut lidt værd. Faktisk kan armen i sig selv nok godt risikere at indbringe mere, hvis man solgte den separat, end hvis den sidder på en defekt grammofon.

Kunne man få fjernet tjæreimprægneringen, ville det sikkert heller ikke gøre noget dårligt for en eventuel salgspris. Men jeg tror nok, at jeg som det første ville forsøge at få fikset motoren...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Måske er det federe bare at få lortet fikset og lade den erstatte min nuværende Rega Planar 3..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det ville jeg helt klart gøre.

Går selv og forsøger at lægge mine søndagstiere til side til en Michell Gyrodec. Men det har lange udsigter...Billede
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Ja, den ser dælme også fed ud.. Men ja, det er mange penge

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Der er lige en af de der snydere gennem dba, som har kontaktet mig. Kan man ikke på nogen måde politianmelde svinet eller på anden måde sørge for at han bliver hængt i kroge eller dyppet i kogende olie et eller andet sted?

andy chone
14.19 (for 6 minutter siden)Billede

Billede
Billede

til daniel
Billede





[ltr]Hej
Tak for dit svar.Jeg er tilfreds med betingelsen af merchandise og enig med prisen, jeg har brug at lade dig vide, at min speditør kommer for at hente så snart betalingen er blevet komplet og godkendt af PayPal og skibsagenten vil være dem til at hjælpe mig med at håndtere alle andre nødvendige oplysninger til at fuldføre handlen, når de kommer til din privatadresse for pick up. .so jeg vil være at købe merchandise uden at se det, jeg vil arrangere afhentning af merchandise med en privat kurertjeneste, så snart du får din betaling, og hvis du ikke har en konto hos paypal, dets temmelig nem, sikker og sikret at åbne en. Log bare www.paypal.com, jeg har brug for dig til at give følgende oplysninger, så jeg kan fortsætte med betaling...

PayPal e-mail-adresse:
Fulde navn:
Mobilnummer:
Samlede omkostninger ved det:

Snart som jeg gøre betalingen og du få midler, vil kurertjeneste komme og afhente varen på dit hjem på din bekvemme tid også kurer vil hjælpe mig tegn de nødvendige papirer.

Hav en god dag.

Hej
[/ltr]

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Spørgsmål: jeg skal købe sådan nogle dobbelt strøm-stik til min voodoo lab pedalpower 2.. De stik jeg kan finde på Thomann's hjemmeside ser meget korte ud.. Og ville ikke kunne nå fra strømforsyningen til min pedal..

Kan man bare uden videre sætte et dobbelt stik sammen med et normalt 9v stik for at forlænge stikket?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg må erkende, at jeg ikke lige helt kan gennemskue, hvad du mener med "dobbelt strømstik"? Måske et par links ville virke befordrende på forståelsen her?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Frost »

Et dobbelt strømstik svarer til at seriekoble 2 batterier, og derigennem opnå den dobbelte spænding. I pedalregi er der tale om pedaler der skal have mere end de typiske 9 Volt for at fungere ordentlig. Forudsætningen for at et dobbelt strømstik vil virke er dog, at din pedal power box har isolerede udtag, og det vil jeg mene at en voodoo lab har.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen